Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 01:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hey alle potheads! jeg har mig en canabis plante, og jeg er jo selvfølgelig interesseret i at den giver mig noget god ryger, men jeg har læst at man kun bruger hun-planten, til ryger.. så ville jeg vide hvad jeg gør med han-planten ? kan den ryges og i så fald hvordan kender jeg forskel på dem ?

på : http://www.webbyen.dk/vishjemmeside_pri ... ide=323306
læste jeg følgende : ''Hvis du ikke vil have nogen frø, men bare god dope, bør du plukke hanplanten før den smider dens pollen som hunplanten vil bruge til at lave frø.''

-Jeg VIL bare gerne have god dope men skal jeg hive han-planten op af jorden før den smider dens pollen ? og hvordan ser pollen ud ? på forhånd tak for hjælpen, alle svar bliver sat pris på !

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvis en han plante smider sin pollen og en hun plante opfanger det vil den begynde at bruge sin energi på at producere frø istedet for potente topskud.
Derfor fjerner man han planterne hvis man kun er ude på at få røg ud at sit grow.

Du bør nok læse denne: http://dcfonline.dk/cf/

Titel:
Junior medlem

Okay, tak for det hurtige svar! men så til noget andet, kan jeg ryge min han-plante ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du kan trække nol eller ryge dem, men du vil ikke få meget ud af det.
Læs hellere en anden guide end den du linkede til, den er ret sjov men der er en del fejl i.

http://www.dcfonline.dk/cf

Titel:
Junior medlem

Igen tak for det hurtige svar! så det ville ikke være værd at ryge min han-plante ? eller ikke værd at gøre så jeg kan ryge den :P? jeg har ellers læst at han planten og hun planten havde lige meget THC :S ?

Titel:
Junior medlem

Og nu har jeg læst lidt om såkaldte ''gro-rum'' Så ville jeg bare vide om det var HØJEST nødvendigt at have enten computer eller andre slags blæsere i rummet, hvis blot temperaturen var ok, og hvis man udluftede tit ? (dvs. hverdag )

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er svært at svare på. Sørg for der hele tiden er god luftcirkulation, ellers vil dine planter ikke kunne udnytte lyset og næringen til vækst. Du kan nøjes blæsere fra en computer, men det er langt fra ideelt.

Titel:
Medlem

Mit setup består af 400w HPS lampe, kulfilter udsugning der tager alt lugt så det ikke kan lugtes uden for rummet samt en blæser til at blæse på planterne..

Jeg har samtidig valgt at gro i et gro telt men det er bare en præference sag og et skab er mindst lige så godt.

Titel:
Junior medlem

Behøver jeg virkelig blæsere ? jeg mener jeg har værelse lige ud til vores altan, og har tænkt mig at lufte ud tit ? jeg har en ca. konstant varme på 28 grader celcius. er det ikke fint nok ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du skal have god luftcirkulation, der hvor du dyrker, ellers får du ikke det optimale ud af dit lys.

Titel:
Dedikeret medlem

du skal også gerne have ventilation - altså blæst - mod planterne for at de holder sig stærke nok til at stå. Ellers kan du bruge støttepinde. Har hørt at nogle planter vil falde sammen under deres egen vægt hvis ikke man gør nogen af delene.

Du kan altid lave hampesmør eller potchai på din(e) han(ner). Jeg lavede potchai på hanplanter i fredags. Har ikke været så skæv meget længe, men havde nok også noget med dosisen at gøre.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

...

Senest rettet af Dekadenz 27 nov 2007 23:07, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Mange tak for alle de gode svar, ja jeg vil prøve på min indelukket altan, ville det være i orden ? (jeg tænker på, det fungere lidt som et drivhus) men skal de så stadig have en blæser hvis de står på en indelukket altan, eller kan jeg godt bare åbne vinduet en-to gange om dagen -?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Troeffels skrev:
Mange tak for alle de gode svar, ja jeg vil prøve på min indelukket altan, ville det være i orden ? (jeg tænker på, det fungere lidt som et drivhus) men skal de så stadig have en blæser hvis de står på en indelukket altan, eller kan jeg godt bare åbne vinduet en-to gange om dagen -?

Kommer an på hvor lang tid du har tænkt dig at holde vinduerne åbne. Vinden fra enten naturen eller en blæser er for at "stresse" palnten til at lave en tykkere stamme, med mindre risiko for at den knækker senere under blomstring.

En alm. bordblæser er helt fin, og koster ikke særlig meget. Jeg ville køre med den, evt. sætte ur på så den kun kører halvdelen af tiden eller lign.

Når du laver et indegrow, så bare tænk på at du skal imitere naturen udenfor med vind, vand, gødning og lys i de rigtige mængder og længde

Titel:
Junior medlem

Dr. X
Mange tak, du gjorde mange ting klare for mig !:D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg gør lige brug af tråden :)

Harpiksen fra planten kan man ikke lave det til hash? eller skal man have mange planter før det er umagen værd ?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ophidian skrev:
Jeg gør lige brug af tråden :)

Harpiksen fra planten kan man ikke lave det til hash? eller skal man have mange planter før det er umagen værd ?

Det er netop det man gør :) Tror det er smag og behag om det er umagen værd, personligt nyder jeg mere at ryge det som skunk.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

okey :)

men kan man ikke lave begge ting af top skudet ?

eller bliver kvaliteten af pot/skunken ringe når man får ryst ud af det først ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Kvaliteten falder meget efter du har lavet ryst på det. Du ryster jo en del af det gode af. Du kan dog sagtens bruge resterne til kager eller nol bagefter - måske vil det endda også være værd at ryge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]