Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 218 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Åndsamøbe skrev:
Schizophreniak skrev:
Der er ingen grund til at diskutere det her mere, der er blevet røget hash i det hus, det måtte de ikke, længere er den ikke!

Det var dog et latterligt argument :roll: Er det ironisk???

Juridisk set, nej. En del af aftalen mellem kommunen og ungdomshuset var, at der under ingen omstændigheder måtte indtages ulovlige substanser i bygningen. Egentlig er det grund nok til at smide brugerne ud, selvom det lyder tåbeligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Moralsk set er det forkasteligt

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg syntes sgu heller ikke det er fair, men deres "kontrakt" var jo sådan, så der er vel ingen grund, til at diskutere hvorvidt, de havde ret til at rydde huset.

Det er jo også pointen i at eje et sted, så kan man selv bestemme hvad der sker der.

Det jeg vil frem til er, ungdomshusets brugere har brudt en klar aftale, brud på denne aftale ville føre til de ikke længere kunne bruge huset. Længere er den ikke, så kan de jo brokke sig det de vil.

Så det de har lavet er bare civile optøjer, fordi de er sure på samfundet over en fejl de selv har lavet.

Man skal ligge, som man har redt.

Titel:
Dedikeret medlem

har den mening at hvis de må kaste med sten og grøntsager, så må panserne sku osse skubbe hårdt og uretfærdigt :D.

var egentlig ret ligeglad med ungdomshuset da sagen startede, men da "de unge" så begyndte at kaste med sten osv, så ryger sympatien sku

Titel:
Relativistisk båthorn

SiCriS skrev:
har den mening at hvis de må kaste med sten og grøntsager, så må panserne sku osse skubbe hårdt og uretfærdigt :D

Det handler ikke om hvem der må slå hårdest eller mest psykopatisk. Det handler om hvordan man ku' ha' _undgået_ at nogen overhovedet slog på nogen. Istedet for at _starte_ volden med at invadere huset, ku' de jo feks ha' valgt at lægge en jern-ring om huset og så bare _vente_ på at de feks sku' ud efter mad. Man ku' ha' brugt en _fredelig_ løsning hvis man absolut sku' rydde det hus. Istedet valgte politiet at bruge en _voldelig_ løsning. Derfor bærer de ansvaret for at kampen _begyndte_.

Jeg er dog helt klart _imod_ at huset ryddes. Det var et glimrende eksempel på hvor eksemplarisk unge ka' opføre sig i modsætning til feks pop-steder som diskotek INN og andre alkohol-steder hvor folk generelt er sindssyge.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
JEL du har helt ret... De opfører sig fandme eksemplarisk og københavns kommune kan ligeså godt lukke samtlige diskoteker for der bliver taget hårdere stoffer, det var kun hash i ungeren.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...............

Senest rettet af Troll 24 sep 2007 19:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Troll skrev:
dikki skrev:
JEL du har helt ret... De opfører sig fandme eksemplarisk og københavns kommune kan ligeså godt lukke samtlige diskoteker for der bliver taget hårdere stoffer, det var kun hash i ungeren.

De burde hjælpe politikerne og sætte ild i alt hvor der indtages stoffer og alkohol.

Schizophreniak skrev:
Jeg syntes sgu heller ikke det er fair, men deres "kontrakt" var jo sådan, så der er vel ingen grund, til at diskutere hvorvidt, de havde ret til at rydde huset.

Det jeg vil frem til er, ungdomshusets brugere har brudt en klar aftale, brud på denne aftale ville føre til de ikke længere kunne bruge huset. Længere er den ikke, så kan de jo brokke sig det de vil.

Man skal ligge, som man har redt.

Den aftale var de tvunget og lokket ud i. Enhver ved sgu da at de unge ikke kan overholde den slags.
- Så det var planlagt bag angreb fra politikkernes side. Og det lykkes dem sgu

Så lad os håbe du unge forsætte med at spærre indfaldsvejende og punktere alle offentlige køretøjer resten af året. Alle må have en lille foldekniv på sig :twisted:

Hvis man ikke engang kan overholde, en simpel aftale om hashrygning, er man IMO for dum til, at have lov til noget som helst, det er bare hash, de kunne have gået væk fra huset for at ryge.

Men jeg kan da godt se det er et fedt signal at sende til de unge. SKIDT MED I BRYDER EN AFTALE, det får ingen konsekvenser, det skal i nok lære noget. Det eneste man ikke lærer på den måde, er respekt for de regler man lever under og uanset hvor frit et samfund måtte/burde være, så skal der stadigvæk være grænser.

Titel:
Medlem

Det var da ikke gået en skid anderledes, hvis politiet havde lagt en jern ring om huset. Det havde bare taget længere tid, politiet gjorde det rigtige. Og det blev gjort med et minimum af vold, folk kan da bare lade være med at modsætte sig anholdelse.

Og det er da sådan set skide ligegyldigt, om de blev lokket ind i den aftale der. Sur røv for dem, den kloge narer den mindre kloge. Ingenting her i verden er gratis, og det klart der følger nogle betingelser med når man låner et hus. Og nu skal i huske, at nu låner diskoteker ikke lokalerne. Nej, de har sørme købt dem. Noget visse andre grupper måske kunne lære af, men hvorfor det når det nemmere at tude til man får sin vilje.

