Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: nervøs...!
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
hey alle sammen... jeg skal på mit første sådan "real" psykedelia i morgen... lsa i form af ekstrat..har det som om at jeg er lidt halv bange.. men heller ikke bange som sådan... men tanken om... hvis nu der skulle gå noget galt og sådan... er dette helt normalt ved første trip...?

har kun trippet på følgene... dxm. mdma/kix, cannabis self. og mild portion svampe...

men.. syntes ikke særlig godt om dxm.. det var det jeg sidst trippede på... så har stadig den følelse i baghovedet af ubehag... hvis man kan sige sådan.. altså husker kun ubehag..trippede self osse.. men ubehagelig trip fornemmelse.

svampe gav mig mindfucks i form af stress pga. dårlig set og setting...men det var heldigvis kun en mild dosis af 35 sn..

men har valgt at købe lidt mdma til hvis nu jeg skulle få dårlige tanker da mdma altid gør mig utrolig glad (uden videre) ville i mene det er en dårlig ide at bruge det som udvej hvis trippet begyndte at gå i en dårlig retning...?

cannabis har jeg osse.. eller skaffer det i hvert fald.. elsker cannabis.. får mig til at blive dejlig rolig...

men ja... virker måske mærkeligt.. men vil bare osse gerne lidt ud med det.. min trip boddy forstår ikke hvorfor jeg er nervøs...

men kan i give nogle råd... f.eks. skrive nogle noter om ting jeg kan li til at få tankerne væk.. eller skal jeg bare tage det helt stille og roligt og flyde med strømmen... har nemlig lært at flyde med strømmen frem for at kæmpe imod...

alle råd kan bruges... vil gerne have et vellykket trip som jeg fundere over i laaang tid...

og vælger to-trins raketten..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Umiddelbart vil jeg sige at MDMA lyder som en rigtig dårlig idé til komme væk fra det hele, tror nærmere det vil gøre det hele lidt mere intenst.

Og ja sørg for at have cannabis da jeg har hørt det kan lindre mavesmerten og kvalmen betydeligt.

Har aldrig selv indtaget LSA, så kan ikke rigtig udtale mig yderligere.

Happy trippin.

Titel:
Insane psychedelia user!

Kemal -> Hvor snakker han om at tage MDMA for at "komme væk fra det hele" ?

Mavesmerterne der kan komme er normale og er hos nogle, efterfulgt af opkastning. Hos nogle, ligesom med ayahuasca, hjælper det på det fysiske ubehag og drejer trippet i en god retning. Hos nogle forbliver mavesmerterne og mere eller mindre ødelægger trippet.

Mht. til hash for at dæmpe trippet, ville jeg passe lidt på. I de fleste tilfælde booster hash styrken af trippet betydeligt, specielt på stoffer som LSD og LSA. Det kan være rart at ryge en pind i slutningen af trippet, men sådan midt på plateauet, er det ikke en særlig smart idé, med mindre man er ude efter et voldsommere trip.

Jeg tror det er helt normalt at være nervøs før et trip. Man gør sig mange tanker om hvordan det kommer til at være og man er også lidt urolig for evt. komplikationer under trippet. Jeg kan kun sige at din nervøsitet er begrundet og helt normal, men plejer at forsvinde under trippet. Hvis der opstår problemer på trippet, f.eks. at du bliver nervøs eller angst, så er det bedste at flyde med trippet og ikke kæmpe i mod og blive panisk, da det kun vil virke selvforstærkende.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Treasure skrev:

Her:
Wiggafnipsen skrev:
men har valgt at købe lidt mdma til hvis nu jeg skulle få dårlige tanker da mdma altid gør mig utrolig glad (uden videre) ville i mene det er en dårlig ide at bruge det som udvej hvis trippet begyndte at gå i en dårlig retning...?

