Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 19:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Så længe mennesket har været bosat på jorden har vi udbredt os, og mange mener sågar at meningen med at leve, er at fomere sig.
Siden vi hele tiden formerer os, burde vi egentlig også få os bosat på andre planeter, jeg sammenligner tit mennesket med myren, og forstiller vores solsystem med forskellige "broer" mellem planeterne. Hvad vil det andet liv i rummet ikke tænke, hvis de opdager at menneskeheden kun har bosat sig på EEN planet? Vi bliver helt klart nødt til at komme videre fra jorden. Jeg kan umuligt se at vi skal blive her for evigt. Forestil dig en komet der udsletter hele jorden, hvad er menneskeheden så? Ingenting, en lille ubetydelig snavset plet i universets historie. Og med det oplæste ego de fleste mennesker render rundt med, er det sku ikke godt nok, heller ikke for mig. Vi må ud og kolonisere andre planeter, nu er hele jorden opdaget, så lad os da komme videre i systemet.
Jeg ved ikke helt hvor jeg vil hen af med denne tråd, ville bare lige delen tanken med jer andre :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Det er godt nok ret cliche, men denne formering minder i høj grad om en virus'. Jeg mener nærmere at menneskeheden burde destruere sig selv. Vi er en plage for "vores" klode, og jeg tør ikke tænke på hvad der vil ske, hvis vi begynder at forpeste andre dele af solsystemet.
FUCK MENNESKEHEDEN! :D
Jeg siger det med en vis ironi, men ikke desto mindre mener jeg det.

Titel:
Dedikeret medlem

the-red-pill skrev:
Det er godt nok ret cliche, men denne formering minder i høj grad om en virus'. Jeg mener nærmere at menneskeheden burde destruere sig selv. Vi er en plage for "vores" klode, og jeg tør ikke tænke på hvad der vil ske, hvis vi begynder at forpeste andre dele af solsystemet.
FUCK MENNESKEHEDEN! :D
Jeg siger det med en vis ironi, men ikke desto mindre mener jeg det.

Ja, du har helt ret, det er en kliché. Men nu hedder du jo også the_red_pill, så hvorfor ikke stjæle lidt mere fra Matrix...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Petter skrev:
Så længe mennesket har været bosat på jorden har vi udbredt os, og mange mener sågar at meningen med at leve, er at fomere sig.
Siden vi hele tiden formerer os, burde vi egentlig også få os bosat på andre planeter, jeg sammenligner tit mennesket med myren, og forstiller vores solsystem med forskellige "broer" mellem planeterne. Hvad vil det andet liv i rummet ikke tænke, hvis de opdager at menneskeheden kun har bosat sig på EEN planet? Vi bliver helt klart nødt til at komme videre fra jorden. Jeg kan umuligt se at vi skal blive her for evigt. Forestil dig en komet der udsletter hele jorden, hvad er menneskeheden så? Ingenting, en lille ubetydelig snavset plet i universets historie. Og med det oplæste ego de fleste mennesker render rundt med, er det sku ikke godt nok, heller ikke for mig. Vi må ud og kolonisere andre planeter, nu er hele jorden opdaget, så lad os da komme videre i systemet.
Jeg ved ikke helt hvor jeg vil hen af med denne tråd, ville bare lige delen tanken med jer andre :)

Du er forud din tid i fuck

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@ the-red-pill, Hvis du virkelig mener at mennesheden er her, alene for at blive destrueret, så synes jeg du skal være forgænger for din teori ;)
Kan godt være det er en cliché, og "plage" for kloden kommer jo an på hvordan man ser det, måske er det meningen at polerne skal smelte? Det er jo bevist at der før har været trope-klima på i hvert fald een af dem. måske er det meningen at det skal blive betydeligt varmere og det hele skal opføre sig "underligt", eller måske er det signalet om at vi skal rykke videre og "forpeste" en anden planet, forestil dig at menneskeheden vil være et berygtet lortedyr der ødelægger andre planeter rundt i solsystemet. Universet er jo så genialt stort at andre former for liv måske vil opfatte os som skadedyr...

