Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 07:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Last saturday a 17 year old French girl died in Amsterdam after she comitted suicide while on a trip. The parents of the girl now demand more clarification by the Amsterdam authorities and police.
She jumped from the bridge over the IJ-channel close to the Nemo scientific museum while being on a shroom-trip.
She smacked on the road surface a few meters down below and instantly died.

According to the parents of the victim the girl never had any problems or reasons to do so. "She didn't want to die, she wanted to live, I'm convinced of that", said the mother. "The drugs killed her".

The parents are outraged by the fact that their daughter has been able to legally purchase shrooms at a smartshop in Amsterdam.
In the newspaper they hold the Dutch state and government responsible for the death of their daughter because they allow the sale of these drugs.

According to Dutch druglaws however, it's not allowed for smartshops to sell shrooms to people under 18 years of age.

Shrooms are considered "tripping" drugs. They can cause hallucinations and confusing realities/dimensions which can lead the victim to see and do things that they would never see or do in reality.

Gad vide hvad der kommer ud af det ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ophidian skrev:
According to the parents of the victim the girl never had any problems or reasons to do so. "She didn't want to die, she wanted to live, I'm convinced of that", said the mother. "The drugs killed her".

Jeg er gammel og har set alt for mange af den her slags sager - ikke med shrooms, men nogle der følger samme mønster. Det viser sig altid, at verden ikke har helt så problemfri, som forældrene siger.

Medierne køber den næsten altid, fordi det passer ind i deres kram.

Ophidian skrev:
The parents are outraged by the fact that their daughter has been able to legally purchase shrooms at a smartshop in Amsterdam.
In the newspaper they hold the Dutch state and government responsible for the death of their daughter because they allow the sale of these drugs.

De er naturligvis ramte af sorg, men det bliver aldrig til noget. Alle mulige lovlige ting har i tidens løb medvirket i tragedier og dødsfald uden at man har kunnet holde staten ansvarlig.

Desværre bidrager det negativt til den generelle stemning, men igen ... intet nyt der.[/b]

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Det jo ikke svampe, men broer der skal forbydes.

Det da broen der slog hende ihjel, svampene var bare dem der stod for gruppepresset til at springe.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvor er det sakset fra?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg synes godt, at man tildels kan sige, at svampene slog hende ihjel - eller rettere sagt; de fik hende til at slå sig selv ihjel.

Det er af min overbevisning, at svampe er sandheden - det skal forstås sådan, at de ting man selv undertrykker kommer til overfladen, og kan virke utrolig væmmelige. Hvis pigen nu har været ked af noget, men så senere kommet over det, så kunne det være blevet bragt frem under et svampetrip, og dertil forværre situationen.

Udover det, så kunne en mulighed også være, at hun ikke vidste hvad fanden hun havde gang i, og endte i et ultra badtrip?

Måske troede hun bare, at hun kunne flyve, men det tror jeg virkelig ikke på.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Selvfølgelig skal forælrene lige komme over chockstadiet, men senere må de indse at det ikke udelukkende var svampene, der slog deres datter ihjel.
Hun har muligvis ikke helt vidst hvad hun foretog sig, siden hun rente rundt i Amsterdam på svampe?
Det gør mig i høj grad ondt at høre sådan en ting, men det irriterer mig næsten endnu mere at medierne og folk generelt er så stupide, at de æder det råt.
Jeg har ondt af forældrene, men at sige at ens datter havde det åh så godt er naivt. Nu ved jeg jo ikke hvor lang tid efter uheldet de har udtalt sig, men efter chockstadiet håber jeg, at de indser at alt måske ikke var helt sukkersødt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

:yeah: Jeg fristes til at sige, at pigen som er død er en idiot, fordi det har bragt svampe i mediernes lys igen. Det er pisse ignorant sagt, jeg ved det, men for mig, som ser svampene som værende ret uskyldige (hvis taget med de rigtige forholdsregler), er det bare en pinsel at hendes dødsfald igen bekræfter folks opfattelse af svampe - de er jo dødsnarko!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg er helt chokeret, hvad lavede hun overhovedet på en bro?

IMO er svampe noget man tripper i stille og rolige omgivelser, ikke på en bro.

Forhåbenligt sker der ikke noget ved det. Den eneste grund til at det er i aviserne er pga svampene. Hun har dummet sig, ikke begået selvmord. Mistet kontrollen over situationen og er derefter løbet fra det, naturlig reaktion, bare fatal hvis man løber ud over en bro.

Jeg sidder selv og er på vej ned fra et mexicaner trip, ville lige tjekke psy inden jeg guffede min nudler og så falder man over sådan noget her.

Endnu engang bliver svampe hængt ud. Man gør sgu ikke noget på svampe som man inderst inde ikke kunne finde på i upåvirket tilstand.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

yeti skrev:
Hvor er det sakset fra?

http://www.nu.nl/news/1020544/12/Commot ... eo%29.html

det er hollandsk

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Kedelig histore.
Jeg flytte den lige til Stoffer i medierne.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Tragisk. :(
Både for pigen og hendes pårørende.
Men i den grad også for svampene, da det nu bringer dem lige lukt i søgelyset igen.

