Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: New user
Medlem

Hello there...

I gennem 12 år har jeg skiftet mellem metadon og morfin pga kroniske smerter. Tiltider skruer jeg op for forbruget, så jeg får en dejlig afslappet rus i en 4-6 timer.

Jeg ku godt tænke mig at prøve at få den dejlige varme lykkefølelse vha svampe.

Derfor vil jeg høre jer hvilke svampe, jeg skal ha fat i?? Og hvor meget jeg har brug for??

Iøvrigt så nævn lige de hyppigste bivirkninger..

På forhånd tusinde tak...

Titel: Shrooms
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Jamen goddag med dig. Nederen med de kroniske smerter. Jeg var ikke dirkete klar over man brugte metadon i smertebehandling. Har du haft en ulykke? Anyway, OT.

Dit spørgsmål om hvilke svampe du skal ha fat i som førstegangs bruger.
Der er selvfølgelig ikke noget facit.
Men jeg vil anbefale Mexicanske svampe. Det er de mest anmindelige, hvis jeg kan gå udfra du bestiller dem på nettet eller køber en growbox ligeledes på nettet. (Der findes også en dejlig variant voksende i vores egen danske natur, men den finder du ikke nu!)

Angående dosering er der en gylden regel som jeg altid anbefaler: grundet at mennesker er forskellige skal du starte forsigtigt ud. Det gør du ved at æde så lidt som muligt fra starten. Du skriver at du har et medicin forbrug og det er RET god grund til at være varsom.

Den anbefalede dosis er: 0.5 til 0.8 gram TØRRET svamp. 0.5 gram er ret lavt, men bedst du starter ud sådan. DU får det bedste ud af at kende dig selv.
Du bør ikke betale mere en max. 150 kr. hvis du køber dem i Dk af en eller anden. (150 er ABSOLUT max..)

Du virker desuden meget optimistisk mht oplevelsen af svampe. Jeg vil give dig et godt råd: sæt dig lige ind i begreberne SET og SETTING inden du tripper.

Godt trip.

Titel: Glemte lige.
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
Du har sikkert hørt en masse om: "svampene ændrede mit liv" eller "jeg har bare lært så meget om mig selv".

Det er ikke nødvendigvis en gang hippe-vrøvl.

Svampe rummer rent faktisk potentialet til at vise dig ting som kan ændre dit liv.

Derfor skal du sætte dig godt ind i hvad du har gang i.

:)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvis du regner med at få samme effekt af svampe som du gør af metadon eller morfin, så får du nok en overraskelse!
Svampe giver på ingen måde den samme rus som opiater so be carefull.
Du skal nok også regne med at du skal bruge lidt flere svampe end normalt hvis du samtidig har taget metadon/morfin så jeg ville anbefale at starte ud med 1-1,5 gram cubensis (på gadeplan kaldet mexier), så kan du altid arbejde dig op derfra.
Men vent minimum en time efter at du har taget dem med at redosere og gerne et par dage så du kan ramme din optimale dose.

Mvh Jonas!

Titel: Re: New user
Dedikeret medlem

KennethK skrev:
Jeg ku godt tænke mig at prøve at få den dejlige varme lykkefølelse vha svampe.

Hvad mener du med det, helt præcist? Altså samme følelse som morfin eller er det bare noget du har hørt om svampe?

Som smølfen siger, skal du ikke regne med at få samme effekt fra svampe som fra morfin. Selvom svampe bestemt kan være meget behagelige og afslappende , så kan de også have den stik modsatte effekt. Personligt går jeg altid igennem en periode med stort fysisk og psykisk ubehag i starten af et trip.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]