Og helt ærlig da, hvis brugere og sympatisører brugte al den energi på at skaffe nogle penge(der er trods alt lagt en god bund), købe en grund, og bygge et hus. Så stod der sgu et slot et eller andet sted, men hvorfor dog også gøre sig fortjent til noget :roll: . Lad os smadre det for alle andre, og for en masse uskyldige mennesker som måske ikke har kasko på deres bil.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Schizophreniak skrev:

En molotov cocktail er et dødbringende ondskabfuldt terrorvåben, det er alt for sindssygt at bruge sådanne våben i en by,

Molotovcocktail'en er ligesom tredelingen af magten og folkevalgte repræsentanter en af hjørnestenene i demokratiet. Befolkningen i ethvert samfund bør altid have rådighed over koporlige midler med hvilke den kan bekæmpe staten. Dette skaber en sund balance og en gensidig respekt befolkning og regering imellem.
Hele det vestlige samfund er bygget op omkring afbrændingen af fossile brændstoffer hvilket betyder at benzin nu om dage er hvermandseje. Og det er jo i virkeligheden skønheden i det simple vi her ser: Hvad end staten opfører har pøblen altid magt til at brænde ned til grunden igen!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, fatter ikke rigtig logikken.. AF hva jeg hørte in the news var der op til 800 mennesker gået imod politiet.. Hvis de så gerne ville have et hus ku de sku ha købt et.. Det er jo sjovt nok hvad andre, mere fornuftige mennesker plejer at gøre, Tror jeg da :P

Jeg ved ikke med jer, men hvis jeg låner f.eks. en bil af en kammerat eller en nabo, så beholder jeg den sku ik bare.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halifaxxx er totalt logisk, kan ikke diskutere imod sådan en slående logik.
Lad os få den gamle australske våbenlov indført, lad os alle lade op på guns'n'ammo. Giv mig en AK'er så skal jeg sgu nok ordne den regering.

Jeg har overhovedet ingen kommentar til dette mere, fanatisme kan man ikke gøre noget imod, det er som The Antaran Policy i Master of orion III.

All Knowlegde were sucked in, but no enlightenment ever shone out!

Kan godt se det er iorden at smadre et gymnasie, det har virkelig noget med jagtvej 69 at gøre, det samme med alle bilerne, folk vil virkelig gerne hjælpe de unge nu, hvilken respekt giver det at smadre ting?

Lad os smadre hele landet fordi vi er utilfredse, yep, logik. Jeg vil meget gerne have fri hash i danmark, det samme med andre rusmidler, men jeg går jo ikke på gaden for at smadre landet, fordi jeg er utilfreds.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
.............

Senest rettet af Troll 24 sep 2007 19:57, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vil lige tilføje dette.

Jeg er imod den holdning med, den kloge narrer den mindre kloge. Uanset hvor vi kommer fra, hvem vi er og hvad vi ved, så har vi ret til de samme ting, på de samme vilkår.

Titel:
Medlem

Skal jeg da med glæde gøre, de skal jo aligevel lærer det. Verden er nuengang skruet sådan sammen, at det betaler sig at være et skridt foran. Alle skal da have lige rettigheder, det sandt. Men det kan fandme ikke være nogle andres problem, hvis du køber en bil glemmer eller lader være med, at tjekke den for rust. Også bagefter piver og den skal laves inden syn, så er det da vel forhelvede din egen skyld. Tag da noget ansvar for egne handlinger, istedet for den der attitude med, at tude over alt muligt man selv er gået med til, men som måske ikke var så smart. Det var måske også et forkert vending, at bruge. Jeg synes selvfølgelig ikke det er okay, som sådan at tage røven på andre.

Men tvilver da stærk på, at de sad med en pistol for tindningen da de skrev under.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Can't we all just get along? :peace: :joint:

Titel:
Quarrelsome sponser

.............

Senest rettet af Troll 24 sep 2007 19:57, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Quarrelsome sponser

.................

Senest rettet af Troll 24 sep 2007 19:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Du ved ikke en pind om, hvad jeg vil og ikke vil. Jeg går ind for, at alle skal have en chance og den nødvendige hjælp. Jeg er stolt af at leve i et af de lande, der har det bedste sociale sikkerhedsnet. Men drop da de der konspirations teorier engang, det engang fis. De aftaler, der er lavet har været efter loven. Og det hus er ikke deres, det bevist ved lov. Og politikerne har været mere end behjælpelige i den her sag, de har fået chance efter chance. Og de har dummet sig gang på gang, de har ingen andre end sig selv, at takke for det. Så kan de jo enten tude uberetiget, som de gør nu. Eller de kunne lære af deres fejl, som jeg da inderligt håber de gør. Desuden ser jeg dem ikke, som svage eller dumme. Det derfor, jeg er ligegald med om de blev lokket eller ej. Det må altså være deres eget ansvar, at de har lavet en dårlig deal i sin tid.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Troll skrev:
_Jimmy_ skrev:
Ja, fatter ikke rigtig logikken.. AF hva jeg hørte in the news var der op til 800 mennesker gået imod politiet.. Hvis de så gerne ville have et hus ku de sku ha købt et.. Det er jo sjovt nok hvad andre, mere fornuftige mennesker plejer at gøre, Tror jeg da :P

Jeg ved ikke med jer, men hvis jeg låner f.eks. en bil af en kammerat eller en nabo, så beholder jeg den sku ik bare.

Det drejer sig jo mere om menneskelig etik nu! og politikernes manipulering. Samt politikernes ligegyldighed over for de unge og deres problemer.

Må så nok indrømme at jeg ikke er 100 procent inde i hvordan og hvorledes deres aftale var.
Så tror bare jeg vil holde mig fra at skrive heri og måske kun læse :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 218 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]