Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo ikke en hemmelighed at amfetamin og kokain (samt diverse andre stimulanser) kan fremkalde en nærmest psykotisk tilstand hvor det påvirkede individ er meget tilbøjelig til at slås.
I mange tilfælde fremprovokerer de direkte kampe, hvilket sjovt nok ofte ender i håndgemæng.

Jeg var så [sarkasme]heldig[/sarkasme] at opleve sådan en grum omgang ragnarok igår (jeg var ikke direkte involveret i kampen), og så begyndte jeg at tænke: Hvordan stopper man mest effektivt sådan en slåskamp, mellem ≥2 voldsmænd med blod på tanden? Selvfølgelig uden at slå dem ihjel...

Har i nogle erfaringer?

Titel:
Insane psychedelia user!

Mener du hvordan man taler dem til ro eller mener du hvordan man hurtigst får dem pacificeret ved brug af selvforsvarsteknikker?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Man skal bare råbe: POLITIII! :D

edit: Så begynder de at kaste om sig med div. hermetiske poser som de fisker ud af både sokker og underbukser!

Du har stoppet en slåskamp og BONUS: du har scoret en masse gratis knark!

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg tror ikke at det er muligt uden at holde dem fysisk tilbage... Psykotisk betyder jo netop at man ude af kontakt med virkeligheden...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja det er vel bedst bare at lade dem tæske sig selv trætte så de kan komme hjem og putte!

Jeg afskyr vold, det er SÅ grimt at se på!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ZlazkeFrø skrev:

Jeg er nu af den holdning, at vold er visuelt candy?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
R. Girk skrev:
Selvfølgelig uden at slå dem ihjel

Så ved jeg det sku ikke :P

Aj, det du gør, er selvfølgelig at bruge dine hemmelige ikke-dødelige ninja-kamptricks som du lærte tilbage i nam...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kjær skrev:
ZlazkeFrø skrev:

Jeg er nu af den holdning, at vold er visuelt candy?

Så er du syg.. Fatter heller ikke hvad folk ser i film som bumfights, det grænser i mine øjne til at være ligeså sygt som snuff og lignende!

Men helt seriøst R.Girk så tror jeg ikke man som almindelig person burde prøve at blande sig i sådanne situationer, i nogen tilfælde giver man vel bare den ene part den opmærksomhed han i virkeligheden søger!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Du trækker din pistol og skyder dem... :idea:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DR-D skrev:
Du trækker din pistol og skyder dem... :idea:

Hvorfor begge to?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Problemet er bare, at man bliver nødt til at tage stilling til det når man er bartender og ens kunder ligepludselig går i en satanisk blodrus...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

R. Girk skrev:
Problemet er bare, at man bliver nødt til at tage stilling til det når man er bartender og ens kunder ligepludselig går i en satanisk blodrus...

Det er vel egentlig ikke dit job at stoppe sådan noget.. Ved self. ikke om du har dørmænd/security men det hvis det var tilfældet ville det jo være oplagt at kalde på dem...
Men ellers afhængigt af situationen er det min erfaring at kun ord ikke hjælper, så det må vel blive noget med at stille sig imellem dem og skrige af lungernes fulde kraft at nu er det fandme nok og hvis ikke de stopper så ringer du efter politiet... Kommer self. an på hvor modig du er og hvor store eller for den sags skyld påvirkede de er!

Det er sgu ikke nogen simpel løsning på sådan noget, sker det tit?

Hvad med at kaste vand i hovedet på dem!? :?

Titel: smid dem ud.
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Da du fortæller at du er bartender undrer det mig at du ikke har modtaget den ringeste information om hvordan du håndterer fulde/aggressive gæster. Det må du nok finde ud af.

Det mest normale er at man fortæller dem at hvis ikke de stopper ryger de begge to ud. Hvis det ikke hjælper får du fat på security eller politiet. Man blander sig ikke selv,- det holder man sig for god til.

Dit hovedspørgsmå lyder så: hvordan man stopper stimulanspsykoser? Mit svar er (som bartender) : Det gør MAN ikke. Man beder dem håndfast 3 gange om at stoppe det de har gang i. Så ringer man til policen hvis ikke det hjælper.

Hvis de antaster en på gaden snakker man dem efter munden og optræder HELT cool. Det har virket for mig altid.

