Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 18:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige på grænsen og så altid lidt mere (SYRE)
Nogen der har oplevet man vågner til verdens største nedtur med selvmordstanker m.m.
Så bruger man dagen på at få brokket/snakket tingene igennem med en der nær, tage lidt beroligende til resten af dagen og da man troede man var træt endte det i et svampetrip.
Nu!! har ik lige fået sovet endnu, men NU sidder jeg fuldstændig følelsesløs og alligevel på bunden og toppen af humør rang stigen samtidig, eller hvad det nu hedder!! Ved bare ik om det er forkert (En falsk følelse) eller om alle har det sådan!!
Hmm eller er det normalt, eller mig der er galt på den. Føler mig bare så normal lige nu, sådan har jeg ik følt siden jeg begyndte med at lege med syren (Uuhm Smisk smask 8) )
Det er egentlig altid efter en ordentlig nedtur så er jeg bare klar på stoffer og livet igen. Nogen der ved hvad der er gået galt der???

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Hold en pause. Seriøst. Du sidder og skriver at du er vågnet op med selvmordstanker, du har taget beroligende medicin i løbet af dagen, og så slutter du dagen af med et svampetrip - det lyder som den direkte vej til et badtrip.

Din bemærkning om at din tilstand under et svampetrip skulle være en "normal" tilstand, var også vigtig i mine øjne. Det er tid til at du holder en god lang pause fra stofferne. Husk at man sagtens kan være klar på livet, uden at der behøver blive blandet stoffer ind.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
En anden og nok vigtigere pointe er, at du direkte siger, du har lyst til at tage narko, når du har nedtur. Errr...

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dark*Princess* skrev:
Nu!! har ik lige fået sovet endnu, men NU sidder jeg fuldstændig følelsesløs og alligevel på bunden og toppen af humør rang stigen samtidig, eller hvad det nu hedder!! Ved bare ik om det er forkert (En falsk følelse) eller om alle har det sådan!!
Hmm eller er det normalt, eller mig der er galt på den. Føler mig bare så normal lige nu, sådan har jeg ik følt siden jeg begyndte med at lege med syren (Uuhm Smisk smask 8) )

Jeg tror din tilstand er alt andet end normal (hvis der da overhovedet findes noget man kan kalde "normalt"?) Men altså, hvis jeg skulle definere en tilstand som "normal" så må det være en tilstand som indfinder sig efter en længere tid på baseline. Kroppen skal finde tilbage til sine naturlige biorytmer, uden at blive skubbet frem og tilbage i diverse trips, beroligende medicin, og hvad du ellers tager.

Men din tilstand er vel alligevel brugbar for dig, i den forstand, at du er kommet til forløsningen af din nedtur, efter at være gået igennem "helvede". Brug denne tilstand til at planlægge, hvordan du opbygger et bæredygtigt og sundt liv, istedet for bare at gå mod det som nedbryder dig igen! Der er ikke noget galt i at begære den psykedeliske tilstand, men der er noget galt i, at gøre det så meget som du gør!
Prøv at gøre nogle sunde ting for dig selv. Begynd at motioner, svømme eller meld dig til en eller anden sportsgren. Hvis man bygger kroppen op, bliver sindet også robust.

Holder du af dig selv? Har du kærlighed til dit eget væsen? Hvis ikke, så prøv at find ind til kernen i dig selv, og aksepter den du er. Der er ikke andre end dig som kan bygge din verden op.

Alle gode tanker..
Fanny

Titel:
Junior medlem

Kære Dark Princess!

