Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
for en måned siden faldt jeg over denne vægt:
http://cgi.ebay.co.uk/10-X-0-001-GRAM-DIGITAL-SCALE-GEM-DIAMOND-POCKET-SCALES_W0QQitemZ150101490783QQcategoryZ12520QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
At en vægt som med forsendelse ville koste 200 kr virkede alt for godt til at være for sandt. Vægten ligner utroligt meget den billigeste vægt jeg har set som kan måle mg, den kostede 79$

Efter noget betænkningstid valgte jeg at bestille vægten, da om den så kun var præcis til 5 mg ville det stadig være en fair pris.

Nu har jeg så modtaget og leget lidt med den idag, om hvorvidt min metode til bestemmelse af vægtens pæcision er korrekt kan jeg ikke vide med sikkerhed.

Jeg har vejet en masse forskellige objekter som vejede mellem et par mg og 1g, alle tingene blev vejet hver for sig først, derefter kombinerede jeg dem og undersøgte om den viste vægt svarede til summen af hvad vægten tidligere havde vejet dem til.

i næsten alle tilfældene passede det, der kom dog 1 mg forskel i ny og næ, og et enkelt tilfælde af 2 mg forskel.

Til sidst bagefter vejede jeg objekterne igen og noteret om samme vægt blev opnået som tidligere, hvilket skete for alle objekterne.

Tror i at min metode er god nok til at bestemme om vægten vejer det den siger, jeg kan godt forestille mig at der er en konsistent fejlkilde, hvilket jo ikke vil være så fedt hvis man en dag står og skal afveje DOB.

Har i nogen ideer til hvordan jeg kan anskaffe noget som jeg kan bruge til kallibrering i mg skala?

Ellers, fin vægt, den virker lidt plastik, men den skal jo heller ikke med på overlevelsestur i andes bjergene.

Titel:
Junior medlem

Du kan jo veje nogle ting du kender vægten på? Vægtlodder kan købes rimeligt billigt alle steder.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Det var godt nok billigt, tillykke med din nye vægt!

Var lige inde og kigge lidt, og opdagede så denne vægt som jeg ikke har set før: link
Nogen der kender den? Den ser lidt mere robust ud end den anden, men der står ikke noget om hvor meget den fylder, og så følger der vidst heller ikke kalibreringslodder med.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Discription:

1. Supplied powered 3v

2. Brand New

3. Accuracy +-(0.2%+LSD) (godt tilbud!)

4. Capacity 10g

5. Readability 0.001g

8. Perfect for measuring

jewelry and gems

precious metals

coins

scientific project

animal care

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Fed vægt du har fundet der. Og meget billig.

Ku ikke la være med at surfe lidt rundt derinde og fandt en vægt til,også fra kina. Og til samme pris, Bare et andet design og så bliver den også solgt fra england til en anden pris, samme vægt.

Fra kina 246 kr
http://cgi.ebay.co.uk/10x0-001-Diamond- ... dZViewItem

Fra England 370-380 kr
http://cgi.ebay.co.uk/Powder-Diamond-Di ... dZViewItem

Ny vægt på vej hjem-. Tak for tippet.

Mvh Mikkel

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Nowhereman> Jeg har også luret en del på den vægt, men i sidste ende valgte jeg den anden da
a) Den lignede på en brik vægten til 79$, og jeg har hørt at ofte har firmaerne som fx. Tanita kun patent på navnet, hvorimod selve indmaden af vægten ejes af fabrikken som producere vægten. Der var derfor en (meget) lille mulighed for at dette var den samme vægt, bare direkte fra fabrikken.

b) Det kan godt være jeg er forkert på den, men den fysiske måde den anden vægt er udformet på ligner for mig at den vil være mindre velegnet til at afveje pulver i :twisted:

Jeg har leget en del med vægten nu, og den lader til at veje i mg, så for 110 kr for sådan en vægt er jeg tilfreds :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Bøh skrev:
Nowhereman> Jeg har også luret en del på den vægt, men i sidste ende valgte jeg den anden da
a) Den lignede på en brik vægten til 79$, og jeg har hørt at ofte har firmaerne som fx. Tanita kun patent på navnet, hvorimod selve indmaden af vægten ejes af fabrikken som producere vægten. Der var derfor en (meget) lille mulighed for at dette var den samme vægt, bare direkte fra fabrikken.

b) Det kan godt være jeg er forkert på den, men den fysiske måde den anden vægt er udformet på ligner for mig at den vil være mindre velegnet til at afveje pulver i :twisted:

Jeg har leget en del med vægten nu, og den lader til at veje i mg, så for 110 kr for sådan en vægt er jeg tilfreds :)

Jeg prøvede at skrive til forhandleren, og han oplyser at den er 10cm x 8.5cm (dog ikke noget om hvor høj den er) og at der følger en kalibreringsvægt med.
Efterfølgende så jeg så DYSW's link til den engelske forhandler, hvor der er en del flere oplysninger, og hvor man kan se at der følger sådan en smart skål med, som jeg tror er rigtigt velegnet til pulver :)
Så nu har jeg prøvet at bestille sådan en fra Kina til ~250kr i alt, så må jeg lige se om den lever op til mine forventninger, ellers bestiller jeg bare den anden. Til den pris gør det jo ikke så meget :)
Skal nok melde tilbage hvad jeg synes om den!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]