Hvis du er en lille skid eller er usikker på dig selv så stikker du bare af. Det er iøvrigt altid smartest når man alligevel ikke gider spilde sin tid på "cola-psyko-abe.mongolen" der skal imponere sig selv...
Det er svært at holde dig hen hvis du ignorerer dem fuldstændigt.

ciao

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rokin skrev:
Hvis de antaster en på gaden snakker man dem efter munden og optræder HELT cool. Det har virket for mig altid.

Helt enig, tricket er at forholde sig venlig/ydmyg, de prøver som regel at stikke til en for at fremprovokere fjendtlighed så de har en undskyldning for at gå berserk!!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ZlazkeFrø skrev:
Så er du syg.. Fatter heller ikke hvad folk ser i film som bumfights, det grænser i mine øjne til at være ligeså sygt som snuff og lignende!

Jeg bremsede nu mest over, at det var det visuelle ved vold, du har det så slemt med. ;)

...og ja, jeg var knokleskæv, da jeg skrev den kommentar.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kjær skrev:
ZlazkeFrø skrev:

Jeg bremsede nu mest over, at det var det visuelle ved vold, du har det så slemt med. ;)

Jeg kan forstå at det kan være medrivende at se en boksekamp eller lignende, men at stå og heppe med på en slåskamp i byen eller skolegården for den sags skyld ser jeg intet visuelt fedt ved, ja det gir et adrenalinsus men vold er stadig hamrende ubehageligt!

Ved ikke helt hvordan jeg skal tolke det du skriver...

At folk bliver revet med kan jeg forstå (De savner vel spænding i livet eller har en masse agressioner) men ligefrem at optage det, pakke det ind og sælge det som "visuelt candy" er jeg imod!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er altid en god ide at have 2 injektionssprøjter med ketamin med i byen...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Det er altid en god ide at have 2 injektionssprøjter med ketamin med i byen...

HAHA fik sku lige smilet frem da jeg læste det :lol:

Men er enig sådan nogle kan jo bruges til mange "fornuftige" ting :wink:

Titel:
Medlem

ZlazkeFrø skrev:
Kjær skrev:
ZlazkeFrø skrev:

Jeg kan forstå at det kan være medrivende at se en boksekamp eller lignende, men at stå og heppe med på en slåskamp i byen eller skolegården for den sags skyld ser jeg intet visuelt fedt ved, ja det gir et adrenalinsus men vold er stadig hamrende ubehageligt!

Ved ikke helt hvordan jeg skal tolke det du skriver...

At folk bliver revet med kan jeg forstå (De savner vel spænding i livet eller har en masse agressioner) men ligefrem at optage det, pakke det ind og sælge det som "visuelt candy" er jeg imod!!

Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forholde mig til din post Zlaske.

er du imod ALT form for vold, eller kun typisk bytursvold?

og hvorfor egentligt (hvis det er tilfældet) være imod at to, cola-påvirkede-ronny-typer danser lidt rundt for at få en primitiv tilfredsstillelse før de går hjem? hvis de altså IKKE er til gene (staveplade?) for andre.

og hvad med et fænomen som yuppie-hooliganisme, som er den form for hooliganisme som indbefatter aftalte slagsmål på afsides liggende steder med et fair fight kodeks og kun for folk fra miljøet?

personligt synes jeg der er en eller anden (syg? -måske) smuk ting ved vold, så længe det vel og mærke ikke er tilfælde af overfald eller lignende, men måske er jeg bare primitivt anlagt? :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Når nu snakken alligevel er gået i den retning så vil jeg da lige komme med mine 2 cents.

Vold?.. Det er sgu noget lort :( Ikke at jeg ville være bange for at hjælpe en ven der fik bank, men jeg ville fandme ikke bryde mig om det. Det er selvfølgelig noget andet på film og som sport.

Generelt kan jeg slet ikke respektere mennesker der bliver nødt til at bruge vold for, enten at få deres argumenter slået igennem, eller for at "sætte andre på plads". Jeg ser det på en eller anden måde som en karaktersvaghed at være voldelig. Der er alt for mange mennesker der elsker at se folk slå hinanden i smader, og det er godt nok på film osv. Men når man ved at det ikke er effekter og at der rent faktisk er nogen der får tæsk er jeg sgu ved at græde. Jeg kan simpelhen ikke forstå at det skal være nødvændigt, og dem der praktiserer det har jeg intet andet end hån tilovers for.

Det er min nuværende holdning, men jeg har heller aldrig været i slåskamp eller været ved at blive slået ned. Så det kan jo være at det ændre sig drastisk hvis det en gang skulle ske. Who knows? :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]