Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Zink Mangel
Medlem

Jeg har efter at have læst CF guiden igennem igen opdaget at nogle af mine planter(30%) mangler zink ret kraftigt......Hvordan tilføjer man mere zink og hvordan ved man hvor megeT?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Køb en flaske med mikroernæringsstoffer, f.eks. GH micro fra GH- serien. Dyrker du i jord eller hydroponics?
I jord kan du prøve at potte om i større potter.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Billede

Titel:
Medlem

Her er lidt nye billeder af alle planterne hvor problem planterne let spottes.

Hvis i kan spotte nogen hanner allerede må i gerne sige til....

Billede
Billede
Billede
Billede'
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Titel:
Moderator
Brugeravatar

De mangler bare gødning!

I smell LowRyder, få så det filter tilbage i teltet!

Titel:
Medlem

hehe........Jeg har fået af vide at jeg ikke skal have filteret inde i teltet......Det sidder på udsuget nu sp det bliver renset der....

så jeg ska bare kamp gøde dem?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Admire skrev:
hehe........Jeg har fået af vide at jeg ikke skal have filteret inde i teltet......Det sidder på udsuget nu sp det bliver renset der....

så jeg ska bare kamp gøde dem?

Så er han vist ikke for spids ham der gav dig det råd. Følg din første intuition og sæt det sammen som det var før. (UD <--vent <--kulfilter) - kortere luftvej er bedre.

Kamp gøde? Følg anvisningen på pakken indtil du får styr på hvad de mangler. Hvilken gødning bruger du?

Titel:
Medlem

canna vega.......25ml til 5 liter
jeg bruger cirka. 7-8 stykker til 1,5 liter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Prøv at hæve den med 1 ml/L hver anden dag indtil de får gule spidser på bladene, da sænk den 1 ml/L og hold den der. Husk at ryste din gødning hver gang.

Titel:
Medlem

prøver jeg lige så

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Admire skrev:
Jeg har efter at have læst CF guiden igennem igen opdaget at nogle af mine planter(30%) mangler zink ret kraftigt......Hvordan tilføjer man mere zink og hvordan ved man hvor megeT?

Jeg ville opså hoppe på vognen med en helt almindelig gødning til vegge, da de jo typisk indeholder alle nødvendige næringsstoffer. Der kan næsten pr. definition ikke være noget så specifikt som bare "zinkmangel" når dine planter er så små og står i så pænt store potter. Til gengæld gulner enkelte planter lidti spidserne, hvilket kunne være tegn på at der mangles kvælstof.

Din muld burde have nok til det meste i starten - men hvad for noget jord bruger du egentlig?

Husk at begynde med at vande med ikke mere en halv gødningsblanding. Overvanding og overgødskning er de to nemmeste fejl at begå. Hvis du bare "kampgøder" så svider du de små, skrøbelige rødder og det kan sætte væksten tilbage i lang tid eller decideret slå din planter ihjel (famous last words: "jeg vil være RIGTIG flink ved mine planter, så de får sgu lige en generøs dobbelt dosis gødning i vandet").

Ellers vil jeg sige at dine planter står flot. De har ikke engang mistet deres kimblade. Held med det!

Medlem

Malkavian skrev:
Admire skrev:

Jeg ville opså hoppe på vognen med en helt almindelig gødning til vegge, da de jo typisk indeholder alle nødvendige næringsstoffer. Der kan næsten pr. definition ikke være noget så specifikt som bare "zinkmangel" når dine planter er så små og står i så pænt store potter. Til gengæld gulner enkelte planter lidti spidserne, hvilket kunne være tegn på at der mangles kvælstof.

Din muld burde have nok til det meste i starten - men hvad for noget jord bruger du egentlig?

Husk at begynde med at vande med ikke mere en halv gødningsblanding. Overvanding og overgødskning er de to nemmeste fejl at begå. Hvis du bare "kampgøder" så svider du de små, skrøbelige rødder og det kan sætte væksten tilbage i lang tid eller decideret slå din planter ihjel (famous last words: "jeg vil være RIGTIG flink ved mine planter, så de får sgu lige en generøs dobbelt dosis gødning i vandet").

Ellers vil jeg sige at dine planter står flot. De har ikke engang mistet deres kimblade. Held med det!

Thanks Malkavian.....Altså jeg har kigget lidt video(High times grow video Ready, Set, Grow) og der var mange tegn der passede perfekt på overgødning. Så jeg har flushet mine planter totalt....Og så gødet..

Samtidig har jeg fået PH testet mit vand som var på 8½ så jeg fik det regulelet det til at være den rigtige 6,2-7.

