Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Homo og hetro kontra stoffer
Ja homoseksuelle kender og bruger mere stoffer end hetroseksuelle 31%  31%  [ 16 ]
Nej homoseksuelle kender ikke til og bruger ikke mere stoffer end hetroseksuelle 69%  69%  [ 36 ]
Afgivne stemmer : 52
Forfatter besked
 Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
.............

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 15:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Det er sådan at når man ikk kan komme på toilettet efter 20 minutter er chancen lige god for at der står to mænd og boller ELLER der står to mænd og tager coke! Der kommer i hvert fald altid to fyre ud af døren

:lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
På Pan flyder der også med coke..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kommer ikke på Pan, men jeg vil skyde på der er en god 95% chance for at du har ret.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Min københavnske fætter er bøsse og dragqueen, og tager så vidt jeg ved ingen stoffer.

Til hans 30 års føller hvor alle hans homo venner var der blev der så vidt jeg ved heller ikke indtaget noget.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
............

Senest rettet af Troll 25 sep 2007 09:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Minimal skrev:
Tias skrev:
OT OT>

Minimal>> Jeg vil gerne frabede mig sammenligningen mellem pædofili og homoseksualitet. Det synes jeg faktisk er ekstremt nedladende og intolerant, og jeg havde taget det meget lidt pænt hvis du havde lukket den slags ud til mit homo-øre IRL, dig?

Ja, vi er alle opdraget til at synes at to mænd hellere skal holde geværer end holde hinanden i hånden, det er bare sådan det er, men det betyder sgu ikke det giver mening. Naturligvis er verden sådan at mange mænd tror at homoseksualitet er noget de skal sammenligne med selv at gøre på egen krop pga. alle de forventninger der er til mænd som seksuelle væsner, og det gør at de synes det er meget ulækkert uanset hvad deres følelser på området er. Men lad nu være at sig at det er sådan "det er", for så kommer vores samfund aldrigt videre. Spread the love, ing!

Så er jeg ked af, at du føler dig stødt. Det skal ikke forstås som en sammenligning, jeg sammenligner på ingen måde de to ting. Det var en grov én, men selve meningen bag var, at det var samme princip, intet andet... at nogle synes, noget er ulækkert, og andre synes, noget andet er ulækkert. Og så regner jeg med, at de fleste synes, at grov pædofili er ulækkert, så jeg var rimelig sikker på, at så er man sikker på at forstå, at man har lov til at synes, at noget er ulækkert. Det er jeg ked af, Tias...

Jeg siger selvfølgelig ikke at du ikke har lov til at synes at noget er ulækkert, jeg siger bare at det er latterligt at synes sådan fordi det er noget vi er opdraget til at synes, ikke noget vi selv har valgt. Af samme grund synes børn at sex er ulækkert; de fleste voksne kan ikke finde ud af at forklare deres børn om sex på en åben måde, så det bliver tabu og dermed "ulækkert" indtil de selv fatter det.

På samme måde bliver det fx opfattet som ulækkert at to mænd kysser. Der er jo egentlig ikke noget ulækkert i selve handlingen, men det bryder med normerne og tabuerne omkring mænds seksualitet og maskulinitet. Folk er langt mere bundne af de sociale normer end de selv tror... Det er derfor man kan høre mænd snakke om at de har det helt okay med bøsser og så bagefter fortælle hvor herre klamme de synes de er. Det er utroligt så snæversynede folk kan være og stadig synes de er frisindede.

Det kræver vildt meget at overskride de normer, og jeg har enormt meget respekt for homoseksuelle der er kommet ud af skabet selv om det måske har gjort deres liv en hel del sværere.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
jim fear skrev:
Jeg siger selvfølgelig ikke at du ikke har lov til at synes at noget er ulækkert, jeg siger bare at det er latterligt at synes sådan fordi det er noget vi er opdraget til at synes, ikke noget vi selv har valgt. Af samme grund synes børn at sex er ulækkert; de fleste voksne kan ikke finde ud af at forklare deres børn om sex på en åben måde, så det bliver tabu og dermed "ulækkert" indtil de selv fatter det.

