Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Dr. X skrev:

Hallo, middelalderen sluttede for lang tid siden, i er laangt bagefter!

Jeg kan kun sige: Hørt!

og holde 9 timers stilhed for Ungdomshuset... :(

Titel:
Flueknepper kongen

eedeolla skrev:
At tage svampe, syretrips, amfetamin og ryge hash er da ikke specialt kristent eller hvad!?!? (jeg ved ikke så meget :roll: )

OT: Jeg tror det er rimeligt moralsk neutralt, idet det på ingen måde er nævnt :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Moowgli skrev:
du vil ikke diskutere med mig fordi jeg reelt har indsigt i sagen? smukt.

min definering af en ekstremist er taget ud af sammenhæng, du var selv med i debatten, er overbevist om at du godt ved hvad jeg mener.

du kalder mig blind, hvorfor? fordi jeg er uenig med dig?

jeg har set sagen fra begge sider og støttede endda i en kort overgang ungdomshuset .. så satte jeg mig ind i sagerne. dette skal siges at være midt i det forløb der har været i kampen om ungeren, det vil sige: TADA, jeg har set det fra flere sider. udover det er mange, mange af mine venner tilhængere af ungdomshuset og jeg har tidligere gået på det fri gymnasium (hvis du ved hvad det er). jeg er ikke blændet af min familie, og jeg har ført en fuldkommen saglig debat med facts'ne på min side.

men igen, jeg ville gerne have en forklaring på hvorfor du ikke vil debattere med mig udfra en quote hvor jeg claimer jeg ikke er enig med faderhuset :?:

vil du høre en af grundene til at jeg forsvarer faderhuset? -okay, jeg er udemærket klar over at denne frikirke ikke kun skaber godt og jeg er meget enig i at de har trådt ved siden af flere gange. men hvorfor kun se sagen fra 1 side? tror du med hånden på hjertet at denne kirke kun fører ondt med sig og går en dødsmarch gennem danmark for at fjerne alt alternativitet?

det jeg har gjort i denne tråd er at jeg har prøvet at sætte lidt fokus på de positive ting ved Faderhuset for de findes kraftedme også. der er flere af faderhusets medlemmer jeg ikke kan udstå SLET IKKE, men man skal ikke skære alle over en kam. hvor hørte jeg sidst det? - thats right, fra en ikke-voldelig aktivist som der selvfølgeligt findes i bunkevis, ligesom der også findes gode mennesker i Faderhuset, der bare ønsker det bedste for deres samfund. Disagree with them, det gør jeg så sandeligt men tilsvininger og latterlige indlæg om noget - sorry to say - du ikke synes at vide så meget om er ikke på sin plads.

Der er INTET positivt ved faderhuset. PUNKTUM.
Det er en sekt, som mange mennesker i danmark tager afstand fra.
Præster fordømmer den, forhenværende brugere er bange for at stå frem. Hvis du føler de er gode, så er det din samvittighed, jeg ikke kan diskutere med.
Det er jo langt ude det du mener. GUD taler ikke til mennesket igennem et andet menneske. Har du overhovedet læst bibelen? Fordi så ville du se at Ruth er langt ude og flyve. Hun har mistet alt kontakt til jorden, fordi gud vil på intet tidspunkt bruge et menneske som direkte talerør.
Få styr på facts siger du? Jeg føler selv jeg har styr på mine facts!
Hvilke facts mener du jeg ikke har styr på?

Du lavede en definering af EKSTREMISME, den definering burde være den samme uanset sammenhæng.

Kan du ikke se det forkerte i en sekt vil gøre et område kristent?
Eller er det kun forkert, når det er muslimer der vil bygge moskeér?

Jeg er selv kristen, ikke til fingerspidserne, men der ligger mange gode ting gemt i kristendommen, der egentligt stammer fra samme religion som den muslimske tro gør. For mig ser det ud til, du ikke har styr på dine facts. Kristendom bygger på kærlighed, kærlighed uden grænser. Faderhuset ejer ikke denne egenskab, fordi hvis de kendte kærlighed, havde de ladet de unge mennesker beholder huset, de havde endda givet dem det gratis. Jesus sagde "Lad de små komme til mig". Så FUCK faderhuset og alle der sympatiserer med dem.

Du har gået på gym siger du? Havde du ikke religion? Fordi hvor fanden er din viden så henne?

