Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Nogen der har nogen gode råd til at fjerne den der ubehagelige forgiftede agtig følelse i kroppen efter en druk tur..

Er der noget man kan spise inden man ligger sig til at sove og dagen efter..

Kom med nogen fifs!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

T.... skrev:
Nogen der har nogen gode råd til at fjerne den der ubehagelige forgiftede agtig følelse i kroppen efter en druk tur..

Er der noget man kan spise inden man ligger sig til at sove og dagen efter..

Kom med nogen fifs!

Nu gider jeg ikke selv tjekke, men jeg er nu alligevel ret sikker på, at alkohol-tømmermænd-killing er blevet debatteret her før.

Søgemaskinen er mit bud.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Masser af vand... Lad være med at spise for meget inden du går i seng, da det så tager længere tid at forbrænde alkoholen. Og lad være med at ryge, det hjælper også på det.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Vand (vel og mærke mens du drikker) , saltholdige ting (alkohol knepper din saltbalance), Vitaminer (tror jeg)

Titel:
Insane psychedelia user!

Ingen grund til at pumpe sig med vitaminer. Alkohol ødelægger kun saltbalancen fordi det er så vanddrivende. Og selv om du drikker meget vand er det ikke altid man kan slippe for tømmermændende. Meget af effekten fra tømmermænd er fordi ethanolen ikke kan omdannes hurtigt nok og derfor bliver oplagret som acetaldehyd.

En god tommelfingerregel er at drikke et glas vand for hver genstand man drikker. Det er sådan set det eneste der rigtig virker. En anden ting der også kan være med til at man har det dårligt er blodsukkeret. Hvis man ikke har fået noget at spise i løbet af aftenen/natten kan blodsukkeret være ret lavt når man vågner om morgenen/eftermiddagen, så her kan det være en god idé at spise noget der kan få systemet igang igen. Frugt med naturligt indhold af forskellige kulhydrater og et højt vandindhold foretrækker jeg personligt, selv om det er sjældent jeg har en bunke frugt liggende når jeg vågner efter en druktur. Bananer er især godt fordi det hjælper til at binde vandet i kroppen. Fastfood som folk typisk har trang til efter en gang druk er egentlig ikke særlig optimalt fordi man bare indtager en masse tomme kulhydrater og fedt. Det kan også hjælpe betydeligt mod det generelle kropsubehag, ømhed i muskler, hovedpine osv. at man tager et par panodiler. Det kan også hjælpe til at få appetitten tilbage så man kan få kroppen i gang igen :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Når jeg endelig drikker, har jeg nogle regler, fordi jeg får de ondeste tømmermænd, selv af små mængder og det er jo sjovest at være rigtig stiv.

Det jeg gør:

Begynder at drikke under middagen, der hænger sammen med drukturen, sørger altid for at have en lille kæp i øret inden middagen er slut.
Jeg spiser altid peanuts eller saltstænger når jeg drikker øl og ren sprit.
Normalt drikker jeg kun farverige drinks bestående af:

Alkohol
Juice
Sodavand
Isterninger, sun lollies, pushop is, vandispinde.
Frugtstykker

Inden jeg så går til ro, medmindre jeg går kold, spiser jeg 2 smertestillende, helst kodimagnyl i mit tilfælde. Derefter spiser jeg 1 tsk salt sammen med et glas vand eller juice. Derefter sørger jeg for at sove mindst 8 timer, gerne 10 :)
Når jeg så vågner og der alligevel er lidt med maven, så ryger jeg en pind eller spiser noget diazepam, hvis jeg har noget og jeg ikke skal noget seriøst den dag.
Hvis jeg skal noget seriøst så drikker jeg en iskold øl og spiser 2 kodimagnyl. Derefter spiser jeg morgenmad. Så er jeg klar til hvad jeg nu skal.

Undgå at gå kold, det er der jeg får de klart vildeste tømmermænd.

Men hovedregelen er:

Drik med måde og pas på dine venner.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Gerne lidt mad, masser af vand, og to painkillers inden du lægger dig! -Og når du så vågner om morgenen, så har du én painkiller og en masse vand stående. Slug pillen, og sov videre.. Når du vågner igen, er der ingen tømmermænd. Works everytime :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
En joint!
Intet smadrer mine tømmermænd bedre end lidt hash/pot, og så har man det også rart bagefter og har fået appetit til at genopfylde lagrene.