På samme måde bliver det fx opfattet som ulækkert at to mænd kysser. Der er jo egentlig ikke noget ulækkert i selve handlingen, men det bryder med normerne og tabuerne omkring mænds seksualitet og maskulinitet. Folk er langt mere bundne af de sociale normer end de selv tror... Det er derfor man kan høre mænd snakke om at de har det helt okay med bøsser og så bagefter fortælle hvor herre klamme de synes de er. Det er utroligt så snæversynede folk kan være og stadig synes de er frisindede.

Det kræver vildt meget at overskride de normer, og jeg har enormt meget respekt for homoseksuelle der er kommet ud af skabet selv om det måske har gjort deres liv en hel del sværere.

Du taler om sociale normer, men jeg må altså sige, at jo mere syre jeg dropper, des mere klart føler jeg, at min natur siger fra over for det maskuline seksuelt sammen med det maskuline... Den dominerende han og den dominerende han, samme maskuline svedlugt og to pikke... Min sjæl siger fra! Jeg er meget opmærksom på kønnenes natur og roller generelt, og jeg synes altså bare ikke om det, selvom jeg da også selv har snavet flere drenge og det hele.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alene det at du snakker om kønnenes natur, dominerende hanner og kønsroller viser da netop at du ikke kan sætte dig ud over de sociale normer. Og nu er der jo altså ikke nogen der siger at det du føler under påvirkning af syre er den guddommelige sandhed.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

jim fear skrev:
Alene det at du snakker om kønnenes natur, dominerende hanner og kønsroller viser da netop at du ikke kan sætte dig ud over de sociale normer. Og nu er der jo altså ikke nogen der siger at det du føler under påvirkning af syre er den guddommelige sandhed.

Hvorfor er du så sikker på, at det drejer sig om sociale normer? Jeg er så skide amoralsk normalt! For mig føles det altså også som natur og meget dybere end sociale normer. Ligesom når man bare begynder at æde med fingrene og puster brystkassen op, naturen...

Selvfølgelig er syre sandheden. :wink: Ikk'?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er meget engageret i kønsteori og politik, og har et par pointer jeg synes er vigtige i den her sammenhæng:

1) De fleste fødes enten som mand eller kvinde( det er muligt at være både begge køn og begge køn PLUS et ekstra kromosom, men meget sjældent), men det betyder ikke at de tænker eller føler som det køn de er, udover når de af rent fysiologiske årsager tvinges til det.

2) køn er i stor udstrækning en social konstruktion. En måske nødvendig en, men en der har antaget totalt syge former efterhånden. Vi har det man med et fint ord kalder et heteronormativt samfund, altså hvor heteroseksualitet er normen. Det betyder at homoseksuelle konstant mødes med andre mennesker på heteroseksuelle præmisser, og at mange mennesker reagerer totalt anderledes på dem så snart det står klart at de har en anden seksualitet end den alment accepterede udgave.

3) Det siges at man ikke kan rykke ved naturen, men jeg ser mange eksempler på 'regnbuefamilier' der fungerer helt fint. Selvfølgeligt skal en kvinde og noget sæd indover på et tidspunkt, men det at vi sætter biologisk køn som en standard for hvordan to mennesker bør elske hinanden synes jeg både er absurd og forkert.

EDIT: Og til helvede med syre, iøvrigt. Alt hvad den gør er at sætte dig i touch med din underbevidsthed, og ens indre svinehund siger ikke altid de kvikkeste ting, know what I mean?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror også at de "naturlige" kønsroller er blevet fordrejet ekstremt meget i vores kultur... Der er ikke noget egentlig skel mellem det du føler som "din natur" og det du ved du har lært. Hvis man virkelig er interesseret i at finde ud af hvad der er "naturligt" for mennesket, så må man vel se på hvordan mennesket opfører sig, og i og med at der altid har været en procentdel der har været tiltrukket af sit eget køn, så vil det da være en kæmpe fejl at sige at det er unaturlig adfærd for mennesker.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle pattedyr har en procentdel homoseksuelle, og selv hvis man ikke tæller dem i skabet er der( som et minimum) mange hundrede tusinde homoseksuelle mennesker. Det i sig selv er ikke et argument mod at det er en fejl eller mutation, men at sige det er unaturligt ville være at strække den.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har stemt nej. De bøsser jeg har kendt som har været ultra mande fixerede var også helt klart clean mht. stoffer. De gange jeg har været på druk med dem på diverse bøsse bare, var det efter min opfattelse ikke mere hyppigt at en bøsse var påvirket end det er på "alm" pop diskoteker i indre københavn.
Den eneste forskel jeg bemærkede var deres åbenlyshed om at de var påvirket ;)

