Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
MEGATRON

Så vidt jeg har forstået brugte alle soldater under 2. VK. amf eller meth, men jeg synes aldrig med ser dem tage noget i krigsfilm/krigsserier, er det bare mig der er blind?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
Jeg fik også at vide i 2 3 klasse at det var meget normalt at soldaterne tog LSD før de skulle ud og kæmpe tror, bare vi har haft nogle uvidende lærere.
Men Amf og Meth lyder nu meget sandsynligt men som du også siger har jeg heller aldrig set det i film ...
Men i Acopalypto Now(Film om vietnam krigen)
Ryger de Cannabis og en af dem tager også lsd, nok ikke den bedste idé når man er i krig :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

hvis du har set der undergang, og ikke set noget narko, så er du blind.
På et tidspunkt i filmen skal de henrette en af hitlers officere, der ligger han i sin seng og der ligger et lille spejl ved siden af med noget hvidt stads på.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Selfølgelig tog de amf.. Hvorfor tror du at tyskerne var så pisseagressive? AAACHTUNG JUDE!!!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Har læst at Hitler i en periode junkede sig med meth 8 gange om dagen. Churchill var også en lille amf abe, så det er ikke så underligt at den krig gik lidt af skinnerne

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Sayeh skrev:
JMen i Acopalypto Now(Film om vietnam krigen)
Ryger de Cannabis og en af dem tager også lsd, nok ikke den bedste idé når man er i krig :wink:

I Apocalypse Now tager de jo ikke stoffer for at blive bedre soldater (som spørgsmålet går på), men derimod for at slappe af og slippe for krigen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
dopamin skrev:
Så vidt jeg har forstået brugte alle soldater under 2. VK. amf eller meth, men jeg synes aldrig med ser dem tage noget i krigsfilm/krigsserier, er det bare mig der er blind?

Jep, alle, hver og én, tog de amf. Hvis nogen siger, at ham der Jake 'Rusty barrel' Armstrong ikke tog noget, så er det løgn.

Titel:
Flueknepper kongen

Billede

Amfetamin-inhalatorer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I første verdens krig var det vidst meget udbredt at fyre op for noget amfetamin, mener jeg..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

LasseFar skrev:
I første verdens krig var det vidst meget udbredt at fyre op for noget amfetamin, mener jeg..

Mener også der var noget om at der blev forsket en del i det, da man vel kunne forestille sig at det er ret effektivt i skyttegravskrig. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Lilleso skrev:
LasseFar skrev:

Mener også der var noget om at der blev forsket en del i det, da man vel kunne forestille sig at det er ret effektivt i skyttegravskrig. :)

Jamen dog so, havde du helt selv regnet det ud... Du overrasker mig gang på gang med dine intellektuelle indlæg der sprudler af lærdom.. Godt der er nogen der kan gi lidt fra sig :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Amfetamin og derivater bliver stadig brugt i den amerikanske hær, bla. på piloter.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cubensis Apprentice [ZL] skrev:
Jamen dog so, havde du helt selv regnet det ud... Du overrasker mig gang på gang med dine intellektuelle indlæg der sprudler af lærdom.. Godt der er nogen der kan gi lidt fra sig :lol:

Nu er du jo heller ikke just nogen intellektuel guru selv, så hvad med at lade være med at tale ned til folk. Jeg kan ikke se der var noget i vejen med det indlæg.

Titel:
Flueknepper kongen

Svjv er det kun det amerikanske flyvevåben, der bruger stimulanter, og de er vistnok gået over til modafinil.

@LasseFar: I første verdenskrig var amfetamin ikke markedsført

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Levose skrev:
Svjv er det kun det amerikanske flyvevåben, der bruger stimulanter, og de er vistnok gået over til modafinil.

@LasseFar: I første verdenskrig var amfetamin ikke markedsført

Det er ikke mere end et par år siden jeg så en dokumentar om brugen af amfetamin til landtropper på specielt krævende missioner... Men det kan selvfølgelig være det ikke var det amerikanske militær det handlede om, det kan jeg faktisk ikke huske.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jim fear skrev:
Cubensis Apprentice [ZL] skrev:

Nu er du jo heller ikke just nogen intellektuel guru selv, så hvad med at lade være med at tale ned til folk. Jeg kan ikke se der var noget i vejen med det indlæg.

Mange tak. Jeg tror bare Cubensis' selvfølelse er skadet lidt fordi vi er nogen der ikke tror på stjernetegns altovervældende indflydelse - at han så ikke er moden nok til at holde det i den anden tråd er så som det er.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]