...Og jeg mener også det er en ret dårlig idé at tage MDMA hvis et trip begynder at blive dårligt. Hvis det bliver dårligt ,er der som regel en grund til det, og så vil MDMA efter min mening spolere den dybere mening med en oplevelse som man ellers ville kunne få meget ud af. Hvis man ser noget man ikke vil se, forsvinder det ikke af at man bare spænder MDMA-lykkehjelmen på og kigger den anden vej.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
lsa er normalt ikke et stof hvor du mister kontrol osv.

jeg synes at du skal tage det roligt. hvis du sidder med noget "narkotika" og ikke føler dig i det rigtige humør, så gem det til senere/en anden gang.

hvis du indtager det med godt humør, og ryger lidt tjald på det, når trippet er begyndt at sparke ind, så er min erfaring at det udvikler sig til en rigtig hyggelig affære.

ønsker dig et godt trip:)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er normalt at være nervøs før et trip, men prøv bare at slap af og tænk glade tanker :lol: :D :) 8) :P :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:

Citat:

Hvad snakker han så om? Kan være det bare er mig der har formuleret mig lidt dårligt. :) Når jeg siger komme væk fra det hele, mener jeg selvfølgelig hvis trippet begynder at pege i en dårlig retning psysisk.

Titel:
Insane psychedelia user!

Sorry, jeg læste ellers hans indlæg igennem en ekstra gang, men må have overset det begge gange ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg synes du skal vente med LSA. Det er ikke, efter min menin, passende til en første gangs psychedelisk oplevelse. Jeg ville udforske svampenes verden lidt nærmere først. Og ja det er vel til en hvis grad normalt at være nervøs før et trip, men jeg vil også betegne nervøsitet, som et tegn på at du ikke er sikker nok på din psyke og det stof du vil indtage. Mine erfaringer med lsa er, at det ikke er et stof man skal tage for let på, og da slet ikke, som luca main mener, et stof man hygger sig på.

Jeg røg hash for at fjerne mavesmerterne, hvilket måske resulterede i det meget intense trip jeg havde, men ikke desto mindre tror jeg stadig, at det bliver alt for voldsomt, hvis du er nervøs nu, uerfaren og for alvor bryder igennem. Jeg synes mit LSA trip var lige i overkanten, og jeg havde dog eksperimenteret med svampe og 2c-e i ca et halvt år på daværende tidspunkt.

Du har masser af tid. Du behøver ikke opdage alle steder i din psyke indenfor de næste to måneder. Start langsomt ud og udforsk din psyke gennem flere svampetrips, hvor du gradvist øger dosen og så til sidst vil du være klar til at tage skridtet videre til dit næste stof.

Tag for gudsskyld og begynd at læse om tingene. Og her tænker jeg ikke på, at du læser "effects" på erowid.org og nogle triprapporter ved siden af. Jeg vil i allerhøjeste grad anbefale dig at læse Tihkal, hvis det er tryptaminer, som du er interesseret i. Hvis du mere er til phenetylaminernes verden, så ville Pihkal nok være et godt valg. Har ikke selv læst Pihkal endnu, men Tihkal er i hvert fald værd at læse, hvis du for alvor vil være rustet til de psychedeliske oplevelser, det lader til du søger.

og mht. mdma synes jeg det er en utrolig dårlig ide at tage andre stoffer for at dulme en allerede opnået tilstand. Og netop mdma tror jeg bare giver dig et ordentligt lås længere ud i intetheden.

held og lykke :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bergthora skrev:
Jeg synes du skal vente med LSA. Det er ikke, efter min menin, passende til en første gangs psychedelisk oplevelse. Jeg ville udforske svampenes verden lidt nærmere først. Og ja det er vel til en hvis grad normalt at være nervøs før et trip, men jeg vil også betegne nervøsitet, som et tegn på at du ikke er sikker nok på din psyke og det stof du vil indtage. Mine erfaringer med lsa er, at det ikke er et stof man skal tage for let på, og da slet ikke, som luca main mener, et stof man hygger sig på.

Jeg røg hash for at fjerne mavesmerterne, hvilket måske resulterede i det meget intense trip jeg havde, men ikke desto mindre tror jeg stadig, at det bliver alt for voldsomt, hvis du er nervøs nu, uerfaren og for alvor bryder igennem. Jeg synes mit LSA trip var lige i overkanten, og jeg havde dog eksperimenteret med svampe og 2c-e i ca et halvt år på daværende tidspunkt.

