Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 23:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg
Jeg har skrevet i et par indlæg herinde før, at jeg er det man kalder kronisk smertepatient, og har været det i en lang årrække, hvad der deraf også medfølger af smertestillende medicin.

Jeg er er endt på ketoganer, som jeg i starten synes jeg kunne holde på et rimligt niveau angående dosering, men som de fleste af jer ved, så udvikler kroppen en tolerance/fysisk afhængighed af disse stoffer, og man begynder at gå op i dosis, og jeg er endt på en dosis jeg bestemt ikke synes om! Og som sikkert heller ikke er sundt for kroppen!

Jeg måtte tilsidst købe min medicin på det sorte markede til ret pebrede priser. Ketogan er dyre på det sorte markede kan jeg fortælle og ret svære at få fat i. Jeg er træt af det evindelig ræs og jagt efter ketogan som et misbrug som mit er endt i.

Jeg har nu endelig sat familien ind i situationen, de vidste det gentlig godt, at jeg var gået op i dosis, og havde været nervøse for mig, men som de sagde kunne de intet gøre før jeg selv indrømmede over for mig selv at jeg havde et alvorligt misbrugs problem. det har jeg så erkendt nu, og har besluttet mig at det skal være slut!!

De støtter nu fuldstændig op bag mig, og min beslutning om at blive trappet ud af ketoganerne.

Det bliver en meget svær tid, ingen tvivl om det, men jeg vil ud af det store pilleforbrug nu.

Jeg har fået fat i noget metadon, som skal hjælpe mig over de første svære dage, men jeg er ikke helt klar på hvor meget jeg skal tage af gangen, jeg er også bange for at tage for meget.

Men jeg vil heller ikke endnu indrage familielægen i dette, for han er stok konservativ og en misbruger er en simple usel narkoman i hans øjne. Dét vil jeg ikke udsætte mig selv for!

Metadonen er af den flydende slags...: Metadon Dak 50 ml oral opløsning 1 mg/ml. jeg tror jeg fik taget lidt for meget af det den anden dag for jeg belv syg og kastede op i et væk.

Jeg tager nu omkring 10 ml af gangen ca hver 6-8 time, og det tager nogenlunde abstinenserne, men ikke helt men jeg ved ikke om jeg kan tage mere af gangen. Jeg føler mig nemlig stadig syg og rystende ved den dosis.

Den dag jeg blev syg af metadonen tog jeg ca 20-25 mg. hvor personen jeg havde købt metadonen af havde sagt 40 mg. men jeg turde ikke tage det han sagde, mente det var bedre at prøve sig frem. (var vidst meget godt jeg ikke tog mere!)

Er der nogen her, der er lidt mere inde i dette end jeg er og som kan rådgive mig i brugen af metadon, jeg ved den har en meget lang halveringstid, og bliver i kroppen længe (måske også derfor jeg blev så syg den anden dag, fordi det havde ophobet sig i kroppen?)

Jeg var/er oppe på ca. 5-6 ketoganer (ja ved det er mange, men efter 13 års forbrug af stærke smertestillende, så vil kroppen have en del for at stille sig tilfreds og tage de værste smerter) hver 6-8 time, hvad svare det til ca. i mængden af metadon?

Jeg har overvejet at tage kontakt til et misbrugscenter her i byen, men vil høre om nogen her har erfaring med dette, at lade misbrugscenteret aftrappe en? Og er man anonym i mens eller kontaktes egen læge?

Og et sprøgsmål mere...: Kan man kun ringe i hverdagene til disse misbrugscentre eller er der døgntelefon på ?

Jeg ser frem til jeres svar, da der er meget at få svar på for mig lige nu.

MVH

DaEvilWitch

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hej, jeg vil forsøge at besvare de af dine spørgsmål, som jeg føler mig kvalificeret til.

For det første tror jeg ikke det er smart at tage metadon hver 6-8 time, da det som du selv nævner har en meget lang halveringstid. Præcis hvor lang tid der skal gå mellem hver dosering er nok svært at afgøre, men jeg prøv om du ikke i det mindste kan nøjes med at tage det to gange i døgnet.