Har du slet ingen "udenfor miljøet" - altså nogen der ikke tager stoffer - som du kan snakke med - og virkelig snakke med....
Du har efter min mening meget brug for hjælp - du er alt alt for langt ude i et "forbrug" af stoffer - det er farligt for dig - tænk på dig selv - og ikke mindst dem der holder af dig!
Læg stofferne væk - helst for altid!
Måske tror du, stoffer hjælper dig til lykke - jeg er helt uenig - jeg tror der er alt for mange, der slet ikke kan tåle at "udforske" sig selv med stoffers hjælp - du er måske én af dem der ikke tåler det.... søg hjælp i tide! - snak med din læge - din socialrådgiver - en "¨åben rådgivning" - lov mig det!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
jeg tror der er alt for mange, der slet ikke kan tåle at "udforske" sig selv med stoffers hjælp

Jeg tror sq mere problemet er at folk ikke har læst på lektien. I et ordenligt set and setting med et velovervejet drug og en velovervejet dose kan det sq ikke gå helt galt.

Citat:
du er måske én af dem der ikke tåler det

Måske. Jeg tror nu mere det er fordi hun tager LSD dagligt, så vidt jeg har forstået?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Kan du ikke selv se den er helt helt helt, helt gal? , hvis du bliver ved sådan der ender du med at blive psykotisk sindsyg, mere end du måske er i forvejen, hvad ved jeg..

Kender en mand som er blevet syg i hovedet af svampe og lsd fordi han tog det hele tiden.. - Han har klistret aviser op ud over hele hans lejlighed og har en avis hule og når man skal besøge ham så går der et kvarter før man kommer ind pga. han lige skal være sikker på det ikke er et eller andet monster der vil ind.

Ikke for at spille smart og bedømme eller sige hvad der er godt eller skidt eller løftet pege finger eller what the fuck. - Men det går fucking galt for dig i sidste ende hvis du ikke stopper så heftigt et forbrug.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hvor meget syre tager du og hvor tit ? Vil også råde dig til at tage en laaang pause ihvertfald med de psychedeliske stoffer. Syre er en lækker ting en gang eller to om året slet ikke weekend forbrug eller noget man skal lege med, men smag og behag. Havde en ven der kom hjem fra fullmoon festival i tyskland. Inden han tog afsted var han helt fresh men da han kom tilbage kunne jeg ikke kende ham han var helt forandret. Han havde prøvet syre for første gang og havde ikke kunne kapere alle disse visioner og halluer i sit hovede. Pointen er bare pas på dig selv :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Incognito skrev:
Citat:
Du sidder og skriver at du er vågnet op med selvmordstanker, du har taget beroligende medicin i løbet af dagen, og så slutter du dagen af med et svampetrip - det lyder som den direkte vej til et badtrip.

Ja direkte vej til badtrip, men det var det jo overhovedet ik. Jeg havde det jo faktisk fint nok!

ke skrev:
Citat:
En anden og nok vigtigere pointe er, at du direkte siger, du har lyst til at tage narko, når du har nedtur. Errr...

Ja kan ik helt beskrive hvorfor, men får det bedre når jeg så tager noget selvom jeg godt ved at bagefter er der rigtig stor chance for at få det endnu værre.

Fanny skrev:
Citat:
Jeg tror din tilstand er alt andet end normal (hvis der da overhovedet findes noget man kan kalde "normalt"?) Men altså, hvis jeg skulle definere en tilstand som "normal" så må det være en tilstand som indfinder sig efter en længere tid på baseline. Kroppen skal finde tilbage til sine naturlige biorytmer, uden at blive skubbet frem og tilbage i diverse trips, beroligende medicin, og hvad du ellers tager.

Ja det er nok rigtig nok, men at holde fra stoffer i et stykke tid er bare svært når man står i situationen og har det skidt eller er fest klar.

hmm skrev:
Citat:
Har du slet ingen "udenfor miljøet" - altså nogen der ikke tager stoffer - som du kan snakke med - og virkelig snakke med....

Nej jeg stoler ik på nogen overhovedet. Så ynkeligt som det end lyder, men det er noget af det jeg har sværest ved. Det er sku derfor jeg spørger her inde!

Farmand skrev:
Citat:
Måske. Jeg tror nu mere det er fordi hun tager LSD dagligt, så vidt jeg har forstået?

