Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Findes der nogle lette tilgængelige stoffer her i Danmark, som jeg selv kan skaffe uden alle mulige problemer, som f.eks. svampe? Findes der nogle svampe i de danske skove som man kan få et ordenligt trip af? Eller er der andre stoffer som er "lette tilgængelige"? Nævn alle i kan! Mange tak på forhånd!

/andi (undskyld hvis jeg ikke kan de rigtigt udtryk ovs, er ny her)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Velkommen til Andi.

Istedet for at sætte psychedelias brugere på overarbejde så prøv at find noget selv først. Der efter kan du så spørge til råds, og du vil få masser af hjælp. Her er nogle steder du burgte kunne finde den information du søger:

http://www.psychedelia.dk/forum/search.php

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Forside

http://www.erowid.org

http://www.google.com

Mvh Farmand

Titel:
Junior medlem

Tak for de links, så må jeg se og komme igang med at læse :)

EDIT: Mit eneste problem er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal søge efter :/

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

andi skrev:
Tak for de links, så må jeg se og komme igang med at læse :)

Nemlig. Hvis du derefter er itvivl om noget, så er du mere end velkommen til at spørge :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
hej andi og velkommen til

Du kan f.eks. søge på spids nøgenhat (også kaldet SN) som er en svamp der gror i DK om efteråret. Den er i den stærke ende af psilocybin-svampene, men kan godt være lidt svær at finde

Titel:
Dedikeret medlem

Dyrehaven inde ved bakken (hvad den nu hedder) vokser der svampe i foråret mener jeg :wink:

Titel:
Junior medlem

Mange tak! Jeg har læst alt hvad jeg kunne finde om SN og vil her i morgen tage i Dyrehaven for at finde nogle svampe :D

Er der nogle er jer herinde, der kan identificerer en svamp ud fra et billede? For så ville jeg sende nogle billeder herind efter jeg har plukket?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

andi skrev:
Mange tak! Jeg har læst alt hvad jeg kunne finde om SN og vil her i morgen tage i Dyrehaven for at finde nogle svampe :D

Er der nogle er jer herinde, der kan identificerer en svamp ud fra et billede? For så ville jeg sende nogle billeder herind efter jeg har plukket?

Der vokser sgu ikke nogen svampe om foråret, sæsonen ligger i efteråret efter den første nattefrost.

Titel:
Dedikeret medlem

nå så er det mig der er galt på den :wink: my bad

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
jo, der vokser faktisk svampe i den danske natur om foråret. De skyder ikke altid frugter, men de er der. Og sæsonen er ikke først efter den første nattefrost - det er her svampen (den der er nede i jorden) begynder at få travlt, fordi den ikke vokser mere når jorden er frossen. Hattene skyder den fra omkr. august til frosten begynder at tage fat. Man siger sæsonen er fra sep. til nov/dec. Svampen skyder hat/frugt (det I går og plukker) for at sprede sporer og derved sikre fremtidige generationer. Ligesom et æble med kerner i kommer fra et æbletræ. Organismen lever nede i jorden, af at fordærve ting. Det er derfor man kalder svampe for naturens skraldemænd.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
læs noget mere, hvis man kan sige at man har "læst alt hvad man kan finde om SN" for i april måned at sige man nu er på vej for at plukke nogen så har man enten behov for at læse bedre eller øve sig i at søge info.
mit bedste råd vil være at finde Sten Larris hjemme side (muligvis staves det Sten Laris). Han er nok den person jeg kender til der har den bedste liste over danske planter der er lette at finde.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Andi, enten er du utroligt naiv/dum eller også faker du af en eller anden grund dine spørgsmål og intentioner her på forumet.

Er du journalist på research eller nysgerrig skolelærer?

Titel:
Dedikeret medlem

harnz skrev:
Andi, enten er du utroligt naiv/dum eller også faker du af en eller anden grund dine spørgsmål og intentioner her på forumet.

Er du journalist på research eller nysgerrig skolelærer?