Dengang jeg kontaktede misbrugscenteret mener jeg, at de sagde de var forpligtede til at kontakte ens praktiserende læge, for at undgå parallel udskrivning af medicin. De havde iøvrigt kun åbent i kort tid - også hvad angik telefonen. Hvis du vælger at tage kontakt til et misbrugscenter, så foreslår jeg at du forhører dig med den læge de har på stedet, om hvorvidt Subutex/temgesic er en mulighed for dig. Metadon er et ret afhængighedsskabende stof, og hvis du kan klare dig med det andet er det klart at foretrække.

Din situation er jo nok lidt speciel, fordi du vel stadig skal have en mindre dosis af ketoganer eller noget andet? Måske er det bedre, hvis du får udskrevet contalginer, inde på Bluelight bliver ketoganer ihvertfald betragtet som et virkelig afhængighedsskabende stof - det udskrives så vidt vides ikke engang i USA.

Håber tingene flasker sig for dig, du kan bare skrive en PM/email, hvis du har flere spørgsmål (eller du kan skrive dem her i tråden.)

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Månen
hejsa... Jeg står også selv midt i enopiat-nedtrapning, og jeg skal starte på suboxone gennem mit misbrugscenter fra på tirsdag af...

Anyways, vil ikke lyde helt vildt klog eller noget, men jeg kender mange andre opiatafhængige som har taget masser af nedtrapninger før. En generel holdning som jeg er stødt på blandt andre opiatafhængige er at metadon er et af de sværeste opiater at komme ud af rent fysisk. Kroppen bliver virkelig meget afhængig af dem og det er ikke nemt at skifte fra metadon og over på andre preparater... Den eneste grund til at man bruger metadon som behandlingsstof er at det virker så langt tid i kroppen, og derfor er meget nemt at skulle give til narkomaner, fordi de kun behøves at få en dosis en gang om dagen... Andre opiater som ketoganer eller heroin, skal man tage flere gange dagligt for at holde abstinenserne på afstand... Men i bund og grund er metadon et rigtigt lortestof, som ikke gør særlig stor nytte... Selvfølgelig har folk gavn af det, men sammenligner man med hvordan folk ville have det hvis man ordinerede dem andre opiater, så er det under alt kritik at man overhovedet benytter metadon. Hvis jeg var dig ville jeg holde mig langt væk fra donerne og finde et andet alternativ... Hvis du har mod på det så kontakt et misbrugscenter og få dem til at hjælpe dig med en nedtrapning, og måske et tilbud om at komme på en behandlingsinstitution hvis du føler behov for dette. Der vil du ihvertfald kunne gå i trykke stoffrie omgivelser og få sparet noget cleantime sammen, og noget modstandsstyrke...

Mvh, bonghovedet

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Kære Psyko og Bonghovedet

Tak for i gav jer tid til at svare mig.

Nu er det sådan, at jeg p.t kun har metadon at holde abstinenserne nede på i alle fald indtil læge eller misbrugscenter åbner igen på tirsdag, alt er jo lukket, jeg har forsøgt at finde en rådgivnings telefon (kender nogen en rådgivnings telefon for misbrugere af min art der har åben døgnet rundt, modtager jeg gerne linket eller telefonnr.), også fordi jeg føler trang til at vende dette med folk der kan råde mig vidre herfra. Men enten er det for unge under 18 år eller unge mellem 18 og 25 og jeg er jo en del ældre.

Jeg har iøvrigt contalgin liggende men det er depotmedicin og jeg synes ikke, da jeg startede med at tage dem, inden jeg fik fat i metadonen, at de hjalp det mindste, jeg fik kraftige abstinenser selv om jeg havde taget 2X30 mg, jeg tør ikke tage mere, for jeg ved ikke hvor meget kroppen kan tage af den slags.

Jeg ved ikke om contalgin kan kombineres med metadon eller Codein Dak som jeg også har en del af liggende og Tramadol også depot medicin (ja som smertepatient har man et bedre apotek liggende :oops: )

Men indtil tirsdag må jeg så "nøjes" med metadonen, og derfor var jeg interresseret i om nogen vidste hvor meget man må tage og hvor tit, når man som jeg er vandt til store doser af ketogan (5-6 ketoganer hver 6-8 time).

