Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Lolland/Falster
Hej allesammen. Jeg er ny her på psychedelia.dk
Kom lige forbi jeres side, og syntes det lød spænende.

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg virkelig håber i kan svare mig på!
Min bror kom hjem den anden dag fra byen, og fortalte mig, at nogle af hans venner er begyndt at tage stoffer, og han syntes at det så ud som om de havde det super fedt i byen, og derfor ville han helt sikkert også prøve det næste gang.
Jeg følte mig rigtig dum i den sitiuation, for han ved godt at jeg tit har taget stoffer når jeg har været i byen, og han grinede nærmest af mig, da jeg bad ham om ikke at gøre det, da det er meget farligt, også fordi han fortalte mig, at de køber deres stoffer ude i byen.
Jeg forklarede ham at jeg kender ham jeg får stoffer af enormt godt, og at jeg på den måde er helt sikker på hvad jeg får, men han ville ikke hører på mig.
Jeg føler mig også som en rigtig dårlig søster, både at jeg ikke kan forhindre ham i at gøre det, men også fordi jeg ikke har vist ham bedre.
Han er også kun 15 år! Det er efter min mening helt grotesk at starte så tidligt, han aner ikke hvad han går ind til!
Håber i har nogle gode råd, og kan hjælpe mig med dette.

Mvh. Zinette P.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Forklar ham at livet er langt og han nok skal nå det hele. Sig til ham at han kan prøve at tage stoffer som 15 årig, men så skal der så gå en nogenlunde pause bagefter, bed ham om at læse en del om de stoffer han vil tage. Hvis han ikke kender (bi)virkningerne af det stoffer han propper i sig. Forklar ham at de venner han har der tager stoffer hver weekend ikke er en skid værd for ham.
Fortæl ham evt. hvad du selv ved om stoffer. Fortæl ham om Harm Reduction. Snak med ham om det, og lad være med at snakke om stofferne som "Noget farligt stads". Snak ikke ned til ham. og fortæl, fortæl, fortæl. INFORMATION TIL FOLKET!

Du kan UMULIGT hændre ham at prøve stoffer. Man du kan altid informere ham.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Du står i et grumt dilemma. Fordi du kan intet gøre IMO, hvis han har bestemt sig for at tage stoffer.

Jeg vil heller ikke have min søster tager stoffer, hun er 20 og det er af nogenlunde samme grund som dig, hun køber sine stoffer af de dealere der er, de steder hun går til fest/i byen. Jeg har så overvejet at lade hende bruge min dealer, men det er så sjældent hun tager stoffer, så jeg er bange for hun vil gøre det mere, hvis hun har en ordentlig kontakt.

Jeg har også prøvet at forklare hende om stofferne, men det er føles som om hun ikke rigtig lytter, fordi det for hende handler om at have det fedt og blive fucked up. Det hun gør mest i er så opiater og alkohol, hvilket viser hvor lidt hun har hørt efter.

Helt ærligt ved jeg ikke hvad du skal gøre, slet ikke når han kun er 15.
Jeg ved ikke engang hvad jeg selv skal gøre, det er en frygtelig situation at stå i.

Men måske du skulle introducere ham til Psychedelia.dk. Så kan han undersøge virkningen af de forskellige stoffer og forhåbentligt få et lidt bedre forhold til stoffer og dermed indse at stoffer er meget mere, end at have det fedt i byen.

Ked af jeg ikke rigtig kan hjælpe.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
giv ham en ordentlig røvfuld :D

nej spøg til side.... når han nu allerede ved at du tager stoffer og han siger til dig han vil prøve er det måske et skjult hint om at han vil have dig til at 'hjælpe' ham med det.
Nu ved jeg ikke hvilke stoffer du tager men måske du skulle prøve at tage noget sammen med ham så du kan holde øje med ham og give ham råd og vejledning så han ikke tager for meget eller blander noget der kan være farligt. evt sig at hvis han skal bruge noget så skal de ske igennem dig så du ved at det er noget ordentligt han får (hvis han ikke vil lytte så sig han får det billigere end ude i byen - pris er et godt overtalelses middel)

Og hvis du er rigtig grum kan du jo give ham et eller andet psykoaktivt der skræmmer livet så meget af ham at han ikke rører andet end skummetmælk fremover :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
spørg ham hvad han prøver at opnå. hvis det bare er en fed følelese så spørg ham hvad det er han forventer der kan give ham denne virkning. hvis han forventer at se sjove farver og derfor vil have lsd må man forklarer at lsd gør andet (og meget mere) end bare sjove farver. Grunden til jeg hiver netop dette eksempel op er at jeg har mødt flere der ville prøve at se mærkelige ting og derfor gerne ville prøve lsd, efter en snak med dem på en times tid var det ligesom ikke så spændene som de troede...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Vis ham det her indlæg du har oprettet for ham, fordi du elsker ham - tydeligvis. Ingen grund til at introducere ham for sitet, først senere når han forstår lidt bedre at det altså ER en for tidlig alder. Han er slet ikke udviklet nok.

Og så fortæl ham lige kort at det her er et HR-site og lidt om hvad HR er. Ikke at vi står for HR, for det vil vel bare resultere i at han finder siden spændende. Det er den også, men det ER for ung en alder at dyrke en hobby /læse herinde da det nok bare vil resultere i at han får endnu mere lyst.

Det lyder nok lamt, at jeg siger at det er spændende, brormand, og så at du ikke "må" samtidig. Well, du må gerne. Bare gør det så, nu du gerne "må" for os. Skid på hvad andre siger, vi ved jo alligevel ikke hvad vi snakker om :shock:
Du har masser af tid endnu. Gør ikke det mod dig selv at begynde på det kapitel endnu. Du vil bare få interesse for det, hvilket vil give dig problemer du højst sandsynligt ikke er udviklet nok til at tage vare på. Her snakker jeg om afhængighed.
Derudover, så vælger du også at skide på din hjerne og krop. Og det er du simpelthen for ung til. Du får brug for din hjerne og din krop.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg synes du skal gøre alt for at prøve at tale ham fra det.. jeg prøvede selv amf da jeg var 14 (er 16 nu) og jeg er blevet meget dårlig i skolen.. (måske kan det også skyldes hashrygning) men jeg kan simpelthen bare ik stoppe.. nu tager jeg alt hvis jeg bliver tilbudt noget og hvis jeg har penge bruger jeg dem på mdma det er ret nedern at arbejde i fx 10 timer for at få EN fed aften..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]