Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 21:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Visias skrev:
Men han ved jo tilsyneladende ikke om det han så, rent faktisk fandt sted.

Det er netop dér problemet er!

Visias skrev:
Efter hvordan han udtaler sig om pigestemmerne i hans hoved, går jeg ud fra at det ikke er noget som forstyrrer hverken hans psyke eller livskvalitet!

Hvis en stemme kommer i mit hoved, og der ingen er omkring mig, ville jeg umiddelbart sige, at det forstyrrede min psyke. Eller at den var fortyrret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Visias: så snart du hører noget, med at nogen hører stemmer, så skal du klappe kæft med hvad du tror. Medmindre du tilfældigvis er psykolog eller læge, det er da helt gak det lukker ud. IMO

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Tele-Tons skrev:
Visias: så snart du hører noget, med at nogen hører stemmer, så skal du klappe kæft med hvad du tror. Medmindre du tilfældigvis er psykolog eller læge, det er da helt gak det lukker ud. IMO

Hold da op, det er dette forum er til for at hjælpe hinanden efter bedste evne, det hjælper jo heller ikke at hyle Bass-34 ud af den!

Bass-34 Tror også du skal holde en pause med psychedeliske stoffer, evt. en laaaaaang pause, og så evt. få det med stemmerne undersøgt (få hjælp) hvis du føler det er et problem.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Visias skrev:
Men han ved jo tilsyneladende ikke om det han så, rent faktisk fandt sted.

Efter hvordan han udtaler sig om pigestemmerne i hans hoved, går jeg ud fra at det ikke er noget som forstyrrer hverken hans psyke eller livskvalitet!

Jeg ville ikke være bekymret for at stofferne kunne give ham en ringere sindstilstand, ud fra det jeg læser. Og jeg har jo ikke andet at gå ud fra!

Vi ved ikke nok til at udtale os skråsikkert, men 1. at han ikke aner om drengen er fantasi eller virkelighed, og 2. at han rent faktisk hører stemmer fra en lille, ikke-eksisterende pige - det er vist det, man kan tillade sig at kalde "risikofaktorer". Altså faktorer som har en tendens til at forudsige, at meget værre tilstande ligger forude med større sandsynlighed end hos andre.

Stoffer kan netop vække latente psykoser og gøre udsatte individers tilstand værre. Så jeg vil sige, at din optimisme er malplaceret.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg forstår hvad i mener, men der er heller ingen grund til at gøre det værere end det muligvis er!

Mvh. Visias

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Visias skrev:
Jeg forstår hvad i mener, men der er heller ingen grund til at gøre det værere end det muligvis er!

Vi taler om risici her, og bass-34 er ultimativt den, der skal løbe sin personlige risiko. Det bliver ikke bedre af, at du skåner ham, fordi du er bange for at skræmme ham. Men naturligvis - har du nogle gode argumenter, der maler et lysere billede, så er det selvfølgelig din ret til at fremføre dem. Efter min mening fejer du tingene til side uden rigtig at tage faresignalerne alvorligt.

Titel:
Junior medlem

Syntes godt nok det lyder lidt underligt du får hallucinationer mange dage efter dette har jeg aldrig oplevet men har godt nok haft nogle vilde hallucinationer når jeg er ramt af MDMA men for det meste så har jeg også taget en stor dose. Men syntes ellers det er dejligt at få hallucinationer. Havde dog en underlig en på et tidspunkt hvor jeg stod på et toilet og der lå en masse papir på gulvet og for mig ligede det nogle hvide dyr der var levende og sagde underlige lyde hehe :P Dem blev jeg lidt bange for hehe..

Men vent lidt med at gå igang med stofferne vil jeg råde dig til. Jeg begyndte først da jeg var 18år med de hårde stoffer..
Har selv oplevet i min by til diverse fester hvor selv 14årie render rundt og er knaldet af på kiks og syntes bare det er sørgeligt.. Plejer også at sige til dem at de er for dumme osv.. Men 16 år er self noget bedre men alligevel...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Har ikke hørt om noget så vildt før.. ikke af E.. men har hørt noget omkring amf syge der mindede om det..