Titel:
Medlem

okay schizo.

om jeg har læst bibelen? Twice.
hvor jeg har min viden fra .. har gået på 2 kristne skoler.

hvilke facts du ikke har styr på? okay, du siger Gud ikke bruger et menneske som direkte talrør .. cool nok, men hvor har vi så de 10 bud fra? moses fungerede som direkte talerør for gud. Samme gjorde alle andre profeter i hele bibelen.

fat nu at jeg ikke siger de er gode, de er bare ikke så onde som folk vil have dem fremstillet. din begrundelse er lidt at "mange mennesker tager afstand fra" dem og derfor er de onde. .. har du nogensinde hørt Hr. og Fru Jensens stof-politik?

Hvis DU havde læst bibelen ville du fatte at Ruth ( ifølge den oprindelige kristendom) slet ikke var ude og flyve, det er bare janteloven der er kommet ind over. prøv at læs hvilke ting der bliver udført i bibelen.

det er også på tide at du fatter at de ikke prøvede at kristne nørrebro, de var imod at det blev lavet til en muslimsk bydel med selvstyre .. det er et kæmpe for religionsfrihed, ikke imod.

du siger kristendommen bygger på ubegrænset kærlighed? vågn op, læs bibelen, der er ikke særlig meget kærlighed i den bog.

Jesus sagde "lad de små komme til mig" fordi et barn er rent i ånden, jeg er ked af at sige det, men aktivisterne er over den alder hvor man ikke ved hvis man gør noget forkert.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Moowgli skrev:
om jeg har læst bibelen? Twice.
hvor jeg har min viden fra .. har gået på 2 kristne skoler.

Så har du ikke læst den godt nok, min farmor brugte den som godnathistorie, de første mange år af mit liv.

Moowgli skrev:
hvilke facts du ikke har styr på? okay, du siger Gud ikke bruger et menneske som direkte talrør .. cool nok, men hvor har vi så de 10 bud fra? moses fungerede som direkte talerør for gud. Samme gjorde alle andre profeter i hele bibelen.

Moses og den brændende busk? Et direkte talerør er når gud bruger en person som talerør. Alle steder i bibelen har gud snakket til en person, denne person har derefter givet beskeden videre. Ruth "sur morgen prut" siger gud snakker igennem hende. Dette er blasfemisk ad H til.

Moowgli skrev:
fat nu at jeg ikke siger de er gode, de er bare ikke så onde som folk vil have dem fremstillet. din begrundelse er lidt at "mange mennesker tager afstand fra" dem og derfor er de onde. .. har du nogensinde hørt Hr. og Fru Jensens stof-politik?

Schizphreniak skrev:
Det er en sekt, som mange mennesker i danmark tager afstand fra.
Præster fordømmer den, forhenværende brugere er bange for at stå frem.

Min mening er baseret på lidt mere end "hvad mange mennesker tager afstand fra". Bare deres syn på kristendommen giver mig kvalme. I kristendommen er der plads til alle der tror på gud. Hvis man gør noget forkert, vil gud tilgive en, hvis man beder om det. Er FADERHUSET også sådan, fordi det lyder det ikke til, når man lytter til RUC elverne (som jo er fyldt med lort ikke?) eller de gamle brugere af FADERHUSET(de lyver også fordi de ikke kan lide ruth) eller teologerne som advarer imod FADERHUSET(de læste ikke ordentligt på deres studium, de er også dumme, eller hvad?).

Moowgli skrev:

Hvis DU havde læst bibelen ville du fatte at Ruth ( ifølge den oprindelige kristendom) slet ikke var ude og flyve, det er bare janteloven der er kommet ind over. prøv at læs hvilke ting der bliver udført i bibelen.

Den oprindelige kristendom???? Er det, det gamle testamente du hentyder til? Hvis man lever efter det gamle testamente (det der retfærdiggjorde korstogene) så er man da for langt ude at flyve. Håber da ikke Ruth prædiker efter det, men det gør hun heller ikke, fordi citatet fra deres hjemmeside er fra det nye testamente. Hvor vil du hen med dit argument.

Moowgli skrev:
det er også på tide at du fatter at de ikke prøvede at kristne nørrebro, de var imod at det blev lavet til en muslimsk bydel med selvstyre .. det er et kæmpe for religionsfrihed, ikke imod.

Bevis tak! Altså på at muslimerne vil overtage Nørrebro.

Moowgli skrev:
du siger kristendommen bygger på ubegrænset kærlighed? vågn op, læs bibelen, der er ikke særlig meget kærlighed i den bog.

