Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Kbh.
Hey:) Er der nogen der kan hjælpe mig... Hvis jeg har et growroom på 10m3, hvor mange kubikmeter luft skal jeg så ca. flytte pr. time..?

Hører I :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Kommer an på temperaturen i dit grorum..

Titel:
Medlem

Det styrer jeg med termostatstyret opvarmning af indsugningsluften... Jeg tænkte af hensyn til CO2 indholdet i growroom´et, ville helst undgå at skulle investere i CO2-generator...

Titel:
Dedikeret medlem

Hvis du kan lie duften af cannabis og der er en dør (i det rum der) der kan åbnes så kan du bare bruge det. Så kan du også spare strøm på lys ved at bruge det fra lampen, gør jeg selv...

Titel:
Medlem

Ayers Rock skrev:
Hvis du kan lie duften af cannabis og der er en dør (i det rum der) der kan åbnes så kan du bare bruge det. Så kan du også spare strøm på lys ved at bruge det fra lampen, gør jeg selv...

Hvad..!? Det jeg leder efter er hvor stor en kanalventilator jeg skal bruge i et 10m3 growroom... Mig bekendt omdanner planter CO2 til ilt, og for at opretholde et nogenlunde acceptabelt CO2 niveau, skal der vel være en udskiftning af luften i growroom´et... :?:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Indra skrev:
Ayers Rock skrev:

Mig bekendt omdanner planter CO2 til ilt, og for at opretholde et nogenlunde acceptabelt CO2 niveau, skal der vel være en udskiftning af luften i growroom´et... :?:
Det er korrekt at planten omdanner Co2, vand og lys til glukose og ilt. Men for at planten kan bruge glukosen (blive større, stærkere og mere fedtet) skal den igennem en Aerob respiration, der forbruger ilt og produktet heraf er energi, vand og co2. :wink: Jeg tror mest tilførelse af co2 er for at øge vækstbetingelserne ydeligere (som man gør ved tomatplanter i væksthuse) Den udluftning der sker når du skal ind og vande og kigge til dine planter vil jeg sige er nok til at få carbondioxid nivauet balanceret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]