Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 04:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige på grænsen og så altid lidt mere (SYRE)
Er så træt af at høre folk diskutere legalisering af hash og andre stoffer. DET sker jo aldrig. så fat det! Tjo tro da det kunne være fed en periode, men også utroligt kedeligt i længden. De fleste ryger jo heller ik kun hash og så er der lige pludselig om os der søger suset. Legaliser hash. Legaliser euforiserende stoffer osv. jeg skal nok finde noget nyt der er ulovligt eller i den stil for det er sku en del af suset bare det at man ved det er forkert. sys bare det er så latterligt at blive ved med at legalisere eller sætte priserne ned, det flytter bare problemet et andet sted hen. Ligemeget hvad vil vi aldrig få den perfekte verden, måske bedre fra nogens synspunkter, men vi kan aldrig blive tilfredse allesammen for vi har alle forskellige synspunkter. Og hvis hele verden en dag stod og var enige om alt, så skal jeg med glæde stille mig i vejen bare for at være på tværs.

Der er altid to sider af en historie eller, alt efter hvor mange der var tilstede. !_ $ !)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Dark*Princess* skrev:
Er så træt af at høre folk diskutere legalisering af hash og andre stoffer. DET sker jo aldrig. så fat det!

Hvorfor skulle det aldrig ske? Der er da sket masser af lempelser i andre europæiske lande, og Holland er altid et godt eksempel på, at det kan lade sig gøre.

Dark*Princess* skrev:
Tjo tro da det kunne være fed en periode, men også utroligt kedeligt i længden. De fleste ryger jo heller ik kun hash og så er der lige pludselig om os der søger suset. Legaliser hash. Legaliser euforiserende stoffer osv. jeg skal nok finde noget nyt der er ulovligt eller i den stil for det er sku en del af suset bare det at man ved det er forkert.

Det er klart, at du ikke kan se logikken i at legalisere stoffer, hvis du udelukkende tager stoffer, for at føle suset af at gøre noget " man ved er forkert." Det er bare ikke alle det har det sådan. Nogle tager stoffer fordi de vil udforske dem selv. Mange af dem synes, at de begår en offerløs forbrydelse ved at tage dem, og at det derfor er et meningsløst indgreb i deres personlige frihed, at forbyde det.

Dark*Princess* skrev:
sys bare det er så latterligt at blive ved med at legalisere eller sætte priserne ned, det flytter bare problemet et andet sted hen. Ligemeget hvad vil vi aldrig få den perfekte verden, måske bedre fra nogens synspunkter, men vi kan aldrig blive tilfredse allesammen for vi har alle forskellige synspunkter. Og hvis hele verden en dag stod og var enige om alt, så skal jeg med glæde stille mig i vejen bare for at være på tværs.

Nej, du fjerner ikke problemet med, at mennesker vil prøve grænser af. Men hvorfor skal det være ulovligt at prøve ens egne grænser af?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dark*Princess* skrev:
Ligemeget hvad vil vi aldrig få den perfekte verden, måske bedre fra nogens synspunkter, men vi kan aldrig blive tilfredse allesammen for vi har alle forskellige synspunkter.

Du mener altså at fordi verden aldrig bliver perfekt, så skal vi lade være at forsøge at forbedre den? Hvis der er noget der aldrig sker, så er det sgu at mennesker holder op med at prøve at forbedre verden.

Titel:
Medlem

hvis du bare gør det, for at mærke suset af noget ulovligt, kan du ligeså godt lave indbrud, eller stjæle biler :) ingen grund til at sætte dit liv på spild

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
- heller ingen grund til at mene at alle har det sådan, så din omgangkreds lige går, hvad ved jeg, ca. 50år tilbage i hvad der gælder opfattelse, fordomme og syn på stoffer. Altså hvad deres svar, hvilket tilsyneladende er det vigtigste, på spørgsmålet Hvorfor gør man det? Hvis jeg ryger hash gør jeg det for at slappe af. Jeg føler større nydelse end ved indtag af alkohol. Jeg gør det altså ikke for at føle den syge noia over at jeg bryder loven og derpå føle mig fortjent til at leve. Dyrk ekstremsport i stedet. Det vil gøre livet mindst lige så håndgribeligt og det er der sjovt nok ikke nogen lovgivning der har ondt i røven over at man gør (bare det ikke går ud over andre selvf.).
Så kan du syntes jeg er en sur nar, når jeg siger at det går udover andre hvad du siger, men det gør det godt nok. Sådan har det vel altid været, og selvfølgelig har du endnu ret til at mene så og således. Man bliver bare nødt til at tage et fælles ansvar hvis man skal løfte det her problembarn op til overfladen imo.