Du har masser af tid. Du behøver ikke opdage alle steder i din psyke indenfor de næste to måneder. Start langsomt ud og udforsk din psyke gennem flere svampetrips, hvor du gradvist øger dosen og så til sidst vil du være klar til at tage skridtet videre til dit næste stof.

Tag for gudsskyld og begynd at læse om tingene. Og her tænker jeg ikke på, at du læser "effects" på erowid.org og nogle triprapporter ved siden af. Jeg vil i allerhøjeste grad anbefale dig at læse Tihkal, hvis det er tryptaminer, som du er interesseret i. Hvis du mere er til phenetylaminernes verden, så ville Pihkal nok være et godt valg. Har ikke selv læst Pihkal endnu, men Tihkal er i hvert fald værd at læse, hvis du for alvor vil være rustet til de psychedeliske oplevelser, det lader til du søger.

og mht. mdma synes jeg det er en utrolig dårlig ide at tage andre stoffer for at dulme en allerede opnået tilstand. Og netop mdma tror jeg bare giver dig et ordentligt lås længere ud i intetheden.

held og lykke :)

undskyld men har skam læst på det siden november... ved meget om det osse om selve dyrkningen... men det er bare normal nervøsitet ligesom da jeg skulle prøve svampe... føler mig klar til det... bare nervøsitet... glæder mig og føler mig klar... tror bare det var en uheldig hændelse før i dag som jeg blve lidt rystet over... men skrev det ned og bearbejdede det i ædru tilstand... og har det fint nu.. men tak for rådene... gemmer nok mdma'en til en anden god gang...håber i får en god weekend for det vil jeg have... glæder mig virkelig til det.. der kommer nok osse trip rapport... vil prøve at se om der er overskud til notater under selve trippet.. men ikke sikkert da jeg har læst at man bliver lidt fumle-fingret på lsa... men endnu engang tak psy.dk

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

..

Senest rettet af guldsky007 23 okt 2010 00:14, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:
hey alle sammen... jeg skal på mit første sådan "real" psykedelia i morgen... lsa i form af ekstrat..har det som om at jeg er lidt halv bange.. men heller ikke bange som sådan... men tanken om... hvis nu der skulle gå noget galt og sådan... er dette helt normalt ved første trip...?

Ja, det er helt normalt at være spændt eller nervøs. Jeg vil dog sige, at hvis du er grænsende til bange, så er det fordi du ikke har researchet stoffet nok og fordi du har for mange ubekendte. Der er en vis fornuft i at være bange for det ukendte. Jeg har det mere sådan, at jeg researcher et stof til jeg næsten brækker mig over tanken ved det og "bare vil have det overstået", eller måske er det mere følelsen af at kende stoffet, dets dosis og virkning så godt på et teoretisk plan, at jeg ikke kan forestille mig at blive klogere på emnet ved at læse mere om det, på det tidspunkt skal der praksis til.

waggafnipsen skrev:

cannabis har jeg osse.. eller skaffer det i hvert fald.. elsker cannabis.. får mig til at blive dejlig rolig...

Om MDMA: det er nok et dårligt stof at slå et bad trip ned med, for ikke bare bliver du stimuleret, men du risikerer også at MDMA'en "ikke virker som normalt" fordi den er blandet ind i LSA rusen. Og spørgsmålet er hvordan en begyndende, galopperende noia vil arte sig under de forhold?

Om cannabis: jeg kender ikke LSA, men jeg har på svampe følelsen af at "svampeeffekten" sommetider er lidt "indkapslet" eller er nede i en kasse, hvor meget af effekten udspiller sig. For mig sker der det, når jeg ryger cannabis ovenpå svampe, at alle sider i papkassen bliver sprængt ud til alle sider (som da Jim Carrey gemmer sig i Ray Finkles papkasse på galeanstalten), og så kommer effekten af svampene meget hurtigere og vildere. (Tag ikke fejl: jeg synes dette er en fed effekt, men du taler jo om at stilne tankerne under en opbyggende noia. Som du måske ved har jeg ikke så meget tolerans mod cannabis, så jeg får næsten altid en ret vild, psykedelisk effekt af det).