Så hvis nogen har et svar på det vil det være yderst kærkommen.

Indtil da, tager jeg som jeg plejer 10 ml metadon hver 7-8 time, det bruges jo også i smertebehandlingen af smertepatienter, og det er de doser de giver disse, så helt farligt kan den dosis ikke være for mig.

MVH

DaEvilWitch

Titel:
Medlem

altså... Med metadon bhøves du jo ikke at tage hver 7-8. time som du er vant til med ketoganer... Jeg ved ikke helt hvor meget af det du kan tåle, men 10 mL eller 2 doner på gadeprog, som du siger du tager nu, er ihvertfald ikke farligt for dig... Hvis jeg var dig ville jeg supllere på din dose en gang i timen, indtil du synes at du ikke har nogle abstinenser, og så vente med at tage igen til 24 timer efter... Ved at supllere med korte mellemrum indtil effekten er opnået, får du også en sikker og nem metode til at finde ud af hvor meget du kan tåle, og hvad din ideele dosis er...
Det er såmænd også fint nok at du tager doner nu, hvis det bare er i en mindre periode, men at skfte ketogan-misbrug ud med metadon-misbrug gør kun det hele meget værre vil jeg tro... Derfor, prøv at få vendt det med din læge eller et misbrugscenter her når der bliver åbnet igen efter pinsen, og så sig til dem at du gerne vil trappes ud af dine ganer... De har den bedste ekspertise at give af så det synes jeg helt klart at du skal gøre!

Mvh Narkose-bøvsen... Syns det var tid til et navneskift, hehe ;) Jeg ryger ikke så meget hash længere så narkose-bøvs rammer lidt tættere end bonghovede, haha :P[/i]

Titel:
In our memories

Narkose-bøvsen > Man bør dog være opmærksom på to forhold...donere til salg på gadeplan er ofte 20 mg., og dem bør man bestemt ikke tage to af. Jeg synes, heller ikke det er smart at supplere med metadon en gang i timen, der da kan gå 3-4 timer før effekten indtræder. Det er altså muligt at indtage en ganske stor dosis uden at man opdager det.

DaEvilWitch > Det er lidt svært at vurdere hvad 5-6 ketoganer svarer til i mg. metadon...et bud baseret på den subjektive vurdering af rusen er 20-25 mg, men eftersom det varer i meget længere tid, bør du helt klart ikke dosere så højt hver 6-8 time!

Mvh. Psyko

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Det metadon jeg har er flydende og af flasker på 50 ml svarende til 1 mg/ml, derfor ved jeg at 10 ml svare til 10 mg så vidt jeg kan regne ud.

Så jeg tager forsat 10 ml og supplere med 2 ½ ml efter et par timer, det er som om det er nok p.t til at tage de værste abstinenser.

Det eneste problem er at jeg har svært ved at sove, falde til ro. Mine kroniske smerter kan mærkes på den angivne dosis og uroen og den manglende evne til at falde til ro, tilskriver jeg abstinenserne.

Men jeg takker for jeres hjælp.

Jeg skal nok skrive mere om selve forløbet som det skrider frem.

DaEvilWitch

Titel:
Medlem

Psyko skrev:
Narkose-bøvsen > Man bør dog være opmærksom på to forhold...donere til salg på gadeplan er ofte 20 mg., og dem bør man bestemt ikke tage to af. Jeg synes, heller ikke det er smart at supplere med metadon en gang i timen, der da kan gå 3-4 timer før effekten indtræder. Det er altså muligt at indtage en ganske stor dosis uden at man opdager det.

Du har ret i at de piller der sælges på gaden oftest er møllehjul, og det bør man være opmærksom på. Jeg er bare selv vant til at få det på væskeform, og der kan man godt regne med 1mg pr. mL. Desuden synes jeg at væsken virker hurtigere end pillerne, og det var i det tilfælde at jeg ikke synes at det er farligt at redosere en enkelt gang i timen, hvis bare man sørger for ikke at tage meget mere end en enkelt don ad gangen, (5 mg). Jeg synes jeg plejer at kunne mærke effekten efter ca. en halv time, hvor effekten topper efter ca. 3 timer, når jeg indtager det på væskeform. Hvis det er møllehjul man har liggende (20mg) bør man nok vente et par timer inden man redoserer, og så nok nøjes med at supplere med en kvart pille ad gangen efter at være startet med en halv... Det synes jeg selv lyder meget forsvarligt... Men naturligvis, vær forsigtig under alle omstændigheder, og gør ikke noget før du ikke er tvivl om at du ikke udsætter dig selv for fare!