FYI jeg synes ikke det er ulækkert at være bøsse, ofte misunder jeg dem for al den sex de får, og de "spilleregler" som gør sig gældende for dem når de er i byen. Har altid drømt om at man kunne være ligeså hard on ærlig overfor piger og få samme resultat som var det bøsser....ah ja tænk engang rent slaraffenland.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tias skrev:
jeg tror oprigtigt på at mænds homofobi ville forsvinde hvis man holdt op med at tvinge dem til selv at tage stilling til om de selv ville prøve alle mulige former for sex.

Så du mener altså, at mænds homofobi kommer af, at de i overvejelsen af homoseksualitet automatisk overvejer sig selv som part af "eskaleringen", dvs. homoseksuel sex? Og da disse homofober så selv er hetero, ligger sex med en anden mand ikke til dem - og overvejelsen af dette, for dem unaturlige, fører så til mangel på forståelse, frygt, had osv.?
Det lyder interessant, så hvis du kunne uddybe hvad du mener med "alle mulige former for sex", og hvordan det er "man" "tvinger dem", ville det bare være fed...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
Så du mener altså, at mænds homofobi kommer af, at de i overvejelsen af homoseksualitet automatisk overvejer sig selv som part af "eskaleringen", dvs. homoseksuel sex?
Og da disse homofober så selv er hetero, ligger sex med en anden mand ikke til dem - og overvejelsen af dette, for dem unaturlige, fører så til mangel på forståelse, frygt, had osv.?
Det lyder interessant, så hvis du kunne uddybe hvad du mener med "alle mulige former for sex", og hvordan det er "man" "tvinger dem", ville det bare være fed...

I korte træk ja. Jeg tænkte mig frem til dette efter at læse i avisen at langt over halvdelen af unge danske mænd ikke kunne acceptere homoseksualitet eller betragtede det som ulækkert. En sexolog jeg har meget respekt for, navnet undslipper mig lige nu men man må kunne slå det op, sagde at det skyldtes at mænd der skal tage stilling til noget seksuelt altid forestiller sig de selv skal gøre det når de overvejer det. Og da det man er, hetero eller homo, er noget man som regel holder sig meget fast ved, reagerer man tit stærkt på det "andet". Sande biseksuelle og panseksuelle er en anden boldgade, da de er trygge ved det hele.

Det er så der jeg tænker at det må skyldes vores forventninger til mænd som seksuelle væsner - Mænd skal være gode til det shit, og kvinder må gerne forvente det. Hvis dette er sådan vi ser mænd er det for mig klart at de først og fremmest går til seksuelle spørgsmål i det lys at deres holdning korresponderer med hvordan de selv ville have det med at gøre det; og hvis de synes det er ulækkert at gøre synes de også det er ulækkert generelt, punktum. - istedet for den mere medmenneskelige holdning jeg synes man bør tackle det med. Jeg synes f.eks. også scatplay, blod og urinsex er umuligt at udføre selv, men jeg ser det ikke som en uacceptabel perversion, ligesom jeg heller ikke ser alt muligt andet jeg ikke selv bryder mig om at gøre som forkert. Lev og lad leve, ing?

Intolerance og had er en anden boldgade. Så skal vi snakke flokmentalitet, groupthink og vigtigt, det faktum at MANGE andre end den adspurgte hetero-mand også synes det er ulækkert, og så danner der sig ligesom en enighed om at man godt må hetze, og så har vi vold, chikane osv. - det er det samme med hadet på invandrere, kvinder, subkulturelle osv.

Men bemærk at selvom jeg interesserer mig for kønspolitik og queerteori er jeg ikke nogen ekspert, så jeg kan kun tilkendegive hvad jeg mener.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Helt a pros pros, oplevede jeg for nyligt en af mine meget homofobiske venner lægge an på min i en kæmpe blæser bestående af MDMA, Diazepam og Alkohol...

Det startede ud med at han fortalte mig, at skulle han have sex med en mand, så skulle det være mig (tak?), men at han ikke ville have den "i prutten" :lol: !

Så siger jeg så til ham, "...jeg tror inden bag din homofobi, at du i tænder helt vildt på drengesex", hvortil han blot svarer "Ja..."