Titel:
Medlem

Den lille pigestemme du af og til hører.. Hvor tydelig er den? Jeg mener, lyder det fuldstændig ligesom hvis der rent faktisk sad en lille pige ved siden af dig eller er det bare enkelte ord og lyde som du synes lyder lidt som en lille pige?

Hvis det bare er nogle små lyde, som f.eks. lyden af nogen der siger dit navn eller noget i den stil, så tror jeg ikke du behøves at være så bange for det. Det er der mange mennesker der oplever, især hvis der er andet støj i nærheden. Hvis du derimod kan høre "hende" helt klart og hun ligefrem snakker i hele sætninger så vil jeg råde dig til at søge læge med det samme da dettte absolut ikke er normalt.

I begge tilfælde vil jeg dog sige at du burde søge læge efter din oplevelse med drengen.

Jeg er hverken læge eller psykolog så jeg skal ikke sidde og male fanden på væggen, men som altid: Better safe than sorry!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvorvidt stemmen eller denne halucination er alvorligt, og om du skal søge læge. Jeg har på ingen måde nogle kompentancer der retfærdiggør at jeg giver et bud på dette.

Dog vil jeg mene, at bare at overveje stoffer igen er absurd. Stoffer kan give meget og både lærer dig en masse ting, men også give dig nogle rigtige festlige tider. De er dog ALDRIG værd at sætte sin mentale sindstilstand på styr for. Det er min mening.

håber du har det bedre :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det virker heller ikke som om bass-34 har været på siden 14 december.

Titel:
Medlem

hey igen allesammen, ja undskyld jeg ikke har været på lang tid, været en masse der kom i vejen.

Men det hele er godt igen.
For dagene efter det var sket gik jeg jo mest alene i mine egne tanker, og tænkte alt for meget på hvad der var sket. Jeg havde så en god ven jeg fortalte det til ( en af dem jeg blæste med, mine første gange )
Og han sagde han ville gå ind i alle de huse på den vej for at se om der var en skræmmende lille dreng. Vi vælger så et hus, og banker på og venter, døren bliver lukket op og den skræmmende dreng stod der, Så det var totalt nice og se ham igen nærmest, for så vidste jeg der intet var galt, Men man kunne så se han var mongol, han så stadig meget uhyggelig ud. men intet var galt med mig, men min ven blev så bange for ham drengen fordi han ligner en djævel, så han gik i chok og jeg måtte slæbe ham væk fra stedet :D

Det i spørg til med stemmerne jeg hører. Tja det er der stadig, men somsagt ikke noget jeg tager mig af.
Og hun snakker ikke direkte til mig nej, hun siger mit navn svagt, så lader jeg det gå forbi, også siger hun f.eks. svagt : hvordan går det, har du haft en god dag?, kunne det f.eks. være

Sidst jeg tog epiller var nytårs aften, så jeg har ikke taget det i 1½ måned nu, faktisk utroligt så svært det er at stoppe. Det er svært 1 måned men så er trangen faktisk også væk synes jeg:)

Men vil gerne sige tak for alle jeres posts til det her.

Makvalia, du snakker om 5-htp kan anbefales, hvad er det helt præcist?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ha ha ha! Det var da godt at du fik det afmystificeret! Bare synd for den lille mongol-dreng at folk bliver så bange for ham.
Gik i så bare fra stedet uden at sige noget til ham?

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
bass-34 skrev:
hey igen allesammen, ja undskyld jeg ikke har været på lang tid, været en masse der kom i vejen.

