Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 08:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Er ny til dette, derfor måske nogle "lame" spørgsmål :), beklager.
Har læst rundt m.m, men synes ikke lige jeg finder et emne som kan svare mig på dette.. så derfor:

Jeg ville sådan set gerne lave udendørs dyrkning, men har desværre ingen have, eller mulighed for en at låne lidt plads hos nogle jeg kender :-/

Så må finde en anden løsning,
Har en vindueskam hvor der kommer ekstremt meget lys ind heletiden, bor på 2. sal med skrå vindue .. Stærk sol ind hele tiden.

Er der en mulighed for at ku bixe noget sammen?
Hvad siger i til det?
Har ikke vildt mange penge til at kunne lave et stort indendrøs dyrk,
så tænkte på om der var en god billig løsning?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
det kan skam godt lade sig gøre, men ved et indendørs grow uden lamper skal du ikke forvente de allermest højtråbende resultater. sørg for først at læse så meget du kan komme til, og find i øvrigt en sort som ikke tager så meget plads, når vi snakker ét vindue. et strain der holder sig lille, og i øvrigt er forholdsvis hurtigt færdig, er lowryder - nærmest skabt til sådanne grows, men rygeren vil jeg personligt mene ikke er noget at råbe hurra for, i forhold til en "rigtig" skunk.

jeg ved ikke om du har læst den, men ellers bør du før noget andet tage et kig på denne guide: http://www.dcfonline.dk/cf/

god vind :wink:

Titel:
Junior medlem

Hej ,

Okay mange tak for det
Dvs. jeg skal have fat i en lowrider plante ..
Ja , men er der mulighed for et lille indendørs dyrk da til billige penge?

Eller kan jeg lige så godt prøve dette her? Vil jo gerne have et fornuftigt resultat :)

Titel:
Junior medlem

Eller kan jeg købe et lille homegrow sæt til små penge som jeg kan smide end i et lille skab som ville være bedre?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det som der trækker på kontoen er hovedsageligt grolampen m. udstyr hertil og elektricitet - for at fuldfører et anstændigt grow under lampe, skal du have en HPS lampe, med minimum 200 watt vil jeg mene.

et homegrow sæt ville måske ikke være nogen dum idé - har du et bestemt sæt i tankerne? i et homegrow sæt kan du også dyrke andre sorter end lowrider.

taget fra den guide jeg linkede til:

Citat:

Inden du investerer i alt for omfattende udstyr og lamper, var det måske en god idé at gøre sig lidt overvejelser om hvor mange penge du vil bruge på projektet løbende. HID lamper bruger en del strøm, og dette skal du selvfølgeligt være opmærksom på.

Du betaler et beløb til dit lokale elværk, for hver eneste KW (1000 watt) du bruger, typisk i størrelsesordenen 1,25-1,50 lidt afhængig af hvor du bor i landet. Prisen er pr 1/7 2003 1,39 kr/Kwh her hvor jeg bor.

En 400 watt HPS koster således 0,556 kroner for hver time den er tændt (0,4 X 1,39), altså lidt over 10 kroner om dagen hvis den er tændt i 18 timer, og 6,67 kroner om dagen når den er tændt i 12 timer. Hvis du bruger f. eks sun/t agro eller lignende, er strømforbruget en smule højere, da disse pærer i virkeligheden forbruger omkring 430-450 watt.

En måneds vegetativ vækst under 400 Watt HPS (18 timer) koster således ca. 310 kroner, og en måneds blomstring under 400 Watt HPS (12 timer) ca. 207 kroner. Med sun/t og lignende, vil det blive endnu en smule dyrere.

To måneders vegetativ vækst + to måneders blomstring, løber altså op i ca. 1034 kroner.

Det er jo ikke helt billigt, så det er en god idé at udnytte den plads man dyrker på så godt som muligt.
F. eks er det dumt kun at blomstre 2 planter, hvis der nu kunne være plads til at blomstre 4. - Disse overvejelser er gode at gøre inden man går i gang, og det er tit en god idé at plante lidt flere planter end man lige tror man har plads til. En eller to mislykkes måske. Det er aldrig helt til at vide hvor mange hanner man får, og man kan jo altid smide en plante eller to ud hvis man nu ikke har plads nok. Eller stille dem i en vindueskarm eller noget lignende.

Strøm er dyrt, som du kan se, så det kan virkeligt betale sig at tænke sig om.
Kan planterne stå udenfor noget af tiden? - Så er der faktisk mange penge at spare, og så længe planterne er meget små, gror de faktisk fint under en mindre lampe eller lysstofrør.

I det store hele er det dog ikke så dyrt synes jeg, for selvom du måske bruge 1000 kroner på strøm på 4 måneder, og investerer yderligere 1000 kroner i udstyr til at starte op med, er de hurtigt tjent ind på det du dyrker.
Du kan let producere 3-400 gram tørret, førsteklasses kvalitets skunk på et areal på omkring en kvadratmeter for disse penge og med dette udstyr, så det er jo en uhyggeligt lav pris pr. gram hvis man tænker over det.

Hvis du ikke selv kan overskue at regne dit strømforbrug ud, er der et smart værktøj på overgrow.com til at udregne prisen for dit strømforbrug . Priserne er godt nok angivet i cent og dollars, så du skal altså finde ud af Kilowatt prisen der hvor du bor, og konvertere den til cents.

vurdér hvor mange penge du har til rådighed, hvor meget tid du vil bruge på det og hvor meget plads du har - og hvis begrænserne trods alt ikke er så store, vil jeg anbefale groskabet med HPS lampe og en god indendørs skunk, frem for en lowrider dyrket i vindueskarmen.

EDIT: jeg havde ikke set din anden tråd om gro-kit - det ser fint ud, men 4 liter er som nævnt derinde lidt småt i længden. det kan sagtens lade sig gøre at dyrke med den lampe du beskriver, men en anden blomstringslampe ville jeg i hvert fald tage op til overvejelse, når du alligevel betaler for resten af dit kit og din elregning ;)

EDIT#2: trykfejl ;)

Senest rettet af Ganja-Man 08 maj 2007 15:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Ganja-man skrev:
i et homogrow sæt kan du også dyrke andre sorter end lowrider.

Homogrow? :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

:lol: hehe, en smutter... den er rettet ;)

Titel:
Du kan sagtens få noget godt røg af at have lowryder´s i din vindueskarm.

har jeg selv gjort.

Bare køb 10 frø over netter koster mellem 50-200

Held og Grolykke

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Ganja-Man skrev:
:lol: hehe, en smutter... den er rettet ;)

Men heldigvis foreviget af en Frugthat :lol:

Titel:
Dedikeret medlem

Ganja avler bøsser :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Søren Putte skrev:
Ganja avler bøsser :lol:

IT'S ALIVE!! IT'S ALIVE!! :lol: :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter