Moonage Dreamer skrev:
I de rigtige doser kan man slippe af sted med det meste, og man kommer ikke let galt ad sted med at tage dxm. Efter mine egne erfaringer bliver man afgjort mere fjern i ugerne efter indtagelse af en respektabel dose, og det er som om man ser det hele udefra nogle gange, hvilket godt kan virke lidt skræmmende. Af dette konkluderer jeg at det generelt er dårligt for det mentale helbred at indtage dexofaner og at enkelte med anlæg for det kan udvikle sindssygdomme ved (over)forbrug af disse.
Det er ikke noget jeg selv har oplevet, de gange jeg har taget omkring 20 piller. Om det er en sådan dosis du mener, ved jeg dog selvfølgelig ikke.
Det virker på mig som et noget lille grundlag, for at konkludere noget sådant.
Desuden kan man vel roligt sige, at det altid er forbundet med risici, at indtage psykedeliske stoffer, hvis man har anlæg for sindssygdomme.
Mht. sammenhængen mellem marzines og DXMs virkning, og "hjerneskadelige potentiale", så synes jeg det virker som ret tyndt. Der er tale om to forskellige slags stoffer, et piperazine og et dissociativ. At sammenfald i virkningen skulle betyde sammenfald i det "hjerneskadelige potentiale" er en urimelig konklusion.