Kommer jo an på hvordan du tolker kristendommen, du tolker den åbenbart forkert, det må være de 2 kristne skoler du har gået på. Det er ikke sundt at blive undervist efter religiøse overbevisninger i alle fag. Det lød forkert, det ved jeg godt. Det jeg mener er, det er ikke sundt kun at have lærer med en holdning, man skal have nogle nuancer at gå efter. Derfor jeg også har læst koranen. Forskellen på de to bøger er ikke så stor IMO.

Moowgli skrev:
Jesus sagde "lad de små komme til mig" fordi et barn er rent i ånden, jeg er ked af at sige det, men aktivisterne er over den alder hvor man ikke ved hvis man gør noget forkert.

Tænk dig lidt om Moowgli, aktivisterne blev først "beskidte" i ånden, da FADERHUSET slagtede deres værested. Dog kan jeg godt forstå FADERHUSET hvis det er, de lever efter det gamle testamente. Der er forresten en grund til, det hedder det gamle testamente.

Så nej, du har ret, jeg gider ikke diskutere med dig, af den simple grund. Den indsigt du føler du har, har du jo egentligt ikke, du kan ikke engang tolke det jeg skriver når jeg hentyder til bibelen. Det er en farlig vej, FADERHUSETS VEJ.

Titel:
Medlem

nej, jeg hentyder ikke til det gamle testamente. GODNAT HISTORIE?? mener du det seriøst? så har det enten været a. børnebibelen, hvor det lidt farligere er udeladt - eller b. har du været for lille til at forstå det.

beviset var en flyer der var omdelt på arabisk, det er dog så mange år siden at jeg tvivler på at jeg kan fremskaffe den, men jeg vil gøre et forsøg. hvori der stod beskrevet hvordan EN GRUPPE muslimer ville overtage nørrebro og ville presse danskerne og kristendommen ud af Danmark.

du drager direkte den konklusion at jeg tolker den forkert, det er umuligt da jeg ikke har fremført mit synspunkt, men kun sagt den var brutal .. og det er den gud'hjælp'mig også. ang. koranen, så er de forskellige jo, dog har de jo kind of samme udgangspunkt, derfor lighederne.

nej, aktivisterne blev ikke beskidte i ånden da faderhuset KØBTE et hus SOM IKKE var deres. aktivisterne blev beskidte i ånden første gang de gjorde noget forkert og var bevidste om det, ligesom du og jeg. derfor døde jesus på korset for at tage vores sønner, men det ved du vel når du har læst bibelen ikke?

jeg har stor indsigt schizo, og det burde du kunne se. jeg ved alt om denne sag, og derfor er har jeg indsigt. det kan ikke benægtes schizo. men jeg kan da sagtens se hvor din indsigt kommer fra, er det da ikke jylland du bor i?

det med faderhusets vej, er et dårligt argument da jeg tager afstand fra faderhuset.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Entheospace
yea Moowgli du har nogen hårde år i møde :)

Kristendommen smuldrer imellen dine fingre og intet vil blive ladt tilbage end en tom hånd.

Dette er de hårde fakta for alle de der prøver at manipulere deres tankemønstre over på andre, i et forsøg på at have ret. kun for at have ret.

Lige så meget du fremlægger af din tro, vil flere da se den ikke er sand.

Det sjove ved psychedelia.dk er at man ikke kan lyve her.
Folk de ved allerede alt

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var ligefør jeg ikke gad svare. Mest på grund af dine argumenter, men da den med Jylland kom, blev jeg sgu nød til det.

Godt nok er jeg ved at lave nogle sporeprint, men jeg kan vel godt bruge lidt tid på dig. Selvom du er fra Sjælland :)

For det første:

Du er langt ude når du begynder at bruge Jyde argumentet, men lad os bare lege med tanken. Alle Jyder forlader København. Så mangler i pludselig arbejdskraft hva?

Tilbage til topic:

Børnebibelen læste jeg selv i, kun pågrund af billeder. Bibelen læste jeg i fra jeg var 10 år. Jeg kender den bog.

En flyer er altså dit bevis? Sådan, nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal sige!
Simpelthen, jeg tror jeg vil skrive nogle flyers om 3 verdenskrig, så starter den helt sikkert også.

Hvis du tolker bibelen som brutal, så tolker du den IMO forkert, andet kan jeg jo ikke sige. Det kan jo aldrig blive mit problem at tolker noget forkert IMO.

Hvis FADERHUSET havde været ordentlige kristne havde de solgt huset tilbage som de blev tilbudt, men nej, de vil hellere være på tværs og skabe had.