Når det er sagt kan jeg godt forstå hvis du føler det er en endeløs kamp, men så syntes jeg du skal kigge på det yeti har skrevet, for det giver imo et meget godt billede af at der nok ikke lige er nogen der har det konkrete svar på dit "spørgsmål". Altså ingen fejlfri løsningsmodel, kun det random svar at det vel altid starter der hvor folk føler sig truffet/har problemer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg synes det er en lidt underlig holdning der er begyndt at titte frem; enten, så tager man stoffer for at blive "fucked up", eller også så gør man det fordi det er ulovligt - begge to er nogle mærkelige grunde, men kan også være, at der ligger noget andet i "fucked up", end hvad jeg lige kan uddrage?

Du gør det, fordi det er ulovligt? Jeg vil da sige, at suset ved, at det er farligt er større? Selvfølgelig er cannabis så ikke farligt, som fx ecstacy kan være, men jeg vil da sige, at det er forkerte grunde til at tage stoffer.

Hvis du ikke direkte nyder noget ved stofferne, så synes jeg, at det er dumt at eksperimentere med dem, så hellere gør ligesom de andre hovedløse unge; trainsurfe eller går til parkour eller slangedans :P

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Man er da for lam hvis man fylder sig med drugs bare fordi det er ulovligt.
:lol: :roll: :roll: :roll: :roll: :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
:sucks:

Forfærdelig holning du har dig der!!
Personligt ville jeg elske en legalisering. Ville betyder renere narko, slut med rockerne som magtfaktor, politiet ville kunne bruge tiden på andre, vigtigtere ting.
Du bruger stoffer fordi det er ulovligt, eller det er en del af grunden, hvad ved jeg? Jeg ved jeg tager stoffer fordi:
- Hallucinogener har hjulpet mig ekstremt meget, de kan virkelig løse problemer.
- Det er sjovt at være blæst med folk.
- En masse andre ting jeg ikke kan sætte ord på.

Titel:
Relativistisk båthorn

Narko _er_ lovligt jævnfør natur-loven (ka' ikke huske hvilken paragraf det lige er)

Desværre findes der bare en gruppe selv-tægts forbrydere der mener de har ret til at jage/hetze og terrorisere narko-brugere og spærre dem inde i fængsler (læs: politikere og deres væbnede støtter (policen blaa))

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lithium skrev:
hvis du bare gør det, for at mærke suset af noget ulovligt, kan du ligeså godt lave indbrud, eller stjæle biler :) ingen grund til at sætte dit liv på spild

Har jeg gjort. Har allerede en dom på nakken for nogen biler og noget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jaspar skrev:
Jeg synes det er en lidt underlig holdning der er begyndt at titte frem; enten, så tager man stoffer for at blive "fucked up", eller også så gør man det fordi det er ulovligt - begge to er nogle mærkelige grunde, men kan også være, at der ligger noget andet i "fucked up", end hvad jeg lige kan uddrage?

Du gør det, fordi det er ulovligt? Jeg vil da sige, at suset ved, at det er farligt er større? Selvfølgelig er cannabis så ikke farligt, som fx ecstacy kan være, men jeg vil da sige, at det er forkerte grunde til at tage stoffer.

Hvis du ikke direkte nyder noget ved stofferne, så synes jeg, at det er dumt at eksperimentere med dem, så hellere gør ligesom de andre hovedløse unge; trainsurfe eller går til parkour eller slangedans :P

Jeg nyder dem!! Jeg bruger dem til at gemme mig!! Men det er suset jeg er afhængig af.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Farmand8900 skrev:
Man er da for lam hvis man fylder sig med drugs bare fordi det er ulovligt.
:lol: :roll: :roll: :roll: :roll: :lol:

Du er da for lam hvis du bare skriver for at skrive for det kunne da virke såda!! Ihvertfald på mig!! :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jætten skrev:
:sucks:

Forfærdelig holning du har dig der!!
Personligt ville jeg elske en legalisering. Ville betyder renere narko, slut med rockerne som magtfaktor, politiet ville kunne bruge tiden på andre, vigtigtere ting.
Du bruger stoffer fordi det er ulovligt, eller det er en del af grunden, hvad ved jeg? Jeg ved jeg tager stoffer fordi:
- Hallucinogener har hjulpet mig ekstremt meget, de kan virkelig løse problemer.
- Det er sjovt at være blæst med folk.
- En masse andre ting jeg ikke kan sætte ord på.