Men det hele er godt igen.
For dagene efter det var sket gik jeg jo mest alene i mine egne tanker, og tænkte alt for meget på hvad der var sket. Jeg havde så en god ven jeg fortalte det til ( en af dem jeg blæste med, mine første gange )
Og han sagde han ville gå ind i alle de huse på den vej for at se om der var en skræmmende lille dreng. Vi vælger så et hus, og banker på og venter, døren bliver lukket op og den skræmmende dreng stod der, Så det var totalt nice og se ham igen nærmest, for så vidste jeg der intet var galt, Men man kunne så se han var mongol, han så stadig meget uhyggelig ud. men intet var galt med mig, men min ven blev så bange for ham drengen fordi han ligner en djævel, så han gik i chok og jeg måtte slæbe ham væk fra stedet :D

Det i spørg til med stemmerne jeg hører. Tja det er der stadig, men somsagt ikke noget jeg tager mig af.
Og hun snakker ikke direkte til mig nej, hun siger mit navn svagt, så lader jeg det gå forbi, også siger hun f.eks. svagt : hvordan går det, har du haft en god dag?, kunne det f.eks. være

Sidst jeg tog epiller var nytårs aften, så jeg har ikke taget det i 1½ måned nu, faktisk utroligt så svært det er at stoppe. Det er svært 1 måned men så er trangen faktisk også væk synes jeg:)

Men vil gerne sige tak for alle jeres posts til det her.

Makvalia, du snakker om 5-htp kan anbefales, hvad er det helt præcist?

Er glad for at høre, at du har klaret tingene på egen hånd :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

5-htp er en pille der angiveligt skulle nedsætte den skade du tager af stoffer væsentligt. Jeg har ladet mig fortælle, at den skulle virke som en slags "lykkepille" og øge serotonin udslippet i hjernen.

Jeg synes selv, at man tydeligt kan mærke forskel på dagene efter et trip med preload af 5-htp og på et trip uden, og derfor går jeg selv meget op i at tage dem. Jeg ved dog ikke om det jeg oplever kun er placebo, men det virker for mig :)

Jeg er sikker på, at der er en masse her på siden der kan forklarer det meget mere detaljeret end jeg...

Godt at høre du ikke har taget skade og at drengen var ægte nok :) Jeg ville dog stadig holde mig fra stoffer, hvis jeg var dig. Jeg synes at den lille pige stemme virker "farlig" nok og der er jo ingen grund til at lege med din mentale, indtil videre, stabile tilstand; vel?

held og lykke i fremtiden :)

Titel:
Medlem

hey.

Fanny : tja altså vi bankede på, han åbnede døren, vi sagde intet, mig og min ven stirrede bare på ham og sagde intet. Min ven gik halvt i chok, og jeg sagde farvel til ham og vi gik, men han sagde intet:D

Okay men det 5-htp hvor skaffer man lige sådan noget? nogen der måske kan uddybe hvad effect det haR? og nogle bi-virkningeR?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Okay men det 5-htp hvor skaffer man lige sådan noget? nogen der måske kan uddybe hvad effect det haR? og nogle bi-virkningeR?

Svar på effekt: Søg og du skal finde

Svar på bivirkinger: søg og du skal finde

Hvordan man skaffer 5-HTP: Det må du selv finde ud af, det er desuden ulovligt i Dk men hey, Google er din ven :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

http://www.erowid.org/cgi-bin/search/ht ... ords=5-htp

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
bass-34 skrev:

Google 5-htp, og prøv at finde nogle hvor der er vitaminer i, i forvejen.

kig også efter indholdet af 5-htp i kapslerne. 100 x 50mg er mindre end 60x 100mg.

5-htp er ikke omfattet af narkotika lovgivningen. Det er et lægemiddel der ikke er blevet godkendt endnu til salg, så derfor må butikker i Danmark ikke sælge det. Så du gør ikke noget ulovligt når du køber produktet over nettet.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
100 x 50mg er mindre end 60x 100mg

Ej virkelig? :wink:

Citat:
5-htp er ikke omfattet af narkotika lovgivningen. Det er et lægemiddel der ikke er blevet godkendt endnu til salg, så derfor må butikker i Danmark ikke sælge det. Så du gør ikke noget ulovligt når du køber produktet over nettet.

Hvor ved du dette fra? Ikke fordi jeg ikke tror på det men har altid troet at det var ulovligt i DK så lidt dokumentation ville være dejligt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]