Homo Superior skrev:
Så du mener altså, at mænds homofobi kommer af, at de i overvejelsen af homoseksualitet automatisk overvejer sig selv som part af "eskaleringen", dvs. homoseksuel sex?
Og da disse homofober så selv er hetero, ligger sex med en anden mand ikke til dem - og overvejelsen af dette, for dem unaturlige, fører så til mangel på forståelse, frygt, had osv.?
Det lyder interessant, så hvis du kunne uddybe hvad du mener med "alle mulige former for sex", og hvordan det er "man" "tvinger dem", ville det bare være fed...
I korte træk ja. Jeg tænkte mig frem til dette efter at læse i avisen at langt over halvdelen af unge danske mænd ikke kunne acceptere homoseksualitet eller betragtede det som ulækkert. En sexolog jeg har meget respekt for, navnet undslipper mig lige nu men man må kunne slå det op, sagde at det skyldtes at mænd der skal tage stilling til noget seksuelt altid forestiller sig de selv skal gøre det når de overvejer det. Og da det man er, hetero eller homo, er noget man som regel holder sig meget fast ved, reagerer man tit stærkt på det "andet". Sande biseksuelle og panseksuelle er en anden boldgade, da de er trygge ved det hele.
Det er så der jeg tænker at det må skyldes vores forventninger til mænd som seksuelle væsner - Mænd skal være gode til det shit, og kvinder må gerne forvente det. Hvis dette er sådan vi ser mænd er det for mig klart at de først og fremmest går til seksuelle spørgsmål i det lys at deres holdning korresponderer med hvordan de selv ville have det med at gøre det; og hvis de synes det er ulækkert at gøre synes de også det er ulækkert generelt, punktum. - istedet for den mere medmenneskelige holdning jeg synes man bør tackle det med. Jeg synes f.eks. også scatplay, blod og urinsex er umuligt at udføre selv, men jeg ser det ikke som en uacceptabel perversion, ligesom jeg heller ikke ser alt muligt andet jeg ikke selv bryder mig om at gøre som forkert. Lev og lad leve, ing?
Intolerance og had er en anden boldgade. Så skal vi snakke flokmentalitet, groupthink og vigtigt, det faktum at MANGE andre end den adspurgte hetero-mand også synes det er ulækkert, og så danner der sig ligesom en enighed om at man godt må hetze, og så har vi vold, chikane osv. - det er det samme med hadet på invandrere, kvinder, subkulturelle osv.
Men bemærk at selvom jeg interesserer mig for kønspolitik og queerteori er jeg ikke nogen ekspert, så jeg kan kun tilkendegive hvad jeg mener.