Det kan os være jeg har brugt stoffer i så lang tid, at det man gjorde det for i starten. Altså det sjove Bare er blevet rutine og man bruger de på nye negative måder. syntes helt ærligt det ville være synd at gøre feks. hash lovligt. Det er bevist man bliver depri osv. af det. Jeg er et godt eksempel på hash hjalp i starten men på længere sigt går det kun nedad. Sys det ville være synd hvis hele verden skulle have en chance for at synke ligeså dybt lovligt. sys det er fint dem der kan klare det og nyder det fortsætter, men at lovliggøre det vil gøre det til et større problembarn end det egentlig er..

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Du er da for lam hvis du bare skriver for at skrive for det kunne da virke såda!! Ihvertfald på mig

Satans afsløret! Du har fuldstændig ret! Jeg bruger det meste af min tid på at skrive indlæg uden mening der ikke er til den mindste nytte her på Psy.

Men er det ikke mere dig der skriver for bare at skrive? Du bruger 4 indlæg på at Quote+besvare 4 svar på din tråd. Hvorfor ikke samle det hele i et indlæg?

Citat:
syntes helt ærligt det ville være synd at gøre feks. hash lovligt. Det er bevist man bliver depri osv. af det. Jeg er et godt eksempel på hash hjalp i starten men på længere sigt går det kun nedad. Sys det ville være synd hvis hele verden skulle have en chance for at synke ligeså dybt lovligt

Nu det jo (heldigvis) ikke alle der har problemer med at styre det så at sige " bare fordi jeg ikke kunne styre det skal alle andre der ryger krimminaliseres (staveplade)" er IMO for dumt

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Dark*Princess* skrev:

Det kan os være jeg har brugt stoffer i så lang tid, at det man gjorde det for i starten. Altså det sjove Bare er blevet rutine og man bruger de på nye negative måder. syntes helt ærligt det ville være synd at gøre feks. hash lovligt. Det er bevist man bliver depri osv. af det. Jeg er et godt eksempel på hash hjalp i starten men på længere sigt går det kun nedad. Sys det ville være synd hvis hele verden skulle have en chance for at synke ligeså dybt lovligt. sys det er fint dem der kan klare det og nyder det fortsætter, men at lovliggøre det vil gøre det til et større problembarn end det egentlig er..

Du siger du er 18. Hvor lang tid er det lige du kan have brugt narko?
Desuden syntes jeg ikke at du bruger narko

synes at du misbruger det mere en du bruger det

hashen du snakker om
holland ser ikke ud til at have de problemer du snakker om
vis man misbruger et stof i længere tid ender det jo altid galt
det med at du er et godt eksemepel på hvad hash kan gøre ved folk er da vist kun et eksemepel på at du kan bruges i en skræmmekampagne
det synes jeg!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dark*Princess* skrev:
syntes helt ærligt det ville være synd at gøre feks. hash lovligt. Det er bevist man bliver depri osv. af det. Jeg er et godt eksempel på hash hjalp i starten men på længere sigt går det kun nedad. Sys det ville være synd hvis hele verden skulle have en chance for at synke ligeså dybt lovligt. sys det er fint dem der kan klare det og nyder det fortsætter, men at lovliggøre det vil gøre det til et større problembarn end det egentlig er..

Kan du forklare helt nøjagtigt hvad du mener der ville ske hvis nu hash blev lovligt? Jeg kan nemlig ikke se hvilke problemer der skulle kunne komme ud af det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
... jeg ville så forslå en legalisering - og så at folk blev mere åbne om emnet...

Ja folk bliver afhænige.. men det er noget der er til at komme af med, hvis de kan få hjælp...

Men sådan som verdenen fungere idag, hvor mange har så lyst til at gå ned på det lokale kontor og få stemplet "narkoman" i panden, for at få lidt hjælp til deres misbrug?