Mht. nedtrapning, Så synes jeg at det hjælper for mig hvis jeg lige ryger en lille joint, når jeg har taget til kun at fjerne de fysiske abstinenser. Det tager lige toppen af det psykiske og gør at jeg bedre kan finde ro og så plejer jeg godt at kunne få sovet lidt... Men under en nedtrapning må du under alle omstændigheder desværre regne med ikke at få sovet så meget som du plejer og har brug for...

Men held og lykke med det hele, og pas på dig selv :)

Mvh.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Efter en rædsom nat med smerter og meget lidt søvn, er jeg allerede en anelse desperat og yderst nedtrykt.

Jeg føler ikke jeg får banket de abstinenser ordentlig ned, har taget 14 ml metadon her til morgen, samt 2 panodil. kan jeg tage noget der kan
afhjælpe lidt mere, er ikke meget for at tage mere metadon, af gangen.....

Jeg har som sagt Contalgin 30 mg depot piller liggende, codein Dak a´ 25 mg og Tramadol 100 mg depot....er der noget af dette jeg kan tage sammen med metadonen, uden at det bliver farligt for kroppen.

Jeg har også Klorzoxazon 250 mg et muskelafslappende middel.

Jeg sætter pris på at få et ærligt og seriøst svar, for tør ikke tage noget andet før jeg har hørt om andre har erfaring med at blande metadon med ovenstående piller.

DaEvilWitch

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg ved ikke noget om opiater og nedtrapning fra disse. Men jeg har selv haft brug for en læges vejledning pga. noget stofrelateret og ved derfor, hvor vigtigt det kan være at have en læge, man kan stole på, og som ikke ser ned på en.
Derfor er mit råd: skift læge!

Lægerne er der for at hjælpe syge mennesker, og hvis de ikke vil det, dur de ikke til deres job og er derfor ikke en skid værd. Find en læge, som sætter en ære i sin praksis!

Titel:
Medlem

Klorzoxazon, er det en benzodiazepin? Hvis det er så prøv at tage en smule af det for en lidt afslappende effekt, og så tag 2-3 kodimagnyler, men ikke flere! Flere kan risikere at gøre dig mere syg, pga nogen af de andre indholdsstoffer der er i kodimagnylerne, men kodeinen burde i teorien hjælpe en lille smule på abstinenserne... panodil ved jeg ikke rigtigt om det vil gøre ogen forskel, eller om du så ligesågodt kunne gå hen og stikke tungen ud af vinduet...?

Jeg ved godt at det er svært, har også selv haft en lortenat, uden søvn, og med abstinenser, og her til morgen ringede krken med klokkerne i over en time i træk, og jeg var ved at blive fucking sindsyg af det hele... Men... Det skal gøre ondt, og det er man bare nødt til at finde sig i... Abstinenserne er vildt ubehagelige, det ved jeg alt om, men de er ikke fysisk farlige for dig, og det skal nok blive bedre, selvom det ikke lige føles sådan ligenu... Så hold dig ved mod!!

Jeg føler sgu med dig... Og lider også med dig, med min egen nedtrapning, så trøst dig lidt med at du ikke er alene... Men hold hovedet oppe og fortsæt med den gode stil. Held og lykke og masser af god karma herfra :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tror jeg har fundet den kombinering nu, der giver mig en større ro.

Jeg snakkede lidt frem og tilbage med min mand, og han mente det nok kunne forsvare sig at tage en contalgin 30 mg depot sammen med de 14 ml. metadon jeg tog i morges, han ville observere mig, sådan at hvis jeg viste tegn på at få det dårligt efter at have taget contalginen, som jeg tog ved 11.30 tiden, ville han reagere.