Samtidig har jeg pillet 11 hanner ud af skabet. Enten planter jeg nye frø om få dage eller også venter jeg til mine nye planter er lidt større så jeg ka lave 11 kloner og så smider dem i jord.
Det skal siges at nogle af de 14 der står tilbage måske kan være hanner...der er nemlig nogle små og de er alle sammen tilbage da det var for tidligt at endnu.

Hvad ville i gøre? Frø eller vente og så lave kloner

Desværre var det en af mine helt smukke planter der røg

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Admire skrev:

Jeg kan ikke helt gennemskue din plan? Du har ikke bare tænkt dig at lade de sidste 14 vokse videre som sinsemilla (og så fjerne evt. hanner og hermie, der dukker op sent i forløbet)? Det er ellers hvad din adfærd hidtil har lignet...

Der er i hvert fald ingen pointe i at lave frø, eftersom du jo har fjernet din flotteste han (og 11 andre, der var så venlige at vise køn tidligt). Vil du lave frø gælder det om at have det bedste arvemateriale, du kan finde.

Men du kan naturligvis lave kloner af alle dine planter nu, hvis du går efter den perfekte moderplante. Dem kan du så opbevare i nummereret orden et sted. Når du så får luget det sidste hanner fra og op mod høst kan identificere de flotteste hunner, så ved du, hvilke kloner du skal beholde (altså i den perfekte verden ;) )

Medlem

Malkavian skrev:
Admire skrev:

Jeg kan ikke helt gennemskue din plan? Du har ikke bare tænkt dig at lade de sidste 14 vokse videre som sinsemilla (og så fjerne evt. hanner og hermie, der dukker op sent i forløbet)? Det er ellers hvad din adfærd hidtil har lignet...

Der er i hvert fald ingen pointe i at lave frø, eftersom du jo har fjernet din flotteste han (og 11 andre, der var så venlige at vise køn tidligt). Vil du lave frø gælder det om at have det bedste arvemateriale, du kan finde.

Men du kan naturligvis lave kloner af alle dine planter nu, hvis du går efter den perfekte moderplante. Dem kan du så opbevare i nummereret orden et sted. Når du så får luget det sidste hanner fra og op mod høst kan identificere de flotteste hunner, så ved du, hvilke kloner du skal beholde (altså i den perfekte verden ;) )

Sinsemilla? :oops:

Nej altså jeg vil ikke lave frø...Men jeg HAR jo vel en 30-40 frø lowryder frø liggende så spørgsmålet er om jeg skal tage en klon når jeg alligevel beskærer og så plante dem eller ska jeg plante nogen frø? Hvis det skal være kloner så skal jeg vente til de blive lidt større

Titel:
Medlem

Så er der en update på vej med billeder.
Som i kan se er der gået blomst i growet og samtidig har jeg fjernet alle hanner......som i måske kan læse fra "zink mangel" tråden har jeg haft lidt problemer men det er ihvertfald blevet bedre efter større blæser(har nogle meget lækre tykke "stammer"). Samtidig har jeg plantet nogle frø for 2 dage siden og der er lige fire der er begyndt at kigge op.

Nogen af dem er dårlige og på nogen af dem ser jorden weird ud

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Admire skrev:

Nej altså jeg vil ikke lave frø...Men jeg HAR jo vel en 30-40 frø lowryder frø liggende så spørgsmålet er om jeg skal tage en klon når jeg alligevel beskærer og så plante dem eller ska jeg plante nogen frø? Hvis det skal være kloner så skal jeg vente til de blive lidt større

Slå ord op på nettet eller i min lille cannabisordbog i Cannabismyter.

Du kan vinde ved at tage kloner, for så slipper du for at starte helt fra frø.

Du skal tage en stikling, når den har den rette størrelse. Se CF guiden på DCF.dk eller hvor du nu kan google det.

Medlem

Malkavian skrev:
Admire skrev:

Slå ord op på nettet eller i min lille cannabisordbog i Cannabismyter.

Du kan vinde ved at tage kloner, for så slipper du for at starte helt fra frø.

Du skal tage en stikling, når den har den rette størrelse. Se CF guiden på DCF.dk eller hvor du nu kan google det.

Har jeg også gjort i mellemtiden og fandt ud af hvad du mente......
Planen har hele tiden været at lave et rent ryge grow og ikke lave frø. Jeg valgte at bruge frø da de på det tidspunkt ikke var helt store nok til kloner....

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er heller ikke til, at lave kloner af Lowryder. Klonen vil sikkert gå i blomst, før den får lavet rødder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]