De fleste gode råd mht. til at slå et bad trip ned er sovemedicin.

Men det bedste er at være så afklaret og velresearchet på forhånd, at du ikke har denne lurende tvivl.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Treasure skrev:
Sorry, jeg læste ellers hans indlæg igennem en ekstra gang, men må have overset det begge gange ;)

Helt iorden. :)

waggafnipsen:
Hvordan gik trippet så igår? Og fik du dulmet nervøsiteten?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Treasure skrev:

waggafnipsen:

det var sindssygt fedt... helt overdreven..nærmest ubeskriveligt i ord.. alting var så gigantisk stort og smukt. og når man gik nede i den park som jeg bor tæt på så føltes det som om det var en jungle... virkelig oplevelsesrigt... men mit værelse er bare trashet.. det minder lidt og fear and loathing...hehe... men helt klart oplevelsen værd... sådan 13 frø er ikke for sjov...hehe... men det var en utrolig dejlig måde at bryde igennem på...rushet var fænomenalt og så sluttede vi aftenen af med et stykke pizza og lidt mdma og så sad vi og snakkede om hvor dejligt det hele har været... skal helt sikkert prøves igen engang.. nu er jeg mere rolig omkring psykedelika... men er stadigvæk lettere forvirret nu her 24 timer efter vi havde indtaget det..men nu syntes dt hele virker så fuck'd og uvirkelig til at man kan forklare det.. man skulle selv have været det... oplevede osse en form for fælles bevidsthed, altså hvis jeg tænkte på en person så følte jeg hva de følte osv... helt fantastisk...TAK LSA

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Rodnet
nu har jeg lidt travt(ASTRIX:D) så gad ikke sidde og læse de andre post's gennem, men vil strærk fraråde Hash til en der intager et psykedelika for første gang. det kan virkelig trække i tingene. (personligt syns jeg altid det bliver FOR inadvendt)

Os nu hvor det er dit første "Rigtige" trip, syns jeg at du skal lære stoffet(Lsa) at kende, Det har sine pocentialer men det kan os have sine ulemper, især hvis det bliver fordybt.

Ellers go for it. men lad hashen ligge, og lad MDMA'en ligge.

Du har selv valgt at bringe dig i den psykedeliske situation. så lev med den i de 3-5timer den vare.

-Out.
Edit:

Btw- nu hvor du siger du er nervøs, så pas på hvor meget strøm du følger med.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

waggafnipsen: Godt at høre det gik som det gik.
Og som aaaalle andre har sagt; læs lidt om det!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

trip rapport kommer inden de næste 24 timer

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
waggafnipsen skrev:
kemal skrev:
Treasure skrev:

waggafnipsen:

det var sindssygt fedt... helt overdreven..nærmest ubeskriveligt i ord.. alting var så gigantisk stort og smukt. og når man gik nede i den park som jeg bor tæt på så føltes det som om det var en jungle... virkelig oplevelsesrigt... men mit værelse er bare trashet.. det minder lidt og fear and loathing...hehe... men helt klart oplevelsen værd... sådan 13 frø er ikke for sjov...hehe... men det var en utrolig dejlig måde at bryde igennem på...rushet var fænomenalt og så sluttede vi aftenen af med et stykke pizza og lidt mdma og så sad vi og snakkede om hvor dejligt det hele har været... skal helt sikkert prøves igen engang.. nu er jeg mere rolig omkring psykedelika... men er stadigvæk lettere forvirret nu her 24 timer efter vi havde indtaget det..men nu syntes dt hele virker så fuck'd og uvirkelig til at man kan forklare det.. man skulle selv have været det... oplevede osse en form for fælles bevidsthed, altså hvis jeg tænkte på en person så følte jeg hva de følte osv... helt fantastisk...TAK LSA

Du beskriver ellers et LSA-trip meget godt :)

Men dejligt at høre at det gik godt

Bare lad være med at tage det for tit

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dejligt at høre, at dit trip gik godt! Jeg har endnu ikke prøvet rent LSA (kun blandet nogle morning glory frø med svampe), men din beskrivelse giver mig lyst til at prøve i snarlig fremtid.

Glæder mig til at læse din raport!

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]