Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Et lille tip, der lige banede sig vej gennem mine øregange i dag, måske kender I det allerede, but here we go:
Når hampen hænges til tørre, efter at være blevet høstet, kan det godt betale sig at lade den hænge i omkring to måneder, eftersom smagen forbedres, jo længere tid det hænger til tørring!
Billigt pot hænger ofte kun et par uger, men lad roligt dit eget hænge i længere tid.
Håber det er til nytte! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Hvis produktet fra starten af er dårligt, så kan det ikke blive ret meget bedre, selv efter flere års tørring, men ja, det er korrekt, at jo længere tid man lader det cure, jo mere behageligt er det at ryge.

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
la det tøre i en 5 ugers tid,
så er det goé

jeg syntes smagen bliver lidt bedere også hvis man putter det i luft tætte krugger og la det stå lidt og så åben sådan med nogle dages mellem rum,
http://www.overgrow.com/growfaq/714 http://www.overgrow.com/growfaq/1364

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hey, jeg har høstet for ca. 5 uger siden, og først nu er den gode smag og lugt begyndt at komme. De hænger et optimalt sted, men vent lige lidt længere end 5 uger med at høste, jeg lader ihvertfald mine hænge nogle uger endnu, det er sku alligevel værd at vente på det..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg synes sgu der er go smag i mit hjemmedyrkede allerede efter 1-2 ugers tørring!! Men det kommer selvfølgelig an på strains osv... og så måske at man bare er mere glad for sine egne børn, hehe.

Junior medlem

Geografisk sted: dk
Jeg har opbevaret høsten i en plastbeholder, som jeg har åbnet engang imellem, med et udemærket resultat.
Jeg har desuden tænkt mig at fryse lidt ned, så jeg har lidt forskellige årgange på lager.

Nogen der har erfaringer med frysning, smag/holdbarhed?

Mvh. Hr. Knark

Medlem

Jeg tror ikke du skal smække det i fryseren. Ikke at THC er et meget skrøbeligt stof, men det anbefales rundt omkring bare at opbevare det køligt, mørkt og tørt.
Jeg tror ikke at 'køligt' skal tolkes, som under frysepunktet - men måske i køleskabet?

[ 26 September 2003: Besked ændret af: skambidt ]

Moderator
Brugeravatar

Man kan sagten opbevare det i fryseren i mange år, hvis det bare er godt tørt, inden man fryser det ned.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det optimale ville være at opbevare det i køleskabet, sollys er det værste at udsætte materialet for..

Moderator
Brugeravatar

I køleskabet opstår der let fugt, da det åbnes og lukkes ofte igennem dagen, hvorimod fryseren er bedre.

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
sollys er ikke så slemt bare der ikke er for meget UV, den virkelige skurk er ilt, det er også ilt der gør at du bliver gammel og dør [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] det eneste der ikke angribes af ilt er glas og guld

Medlem

Et par yderligere tips, til god smag i det hjemmedyrkede:

- Skær/klip/riv/flå/bid topskudene af planten, og gør derefter det samme med blade på topskudene, så der til sidst kun er den rene vare tilbage, som derefter hænges til tørre.

- Efter et par ugers hængen til tørre, kan det betale sig at lægge høsten i en lufttæt beholder, som stilles et mørkt sted (køleskab er optimalt). Således bevares plantens fugtighed længere - og forsvinder altså langsommere, hvilket forbedrer duften og rygekvaliteten - believe it or not.
Husk dog at lufte ud i beholderen dagligt!

Det kan godt betale sig at gøre lidt ekstra ud af hele cirkuset efter høsten, skulle jeg hilse at sige!
Der er imidlertid også nogle ting vedrørende selve høsttidspunktet, der spiller kraftigt ind på smagen. Kig på plantens harpiks; jo mørkere, jo tungere smag (og virkning?) - og omvendt. Høst dog ikke mens den er helt gennemsigtig, da der så ikke er meget THC at komme efter.
Det gælder om at finde den gyldne middelvej, synes jeg. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]