Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Fanny, nu er jeg nok selv en ganske konfrontationssøgende person. Men jeg sidder heller ikke og tuder over at ingen forstår mig, når jeg så siger noget der ikke falder i god jord. Med tiden har jeg dog lært at det bare ikke er altid man behøver at sige sin mening om alting. Det er jo noget man må gøre op med sig selv. Men man skal bare lukke røven med klynkeriet hvis folk ikke lige fatter en og har nogle andre holdninger.

Det forhindrer ikke at vi rykker os, bare fordi vi ikke søger konfrontationen alle steder. Nogen gange er det bare andre ting der på dagsordenen, som f.eks. en uddannelse, arbejde, osv. Så kan det være smart at prioritere hvad det er man vil bruge kræfter på.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
Psyko: alt til venstre for midten er kommunister... du kender min holdning... :D

HUSK! der er ingen der kan lide sure strigler!!! :D

IC: kan alle hippier lide bøssegayhomo-slikke-på-mand-xxxx-film???

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
tiffany skrev:
Psyko: alt til venstre for midten er kommunister... du kender min holdning... :D

tjah, men nu kunne det jo godt være, at du i stedet for bare at have en holdning, rent faktisk gerne ville lære noget ideologisk teori.
Holdninger er ok, men de står sig efter min mening bedre, hvis de er baserede på eksisterende teori om emnet. Ellers bliver det hele meget vagt og "hvad-synes-du-selv"-agtigt.

-Psyko

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
dankdawg skrev:
Fanny, nu er jeg nok selv en ganske konfrontationssøgende person. Men jeg sidder heller ikke og tuder over at ingen forstår mig, når jeg så siger noget der ikke falder i god jord.

Det ved jeg, men du bor også på biløen og ikke i en lille flække på vestkysten. Storbyer rummer trods alt mange forskellige mennesker og holdninger. Det er derfor mange unge fra landet flytter til kbh og Århus for at kunne ånde mentalt.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
"Stay cool, fuck school" 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Fanny skrev:
Jeg gik på HF -VUC istedet. Der røg vi joints inden vi tog til filosofitimen og havde nogle fede eksistentielle diskussioner :D . Til gengæld var niveauet så som så. Det fik jeg at mærke da jeg startede på en videregående naturvidenskabelig uddannelse, hvor alle der havde gået i gymnasiet fattede det meste af hvad der blev sagt, i modsætning til mig :oops: . Jeg fandt dog hurtig sammen med en anden (med hf baggrund) der fattede lige så lidt, og sammen arbejdede vi os op til de andres niveau.

Hilsen Fanny

ved godt det er et gammelt emne, men vil gerne give mit besyv med, da jeg selv er ved at afslutte min HF på VUC.
Alle de andre uddannelsessteder hang mig også langt ud af halsen, men HF på VUC bringer alle folketyper sammen, på lidt mere neutral grund :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Khazim skrev:
Fanny skrev:
Jeg gik på HF -VUC istedet. Der røg vi joints inden vi tog til filosofitimen og havde nogle fede eksistentielle diskussioner :D . Til gengæld var niveauet så som så. Det fik jeg at mærke da jeg startede på en videregående naturvidenskabelig uddannelse, hvor alle der havde gået i gymnasiet fattede det meste af hvad der blev sagt, i modsætning til mig :oops: . Jeg fandt dog hurtig sammen med en anden (med hf baggrund) der fattede lige så lidt, og sammen arbejdede vi os op til de andres niveau.

Hilsen Fanny

ved godt det er et gammelt emne, men vil gerne give mit besyv med, da jeg selv er ved at afslutte min HF på VUC.
Alle de andre uddannelsessteder hang mig også langt ud af halsen, men HF på VUC bringer alle folketyper sammen, på lidt mere neutral grund :)

Jeg har også været i gang med HF på VUC, jeg droppede ud fordi niveauet var alt for lavt, dette bedømmer jeg ud fra min tid på gym, for det kan jo ikke passe man ikke skal have synderligt mange lektier for, de fleste kunne jeg nå på skolen, resten tog 1-2 timer hjemme og når man så snakkede med "rigtige" HF og gymnasie elever følte man sig dum bagefter.

