Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Som følge af tråden om roskilde rygter, starter jeg denne tråd, hvor i kan komme med jeres anbefalinger på, hvad i simpelthen bare synes vi andre skulle tjekke ud.
Keep it clean, og la vær med bare at skrive lidt om alle de bands i synes er fede.
Og så vil jeg starte med at anbefale følgende navne. Det er virkelig to af reaggae scenens største sværvægtere. Det er primært roots og dub - og virkelig noget man ikke skal gå glip af.

The congos

Lee "scratch" Perry

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
bump

Senest rettet af MethylOle 08 maj 2007 21:16, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Hermed min anbefaling fra min tidligere tråd:

Citat:
Jeg var for nogle uger siden til Booka Shade koncert på RUST, og vil på det varmeste anbefale dem, både til alle electro-folkene, men derudover også til alle jer som måske ikke ville vælge at se et navn som dette. Det er VIRKELIG et navn der formår at sætte gang i en forestilling. Inden det kommer til at lyde som om jeg hælder lort ud, kommer hermed min opfordring til alle om, at kigge forbi når de indtager Roskilde! samtidig en opfordring til evt at poste lidt anbefalinger af navne til os andre, som måske ikke kender til lige netop DIT yndlingsnavn
Her er lidt ekstra bonus info om Booka Shade direkte sakset fra roskilde.dk :

Og hvad er det så, de kan? De blander den gode popmelodi med trance-elementer, men det er langt fra en fyldestgørende beskrivelse af musikken. Deres yderst stilsikre lydbillede kreeres med alt lige fra house og techno over funk og clicks til mere lounge og downbeat toner. Kort sagt formår de at blande hårdtslående beats med lækre og bløde elementer, der bliver til delikat electro-house af den fineste kvalitet. Booka Shade står ikke i vejen for at sætte deres præg på andres musik, og det er i den sammenhæng blevet til remixes for prominente navne som Depeche Mode, Moby og The Knife.
[/quote]

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Analogik, Boris, Pelican, STONES THROW RECORDS PRESENTS PEANUT BUTTER WOLF, J. ROCC, ALOE BLACC, PERCEE P & GUILTY SIMPSON (US) etc..

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Björk - helt fantastisk koncert i 2003

Booka Shade - har ikke hørt dem live (endnu), men deres musik er virkelig god

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Spiller trente møller ikke? Det tror jeg bestemt jeg skal høre :D

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: ggg
helt klart queens of the stoneage. det er virkelig det fedeste der kommer, faktisk os det fedeste band i verden. glæder mig sgu vildt meget :mrgreen: :twisted: :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Beastie Boys.

Alt andet er bare ekstra-ting.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Min nr. 1 er klart LCD Soundsystem - noget rigtigt lækkert electroclash/house agtig musik. Mest kendt for numre som, Daft Punk is playing at my house og Tribulations. Og med deres nye udgivelse Sound of Silver bliver det rigtig godt.

2&3: Beastie Boys og Basement Jaxx, skal nok sørger for at jeg får løftet mine hænder op i luften.

Som en outsider, vil jeg da godt anbefalde Mika, der med en nærmest Freddie Mercury stemme, synger sine ballader igennem med stil.

Muse, Trentemøller, RHCP og Tiësto bliver sikkert også godt.

Ellers er det i Lounge teltet jeg bliver at finde når diverse house/chill/Drum n' Bass, DJ's sætter sig foran pladespillerne.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg vil fremføre Timbuktu som et af dette års fedeste hip-hop navne. Jeg så ham på Roskilde'05 og han gjorde et indtryk med hans fede flow og samtidig leverede han en fed live-optræden.

Svensk rap når det er virkelig cool :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Trentemøller, Booka Shade, Tiesto, Red hot chilli peppers og beastie boys..
Det er de kunstnere jeg med sikkerhed skal se..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil gerne slutte mig til Lee 'Scratch' Perry og Timbuktu, det bliver sgu for vildt! Machine Head tror jeg også kommer til at rykke min verden, og Beastie Boys, Björk og RHCP er naturligvis selvskrevne.

Når det kommer til ting man måske ikke ville overveje at tjekke ud vil jeg gerne anbefale to af mine homeboy/girls bands som kommer på roskilde:

Gorilla Angreb - Rå rå rå rå fed punket surfrock/rock'n'roll med en ultrasej kvinde frontvokal. Don't miss, jeg lover det blir feee'

Sort Stue - Forudsat man er til hiphop, så er Sort Stue en af de svedigere københavnske acts, hvis man da kan tage de mange utraditionelle instrumenter som f.eks. gulvbas og de til tider lidt frelste politiske tekster. Gode beats, god teknik, god alting. It works :p

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
TIESTO !!!

SÅ enkelt kan det siges... ! FULD SMADDER PÅ! :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg skal helt klart se Against Me! Det er super fed folk-punk med knyttet næve og en fadøl i hånden! Jeg kan anbefale alle at se dem ! De er for fede :D Så skal jeg selvfølgelig se TIEEEESTOOOOOO! Fuld smadder ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg tror jeg skal pendle lidt rundt hist og her med nogle af mine venner. Vi har jo ikke allesammen den samme smag, så mon ikke der kommer et fornuftigt mix af rock, hip-hop og elektronisk? Det hopper jeg i hvert fald.

Navne som jeg har luret på er Queens of the Stone Age, Trentemøller, The Killers og Tiesto. Men som sagt, så er det mine udvalgte koncerter, så lad os nu se, når drengene fremviser deres, og hvordan spilleplanen ser ud.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Booty Cologne!

http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=822000c&base=60962e7e&Letter=B&code=45

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Orv, dem havde jeg ikke set. Jeg kan huske, at for lang tid tilbage var de med i P3 (det var de også her fornyligt igen, hvilket mindede mig om dem), og på det tidspunkt havde de intet materiale på gaden, og siden har jeg ikke kunnet finde dem.

Faktum er, at de er hammer fede, og med en evt. guest-performance, og jeg tror de kommer til at være rigtig gode.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De bliver the bomb-diggity, no question!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Booka Shade skulle vist være ret fede live. Jeg har dog kun haft muligheden for at høre nogle enkelte sange fra dem, men overordnet synes jeg det lyder super fedt :)

Skal tjekkes ud!

btw. så skal jeg helt sikkert også se Beastie Boys.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Explosions In The Sky har aflyst så nu kan alt andet være lige meget... suk...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]