Lester skrev:
Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forholde mig til din post Zlaske.
er du imod
ALT form for vold, eller kun typisk bytursvold?
og hvorfor egentligt (hvis det er tilfældet) være imod at to, cola-påvirkede-ronny-typer danser lidt rundt for at få en primitiv tilfredsstillelse før de går hjem? hvis de altså IKKE er til gene (staveplade?) for andre.
og hvad med et fænomen som yuppie-hooliganisme, som er den form for hooliganisme som indbefatter aftalte slagsmål på afsides liggende steder med et fair fight kodeks og kun for folk fra miljøet?
personligt synes jeg der er en eller anden (syg? -måske) smuk ting ved vold, så længe det vel og mærke ikke er tilfælde af overfald eller lignende, men måske er jeg bare primitivt anlagt?

Jeg er ikke konsekent imod AL vold, de to ronny-typer du nævner der lige skal danse rundt i byen og vise alle andre hvor store og stærke og modige de er... Det er jeg naturligvis imod da de ikke ligefrem skaber en speciel tryg stemning omkring sig for slet ikke at tale om den stakkels bartender der skal prøve at stoppe dem... Det er sguda ikke fedt - Derfor er jeg imod!!
Det samme med hooligans, et par kammerater jeg kender var på la-bar i kbh og drikke lidt.. Lige pludselig flyver der sten udefra gennem ruden og stole og næver over det hele, det var så et planlagt slagsmål mellem to rivaliserende fodboldsupportergrupper........... Klart det er da fint nok!!!
(Det er fint med mig de tæsker hinanden men fandme ikke midt i byen, så ka de smutte ud på kongelunden eller et andet øde sted hvor de ikke forstyrrer os andre!!
Men jo vold i form af aftalte og vel og mærke kontrollerede kampe er jeg ikke decideret imod... Har da været oppe og toppes med kammerater for sjov skyld og fået et par gode knytnæver i skallen osv... Men det er altså ikke noget man bare lige gør i offentligheden, da det skaber en utryg stemning... Alt med måde ik?