Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
nå en joints ryges bør den så holdes op eller ned...

min far vil have at jeg skal holde hans joint op ad når jeg ryger joints, men jeg mener at det bedre at holde den ned af nå den er varm " f.eks når man har taget et sug " han mener derimod at den gå i stykker af det..

kunne ik rigtig finde noget ved at søge, så sry hvis der skulle står noget omkrig det et af landet sted

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror den brænder hurtigere når du holder den nedad. Det er vel ikke foretrukkent?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
den løber godt med nol nå du holde den ned af.. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hold den med munden.. :)

Jeg foretrækker at holde min joint i en vandret eller oprejst stilling. I vært falde ikke på hovedet, det giver ingen mening :D

Visias

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Seriøst. Det kan da være pisse lige meget hvordan man holder den. Slap af og ryg den!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

T.... skrev:
Seriøst. Det kan da være pisse lige meget hvordan man holder den. Slap af og ryg den!

Nej, det kan ikke være pisse ligemeget, hvis man går meget op i at få det meste ud af jointen og spare mest på tjalden.

Men hvilken cannabisnyder med respekt for sig selv og tjalden gør det? :P

Jeg foretrækker at holde gløden opad, men det er nu ikke noget, jeg går så meget op i.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm.. Det er da rimeligt logisk at man skal holde den så meget med gløden opad som muligt, vil jeg da mene ? (D)ild brænder jo opad eller hva man skal sige :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Holder den normalt? Men aldrig nedad. Hvorfor skulle man også gøre det? Den brænder jo bare hurtigere, og røgen ryger ud i luften i stedet for lungerne = bad idea ;)

Men ligefrem at holde den opad altid er sku lidt overkill, den brænder fint selvom den ligger vandret/let ned imellem mine fingre

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg gør sku ikke så meget ud af hvordan jeg holder den, det er lidt forskelligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Der er vel ikke noget facit på det spørgsmål. Er gløden ved at dø lidt ud, så vender jeg gløden en smule nedaf, så den kan få lidt mere fat i jointen. Er der fin glød på, så har jeg den i normal vandret stilling.

Noget jeg har lagt mærke til er, at nogle holder gløden inde i hånden (forstå mig ret, jointen bliver holdt af tommel-, pege og indexfingeren, så gløden er i læ).

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Noget jeg har lagt mærke til er, at nogle holder gløden inde i hånden (forstå mig ret, jointen bliver holdt af tommel-, pege og indexfingeren, så gløden er i læ).

Gør jeg også selv af og til, hvis det blæser, eller det er rent skunk/pot og lidt sværre at holde ild i :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Xpert skrev:
Holder den normalt? Men aldrig nedad. Hvorfor skulle man også gøre det? Den brænder jo bare hurtigere, og røgen ryger ud i luften i stedet for lungerne = bad idea ;)

Men ligefrem at holde den opad altid er sku lidt overkill, den brænder fint selvom den ligger vandret/let ned imellem mine fingre

:yeah: :twisted:

Titel:
Medlem

_Jimmy_ skrev:
Hmm.. Det er da rimeligt logisk at man skal holde den så meget med gløden opad som muligt, vil jeg da mene ? (D)ild brænder jo opad eller hva man skal sige :P

Groft OT:
Tænkte lige på det fantastiske stykke i Casper & Mandrillen, hvor Lars Hjortshøj kommer løbende ud af en Citroen med noget Dild i hånden og siger meget ernergisk: SPIS ILD:D

Jeg holder for det meste pinden opad, men det er vel bare vane..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Denne diskussion for mig til at tænke på alle de indvandrere der hver gang de skal have et hiv stiller sig i en mærkelig stilling og holder jointen helt lodret!??!?

Ikke fordi at alle indvandrere er sådan. :)

Nogen der har samme erfaringer?

For at vende tilbage til topic skal en joint da bare ryges som en almindelig cigaret, vandret, en smule opad er også iorden hvis man lyster. Men ikke nedad da. :)

Titel:
Medlem

kemal skrev:
Denne diskussion for mig til at tænke på alle de indvandrere der hver gang de skal have et hiv stiller sig i en mærkelig stilling og holder jointen helt lodret!??!?

Ikke fordi at alle indvandrere er sådan. :)

Nogen der har samme erfaringer?

Ikke diss.. invandrere=good shit ;)

plejer selv at holde gløden pegende ind mod håndfladen hvis jeg går med den.. men ellers ikke rigtig...

½*OT:
Men har oplevet en veninde, der røg den som chillum.. eller prøvede.. Hun holdt hænderne total akavet - alt for hårdt. Og alligevel var pinden ved at blive tabt op til flere gange. J'en strittede lige op i panden på hende. fatter ikk så dumt det så ud.

Vil sgu hellere sidde sammen med en indvandrer som så holder den lidt for skummelt end at ryge med hende igen.. det var sgu pinligt. ved ikke om det var hendes tur på efterskole der havde gjort at hun absolut skulle "chillum" den gode pind..

Titel:
Når man holder jointen op af stiger røgen væk fra jointen, THC olien frigivet tæt på gløden, men ikke fordampet løber ned i jointen.

Når man holder jointen ned af, stiger noget af røggen op igennem jointen og kan gøre den mere harsk/sur i smagen. THC olien der ikke er nået at fordampe, løber ned til gløden og fordamper dels ud af jointen.

Døm selv om du vil holde den op eller ned af, tror ikke de fleste kan smage eller mærke den store forskel. Det værste er hvis det er en skod hash eller rigtig god olie hash der smovser, så vil jeg altid anbefale at holde den ned af så du ikke får sovs i munden!

MVH
Piercer :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]