Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Kan man, hvis politiet ved man har været i besiddelse og har indtaget stoffer, dømmes for det, hvis man ikke er blevet taget imens man har haft noget eller været påvirket?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DiC3 skrev:
Kan man, hvis politiet ved man har været i besiddelse og har indtaget stoffer, dømmes for det, hvis man ikke er blevet taget imens man har haft noget eller været påvirket?

Nej. De kan kun tage dig for besiddelse, eller hvis du laver noget andet kriminelt, mens du er påvirket, så vidt jeg ved.

Men du kan selvfølgelig også regne med, at det kan få konsekvenser, hvis du er sky-høj på et eller andet og ender i en trafik-ulykke.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
så vidt jeg ved

Okay tak! Hvis der er andre der er mere sikre må de meget gerne lige skrive

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
DiC3 skrev:

Hvis de har BEVISER så kan du vel dømmes.... indtil da er du uskyldig til det modsatte er bevist....

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Okay tak for svaret.. men nu har jeg jo to modsætninger og "du kan vel" lyder ik specielt sikkert, ikke fordi jeg tvivler på jeres viden, men hvis der er nogen der er mere sikre så skriv :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har politiet klare beviser imod dig kan du dømmes... hvis de ikke har en skid på dig kan du ikke dømmes....

Ellers prøv at uddyb din situation lidt mere, altså har de taget dig på fersk gerning eller mistænkes du blot????

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

De ved at jeg har taget ecstasy og amfetamin. Men jeg er ikke blevet taget imens jeg har haft noget på mig, og heller ikke imens jeg har været på noget. Men som sagt ved de det fordi jeg dummede mig lidt og så vil jeg vide om de kan dømme mig på baggrund af det de ved.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har en makker der blev smidt ud af et disco fordi at han var på coke, paderne kom, men da han ikke havde sin pose på sig ku de intet stille op...

Du vil til enhver tid ku gå hen til en betjent og sige, jeg er hammer skæv, men har du intet på dig er der intet de kan gøre...

Kontakter de dig, så benægt alt... kan være at de prøver at skræmme dig eller lokke dig til en tilståelse og så ruller vognen...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
Det er IKKE ulovligt at være påvirket af ulovlige substanser. Man kunne jo have fået det hældt i sin drink eller på andet måde være blevet påvirket uden selv af have været i besiddelse af stoffet.

Hvis du derimod gør noget kriminelt mens du er påvirker vil det højst sansynligt forhøje din eventuelle straf at du er påvirket.

Så vidt jeg er informeret er det heller ikke ulovligt at indtage stoffer. (hvordan man indtager uden at være i besiddelse ved jeg ikke)
Men det skulle være pga den lov at politiet ikke tager en skydeklar sprøjte fra en der er lige ved at stikke den i armen og også derfor at de ikke tager en tændt joint ud af munden af folk....
Begge eksempler har jeg kun oplevet via TV - Det først engang i station2. Det andet fra lokaltv ved en hashdemo på staden hvor folk røg panserne lige op i hovedet uden de gjorde noget

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er kun i Sverige at du kan blive anholdt for at være påvirket af knark.
I Danmark må du rende rundt på gaden så kampblæst som overhovedet muligt, og vil kun blive anholdt hvis du er til fare for dig selv eller andre. (Læs: gadeuorden).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
den ene gang jeg har været i nærkontakt med politiet, sad jeg stille på et stykke græs med en anden fyr og nød en joint. et stoppede dem sku ikke i at knalde mig. Jeg gjorde så personligt det at jeg skodede jointen da de kom. der var en centimeter eller to tilbage men de nøjes altså med at knalde mig for klumpen i lommen. Jeg tror dog at de havde knaldet mig på den skodede joint i græsset hvis de ikke havde fundet noget i lommen. Jeg tror at når de ikke anholder folk til en hash demo er det for at undgå optøjer.

Titel:
Flueknepper kongen

Du havde jo lige været i besiddelse der, og der var en rest tilbage. Og du havde en klump i lommen. Sværere er det ikke?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svarene alle sammen :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hamp skrev:
den ene gang jeg har været i nærkontakt med politiet, sad jeg stille på et stykke græs med en anden fyr og nød en joint. et stoppede dem sku ikke i at knalde mig. Jeg gjorde så personligt det at jeg skodede jointen da de kom. der var en centimeter eller to tilbage men de nøjes altså med at knalde mig for klumpen i lommen. Jeg tror dog at de havde knaldet mig på den skodede joint i græsset hvis de ikke havde fundet noget i lommen.

Det meste af tiden knalder de folk - og erhverver sig rettigheder til at gennemsøge folk, biler og huse - fordi de kan se stofferne ude i "plain sight".

hamp skrev:
Jeg tror at når de ikke anholder folk til en hash demo er det for at undgå optøjer.

Ja, og fordi man typisk i forbindelse med demonstrationer har en del tolerance overfor for "civil ulydighed". Det er en del af f.eks. cannabismarchen, at man pulser løs trods forbudet. At ryge hash til en demonstration er en ytring og derfor delvis "delvist beskyttet" selv om det strengt taget er strafbare handlinger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]