@ Onkel Dunkel, Erhm, forklar gerne. Vil du flytte emnet? Er det lavet før i fuck? Hvad prøver du at sige?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Petter skrev:
@ the-red-pill, Hvis du virkelig mener at mennesheden er her, alene for at blive destrueret, så synes jeg du skal være forgænger for din teori ;)
Kan godt være det er en cliché, og "plage" for kloden kommer jo an på hvordan man ser det, måske er det meningen at polerne skal smelte? Det er jo bevist at der før har været trope-klima på i hvert fald een af dem. måske er det meningen at det skal blive betydeligt varmere og det hele skal opføre sig "underligt", eller måske er det signalet om at vi skal rykke videre og "forpeste" en anden planet, forestil dig at menneskeheden vil være et berygtet lortedyr der ødelægger andre planeter rundt i solsystemet. Universet er jo så genialt stort at andre former for liv måske vil opfatte os som skadedyr...

@ Onkel Dunkel, Erhm, forklar gerne. Vil du flytte emnet? Er det lavet før i fuck? Hvad prøver du at sige?

Jeg kan ikke lide udtrykket: det er meningen.
Der er ikke noget "der er meningen" medmindre man er åndssvag (religiøs) og tror på noget, der på ingen måde giver mening og derved ikke kan argumenteres for.
Ud fra menneskelige begreber kan man kun sige at mennesket er en sygdom.

Petter skrev: så synes jeg du skal være forgænger for din teori.
Mener du, at jeg skal tage livet af mig selv eller andre? Det er jeg skam allerede i gang med. Jeg er miljøsvin nummer 1. Jeg elsker den globale opvarmning og håber på, at der snart sker store ændringer, der vil udrydde os alle sammen. Så ville jeg også komme til at opleve det største i hele menneskets historie - vores udryddelse. Det ville være for nice!!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Petter skrev:

Der er ikke noget "der er meningen" medmindre man er åndssvag (religiøs) og tror på noget, der på ingen måde giver mening og derved ikke kan argumenteres for.

Mener du, at jeg skal tage livet af mig selv eller andre? Det er jeg skam allerede i gang med. Jeg er miljøsvin nummer 1. Jeg elsker den globale opvarmning og håber på, at der snart sker store ændringer, der vil udrydde os alle sammen. Så ville jeg også komme til at opleve det største i hele menneskets historie - vores udryddelse. Det ville være for nice!!!

Nu gælder det om at tage det med et gran salt, danskernes favorithumor er jo sarkasme, og jeg mente ikke noget, hvis du ikke selv ku' se budskabet ;)
Nu kalder du religiøse for andsvage? Er det åndsvagt at have noget at tro på? (Er selv ateist)
At sige at man kun kan sige at mennesket er en sygdom er ligeså dumt og uden hold i overhovedet. Men at meningen med mennesket er et formere sig er til gengæld en lidt mere dokumenteret sag, og jeg mener at hvis menneskets mening er er formere sig er det da underligt at vi ikke formerer os videre i solsystemet.
Hvorfor skulle menneskeheden uddø pga. global opvarming? Jeg tror den eneste måde vi kan dø ud på er ved en kæmpe meteor, andet vil vi kunne finde råd for.
Hvis solen går ud, bruger vi kunstigt lys, og hvis træerne uddør, så bruger vi bare iltmasker, hvis polerne smelter så skal der sku nok stadig være nogle mennesker tilbage på de høje steder eller i både. Så helt udryddet tror jeg ikke du skal regne med.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Skrev the-red-pill

Du er ikke alene mennesket er nogle svin oig jeg håber på naturen får ram på os før vi dræber al liv i naturen - al magt til Gaia.
Personligt samler jeg affald op rundt på min færden metal går til metalmanden en god mand, plastik og lignende går til den ild som holder liv i min sjæl og som gerne skulle sørge for en alderdom med varmt vejr.

Petter; desværre er mennesket forani forhold til at fucke verden af - som teenager og havde jeg en vision, som kulminerede med en indsigt fra de magiske hattes verden.
For at overleve er/var det nødvendigt, for mennesket at samarbejde på tværs af race religion og landegrænser.
Min ide var at der kun er en vis mændge material - grundstoffer tilgængelig på jorden som ville være nødvendige for en kolonisering af rummet, hvor vi så kunne få mere materiale til at at arbejde med.
Istedet spilder vi tiden og materialet på at bekæmpe hinanden på alle tænkelige måder.
Så vi skal have den gode ebola 95-98% dødlighed, for at genoprette lidt af balancen her på jorden, jeg tror det kan nåes endnu.
En anden mulighed er at vi som gamle kan se de super rige strikke af til diverse rumstatrioner og måske endog planeter, men det blir kun en stakket frist for mennesket eksistens, måske et par generationer mere også slut, der vil mangle brede og vi er trods alt rimelig skrøbelige organismer.