Nej han er ingen ekspert på området, men kender efterhånden, den grænse jeg har angående piller, og han havde ret i at jeg ikke havde taget noget i dosis der kom nær en overdose, jeg tog den og jeg har sovet som et lille barn hele eftermiddagen, har intet ubehag følt ved at tilføje contalginen, tværtimod har det gjort jeg ikke endnu føler trang til at tage mere metadon, eller haft de berømte uro og rastløshed.

De begge virker også ca. 12 timer, så jeg tager så metadon igen ved 6 tiden og contalgin en time eller 2 efter, jeg tror den kombi kan holde mig nede på to gange i døgnet i indtagelse fra før de 4 gange.

Jeg læste inde på Netdoktor om en kvinde der netop fik den kombi for daglige kroniske smerter, dét gjorde at jeg turde forsøge.

For det er ikke alle stoffer der arbejder godt sammen. Men det ser ud til de begge gør det.

Tak for jeres omsorg og gode ønsker og råd.

DaEvilWitch

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
De begge virker også ca. 12 timer, så jeg tager så metadon igen ved 6 tiden og contalgin en time eller 2 efter, jeg tror den kombi kan holde mig nede på to gange i døgnet i indtagelse fra før de 4 gange.

Jeg mener selvfølgelig at kombien vil afholde mig fra at skulle op på de 4 gange i døgnet jeg tog metadon inden jeg forsøgte mig med denne kombi.

Titel:
Medlem

Det glæder mig da at høre at du har fået lavet en "heksebryg", som ser ud til at fungere for dig, haha :P Så bliver det også lidt nemmere for dig at holde motivationen oppe!

Jeg synes stadig at du bør overveje kraftigt at kontakte misbrugscenter eller læge når de åbner igen, så du kan få den helt rigtige støtte og vejledning...

Og ja, som der er blevet sagt af en anden herinde... Hvis ikke du føler dig tilpas med din nuværende læge, så skift!! Det er vigtigt at have en læge som man er tilfreds med. Og det virker på mig helt hen i vejret hvis han skulle fordømme dig og se dig som en ussel narkoman, når du i virkeligheden er en smertepatient, og at du d denne vej er blevet offer for læge og medicin-videnkaben... Han har da vel også haft noget at gøre med de piller som du har gået og fået i løbet af de sidste mange år, og så bør han under alle omstændigheder lytte til dig og tage dig meget alvorligt, hvis du kom og sagde at du gerne vil trappes ud af dem!

Da jeg selv gennemgår noget lignende i øjeblikket, vil jeg meget gerne høre fra dig om hvordan du skærer den, så smid endelig en lille update herinde i tråden i ny og næ, når der er noget at rapportere om!

Hilsner herfra...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hejsa Bonghovedet

Ja jeg er også glad for at have "hekset" mig frem til en kombinering der virker.

Men vær ganske rolig :wink: , jeg ringer til misbrugscenteret på tirsdag, også fordi jeg vil have en professionel behandler og behandling ind over dette her. Som du nok kan læse ud fra mine tidligere indlæg, så er jeg lidt af en "bangebuks" :shock: med hensyn til at prøve mig frem alene på diverse stoffer.

Jeg tør som regel kun bruge noget jeg kender i forvejen, også fordi jeg kender min reaktioner og grænser.

Jeg skal nok briefe op på mit forløb og håber du også fortæller om dit forløb. Dét er en slags måde at støtte hinanden igennem på ikke sandt. :)

MVH

DaEvilWitch

Titel: Lidt opdate.
Junior medlem
Brugeravatar

Lidt opdatering:

Jeg har nu egenhændig formået at trappe mig selv ned, så jeg lige p.t er nede på en noget mindre dosis end i starten, jeg kan klare mig med 2-3 stks. pr. gang 3 gange dagligt hvor jeg inden jeg begyndte rent faktisk var oppe på 5-6 stks. pr gang ca 4 gange dagligt! :roll:

Så jeg synes selv det går fremad, måske ikke så hurtigt som jeg havde håbet på i starten, for det er som om lige nu jeg er nået en slags "gylden" grænse for hvor meget jeg kan gå ned., måske fordi jeg stadig er kronisk smertepatient og derfor behøver at få nedsat mine daglige smerter, derfor kan jeg ikke trappe helt ud af ketoganen, da der desværre er en årsag til jeg tager den. Jeg har igennem de mange år som smerte patient prøvet utallige kombinationer af smertestillende medicin, og blev tilsidst i samråd med egen læge enig om at forsøge mig med ketogan, lige der blev min nuværende skæbne også beseglet, for havde jeg ikke sagt ja til og startet på ketogan, havde jeg ikke stået i dette kaos. :?

