Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 06:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Rundt omkring på Psychedelia.dk snakkes der jo meget om hvor ofte folk ryger - altså hvor mange gange.
Og det kan jo så variere helt fra 1 gang om måneden til 5 gange om dagen.

Men hvordan definerer folk egentlig det "at ryge én gang" ? Jeg kunne forestille mig, at der er meget stor forskel på dette begreb. For nogle betyder det måske at ryge en lille joint i løbet af 10 min., og så er det dét, mens det for andre betyder en hel aften hos gutterne med 4-5 bonghoveder i timen over 5-6 timer.

Så lad mig høre hvad I siger. Hvor meget/hvor længe ryger I typisk, når I ryger "én gang" ? :)
Jeg ved godt, at tolerancen spiller meget ind hér, men det kunne stadig være sjovt at høre.

- Silver_Bullet

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Med 1 gang, mener jeg en hel rygerdag:)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Kommer meget an på hvad jeg laver, om jeg er alene osv.
men normalt kan en til halvanden sagtens klare én gang :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
at ryge én gang for mig er ½-1 joint ud på aftenen...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg vil mene det kommer an på om man sidder alene eller sammen med andre. Jeg plejer let at ryge meget mere når jeg sidder sammen med nogen venner der også alle sammen ryger.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er sgu et meget godt spørgsmål.

Når jeg taler om at jeg ryger "én gang", så består det normalt i at jeg ryger nok cannabis til at bringe mig op til den ønskede rus. Normalt redoserer jeg ikke. Hvis det er en ren pot/skunk joint, så er det typisk mellem 2-8 sug eller 1/4 - 1/3 (måske ½ en gang imellem) alt efter temperament.

Til fester ryger jeg mere, men min normale indtagelse er om aftenen for mig selv. Og jeg går ikke til så frygtelig mange fester :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Har aldrig røget fed, så det kan jeg ikek udtale mig om..

Øhm hvorfor fanden poster du så i et topic som dette? :shock:

og så til topic:

Jeg definere 1 gang som high altså at jge får nok THC indenbors til en rus jeg er tilfreds med. Hvis man så lader rusen dø ud og ryger sig til en ny senere samme dag vil jeg mene det er 2 gange

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Jeg tror det kommer an på hvilken tidsmæssig kontekst man stiller og forstår spørgsmålet i. Jeg ville selv besvare et sådant spørgsmål med varierende præcision, afhængig af dette, hvorfor jeg heller ikke kan definere "én gang" helt klart.
Hvis man f.eks. spørger en person om, hvor meget han/hun har røget, og den adspurgte forstår det i en månedlig sammenhæng, vil der typisk blive svaret med antallet af intoksikerede dage.
Hvis det derimod forstås som forbruget på én dag, svares der typisk med antallet af joints/hoveder, antallet af redoseringer etc.
Jeg kunne forestille mig, at den slags er grunden til de varierende svar på et ellers enslydende spørgsmål, selvom flere folk er kommet med deres personlige og klare definitioner.
Det villle være ret problematisk at besvare dette spørgsmål i en månedlig kontekst, hvis man ryger ofte. Derfor tror jeg svarene i denne post vil variere en del, afhængig af forbrugets omfang.
Folk der ryger meget/ofte vil nok svare bredt og generelt (tænke i intoksikerede dage over et længere forløb), hvor de sjældent rygende svarer mere præcist (joints/hoveder, redoseringer).

Senest rettet af 321 27 jan 2007 17:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Meget godt spørgsmål...

Hvis jeg siger jeg har kun røget 1 gang idag, så mener jeg en joint eller et bong-mix... Men hvis du skal høre mig sige det, så skal du fange mig tidligt på dagen :D

Høre til dem der ryger 5 gange om dagen eller mere...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sådan rundt regnet ca. 1-2 gode joints på én aften. Det er ligegyldig, om det er fest eller bare hygge med vennerne. Normalt kan en god joint give den ønskede rus. ;)

Titel:
Til hverdag ryger jeg 2 gange om dagen, 1. gang når jeg står op - til jeg tager på arbejde og så kommer det anpå hvad tid man står op og hvornår man skal møde hvor meget jeg kan nå at ryge.

2. gang er så fra jeg kommer hjem og til jeg går i seng, der variere det også alt efter om jeg har en masse ting der skal laves eller om jeg bare kan sætte mig tilbage og slappe af.

Weekender er blandet, for er der unger der så bliver der ikke røget før de sover. Eller så ryger jeg kun en gang, fra jeg vågner til jeg sover med mindre jeg tager i byen og ikke kan ryge fordi Dansk lov er lidt anal på det punkt med joints og kulturhuse som crasy daisy.

De flestre steder jeg kommer kender de mig og de ved nok godt hvor den der duft kommer fra, men det er endnu ikke sket jeg er blevet smidt ud andet end fra crasy daisy hvor jeg havde forvildet mig ind med en joint i hånden forbi dørmændne. Tror nok jeg kom til at spørge efter ild i baren, det var måske også lidt dumt gjort.

Skud i tågen ryger jeg vel 5-7 joints på en hverdag og 10 joints lørdag og søndag eller mere, gennemsnit ryger jeg ca. 2½ gram weed om dagen på lang sigt.

Jeg lader rusen løbe ud og når jeg så får lyst til at rulle en ny joint så gør jeg det, men teknisk set er jeg jo påvirket længere tid end jeg kan mærke rusen.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Moj0 skrev:
Med 1 gang, mener jeg en hel rygerdag:)

:yeah:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Jeg ryger kun en enkelt gang, til gengæld hele livet.

Pjat! :yeah:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
med '1 gang' . mener jeg ganske simpelt 1 joint :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
jeg holder sku ik styr på hvor mange gange jeg ryger ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Én gang svarer til 1-2 joints sammen med gutterne for mit vedkommende.

Titel:
Tele-Tons AKA Dumhed 2.0 skrev:
Jeg ryger kun en enkelt gang, til gengæld hele livet.

Pjat! :yeah:

:stupid:
Men også:
Piercer skrev:
Jeg lader rusen løbe ud og når jeg så får lyst til at rulle en ny joint så gør jeg det, men teknisk set er jeg jo påvirket længere tid end jeg kan mærke rusen.

:yeah:
Jeg har faktisk kun været påvirket en gang kan man så sige, men tilgængæld røget mia af gange..
Eller
Hamber aka. Polle pot skrev:
jeg holder sku ik styr på hvor mange gange jeg ryger ;)

:yeah: + de tidligere smilies og en til: :joint:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
med '1 gang' . mener jeg ganske simpelt 1 joint :)

Hvad så hvis du ryger 2 joints i forlængelse af hinanden - lad os sige på 2x 15 minutter?
Tæller det så som at have røget 1 eller 2 "gange" ? :?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Hvad så hvis du ryger 2 joints i forlængelse af hinanden - lad os sige på 2x 15 minutter?
Tæller det så som at have røget 1 eller 2 "gange" ?

tæller vel som to :roll: har aldrig tænkt over det, for tæller ikke hvor mange gange jeg ryger :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Vil også mene det har meget afgøre med hvilken kontekst man ser det fra. Men man har jo i princippet røget efter første hiv. Om man så er skæv eller ej, har man stadig indtaget hashen og derved røget.

Desværre, for hvis jeg kunne ryge en halv joint og det ikke talte som en gang så ville jeg have meget let ved at erklære mig clean.

Diskuterede det faktisk med mine venner sidste weekend. De mente at man godt kunne ryge et par hvæs uden det talte for at ryge fed. Men er sku ikke enig. Hva mener i?

Før i tiden ville jeg betegne en joint som at have røget..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]