Men godt emne har gået rigtig meget op i det en gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg er overbevist om at sygdomme som AIDS og kræft, og før i tiden polio og pest osv., er naturens forsøg på at udrydde, eller begrænse, menneskehedens udbredelse.

At en mutation har gjort os så overlegne, og istand til at sætte os over naturens love, bliver før eller siden vores egen undergang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Johndeere skrev:
Jeg er overbevist om at sygdomme som AIDS og kræft, og før i tiden polio og pest osv., er naturens forsøg på at udrydde, eller begrænse, menneskehedens udbredelse.

Hvad har gjort dig overbevist om din teori? Hvad mener du præcist når du vælger at opremse virus, bakterier, og så kræft, der falder lidt udenfor kategori, da det er så bredt et begreb. Det er en blandet landhandel der ikke har meget tilfælles udover, at de er historiske big time killers. Hvorfor vælger naturen at gøre lige sådan? Og hvordan virker naturens bevidsthed? Hvordan definerer du i det hele taget naturen?

Det er mange spørgsmål jeg stiller, men det er et kontroversielt udsagn du kommer med, på meget få linier, og jeg finder ikke de store kanoner frem før jeg ved præcist hvad jeg skal skyde efter :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@MMB, Pudsigt at du nævne svampe, det er først efter jeg har taget dem, at jeg er begyndt at tænke på det. (Måske et tilfælde, måske ikke).

Ja, jeg vil også tror at vi bliver nødt til at arbejde sammen, hele jorden for at få det til at lykkedes, og hvis vi bliver ved med at at være så modtagelige over for sygdomme, tror jeg heller ikke chancerne er gode.
Men hvis mennesket ikke kan lade være med at bekrige hinanden forskellighed, så må man først sørge for at udrydde den forskelllighed for at komme videre i rummet, det lyder måske lidt hårdt, men sådan tror jeg bestemt det hænger sammen. Ikke at JEG har noget imod forskellighed.

Kan dog ikke se hvor du vil hen med Ebola-relationen, mange menensker vil dø, og mindre mennesker vil være netop den opgave vi snakker om.
Men for at overleve HER på jorden, så går jeg også ud fra at der skal ryge nogle millioner i svinget.
Men jeg mener at vi slet ikke når nogen veje, hvis vi bare bliver her i vores lille smørhul. Som nævnt før, en metoer eller et rumskib der kommer og smadrer jorden vil være skyld i vores udryddelse totalt. Men hvis vi nu har været forudseende og har bare et par tusinde eller en lille million på månen, så kan vi stadig leve videre.
Jeg kunne sagtens se mennesket bo på månen, transport af mennesker og ting er blevet SÅ meget lettere med årene, og "inden længe" så kan man sagtens få fødevarer, byggematerialer, ilt og hvad man ellers skal have, med til månen, igennem en luftbro. Ser intet problem der.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Petter skrev:
the-red-pill skrev:
Petter skrev:

Nu gælder det om at tage det med et gran salt, danskernes favorithumor er jo sarkasme, og jeg mente ikke noget, hvis du ikke selv ku' se budskabet ;)
Nu kalder du religiøse for andsvage? Er det åndsvagt at have noget at tro på? (Er selv ateist)
At sige at man kun kan sige at mennesket er en sygdom er ligeså dumt og uden hold i overhovedet. Men at meningen med mennesket er et formere sig er til gengæld en lidt mere dokumenteret sag, og jeg mener at hvis menneskets mening er er formere sig er det da underligt at vi ikke formerer os videre i solsystemet.
Hvorfor skulle menneskeheden uddø pga. global opvarming? Jeg tror den eneste måde vi kan dø ud på er ved en kæmpe meteor, andet vil vi kunne finde råd for.
Hvis solen går ud, bruger vi kunstigt lys, og hvis træerne uddør, så bruger vi bare iltmasker, hvis polerne smelter så skal der sku nok stadig være nogle mennesker tilbage på de høje steder eller i både. Så helt udryddet tror jeg ikke du skal regne med.

Jeg synes det er dumt at lyve over for sig selv, fordi der er ting man er bange for eller ikke forstår.

Tror du virkelig vi ville kunne overleve hvis solen "gik ud"?

Den globale opvarmning kan da sagtens slå os ihjel. I hvert fald størstedelen af os.