Nej holder mig fra LSD i en periode nu. Har haft taget det på næsten daglig base, men mit hoved kan ik holde til det. Mine tanker er syre præget hver dag. Prøver at give det en ende.

T.... skrev:
Citat:
Kan du ikke selv se den er helt helt helt, helt gal?

Ååh jo jeg kan. Det er bare ik altid det er nok at vide det er galt det man gør for at lade være!

T.... skrev:
Citat:
Kender en mand som er blevet syg i hovedet af svampe og lsd fordi han tog det hele tiden..

Kender os selv en der blev sindsyg, så det er ik fordi jeg ik har set konsekvenserne og jo det skræmmer mig fra vid og sans.

T.... skrev:
Citat:
Ikke for at spille smart og bedømme eller sige hvad der er godt eller skidt eller løftet pege finger eller what the fuck. - Men det går fucking galt for dig i sidste ende hvis du ikke stopper så heftigt et forbrug.

Ja det kan jeg os godt selv se, men at stoppe uden alternativer er svært.

CosmicMind skrev:
Citat:
Hvor meget syre tager du og hvor tit ?

Har haft en periode på ca. Hver anden dag. det er dog slut nu. Gør alt hvad jeg kan for at holde mig fra det nu eftersom mine tanker ik har fungeret normalt siden.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Nej holder mig fra LSD i en periode nu. Har haft taget det på næsten daglig base, men mit hoved kan ik holde til det. Mine tanker er syre præget hver dag. Prøver at give det en ende.

Godt! Det da iværtfald første skridt på vejen :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Det virker som om du heller ikke rigtig stoler på os herinde.

Det slet ikke et spørgsmål om at have lyst eller ej mere, du er nødt til at stoppe nu. Du siger du selv kan se den er frygtelig gal, og siger det ikke er nok.. Hva skal der så til? Der ikke andre der kan stoppe for dig, du er nødt til bare at sige nej tak til de stoffer.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Jeg har selv haft en længere nedtur men er efterhånden ved at komme ud af den, jeg kan ikke garantere noget men efter at jeg begyndte at spise 5-htp og b-vitamin hver dag gik der ca. 14 dage til 3 uger og så begyndte mit humør at vende.

Jeg begyndte at få opture og gode dage som jeg ikke havde haft længe, jeg ved selvfølgelig ikke 100% om det er 5-htp'ens skyld men der er flere undersøgelser der tyder på at det hjælper på en del mennesker der har en depression, så tanken er nærliggende.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Zorglub skrev:
Jeg har selv haft en længere nedtur men er efterhånden ved at komme ud af den, jeg kan ikke garantere noget men efter at jeg begyndte at spise 5-htp og b-vitamin hver dag gik der ca. 14 dage til 3 uger og så begyndte mit humør at vende.

Jeg begyndte at få opture og gode dage som jeg ikke havde haft længe, jeg ved selvfølgelig ikke 100% om det er 5-htp'ens skyld men der er flere undersøgelser der tyder på at det hjælper på en del mennesker der har en depression, så tanken er nærliggende.

Dyrker du nogen form for motion? Ellers vil jeg råde dig til det, det afhjælper stress mere end hvad man skulle tro og mener da også det skulle kunne hjælpe mod depression.

Jeg er selv begyndt at løbe træne. Ikke fordi jeg er depri eller stresset men bare fordi jeg havde lyst. Det skader jo iværtfald ikke at komme ud og røre sig og man får en dejlig følelse af velbehag bagefter. Kan helt klart anbefales.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Dark*Princess* skrev:
Har haft en periode på ca. Hver anden dag.

:shock:

Oplevede du ikke, at du mistede effekten af LSD'en ved at bruge det så tit (tolerance)? Hvor lang tid havde du et så heftigt LSD-forbrug? Hvilke doser snakker vi om?

Et forbrug af den størrelsesorden er den nogenlunde sikre vej til at blive kataton skizofren.