Mvh Jonas!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
http://partycactus.dk/

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
http://partycactus.dk/

Hilsen Fanny

Hmmm det var aligevel godt satans..

Skal da lige have søgt om hvad det egentlig er det gør og sådan noget.. Så man er sikker på det ikke gør et eller andet der ikke er godt for kroppen...

Eller en her der kan komme med en forklaring på hvad det er der sker i kroppen ?

hehe kæft en lorte reklame film der er

edit: nu har jeg bestildt 30 stks , så melder jeg lige tilbage om det virker:)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
SmølfeFarmer skrev:
En joint!
Intet smadrer mine tømmermænd bedre end lidt hash/pot, og så har man det også rart bagefter og har fået appetit til at genopfylde lagrene.

Mvh Jonas!

Jeg synes nu der er rigelig med appetit... det behøver man ik hashen til, næ nej.. problemer ligger i at det ka være svært at ta sig sammen til at lave maden.. 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
slet venlist denne post

Senest rettet af snufkin 16 mar 2007 00:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Edit : En øl -God mad - langt bad - god ryger - god sex - en øl - en lur - flere øl

SÅ du oppe og køre igen ;)

Senest rettet af snufkin 16 mar 2007 00:30, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var mere løsninger som at være klar til ny fest lørdag efter man har været på druk fredag jeg var ude efter, og det går jo ikke med en joint :) . Men kendte den godt, hashen tager noget af den der ubehagelige følelse i kroppen, men jeg synes også dermed at det får hjertet til at pumpe for meget op pga. alkohollen...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
Hvis du bare skal være klar til endnu mere ddruk er der kun en vej frem når du vågner med tømmermænd: DRIK VIDERE

få nogle øl indenbords så du bliver fuld igen så er tømmermændene væk.

(men de kommer 3fold igen dagen efter - De bliver bare skubbet frem)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Synes nu ik tømmermændene blir værre, af at man skubber dem frem.. blir bar fuldstændig færdig i hele kroppen, men det er mere træthed..

For mig plejer det at hjælpe, hvis jeg inden jeg ska sove får en masse vand, måske frugt og så noget andet mad for at salt i kroppen igen..
Når jeg så vågner måske drikke videre, men kan nu også sagtens vente med det til om aftenen.. det plejer at virke fint nok..

Men kommer også helt an på situationen, det er nemmere at klare det når man er sydpå på sådan en ungdomsferie, fremfor herhjemme.. der er det meget slemmere synes jeg.. ved ik hvorfor, men ka være der er en forklaring.. noget med vejret osv evt, hihi :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

De der kakatuspiller virker slet ikke på alle. Ikke på mig i hvert fald.

Prøv derimod carbonpiller (ja, kul). Kul afgifter kroppen, og det er jo netop det, den trænger til.

Desuden virker det knaldgodt at stille sin alarm til 4 timer efter, man er gået i seng, og så have et glas vand stående klar. Man falder jo i søvn med det samme igen, så søvnen er sikret, men tømmermændene bliver betydeligt formindsket.

Titel:
Flueknepper kongen

TheBo skrev:
De der kakatuspiller virker slet ikke på alle. Ikke på mig i hvert fald.

Prøv derimod carbonpiller (ja, kul). Kul afgifter kroppen, og det er jo netop det, den trænger til.

Desuden virker det knaldgodt at stille sin alarm til 4 timer efter, man er gået i seng, og så have et glas vand stående klar. Man falder jo i søvn med det samme igen, så søvnen er sikret, men tømmermændene bliver betydeligt formindsket.

Kul renser ikke kroppen. Aktivt kul absorberer organiske stoffer ved indtagelse, og bliver ikke selv absorberet. Derfor virker aktivt kul kun når du drikker, men så bliver du heller ikke så stiv, vel? Alm. kul har ingen virkning, idet aktivt kul har en speciel overfladeopbygning, og det netop er denne, der giver den absorberende virkning.

Når du har tømmermændende er al alkoholen absorberet, og er godt i gang med at blive konverteret fra ethanal til ethansyre.

Kroppen kan bedst udskille affaldsstofferne hvis den forsynes med rigeligt vand, sukker, salte osv. Derfor er det mere end rigeligt - og i alt fald billigere end aktivt kul.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]