Men omvendt gav det mig nogle gode år år næsten uden smerter, og en meget forbedret livskvalitet, og jeg "glemte" at ketogan er utrolig vanedannende og er man først hooked på dette så er det utrolig svært at komme ud af igen. :shock:

At jeg har formået at trappe mig så langt ned, anser jeg selv som en meget hård kamp jeg endelig har vundet (næsten), det eneste problem jeg maser med lige nu er, at min læge mener at tingene skal gå meget stærkere og derfor har han nedsat min dosis endnu mere end den jeg egentlig tager. Derfor må jeg stadig ud og skaffe ketogan på det sorte markede, hvad for mig er meget svært fordi jeg ikke kender til det miljø og hvor jeg rent faktisk skal henvende mig for at få fat i ketogan, jeg køber det af en pusher p.t som tager overpriser for lortet, og det pisser mig af, dels fordi jeg ved jeg er nødt til at betale ham, fordi jeg behøver disse piller, men også fordi han ved at jeg er på røven på det område og derfor kan han tillade sig at hæve priserne som han lyster! :x

Men at bo i en provinsby (Vordingborg), og så være afhængig af stoffer, er ikke let i det man virkelig skal have insider viden omkring illigal køb og salg af de forskellige stoffer. :(

Jeg har klaret mig igennem indtil nu med dels at få hjælp fra venner og bekendte der er bekendte med min situation, men også ved at få andres "ration". forstået på den måde at de har bestilt piller til dem selv, selvom de ikke har haft brug for dem og så givet/solgt dem til mig, men det er en uholdbar situation i længden fordi jeg meget hellere vil have en "kendt pusher" at købe af som tager den normale dagspris og ikke snyder, men også at have en læge der ikke forstår at motivationen er der, men at alt tager tid og det bedste er at lade personen selv trappe sig ned i det tempo der behøves.

Men det går fremad og det er hovedsagen for mig. :)

Da EvilWitch :twisted:

Disclaimer: :D

Jeg ved ikke om dette indlæg ligger lige på stregen af hvad der må skrives om her i forummet, men jeg har nu bare talt ærlig fra leveren og omtalt min situation og problemstilling, jeg opfordre ingen til at henvende sig med henblik til køb og salg. Jeg omtaler såre simpelt bare en problem stilling der er meget nærværende for mig p.t.

Titel:
Dedikeret medlem

Rigtigt godt, at det går fremad :-)

Jeg ved godt, at det er meget let for mig at sidde her og sige sådan, men jeg synes virkelig, du skulle gøre en hardcore indsats for at følge din læges dosisanvisninger. Som sagt kender jeg ikke din præcise situation, men alligevel...

Men uanset hvad: Godt gået med nedtrapningen!

Titel:
In our memories

TheBo skrev:
Jeg ved godt, at det er meget let for mig at sidde her og sige sådan, men jeg synes virkelig, du skulle gøre en hardcore indsats for at følge din læges dosisanvisninger. Som sagt kender jeg ikke din præcise situation, men alligevel...

Jeg mener snarere, at du bør gøre en hardcore indsats for at få din læge til at tage den lidt med ro. Nedtrapning behøver ikke være så vanskeligt, men det kræver at patienten selv får betragtelig medbestemmelse, når det kommer til tempoet. Det er din læge, der er ansvarlig for at du er på ketoganer in the first place, derfor bør han også udvise større forståelse.

Mvh. Psyko

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
............

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 20:30, rettet i alt 2 gange.

Titel:
In our memories

Hvad fanden snakker du om, Troll?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]