Held og lykke fremover.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes ikke det lyder som om du er i stand til at tage sagen i egen hånd og tage ansvar for ophøret af dit stofmisbrug. Hvis jeg ville jeg søge noget professionel hjælp eller et behandlingscenter så hurtigt som muligt. Sådan som du kører lige nu er der kun en måde det kan ende på og det er enten at du fuldstændig mister kontakten med virkeligheden eller får dig selv slået ihjel.

Titel:
Junior medlem

Ja - sørg for at søge proff. hjælp NU - måske stoler du ikke på nogen - men du er nødt til at gøre noget for dig selv! - du er bare for langt ude og er ikke i stand til selv at se hvor langt! - Tro mig dit fremtidige liv er værd at kæmpe for.......

mange hilsner "en der har set hvor galt det kan gå"

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Farmand skrev:
Zorglub skrev:

Dyrker du nogen form for motion? Ellers vil jeg råde dig til det, det afhjælper stress mere end hvad man skulle tro og mener da også det skulle kunne hjælpe mod depression.

Jeg er selv begyndt at løbe træne. Ikke fordi jeg er depri eller stresset men bare fordi jeg havde lyst. Det skader jo iværtfald ikke at komme ud og røre sig og man får en dejlig følelse af velbehag bagefter. Kan helt klart anbefales.

Jeps jeg er helt enig, jeg spiller volleyball 2-3 gange om ugen og det hjælper også en del, men det gjorde jeg også inden min optur begyndte så det burde ikke have ændret ret meget. Jeg er kommet så meget ovenpå at jeg også har stoppet mit daglige hash forbrug og det hjælper måske endnu mere når jeg er kommet helt ud af det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

dikki skrev:
Det virker som om du heller ikke rigtig stoler på os herinde.

Det slet ikke et spørgsmål om at have lyst eller ej mere, du er nødt til at stoppe nu. Du siger du selv kan se den er frygtelig gal, og siger det ikke er nok.. Hva skal der så til? Der ikke andre der kan stoppe for dig, du er nødt til bare at sige nej tak til de stoffer.

Nej det self os svært at stole på folk, men jeg lytter til alt der bliver sagt herfra alligevel selvom det måske ik virker sådan!

Zorglub skrev:

Har os selv hørt om 5-htp og overvejer stærkt at prøve det.

Kopfka Phutzki skrev:
Oplevede du ikke, at du mistede effekten af LSD'en ved at bruge det så tit (tolerance)? Hvor lang tid havde du et så heftigt LSD-forbrug? Hvilke doser snakker vi om?

Jo jeg mistede effekten meget der var ik meget lortesnak og sjov til sidst, men mest tanketrip hele tiden og det er slet ik slut inde i mit hoved endnu :? Ved ik hvor lang tid! sys hver dag siden december flyder ud i et. Det var godt nok blandet med andre stoffer så Så heftigt var det nok ikk!!