Slap dog af.!!!

let tilgængelige stoffer som er lovlige er vet kaffein, h2o, og så bare derudaf, ja du kan vidst med lige køkkengrej lave ammoniak som jeg engang læste herinde, mulighederne er få, så bare kom igang. :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

andi skrev:
Findes der nogle lette tilgængelige stoffer her i Danmark, som jeg selv kan skaffe uden alle mulige problemer, som f.eks. svampe? Findes der nogle svampe i de danske skove som man kan få et ordenligt trip af? Eller er der andre stoffer som er "lette tilgængelige"? Nævn alle i kan! Mange tak på forhånd!

Hvad mener du med "uden alle mulige problemer"?

Nå, men efter at have læst lidt i tråden var det nok bedst om du tog det roligt og holdt dig til en six-pack i ny og næ. Det er et nemt tilgængeligt stof og relativt problemfrit fordi det er lovligt.

Jeg vil i det hele taget fraråde dig at kaste dig over diverse stoffer bare fordi de er lettilgængelige eller fås i håndkøb. Nogle ting er lovlige, men det betyder ikke at de er sikre at lamme dig på. Så tag det nu roligt og læs, studér og fordyb dig i en periode før du kaster dig ud i noget.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

"jeg er et fjols"

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Vær en skat og udelad de kommentarer. Jeg finder dem egentlig ikke særlig sjove, for der har allerede været to brugere herinde som tilsyneladende har taget skade af lightergas, og boardet er jo HR :P

Andi, det kunne være rart, hvis du kunne give en grund til dit lidt mærkelige topic-spørgsmål. Jeg tolker det som "jeg er sgu træt af øl og hash, giv mig noget der vil ruske mig lidt rundt". Hvis det er sådan, så vil jeg anbefale dig svampe, og undgå den en smule negative vej rundt om de "kedelige" stoffer (amfetamin, coke og E - jo, de er sjove, men jeg kunne ikke styre mig).

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Moonage daydreamer skrev:
Fordyb dig i lidt lightergas

Dårlig HR. :?

Kan godt være det var ment i sjov, men stadigvæk. :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Moonage daydreamer skrev:
Fordyb dig i lidt lightergas

Du er fandme da en idiot at sidde og opfordre til indtagelse af lightergas, hvad fanden tænker du på?

:roll:

Titel:
Junior medlem

Jaspar skrev:
Vær en skat og udelad de kommentarer. Jeg finder dem egentlig ikke særlig sjove, for der har allerede været to brugere herinde som tilsyneladende har taget skade af lightergas, og boardet er jo HR :P

Andi, det kunne være rart, hvis du kunne give en grund til dit lidt mærkelige topic-spørgsmål. Jeg tolker det som "jeg er sgu træt af øl og hash, giv mig noget der vil ruske mig lidt rundt". Hvis det er sådan, så vil jeg anbefale dig svampe, og undgå den en smule negative vej rundt om de "kedelige" stoffer (amfetamin, coke og E - jo, de er sjove, men jeg kunne ikke styre mig).

"jeg er sgu træt af øl og hash, giv mig noget der vil ruske mig lidt rundt"
Det er sådan jeg føler, godt tolket. Altså jeg er helt sikker på at jeg ikke skal tage nogle hårde stoffer (amf, coke og e), nu ved jeg så ikke om svampe er et af de hårde ende? Ellers vil jeg da helt klart kigge på det, men er svampe ikke ret svære at dyrke derhjemme, jeg ved godt de ikke skal have specielt lys eller temperatur, men stadigvæk?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
andi skrev:
Jaspar skrev:

"jeg er sgu træt af øl og hash, giv mig noget der vil ruske mig lidt rundt"
Det er sådan jeg føler, godt tolket. Altså jeg er helt sikker på at jeg ikke skal tage nogle hårde stoffer (amf, coke og e), nu ved jeg så ikke om svampe er et af de hårde ende? Ellers vil jeg da helt klart kigge på det, men er svampe ikke ret svære at dyrke derhjemme, jeg ved godt de ikke skal have specielt lys eller temperatur, men stadigvæk?

Så svære er svampe heller ikke at gro herhjemme. Det kræver sådan set bare et growkit og så at du læser på lektieen :) . Du kan jo tjekke boardets psilocybin svampe forum. Der er mange svampegrowers her på boardet. Hvis det ikke er noget for dig at gro svampe, er det jo også muligt at købe friske svampe. (hvor, må du desværre selv finde ud af) Held og lykke :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]