Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: blackout!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
hver gang jeg drikker mig fuld er jeg begyndt at få blackouts, jeg behøver ikke drikke mig voldsomt fuld, og det er skide irriterende.
Er der nogen der ved hvorfor man får blackouts og hvad man kan gøre for at modvirke det!?!?!

eks. her igår sad vi et par stykker og drak, og havde kun drikket et par øl og lidt sprut, kunne sagtens kører hjem på scooteren, og kan huske det hele tydeligt, MEN, så da jeg vågner idag er jeg bare total "lost", min far fortæller så at jeg havde lavet en masse i nat, og larmet helt vildt, og jeg troede bare jeg havde sovet, kan intet huske!!!

Men det var også en af de gange jeg var heldig! mine gennemsnits blackouts, er så voldsomme, at det vil være pinligt at skrive om dem her!

/edit, stavefejl

Senest rettet af Polle pot 16 mar 2007 20:22, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det lyder ikke ret smart, at du ligger og kører småberuset rundt, især ikke hvis du oven i købet får blackouts..

Ved dog ikke hvad det kan skyldes

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
HVor mange genstande havde du drukket ca? Og ingen bensoer i billedet evt??

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg havde også en periode hvor jeg fik blackouts dagen efter jeg havde været i byen, der drak jeg kun alkohol.. Det var også ligemeget om det var store >15 eller små <15 mængder genstande.. Det skete næsten hver gang at jeg havde en masse huller fra aftenen!!

Jeg tror måske det har lidt at gøre med hvor meget man har spist inden og ens generelle helbred!

Jeg har en kammerat som lever af (groft sagt) lortekost næsten hver dag og han får sgu tit blackouts!

Bare mine erfaringer..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

HopIFjorden skrev:
HVor mange genstande havde du drukket ca? Og ingen bensoer i billedet evt??

Det er svært at sige, drak 3 fadøl 1 alm. flaskeøl, 2 centiliter jägermeister og noget kleiner feikling.

og ingen bensoer nej.

men spørgsmålet er ikke bestemt rettet til igår, men generelt når jeg drikker mig fuld, er der stor chance for at jeg får blackout!?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg får også nemt blackout i forhold til den gang jeg drak alcohol på højere plan end jeg gør nu, dog ikke på samme måde du beskriver!

Grunden til at jeg får blackouts er fordi jeg ikke kan finde ud af hvornår jeg skal holde op med at drikke mere, og jeg skal ikke kunne sige om det er tilfældet ved dig.

På andre substanser oplever jeg at en kold tur udenfor kan få mig ekstra påvirket når jeg kommer ind i varmen igen. Men jeg ved ikke om det også gælder ved alcohol ?

Mvh. Visias

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Åh jo. Set & Settings spiller også en rolle ved indtag af alkohol. I hvert fald i mit og de fleste jeg har talt meds tilfælde. Og ja, den der med temperaturforskellen kan godt spille en et pus somme tider :) - så det kommer bag på en. Jeg tror det er fordi der skal være så meget gang i blodomlødet når man er udenfor (for at holde varmen) og så når man kommer ind i varmen er der lige noget der ikke harmonerer helt..

Jeg synes dog at stærk sol efter et par glas i skyggen virker meget stærkere. Det gør nok også en en del mere udsat for solstik.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

De fleste af mine venner der ryger sig kamp skæve hver dag, får også blackouts i weekenderne når de drikker.. de er vågne, men de fatter ikke en krone af hvad der foregår, der var eksempelvis en af mine venner i lørdags der ikke engang opfattede at jeg havde været væk i 4 timer fra en fest vi var til... Ved ikke om der er en sammenhæng?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tak for svarene!! men synes ikke rigtig de besvare mine spørgsmål.

"Er der nogen der ved hvorfor man får blackouts og hvad man kan gøre for at modvirke det!?!?! "

Men den med temperaturen, kunne godt være tilfældet der var sket ved mit eksempel, her fra i torsdags.