Dedikeret medlem

Svar til Petter Det jeg nmener er at jorden som økosystem bliver mere og mere smadret pga vi er for mange mennesker, men at jordens økosystem kunne reddes ved en kraftig udtynding blæandt mennesketr, så og det vil også værre muligt at have balance mellem mensket og milljøet, hvis der blev gjort en indsats - dette medfører at rejsen ud i rummet ikke ville være aktuelt for at overleve.

Titel:
Dedikeret medlem

Dr. Phibes@

Jeg ved ikke helt hvordan jeg definerer det yderligere, men jeg mener naturen forsøger at tilpasse sig dens habitanter, og at undertrykke uheldige faktorer, herunder mennesket.

Naturligvis har naturen ikke et sind, men nærmere et samspil mellem dyr og planter, som gør det til en magtfuld energi.

Jeg forstår udemærket din skepsis, og måske er tingene i virkeligheden mere tilfældige end jeg giver udtryk for i min teori.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Petter skrev:
the-red-pill skrev:
Petter skrev:

Jeg synes det er dumt at lyve over for sig selv, fordi der er ting man er bange for eller ikke forstår.

Tror du virkelig vi ville kunne overleve hvis solen "gik ud"?

Den globale opvarmning kan da sagtens slå os ihjel. I hvert fald størstedelen af os.

Fair nok.

Jeg er næsten sikker, hvor mange kender du der har overlevet uden sollys i flere dage? jeg kender et par stykker i hvart fald. og med alt det "falske" lys vi producerer er det ingen problem.

Den kan også lade være med at slå os ihjel, nogle vil måske drukne, og lande vil blive oversvømmet, og menensker vil dø.
-Men menneskeden vil stadig være der.

@MBB, nu ser jeg ikke økosystemets nedbrudelse som den største trussel for menneskeheden. Selvom det bestemt ikke er den fedeste ting. Og jeg mener heller ikke alene for overlevelse, at man skal tage i rummet. I mit hoved er formålet med at vi er sat på jorden, at vi skal formere os, og det betyder ikke bare blive flere, men også have mere "jord" at formere sig på.
-At blive større og stærkere, så vi kan tæve de alien-svin ;)

Titel:
Dedikeret medlem

PEACE I'M OUT OF HERE.

Titel:
Dedikeret medlem

:wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Petter@

Du mener simpelthen vi kan leve uden sollys? Eller vigtigere endnu solens varme?

Håber du er ironisk, men tvivler.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Johndeere skrev:
Petter@

Du mener simpelthen vi kan leve uden sollys? Eller vigtigere endnu solens varme?

Håber du er ironisk, men tvivler.

Mange vil dø, men jeg er overbevist om at der nok skal være et par stykker det har ressourcer nok til at overleve.
Edit/Ikke leve, OVERleve. Der er en stor forskel IMO

Titel:
Medlem
Brugeravatar

mennesket er et dualistisk vaesen fordi det erkender det dualistiske princip i de livsbetingelser der governor its life.

inden logos indtraeden (til dem der ikke kan graesk er logos et og samme ord for fornuft, sprog, intelligens) var der intet, kun gazellens ro ved at blive spist af loeven, plantens zen i at soege solen. ingen analyse kun vaeren. moenstret som det udspiller sig i vores ende af universet kan man sige. med sprogets indtraedelse igennem faderens soen, begynder kontemplentationen og alle dens bivirkninger. det vil sige inden sproget var der ingen verden, da verden udspringer af det prefrontale cortex/hjernen/logos og logos af verden, saa med logos kommer alle disse forestillinger om mennesket som en pest eller plage der maa rykke videre for at tilfredstille hullet i dets indre. disse forestillinger er netop ikke andet end det. forestillinger.

verden er bare, taenk ikke over disse meningsloese ting. soeg din sarah, som abraham havde sin, faa dine endorphin udloasninger, vaer glad, nyd det mens det varer, for en dag tager balebeth dig tilbage og yaldabaoth vil slippe sit tag i dig. maaske foerst da vil du indse meningen i de ord jeg her har skrevet.

sa husk at hvad end der sker, om vi forpester andre kloder eller ej, saa er vi alle guddommelige gnister udsprunget af balebeth, og som saadan er der en plan med vores eksistens, negativ eller positiv!

det jeg proever at sige er at dine spoergsmaal ikke er ret meningsfulde. om vi befolker andre planeter eller ej, saa er det alt sammen en del af det store spil.

spoerg ind om det istedet! findes fri vilje? er mennesket loest fra yahwods plan? er verden overhovedet?

for selvfoelgelig er mennesket blot en ubetydelighed i kosmos ufqattelighed, om vi befolker andre planeter eller ej.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]