Og det med at det er suset fordi det er ulovligt - ja, det er rigtigt, det giver et sus i starten... - men kig på holland, der bør ikke være samme sus, og aligevel er det en lige så stor proccentdel der prøver hashsss

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Du er da for lam hvis du bare skriver for at skrive for det kunne da virke såda!! Ihvertfald på mig

Farmand8900 skrev: Satans afsløret! Du har fuldstændig ret! Jeg bruger det meste af min tid på at skrive indlæg uden mening der ikke er til den mindste nytte her på Psy.

Så lad mine indlæg være når det nu bare er derfor. Du kunne da i det mindste bare have lidt at tilføje ud over det bare er lamt!!!

Citat:
Farmand8900 skrev: Men er det ikke mere dig der skriver for bare at skrive? Du bruger 4 indlæg på at Quote+besvare 4 svar på din tråd. Hvorfor ikke samle det hele i et indlæg?

Jeg er ny her og syntes i forvejen det er indviklet nok med alt det qoute osv. så sorry, men det er sku fordi jeg ik er sat helt ind i hvordan det lige fungere med at svare og sådan!! Jeg fortsætter godt nok os med at svare sådan for det er det jeg kan finde bedst ud af!! Problem!!?!!

Citat:
syntes helt ærligt det ville være synd at gøre feks. hash lovligt. Det er bevist man bliver depri osv. af det. Jeg er et godt eksempel på hash hjalp i starten men på længere sigt går det kun nedad. Sys det ville være synd hvis hele verden skulle have en chance for at synke ligeså dybt lovligt

Farmand8900 skrev: Nu det jo (heldigvis) ikke alle der har problemer med at styre det så at sige " bare fordi jeg ikke kunne styre det skal alle andre der ryger krimminaliseres (staveplade)" er IMO for dumt

Jeg siger bare det ville sku være ærgeligt hvis og jeg tror sku der er mange der ville synke dybere af det blev lovliggjort. Det er os bare min mening!!!

Citat:
HVIS jeg var "lidt" klogere havde der med sikkerhed stået noget smart her!

Hehe ja det er du så åbenlyst ikke!! Too bad. :!:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Dark*Princess* skrev:

Jætten skrev:
Du siger du er 18. Hvor lang tid er det lige du kan have brugt narko?

Jeg er 18 og!?! Begyndte som 13årig og har været clean i mellem tiden!!

Citat:
Jætten skrev:
Desuden syntes jeg ikke at du bruger narko

synes at du misbruger det mere en du bruger det

Det er os ok du syntes det, det er du bestemt ik ene om. jeg er heller ik ene om at misbruge!! Engang imellem har det bare nedern konsekvenser for andre der faktisk godt kan styre tingene.

Citat:
Jætten skrev:
hashen du snakker om
holland ser ikke ud til at have de problemer du snakker om
vis man misbruger et stof i længere tid ender det jo altid galt
det med at du er et godt eksemepel på hvad hash kan gøre ved folk er da vist kun et eksemepel på at du kan bruges i en skræmmekampagne
det synes jeg!

Jeg tror faktisk ik det ender galt i alle tilfælde selvom det er hele livet man bruger. Holland er bestemt heller ik DK og sys det ville være dumt at sammenligne. Det er et helt andet samfund! En helt anden regering! Og et helt andet sted! Jeg ville heller ik have noget imod at blive brugt i en skræmmekampange, hvis det kan hjælpe andre til at lade være.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
spiffy skrev:
... jeg ville så forslå en legalisering - og så at folk blev mere åbne om emnet...

Ja det kunne nok os gøre en del, men sker det? og hvis det gør ville folk så blive positive eller negative? Det er trods alt ik Holland vi lever i! Hvis det blev legaliseret hvem siger så det vil blive en lige så stor succes som holland? Sys det er fint man kan rejse til Holland og prøve hvordan det er.

Citat:
spiffy skrev:
Ja folk bliver afhænige.. men det er noget der er til at komme af med, hvis de kan få hjælp...

Men sådan som verdenen fungere idag, hvor mange har så lyst til at gå ned på det lokale kontor og få stemplet "narkoman" i panden, for at få lidt hjælp til deres misbrug?

Sys det du skriver her besvarer sig selv. Ihvertfald fra mit synspunkt!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]