Titel:
Junior medlem

Goddag Dark*Princess*
Jeg har ingen erfaringer med psykedeliske stoffer, og jeg vil derfor ikke kommentere dit forbrug.
Men jeg vil derimod dele lidt ud af mine egne erfaringer med nedture/depression.
Mange mennesker bruger stoffer rekreationelt, for at bryde den monotone hverdag. I den proccess oplever man jo ofte nye ting om en selv, samtidigt med man får nogen speciele oplevelser. Det sker at man kan ryge ud i et bad trip, og det er jo ikke alle der lige har lyst til den oplevelse. Nogen mennesker vælger jo så at afbryde trippet(Ved hjælp af diverse substancer evt), eller prøve at gøre det positivt(Igen ved hjælp af diverse substancer, måske).
En nedtur eller en periode med depression er også et slags bad trip - Man føler sig anderledes en normalt, ens tanker er ændret, man er påvirket.
Ligesom med bad trips, er det ikke alle der har lyst til denne oplevelse.
Som jeg kan se, valgte du at prøve at ændre denne oplevelse til noget positivt - Og det lykkedes da også.
Men nu høre man ofte erfaren psychonauts sige, at et bad trip er en vigtig oplevelse i sig selv - Man lære af den, bare ikke på den sjove måde.
Det samme kan siges om nedture og depression. Man kan overvinde følelsen ved brug af diverse substancer, men tilgengæld lære man ikke noget. Man lære ikke hvad der lægger bag denne følelse, hvor den stammer fra, og hvad man selv kan gøre for at modvirke den(Uden brug af kemisk tingel tangel).
Jeg var selv igennem en lang depressions face(3 år med tilbage vendene depression og nedture, med depressioner der varede op til 9 måneder), og gjorde noget som andre måske vil fraråde - Jeg isolerede mig selv.
De 3 år var en hård tur, ja faktisk et helved. Så lang tid uden den store sociale kontakt, gør jo at man ofte kun har sig selv at støtte sig til. I starten prøvede jeg at flygte fra følelsen, enten ved hjælp af alkohol eller brug af computer/TV til at flytte tankerne et andet sted hen. Men med tiden lærte jeg følelserne at kende, og lærte på en måde at værdsætte dem. Depressionen var ikke længere en del af mig selv, men derimod en helt anden person - Ikke en der var rar at snakke med, men han var nu engang en gæst, så jeg kunne ikke rigtigt tillade mig at smide ham ud. Og det nytter jo heller ikke noget at ignorere ham totalt.
Istedet begyndte jeg at snakke med ham, at forstå ham - Det var overhovedet ikke behageligt, for hver eneste ord han fremstammede skar i mine øre. Men også dette vænnede jeg mig til, og som tiden gik kunne jeg klare længere og længere samtaler med ham.
Jeg så ham ikke for mig, jeg hørte ham ikke snakke, men jeg vidste at han var inde i mig. Så når jeg siger "snakke", så mener jeg at jeg dykkede dybt ind i mit eget sind. Jeg analyserede mig selv om mine reaktioner, mine følelser, mine tanker - Jeg ledte efter en mening. Hver en krog af mit sind blev vendt, selv de steder jeg ikke havde lyst til at gå hen(Nogen ting har man bare ikke lyst til at vide om sig selv, og det kan være ret så skræmmende). Men jeg kunne bare ikke finde nogen mening, det virkede ret så håbløst, men jeg blev ved for jeg havde ikke andet at tage mig til.
En dag vågnede jeg op, og jeg følte mig anderledes. Lige pludselig var der langt mere plads til mig - Han var gået ud af døren, og for mig føles det som om at han ikke kommer tilbage.
En hård og ikke særlig behagelig tur at gå igennem, men set i bakspejlet er jeg glad for at have oplevet det. I de 3 år lærte jeg utroligt mange ting om mig selv - Ting, som jeg ikke ville have lært via et normalt liv. Ting som havde lagt gemt, var lagt frem i lyset. Og endelig kunne jeg begynde den lange procces, med at få rydet skelleterne ud af skabet.
Jeg har stadig mange problemer som skal bearbejdes, men et hvert problem er langt nemmere at håndtere, i forhold til resten af mit liv. Jeg har lært hvorfor jeg reagere som jeg gør, og kan derfor arbejde med alle de hverdags problemer man løber ind i, istedet for at gemme dem væk i underbevistheden.
Hvergang jeg får løst et problem, er det som at tage en sten ud af min rygsæk. Det næste skridt bliver lige den smule nemmere. Det sker at jeg sætter mig ned for at give min ryg et hvil, men snart efter går jeg på den lange vej endnu engang. Jeg kan ikke se enden på vejen, men jo længere jeg går, desto smukkere bliver træerne, fuglene, himlen og alt andet der omgiver mig.

Mit råd til dig: Lad vær med at flygt fra dine tanker, men lær at acceptere dem og studere dem. I den sidste ende, vil det være det hele værd.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]