Stodderen var jo selvfølgeligt så wasted at han intet kan huske, og jeg ved ikke helt om jeg skal fortælle ham det, eller lade ham leve i god tro om at jeg ikke ved noget. Han var i hvertfald parat den aften! :lol:
Men jeg tager jo nok røven på ham og fortæller ham om hvordan han senere lagde an på mig, en dag jeg har lyst til noget mand! :P

P.S. Konspirationsteori: Alexander Shulgin genopdagede MDMA og skrev samtidigt hele PIHKAL, i søgen efter det ultimative gay-drug... Er der måske nogen der har set Ann op under trussen? Måske er "hun" en she-male? :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
jim fear skrev:
MaroK skrev:
Det eneste jeg sådan rigtigt har hørt fra flere er, at poppers oprindeligt blev brugt som, og er beregnet som, elskovsmiddel. Her er der så også blevet nævt en del gange at de er/var meget udbredte i bøssemiljøer.

Til trods for dette vil jeg nok ikke mene at jeg kan svare ja. Det er et ganske fattigt grundlag.

Og hvad skulle gøre homoseksuelle mere udsatte end andre? At de i højere grad ikke er velanset?
Jamen det er da ikke derfor de har "meldt sig ud". De har da bare følt sig nødsaget til at springe ud. Bare og bare er måske så meget sagt, tror det er et forfærdeligt valg at tage. Det er jeg i grunden ret udtilfreds med at det skal være.
Se på fx mange indianerstammer. Der var det velanset at være homoseksuel. Det kan sagtens lade sig gøre, men det er nok bare ret svært at lave om på. Desværre.

Jeg må så til gengæld indrømme at jeg ikke har taget stoffer med/set nogen jeg vidste var homoseksuelle tage stoffer. Det kunne nok godt rokke ved den måde jeg forholder mig til det på. Hvis jeg var inde i bøssemijløet altså.

Hersker der mon en for homofobisk holdning herinde til at der er så mange igen, inde i miljøet, der gider at udtale sig (flere) ? Evt sætte seksualitet på? (ikke fordi det har så meget at sige imo, men det giver vel stadig ordene en vis vægt). Jeg tror det ville sætte tingene lidt i perspektiv for nogle af os.

Selv har jeg intet imod homoseksuelle, har ganske vist ondt at dem, men beundre dem også med en vis respekt for at have sprunget ud. Grundet nederen oplevelser er det dog ikke ligefrem behageligt for mig at se homoseksuelle par, men kan sagtens snakke med dem.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener, synes du folk herinde er homofobiske fordi de siger at homoseksuelle oftere bruger stoffer?

Jeg synes da mere det er dig der er ret subjektiv, når du siger at du har ondt af bøsser og ikke bryder dig om at se på dem.

Jeg kan ikke fordrage den der holdning der er om at "Jeg har ikke noget imod bøsser, de skal bare ikke gå og holde i hånd/kysse/whatever i nærheden af mig!". Det viser da netop hvor snæversynet man er. At kærlighed mellem to mænd er ulækkert, er jo bare en subjektiv holdning som de fleste drenge er opdraget med.

Overhovedet ikke da? Nå jeg nu siger at jeg GRUNDET EN DÅRLIG OPLEVELSE ikke føler mig godt tilpas når to homoseksuelle mennesker kysser/tager på hinanden/har sex i mit nævær eller på film SÅ MENER JEG NOK AT DET ER PGA. EN DÅRLIG OPLEVELSE.

Hvad bliver det næste? At det bliver nødvendigt for mig at at fortælle at jeg er blevet bollet i røven som barn? Nå, så er det gjort på forhånd, og så er der vist ikke mere at stille spørgsmål til.
Det er da dig der er snævertsynet/ har et snævert synsfelt, så du ikke kan læse alt hvad jeg skriver ?!

Desuden er jeg lagt fra opdraget til noget af det du nævner. Jeg vil forsvare deres rettigheder på lige fod med alle andres. Jeg skal desværre bare ikke stå i nærheden fordi jeg er en freak/syg i låget/snæversynet

Titel:
Quarrelsome sponser

..............

Senest rettet af Troll 24 sep 2007 20:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for svaret Tias. Det en ganske interessant, sammenhængende pointe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]