Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 19:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: homøopati
Junior medlem

Geografisk sted: fyn er fin
Hello
Jeg er ikke kemikker, dog har jeg tænkt på om det kunne være interresant at lave homøopatiske opløsninger af stoffer, og om der er nogle her der har errarringer med det.

Titel:
Dedikeret medlem

Ehm, ikke for at træde over nogen tæer, men er homoøpati ikke bare en stor gang bullshit?!?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Eleusis skrev:
Ehm, ikke for at træde over nogen tæer, men er homoøpati ikke bare en stor gang bullshit?!?

Er det ikke noget med at gøre et givent stof mange gange mindre potent eller sådan noget? :?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
http://www.homeopati-fyn.dk/

Jo, det er noget med at fortynde "medicinen" der stammer fra mineral-, plante-, dyre- og menneskeriget.

Kan ikke rigtig se pointen i at fortynde f.eks en flaske LSD. Medmindre man er en grådig pusher.

Mht. Opløsning af stoffer på homøpatisk vis.

www.homeopati-fyn.dk skrev:
De udvælges omhyggeligt og tilberedes på en særlig måde: dels ved kraftig fortynding, hvorved evt. giftvirkninger fjernes, dels ved kraftig omrystning, hvorved stoffets lægende effekt forstærkes.
Som udgangspunkt har man et grundudtræk af stoffet, man ønsker at bruge. Det fortyndes med vand i forholdet 1:10 for at lave de såkaldte D-potenser og 1:100 for C-potensernes vedkommende

Så det eneste man får ud af at gøre det, er mindre potente stoffer. Hvilket man kunne have gjort, ved at opløse det, i et hvilken som helst andet medie. Så jeg forstår ikke hvor du vil hen med spørgsmålet.

Det eneste fede ved det homøpati IMO, er hvis man kan gøre stoffet mere potent, men det ved jeg ikke lige noget om.

Titel:
Flueknepper kongen

Det ER en stor gang bullshit, hvilket da også er blevet efterbevist et hav af gange.

Hele homøopatien baseres på det pseudovidenskabelige udsagn, at der kan overføres helende "resonans" til vandet. Hvilket der naturligvis ikke gør.

Det har en fin placebovirkning, men det har calciumcarbonat også.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Levose skrev:
Det ER en stor gang bullshit, hvilket da også er blevet efterbevist et hav af gange.

Hele homøopatien baseres på det pseudovidenskabelige udsagn, at der kan overføres helende "resonans" til vandet. Hvilket der naturligvis ikke gør.

Det er faktisk ikke helt rigtigt, jeg ved at der bla. er lavet forsøg med kvægbestande hvor det rent faktisk utroligt nok viste sig at have en positiv effekt på deres helbred. Jeg har desværre ikke nogen kilde da infoen er fra en dokumentar jeg så for nogle måneder siden...

Titel:
Flueknepper kongen

DR-D skrev:
Levose skrev:

Det er faktisk ikke helt rigtigt, jeg ved at der bla. er lavet forsøg med kvægbestande hvor det rent faktisk utroligt nok viste sig at have en positiv effekt på deres helbred. Jeg har desværre ikke nogen kilde da infoen er fra en dokumentar jeg så for nogle måneder siden...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... s=16125589

The Lancet skrev:
When account was taken for these biases in the analysis, there was weak evidence for a specific effect of homoeopathic remedies, but strong evidence for specific effects of conventional interventions. This finding is compatible with the notion that the clinical effects of homoeopathy are placebo effects.

Man stoler på The Lancet!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
man gør, jeg gør sku ikke!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
hamp skrev:
man gør, jeg gør sku ikke!

Så er du vel også mere hippie end videnskabsmand? :)
Selvom jeg stoler på The Lancet og kriterierne, for at få publiceret en artikel deri, så kan jeg da stadig sidde i rundkreds og lave akkordrundgange på min spanske guitar, mens millenniumrygeren også runderer :D

Hvis homøopati virkede, ville jeg sgu nok være død af en THC OD, forårsaget af gårsdagens joint :wink:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: fyn er fin
Mange tak for alle besvarelserne......

Jeg kan se at der er ikke nogen her der er ubetinget begejstrede, dog har jeg mange referencer på at hømeopatien er meget virksom. Uden at have den store videnskablige tilgang, vil jeg komme med den påstand at, homeopatien virker ved at kroppen laver sine egne stoffer i forhold til det stof du potenter, og det er så vidt at en ven og jeg står over for at skulle lave nogle eksperimenter.

Sådan som jeg forstår det arbejder man i homeopatien men to teorier.

Lige skaber lige, den reaktion som stoffet fremkalder i kroppen helbreder kroppens reaktionn på sygdommen.

lige skaber ulige er så omvendt man søger den modsatte reaktion .

ha det godt vernner

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]