Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 16:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Jeg har gået og tenkt lidt over om GHB kan intages ved insufflering. Jeg har søgt lidt efter emnet men har ikke kunne finde nogle svar.

GHB får man næsten altid opløst i en væske, men hvis man nu lader vandet fordampe, til man har et fast stof.

Jeg kan forstille mig at dosering starter fra 200mg og op efter hvilket er en del at skulle køre op. Og at smagen af fra det GHB der når forbi slimhinderne ikke er super cool, og at dette måske er grunden.

Er dette rigtigt antaget, eller er der fordi det ikke kan optages via insufflering, eller er det direkte farligt ?

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg vil tro man ikke foretrækker at insufflere GHB fordi det ikke er særlig fedtopløseligt. Stofferne med aromatisk strutur som f.eks. amfetamin, kokain mm. er relativt apolære, dvs. fedtopløselige. Men GHB er så lille et molekyle med både en carboxylsyre og en alkoholgruppe, så diffusionen over næseslimhinden vil foregå meget ineffektivt.

Titel:
Dedikeret medlem

jeg mener at have læst på http://www.erowid.org at ghb osse kan komme i pulver form, nogle der er stødt på det ? .

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
ja ghb kommer i pulverform normalt og bliver derefter blandet op til væske så det kan drikkes...

Senest rettet af Қeta-Smølfen 17 maj 2007 17:06, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
lampe-spiseren skrev:
ja ghb kommer i pulverform normalt og bliver derefter blandet op til væske så det kan drikkes...

når jeg køber ghb så får jeg det i pulver og blander så selv...

Jeg har set GHB i pulverform en gang. Ellers har jeg kun set det i flydende, hvilket jeg vil mene er det mest normale. Dette baserer jeg også på diverse opskrifter, hvor det færdige produkt er flydende. Pulveret kommer vel hvis man koger vandet væk.

Ville klart fortrække pulver. Det kan vejes op og smides i kapsler.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Jeg damper bare vandet væk så er det I pulver form, men til gengæld skal jeg indtage store mængder for at få den rette virkning (5-6g) så det er ikke realistisk at sniffe det overhovedet, og heller ikke nær så behageligt som bare at drikke/spise det

Titel:
Flueknepper kongen

Treasure skrev:
Jeg vil tro man ikke foretrækker at insufflere GHB fordi det ikke er særlig fedtopløseligt. Stofferne med aromatisk strutur som f.eks. amfetamin, kokain mm. er relativt apolære, dvs. fedtopløselige. Men GHB er så lille et molekyle med både en carboxylsyre og en alkoholgruppe, så diffusionen over næseslimhinden vil foregå meget ineffektivt.

Yes, men der er aldrig nogen, der sniffer amfetamin eller kokain i den ikke-vandopløselige freebase-form.

Der bruges i stedet vandopløselige amfetaminium/kokainiumsalte. Ganske ligesom natrium-GHB. Så jeg tror godt, man kan insufflere NaGHB. At det så ville være uhyrligt klamt er så problemet...

Titel:
Insane psychedelia user!

Som jeg nævnte før har kokain og amfetamin begge en aromatisk struktur, der gør molekylet forholdsvis apolært. Saltet kan gøre det mere vandopløseligt (polært), men grundet resten af strukturen er den overordnede polaritet stadig ret lille. Med GHB har du så lille et molekyle, med to polære grupper og hvis du oven i købet har et salt, kan det da kun blive mere polært.

Jeg kan kun se det som værende meget ineffektivt at sniffe NaGHB, frem for at opløse det i vand og drikke det.

Senest rettet af erusaerT 17 maj 2007 14:32, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
uanset hvad kan det umuligt være behageligt at sniffe de mængder det ville kræve op i tuden?

Titel:
Flueknepper kongen

Du modsiger dig selv, Treasure :wink: Men jeg ved da godt, at det du mener er, at den aromatiske struktur gør molekylet forholdsvist upolært, hvilket det også gør.

Og så er næseslimhinden lidt andre end de fleste andre slimhinder i kroppen, idet der er langt større gennemtrængelighed for hydrofile molekyler end det ses i andre slimhinder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]