Men når jeg får blackouts, kan jeg i flere timer, være vågen, men dagen efter når jeg vågner kan jeg intet huske fra de timer!. og alle de pinlige ting jeg gør der, er skide irriterende, og det er som om "satan" overtager min krop og hjerne!

jeg er godt klar over at jeg ikke kan drikke så meget, som dengang jeg ikke røg tjald! MEN, synes ikke selv jeg behøver at være ret fuld, men pludselig kommer blackoutet bare!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Taget fra wikipedia!!

Citat:
Blackouts are quite often associated with the consumption of large amounts of alcohol, however surveys of drinkers who have experienced blackouts have indicated that blacking out is not directly related to the amount of alcohol consumed. Respondents reported they frequently recalled having "had drunk as much or more without memory loss," compared to instances of blacking out.[5] Subsequent research has indicated that blackouts are most likely caused by a rapid increase in a person's blood-alcohol concentration. One study, in particular, resulted in subjects being stratified easily into two groups, those who consumed alcohol very quickly, and blacked out, and those who did not black out by drinking alcohol slowly, despite being extremely intoxicated by the end of the study.[6] Hence, in order to prevent a blackout, alcohol should not be consumed in large gulps, and should most likely not be drank on an empty stomach.

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Visias skrev:
På andre substanser oplever jeg at en kold tur udenfor kan få mig ekstra påvirket når jeg kommer ind i varmen igen. Men jeg ved ikke om det også gælder ved alcohol ?

Mvh. Visias

Jo det gør det skam, det ka godt nok sætte fut i en så man pludselig er FULDstændig blanket af i alkohol.. bestemt ikke rart..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Cubensis Apprentice [ZL] skrev:
Taget fra wikipedia!!

Citat:
Blackouts are quite often associated with the consumption of large amounts of alcohol, however surveys of drinkers who have experienced blackouts have indicated that blacking out is not directly related to the amount of alcohol consumed. Respondents reported they frequently recalled having "had drunk as much or more without memory loss," compared to instances of blacking out.[5] Subsequent research has indicated that blackouts are most likely caused by a rapid increase in a person's blood-alcohol concentration. One study, in particular, resulted in subjects being stratified easily into two groups, those who consumed alcohol very quickly, and blacked out, and those who did not black out by drinking alcohol slowly, despite being extremely intoxicated by the end of the study.[6] Hence, in order to prevent a blackout, alcohol should not be consumed in large gulps, and should most likely not be drank on an empty stomach.

Ahhh!!!, måske jeg barer drikker for hurtigt, og med tom mave!!! skal huske disse råd!!! TAK :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Hamber aka. Polle pot skrev:
Taget fra wikipedia!!

Citat:

Ahhh!!!, måske jeg barer drikker for hurtigt, og med tom mave!!! skal huske disse råd!!! TAK :D

Hehe man må bare ta den lidt med ro.. drak også alt for hurtigt igår, så har også haft mine små blackouts.. :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja det er sgu når man beynder på alt der "Kom lad os bestille 10 shots" "Ja og en fadbamse til at skylle ned med" og den 3 person siger "Årh hvad smag lige den her drink!" og man så siger "2 sekunder jeg skal lige ha bundet min egen"...... Så går det galt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm.. Det at blande bajer og sprut er også noget det slår pænt hårdt, i hvert fald på mig :S Men alt slår egentlig hårdt på mig :P Nok mest da jeg er 1.94 og vejer kun 70 kg :P Så er der ikke det vilde at forbrænde, eller hvordan man siger det

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

_Jimmy_ skrev:
Hmm.. Det at blande bajer og sprut er også noget det slår pænt hårdt, i hvert fald på mig :S Men alt slår egentlig hårdt på mig :P Nok mest da jeg er 1.94 og vejer kun 70 kg :P Så er der ikke det vilde at forbrænde, eller hvordan man siger det

Lækker kropsbygning, har nogenlunde de samme mål... Hvor lang er din pik?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

_Jimmy_ skrev:

Lækker kropsbygning, har nogenlunde de samme mål... Hvor lang er din pik?
:lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

:google: :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]