Jesus døde ikke, husk på de urter de bar med til gravstedet, ingen af disse urter er beregnet til at konservere med. De var derimod beregnet til at vække en fra en søvn. Sjovt nok døde jesus lige efter han drak af det væske han blev givet. De har også fundet hans grav, i INDIEN. Så følg lige lidt med i udviklingen. Det er måske lang tid siden du har haft undervisning i religion? I Indien blev jesus kendt som ISIS. Sjovt nok så mange af de mirakler han udførte blev udført af buddha ca 500 år før Jesus. Den periode Jesus er væk fra bibelen der er der budhistiske skrifter om personen ISIS, han forsvinder fra de skrifter præcis på samme tidspunkt som han vender tilbage til bibel historien. Få styr på dine facts Moowgli, der ligger meget mere bag denne "teori" end du aner.

Så var der JYDE argumentet. Du mener altså folk i JYLLAND er dummere end DIG der er fra købehavn?

Det med faderhusetsvej, var overhovedet ikke møntet på dig! Du følte dig truffet kan man jo læse.

Men nu vil jeg være plat, som dig. Der er ikke "," før "og". Efter "." starter det næste ord med stort forbogstav.

Nok med det platte:

Koranen opstod ca 500 år efter Kristendommen. Den er baseret på de samme tekster, det er bare en anden fortolkning, ligesom kristendommen bare er en tolkning af buddhismen. Ved ikke hvor du vil hen med din indsigt, men den breder sig da ikke over særlig mange grænser. Fedt at have indsigt i Danmark, især når religion er et verdensomspændende emne.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
To aber der slås om hvem der er bedst til at læse en bog? Dét er kernen i organiseret religion!

Titel:
Medlem

psyborg: jeg er ateist :wink:

flyeren er ikke et bevis på at muslimer kommer til at indtage danmark bid for bid, men et bevis på at nogen ønsker dette. faderhusets demonstration var for at vise sin modstand mod dette og på ingen måde racistisk eller imod religionsfrihed - nærmere omvendt.

lad os holde debatten væk fra bibel-historie, den kan vi tage på et andet tidspunkt ( ved godt jeg var med til at køre debatten af sporet).

det med jydeargumentet var nok dumt at bringe frem det irreterer mig bare en smule at jeg kan mærke at du ikke har været påvirket af situationen på samme møde som os der befinder os lidt tættere på den.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
To aber der slås om hvem der er bedst til at læse en bog? Dét er kernen i organiseret religion!

Du har så evigt ret :)

Tilbage til topic:

Som er ruth's sejrstale!

Hun er langt ude. Jeg citerer fra deres hjemmeside

www.Faderhuset.dk skrev:
Vækkelse, Enhed & Forvandling

Vi ser det som vores opgave at arbejde for vækkelse i Danmark. Vækkelse er først og fremmest, at de kristne vågner op og tager deres gudsdyrkelse seriøst. Dernæst at denne åndelige opvågning spreder sig ud i samfundet og ændrer det åndelige klima i nationen, så folket begynder helhjertet at søge Gud. Målet med vækkelsen er en forvandling af samfundet, hvor de kristne værdier kommer i højsædet og den kristne menighed indtager en retningsgivende rolle i samfundet.

Faderhuset ser sig selv som en del af Kristi legeme, som består af alle sande troende fra alle verdens nationer. Vi ønsker at samarbejde med andre ligesindede kristne grupper lokalt og internationalt.

www.faderhuset.dk skrev:
Der kom et nyt fokus på vækkelse og opgør med synd. Den nye linje medførte bl.a. at vi mistede en del af vores medlemmer, men at den rest der var tilbage var enige og ville det samme, nemlig lægge sine egne liv ned for at se en åndelig opvågning i Danmark gennem en hellig livsstil, bøn og evangelisation mm.

Det de står for er så langt ude, efter 1998 mistede de medlemmer pga Ruth og Knutt der havde været i Ukraine på "vækkelse"rejse. Bare det at kunne skræmme medlemmer af en kristen bevægelse væk, af den ene grund, de laver om på deres Vision og Ledelse. Det må da kunne åbne nogles øjne for Ruth's sande jeg, hun er magtliderlig og blæst totalt væk.

Titel:
Medlem

der er altid to sider af samme sag schizo, men tror ikke vi kan nå til nogen form for enighed. så hvad siger du til at vi begraver stridsøksen? :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cool nok, der er jo ingen grund til at ødelægge et topic pga uenigheder.

:peace: :joint:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

owned mowgli.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]