Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har røget hash i en år række og er nu ret ny i grower branchen men jeg har været heldig og røget mange forskellige slags hash og ved alligevel en del om kvalitet.

Danmark har været et mærkeligt land med hensyn til kvalitet og hvad markedet kunne tilbyde.
Jeg ved at der er kommet flere små grow houses og det er nok derfra vores skunk kommer fra som der købes hos pushere men kvaliteten er udemærket og sammenlignet med hvad folk har prøvet før er det helt vildt.....MEN det man ska huske er at det er virkelig masse produceret og desværre har jeg ofte oplevet både i viborg, vejle, fredericia og kbh at skunken ikke har været rigtig tør.

Samtidig tror jeg de fleste vil sige at rigtig god hash vil være hash der er nogenlunde lysebrunt, og som man kan smuldre lidt men jeg har aldrig set f.eks. bubble hash hos ganske pushere eller pollen hash i dk.

Jeg ved at det nok skal være nogen der har bestemte heldige kontakter men generelt synes jeg slet ikke at man kan sige at kvaliteten er god nok sammenlignet med nogle lande i syd europa, holland og canada

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Admire skrev:
.....MEN det man ska huske er at det er virkelig masse produceret og desværre har jeg ofte oplevet både i viborg, vejle, fredericia og kbh at skunken ikke har været rigtig tør.

Er det godt eller skidt at skunken er let fugtig? Tja, det kan selvfølgelig betyde, at det dårligt nok er blevet tørret og sendt på markedet, men en skunk med en vis overskydende fugt tilbage har et udmærket lagringspotentiale. Er skunken knastør aner man vel dårligt nok om den er curet ordentligt - især fordi knastør cannabis er rimelig uforanderligt næsten uanset hvor længe det ligger?

(Selv om for meget af det gode naturligvis er skadeligt)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Admire skrev:
Samtidig tror jeg de fleste vil sige at rigtig god hash vil være hash der er nogenlunde lysebrunt, og som man kan smuldre lidt men jeg har aldrig set f.eks. bubble hash hos ganske pushere eller pollen hash i dk.

Min kats ven har fået pollen af sin pusher på et tidspunkt

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:

Pollen er bare et salgsknep. Jeg har da købt pollen til 50 kr der var 50 kr værd IMO. Altså en ryger man lige så godt kunne have kaldt en 50er men pollen lyder bare mere spændene. Rent salgsknep

Titel:
Medlem

Farmand8900 skrev:
Citat:

Pollen er bare et salgsknep. Jeg har da købt pollen til 50 kr der var 50 kr værd IMO. Altså en ryger man lige så godt kunne have kaldt en 50er men pollen lyder bare mere spændene. Rent salgsknep

Selvfølgelig kan du kalde alt muligt pollen men det findes

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Admire skrev:
Farmand8900 skrev:
Citat:

Selvfølgelig kan du kalde alt muligt pollen men det findes

:yeah: Pollen er til at opdrive i Danmark, det er bare ud at lede :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Og hvad er pollen så? :roll:

Hvis i er så overbevidste om at "rigtigt" pollen findes, hvad difinere så pollen? Navnet hentyder jo ikke til noget brugbart da pollen jo kommer fra hanplanten og er uden THC.

Titel:
Medlem

Pollen= de lækreste af alle trichomes og laver pulver af det......

Billede

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Pollen= de lækreste af alle trichomes og laver pulver af det......

Sikker på du ikke mener ryst? :?

Titel:
Insane psychedelia user!

Farmand8900 skrev:
salgsknep.

:lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Elsker når folk kalder noget for pollen :lol: Trichomes er ryst, ikke pollen!
Pollen er det som hanplanterne bruger til at bestøve hunplanterne med, altså planterigets udgave af sperm. :roll:

Spermtjald :?: Yeah right!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Farmand8900 skrev:
Og hvad er pollen så? :roll:

Hvis i er så overbevidste om at "rigtigt" pollen findes, hvad difinere så pollen?

Det lader altid til at forvirre folk, men jeg forklarer gerne igen:

Pollen betyder jo egentlig "hanplantens sæd", så hvorfor fanden er der noget, der hedder "pollen hash". Det skyldes højst sandsynligt, at pollen også kaldes for "støv" - hunblomster har jo støvfang (pistiller). Altså støv = pollen. Simpelthen fordi "ryst" ligner støv, omend lavet af harpiks.

Dermed havner vi i den situation, at pollen i virkeligheden bare er ryst, og altså i virkeligheden bare et lille tryk væk fra at være hash.

Ser man bort fra dårlige producenter, så burde "pollen hash" betyde ryst, der er produceret på en meget finmasket si. Og når det er presset sammen: hash af høj kvalitet.

Personligt hader jeg udtrykket pollen, når det bliver brugt om ryst/hash. Tåbeligt navn og så åbent for salgsgas, at det er helt uhyrligt. Hash er hash - og det virkelige spørgsmål er, hvordan hashen er produceret: hvilket sort, høsttidspunkt, høstmetoder og sidst men ikke mindst størrelsen af sien.

Titel:
Medlem

Godt ord igen......Well så kalder vi det ryst fra nu af:P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]