Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Alkohol HR
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Findes der vitaminer, aminosyrer eller andre kosttilskud, der reducerer alkohols skadevirkninger?

Hvad kan man ellers gøre for at kroppen og hjernen bliver belastet mindst muligt, når man går på druk?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg tror, diskussionen har været oppe før...

Anyways kan jeg ikke lige komme på noget. Der er de der kaktus-produkter i omløb, som vist skulle klare tømmermændene. Ellers er der vel kun diverse husråd.

Men hvad angår skade på kroppen og hjernen, gad jeg egentlig godt vide, hvad konsekvenserne er af en druktur - og druk på længere sigt?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Der er en hel del gode tips her: http://www.jerk.dk/toemmermaend.htm

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er også begyndt at tænke lidt over det, efter at jeg har drukket mig hamrende stiv i sprut 3 dage i træk om ugen i noget tid... jeg tror faktisk, at det er mere skadeligt, end man egentlig går og tænker på. Har en kammerat på 22, som allerede har problemer med sin lever på grund af for meget alkohol, men han har så også drukket hver dag i lange perioder. Er dog ikke i tvivl om, at den eneste løsning på skadelige bivirkninger er at drikke mindre.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har været på druk mere eller mindre hver weekend siden jeg var 12-13 år, er 18 nu, og går også og tænker meget over hvor meget jeg egentlig skader mig selv. Det er klart at det ikke er sundt og jeg begynder også at føle hvordan jeg ødelægger min krop, især hukommelsen synes jeg at det kan mærkes på.

Mange af de "anti-tømmermænds-kits" man kan købe fra diverse smartshops, indeholder generelt bare et shitload af vitaminer, mineraler og udrensende urter. Så tror bestemt at det kan betale sig inden, under og efter en ordenlig druktur.

Et eller andet siger mig, at især b-vitamin skulle være godt, men om det er i den sammenhæng kan jeg ikke huske.. :roll:

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
.....................

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 14:50, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
med nu mindre du drikker hjernen ud, så er den bedste måde at undgå tømmermænd, at drikke rigeligt med vand ved siden af, og gerne også lige inden du går i seng.

Hvis du drikker hjernen helt ud, så er der ikke andet end at tage de konsekvenser som kommer med i købet.

Mvh.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Troll skrev:
Jeg ved fra en proff lægeurtehave at Maria-tidslen er berømt for at reparere leveren …….

Hjernen kan tåle meget hvorimod lever og kredsløb (blodåre/vener) tåler mindre.
- Som jeg har set det, er det enten leveren der stiger af eller også springer en hoved åre i kredsløbet pga væggene er ædt op af alkohol.

Alkohol er et voldsomt skadeligt og lovligt? organisk opløsningsmiddel. Er ikke sikker men nok det farligste rusmiddel i danmark.

Dextrometorphan måske...? Det er bare mit indtryk

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Er ikke sikker men nok det farligste rusmiddel i danmark.

Er ret så sikker på lightergas og ligende er en hel del farligere....

Titel:
Insane psychedelia user!

http://www.hedstart.com/science.htm

Før I begynder at diskutere hvad der er farligst er man nødt til at definere hvad farligt dækker over. Taler vi om LD[sub]50[/sub]? Neurotoxicitet? Hepatoxicitet? Nephrotoxicitet? Ototoxicitet? Akut eller kronisk toxicitet? Carcinogenicitet? Antal årlige dødsfald som resultat er stoffet? Og meget andet.

Altså, farlighed beskrives med en lang række faktorer.

Senest rettet af Dr. Phibes 13 feb 2007 12:32, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...............

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 14:50, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Troll skrev:
Du har nok ret – lim og benzin osv osv .... men der kommer årligt 300.000 gennem sundheds system pga det lovligt rusmiddel alkohol. Der kommer ca 20.000 gennem sundhedssystemet pga af ulovlige rusmidler.