Dog har jeg ikke meget tilovers for handelsskole elever, jeg oplever dem som cope beskriver dem. Dermed siger jeg ikke alle handelsskole elever er sådan, kun dem jeg har mødt. Jeg hader mennesker der ser ned på andre fordi:

Man har langt totalt krøllet hår. "ja spadser, det er ægte krøller"
Man går i billigt tøj der er sammensat på en måde, der er ukorrekt i deres øjne.
Man ikke går i byen hele tiden.
Man ikke har en modelagtig dame.
Man bor i et gammelt hus.
Man ikke har penge hele tiden.
Man går op i hvordan mennesker har det.
Man ikke har en stor smart bil.
Man er arbejdsløs og på bistand.

Og så fucking meget mere, jeg hader den slags mennesker.

Vil lige tilføje at jeg også møder disse arketyper andre steder end i forbindelse med handelsskolen, jeg oplever dem bare mest i den forbindelse.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
... niveauet var alt for lavt, dette bedømmer jeg ud fra min tid på gym, for det kan jo ikke passe man ikke skal have synderligt mange lektier for, de fleste kunne jeg nå på skolen, resten tog 1-2 timer hjemme og når man så snakkede med "rigtige" HF og gymnasie elever følte man sig dum bagefter

Du brugte 1-2 timer om dagen på lektier, og brokkede dig over at du ikke fik nok!? Du må da være syg i låget! Hvis jeg lavede alle lektier jeg fik for, og det gør jeg ikke, ville det da ikke tage mere end 1½ time max - og det er på et ganske almindeligt gymnasium i 3.g.
2 timers lektier om dagen må betegnes som en hel del! Du vil gerne op og runde de 4 timer, eller hvad??

Neglen skrev:
"Stay cool, fuck school"

Dét er sgu necrobumbing! Hive et årgammelt topic op med en one-liner... imponerende!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Mecka skrev:
Schizophreniak skrev:
... niveauet var alt for lavt, dette bedømmer jeg ud fra min tid på gym, for det kan jo ikke passe man ikke skal have synderligt mange lektier for, de fleste kunne jeg nå på skolen, resten tog 1-2 timer hjemme og når man så snakkede med "rigtige" HF og gymnasie elever følte man sig dum bagefter

Du brugte 1-2 timer om dagen på lektier, og brokkede dig over at du ikke fik nok!? Du må da være syg i låget! Hvis jeg lavede alle lektier jeg fik for, og det gør jeg ikke, ville det da ikke tage mere end 1½ time max - og det er på et ganske almindeligt gymnasium i 3.g.
2 timers lektier om dagen må betegnes som en hel del! Du vil gerne op og runde de 4 timer, eller hvad??

Jeg vil gerne have udfordring når jeg går i skole.

Engelsk som eksempel:
Gennemsnit 10 linjers oversættelse og 14 siders læsning. På B niveau
Så en stil engang imellem eller 1 mini projekt. Jeg bruger min hjerne mere ved 3 timers surfing på nettet.

Dansk som eksempel:
Ren udenadslære, masser af lort på tavlen. Til sidst bad vi læren om kopier af det hun skrev fordi vi var trætte af at skrive efter hende. Så var der diskussioner af div. emner. Latterligt med en lære der mener hun altid har ret og der ikke er plads til afvigelser. Ren ensrettelse.

Matematik som eksempel:
Endelig et fag hvor undervisningen var Aok, masser af udfordringer, men kun fordi jeg ikke er så god til matematik.

Samfundsfag som eksempel:
Fede timer, for lidt lektier.

Jeg kunne fortsætte, men gider ikke.

Vil lige tilføje:
At jeg godt kan lide lektier og de andre elever tit brokkede sig over min lyst til at få lektier for. Jeg elsker at lave lektier, jeg elsker at blive klogere, elsker at få karakter så jeg kan se mit standpunkt. Nåeh ja, vi fik heller ikke karaktere for det vi lavede. Måske gik jeg bare på det forkerte VUC.

Neglen skrev:
"Stay cool, fuck school" 8)

Den indstilling skal du nok komme langt med. Når du siger fuck school, siger du faktisk, fuck det et udvikle sig. Fed kommentar :roll:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Mecka skrev:

Neglen skrev:
"Stay cool, fuck school"

Dét er sgu necrobumbing! Hive et årgammelt topic op med en one-liner... imponerende!

Sorry, den havde jeg sgu ikke lige set :oops:

....-og til Schizophreniak: Undskyld hvis jeg ramte din stolthed, var bare en form for J.O.K.E (læs: når man siger noget for sjov). Jeg har ikke gået i skole de sidste par år, og har derfor i den tid ikke udviklet mig overhovedet. Må være forklaringen på min platte humor.... :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]