Titel:
Insane psychedelia user!

Så kommer responsen!
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 284864.ece:

Citat:
Holland vil forbyde 'magiske' svampe

Holland overvejer forbud mod hallucinerende svampe, efter at turist sprang i døden fra bro

Piet Baunø - 21:44 - 27. mar. 2007

Holland, der ellers er kendt for sin liberale holdning til bløde stoffer som eksempelvis marihuana, følger muligvis Irland og indfører et forbud mod hallucinerende svampe.

Tanken om et forbud er opstået efter at en ung turist for nylig hoppede i døden fra en bro, mens han var på svampe-trip. Irland forbød i 2005 hallucinerende svampe efter et lignende dødsfald.

Hollands sundhedsminister Ab Klink iværksatte tirsdag en undersøgelse af de mange forskellige hallucinerende svampetyper og deres effekt. Ifølge det hollandske nyhedsbureau ANP er der flertal i det hollandske parlament for et forbud.

Titel:
In our memories

suk :cry:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Så kører vi fandme igen. Et enkelt dødsfald kommer overalt i medierne, og politikerne aner lynhurtigt en mulighed for nogle letkøbte stemmer. Der er naturligvis ingen der overvejer at der dør tusinder årligt pga. alkohol, mod dette enlige svampe-relaterede dødsfald. Hvem har brug for logik, når man kan få letkøbte stemmer ved at forbyde "dødsnarko"? :?

Worst-case-scenario er naturligvis at dette sætter gang i en dominoeffekt der til sidst får ødelagt hele den hollandske rusmiddelpolitik.

Der er ingen tvivl - jeg skal snart på den tur til Amsterdam, for inden få år er det sgu slut... :cry:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Dr. Phibes skrev:
Så kommer responsen!
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 284864.ece:

Citat:
Holland vil forbyde 'magiske' svampe

...
Tanken om et forbud er opstået efter at en ung turist for nylig hoppede i døden fra en bro, mens han var på svampe-trip. ....

Erhem.. rolig nu drenge og piger.. det lader til at jornalisterne har en anelse travlt - selv om det selvf. heller ikke er direkte betryggende.

Al respekt og medfølelse for de efterladte. Det er en nedren og meningsløs verden vi lever i når folk bare dør sådan uden videre. Specielt når de ikke er ældre.

Titel:
Dedikeret medlem

I sidder og er chokerede over at der ikke er nogen HR inde i billedet, forældrene og mediernes udtalelser. Jeg sidder og tænker "hvor længe har svampe været lovlige i Holland? Altid? Hvorfor vidste jeg ikke det?"

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
undskyld, men vil du ikke lige uddybe hvad det er du mener? Jeg kan slet ikke få det til at give mening.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ayers Rock skrev:
"hvor længe har svampe været lovlige i Holland? Altid? Hvorfor vidste jeg ikke det?"

Siden 1976. Det er derfor vi kan bestille svampekits og friske svampe fra Holland!

@ MaroK: hvor skæv er du lige nu? ^^

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sætningen før det. Den giver ingen mening.

Men jeg synes det er en skam, så hvorfor tvinger vi ikke en flok 17-årige til at drikke sig ihjel, eller hoppe ud foran et tog i en fyrre hestes brandert, for det ville jo ændre regeringens syn på alkohol, eller ville det? Hmm :roll:

Jeg blev i dag skide sur over bladet "TJECK" (det nummer jeg snakker om kan læses på deres hjemmeside - side 20 til 25) og deres artikler om narko. En klam kælling som ikke kunne styre sit misbrug røg i fængsel som 18-årig og fik et barn, som hun derefter skrottede for narkoen igen - det er irriterende, at de flere gange i artiklen skriver, at "det er følgerne ved hashrygning" etc.

Hvad de burde skrive var; det er, hvad der sker, hvis du er en håbløs tåbe, som er for ung til at eksperimentere, og som er blevet forsømt hele sin opvækst. Don't blame the drugs, blame the users!

Men ikke nok med det, så havde de lavet en oversigt over div. former for narko og deres virkninger - heriblandt psilocybin, og nøøøøj, hvor var det dog bare noget værre lort. "Øget risiko for selvmord."

Undskyld den irriterende klynken, men jeg bliver så skide sur, når et ungdomsblad indoktrinerer resten af befolkningen. Føj!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
1 dør under påvirkelse af svampe. (ikke af selve svampene)
-Svampene bliver gjort illegale med det samme.

Flere hundrede danskere dør af alkoholrelaterede sager om året.
-Og er stadig legalt.

Hvis i kan følge mig. :roll:

EDIT: Ikke at de skal gøre alkoholen illegal. Da dette nok ville føre til kæmpe store konflikter. Synes bare det virker meget dobbeltmoralsk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]