God-Morgen/Dag/Aften/nat alt efter tidspunktet du læser denne post
Som du/i sikkert kan se på antallet af mine postes, er jeg ny her på bordet, men det skal ikke holde mig fra at berette om en fantastisk aften jeg havde for et par dage siden.
Hele "balladen" startede da jeg var på indkøb i Føtex. Masende med 2 fyldte indkøbsposer og kursen rettet imod udgangen, standsede mit blik brat, da jeg i "Tobak/Vin/tips&lotto/Numedbilligspruttilungesomforgudskyldikkemårygefed-afdelingen" fik øje på en ca. 1m høj Vandpibe af den "Arabiske stil", uden at fjerne blikket fra piben, fik jeg spurgt om prisen på dette tilsyneladende vidunder, og på trods af det faktum at jeg er på SU(en grotesk/komisk tilstand jeg har været i, i næsten 7 år) og at jeg IGEN har brugt næsten alle mine penge, igen helt præcist den 20énde på måneden (jeg tror faktisk min bank kunne "stille kalenderen" efter hvornår den sidste krone forlader min konto) lykkedes det mig letter febrilsk at få fisket de 199kr frem som piben viste sig at koste, eller retter pibesættet som det viste sig at være.
Efter at være kommet hjem, og efter et par timer i køkkenet, lykkedes det mig med hjælp af min kæreste og 3 af vores venner at få fortæret de 2 Føtexposer (læs: spist den mad jeg købte i Føtex :P ) Endelig var tidspunktet kommet til at få afprøvet piben. Som tidligere nævnt var der tale om et pibesæt bestående af:
1stk Vandpibe ca.1m høj, med det fine navn Habibi [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
2stk. keramik/ler pibehoved/bong eller hvad sådan en fætter nu hedder.
1parkke med æblevandpibetobak, en sødt lugtende rød æblemasse´ der er kategoriseret langt fra hvad jeg normalt vil kalde tobak.
1parkke kul, en genial opfindelse i form af kul, som i bedste stjernekasterstil efter antændelse knitre i ca. 10-20 sekunder (dog ikke uden helt så store gnister som en rigtig stjernekaster) for så at blive til et stykke glødende kul, med en holdbarhed på ca. 30-45min.Jeg håber virkelig de kan købes separat ellers ender jeg med en ret stor samling vandpiber [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
4stk éngangs plastikmundstykker, praktisk genstand til folk der lider af: "dele mundstykke med andre-fobi". 1stk vandpibetaske,et plastiketui med skulder rem, en eventuel gaveide til ham der troede han havde alt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] .
Samt diverse dimser til vedligeholdelse/rengøring af piben.
Efter at have stenet over en ret mangelfuld brugsanvisning. tog min veninde Sara over Hun fik hurtigt samlet og rigget piben klar til brug(efter min mening lidt for hurtigt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] )
-en lille side note om Sara- hun har rejst rundt i og omkring Cairo i et årstid, og er deraf ret godt udannet i Vandpibens mysterium. Det kan i øvrigt lige nævnes at hun er Danmarks kommende Dronning og som hun selv siger: "det med Marry er blot en krise i hendes forhold med Frederik(der dog ikke har mødt Sara)" og at: "det sidste ord er ikke sagt i den sag endnu!! "
En sødt lugtende røg (læs: duft) spredte sig i rummet, for så at blande sig med tonerne fra Radioheads´ny CD(køb den!!) samt en hyggelig brummen fra vandpiben, det hele var ret fedt.
Og da der kom et forslag om at blande lidt go´pot i æbletobakken var der ikke langt fra ide til handling.
To Gram pot kommer på bordet og pludselig bliver stemningen MEGET hyggeligere [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Jeg skal ellers love for vi blev "ramt"… min erfaring siger mig ellers at 2g pot til 5 personer ikke er en overdrevet dosering, men hvad der skete, kan jeg faktisk ikke helt redegøre for!
Her kan i flæng nævnes:
- en overvældende følelse af afslappethed uden dog at værre træt.
- min beslutning om at bruge resten af mine penge (130kr) på dessert til mine gæster, i form af bland selv slik og sodavand fra den lokale kiosk.
- en meget uforståelig beretning om noget der var sket da min kæreste og Sara for mange år siden gik på efterskole, fortalt under hysterisk latter fra dem begge (jeg har stadig væk ingen ide om hvad historien gik ud på´)
- det totale grineflip vi fik over et militærprogram der blev sendt på DK4 (noget med en "Elite" hjemmeværnsenhed)
Om det blot var et resultat af en hyggelig aften med vennerne eller om vandpibeæbletobak har en "hemmelig" effekt jeg ikke kendte til, skal jeg ikke kunne sige… men sjovt var det .
Nåh`det må være mere end nok fra mig for denne gang! Så det er vel tid til en hastig konklusion:
- har du 199kr. Du ikke aner hvordan du slipper af med! Så tag et smut i Føtex [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
PS. Den opmærksomme læser vil nok have bemærket de XX gange jeg har nævnt Føtex, jeg vil i den anledning lige understrege, at jeg (udover at handle der) ikke har nogle økonomiske mellem værende med denne butik, men at det nok nærmere et udslag af min manglende fornuft iforhold til økonomi/forbrug.
PPS. Jeg har haft lidt svært ved at gemmenskue hvad der må skrives og hvor det må skrives...så er jeg helt galt ibyen SORRY
[ 23 Oktober 2003: Besked ændret af: Johnny_Cash ]
|