Ja, men der er også langt flere, der drikker end tager stoffer. Jeg tror man skal være meget påpasselig med at forsøge at sammenligne farlighed for forskellige stoffer med hinanden, for som Dr. Phibes påpeger, findes der mange typer farlighed. Jeg er helt enig i, at der er en generel tendens i Danmark til at undervurdere de sundshedsrisici der er forbundet med alkoholindtagelse. Det er tilgengæld farligt at forsvare sit eget drug of choice, ud fra en ide der hedder "alkohol er pisse farligt, så jeg tror jeg foretrækker X." Hvis man tager risikoen for at blive afhængig med i billedet, bliver det endnu mere mudret, særligt fordi den høje procentdel der bliver afhængige af f.eks. heroin, kunne skyldes at det fortrinsvis er mennesker med socialpsykologiske problemer der prøver heroin. Imens det for alkohol er alle samfundslag og typer, der prøver det.

Mvh. Psyko

Senest rettet af Psyko 13 feb 2007 18:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg ved forresten ikke om det her hjælper på at nedbringe skadevirkningerne, men jeg ynder at spise og drikke en masse (ikke alkohol) lige før jeg går i seng. Hvis man ellers kan sove igennem, så synes jeg egentlig at det tager potentielle tømmermænd i opløbet.

Titel:
Quarrelsome sponser

................

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 14:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det er sjovt alle snakker om tømmermænd. Det jeg egentlig går op i, er at mindske skaderne på min hjerne, indre organer osv., nøjagtigt som var det MDMA eller hvad ved jeg. Men der er vel også en sammenhæng mellem skader og graden af tømmermænd.

Der er på mange måder en hel anden kultur omkring Alkohol end andre rusmidler, hvor der i højere grad lægges vægt på at man bare skal tage skaderne "som en mand". Det ville folk aldrig sige om ecstasy eller amfetamin. Det går mig lidt på, eftersom alkohol er det stof jeg indtager oftest, og sådan er det formentlig også for mange herinde.

Troll skrev:
Jeg kan blankt indrømme stoffer engang blev mit værn mod de følelser mit "hjerte" fik pga de ting man skal! gøre mod hinanden i det her samfund :(

Hvilke ting da? :?

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg tror ikke rigtig man kan gøre noget ved skaden, udover at drikke sjældnere og mindre. Og så spise sundt både inden og efter, selvom det jo kan siges om alt.

Titel:
Quarrelsome sponser

.................

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Troll skrev:
Men et lille bitte eks - Jeg har bla. presset som leder. Presset så hårdt, at det gik ud over folks børn mv.

- Alt har jeg set i effektivitetens ”gud” og der var ikke plads til at vige. Hvis man holder lidt igen overtager konkurrenterne.

Hvis man for at blive i spidsen af feltet bliver nødt til at presse sine medarbejdere så voldsomt så ville jeg mene at det er på tide med en omstrukturering (både i sit eget liv og på arbejdspladsen) da det ikke er særlig medmenneskeligt.
Ellers ender man også med at skubbe sine bedste resourcer (medarbejderne) fra sig så de måske vælger at skifte til konkurrenten som tilbyder bedre forhold og et godt arbejdsmiljø.
Man bliver ikke i spidsen ved at piske sine folk, man skal snarere vifte med en gulerod IMO.
Men hvad helvede ved jeg?

Mvh Jonas!

Titel:
Quarrelsome sponser

...............

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drupe skrev:
Findes der vitaminer, aminosyrer eller andre kosttilskud, der reducerer alkohols skadevirkninger?

Hvad kan man ellers gøre for at kroppen og hjernen bliver belastet mindst muligt, når man går på druk?

En sund, varieret kost vil hjælpe kroppen, og så de gængse om at spise og drikke diverse madvarer, der genopretter kroppens balance efter en lang druktur. Kaktuspillerne skulle efter sigende modvirke acetylaldehyd problematikken - men altså ikke en smadret mavesæk.

Der er dog næppe noget så godt som at drikke med måde. Jeg er selv varm tilhænger af at kombinere et moderat indtag af alkohol med små mængder cannabis henover en aften (hvor jeg så drikker vand noget af tiden). Det holder mig næsten altid skadesfri (eller tæt på) dagen efter. Men jeg er også så gammel et røvhul, at jeg ikke går en skid op i, hvad folk mener om min evne til at "drikke igennem". Joken er på dem ;)

Nåja, og så lige en afsluttende kommentar: holde igen med smøgerne under drukturen, da al den røg, nikotin og stimulans sætter kroppen under et yderligere (oxidativt) pres.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]