Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Halløj-halløj til alle jer familiære drug-geeks. Jeg skriver hertil for anden gang (så vidt jeg husker) eftersom jeg gerne vil ha' en second opinion fra alle jer erfarne forbrugere af psilocybin (og dertilhørende psykedeliske stoffer) omkring mit aller-aller-første trip (bortset fra den lejlighedsvise joint, som jeg dog ikke mener lyder psykoaktiv på samme niveau som tryptaminer eller phenethylaminer...?). Først en lille baggrundshistorie:

Jeg er tyve år og er lige nu i gang med et (dejligt!) sabbatår fra gym, hvorfra jeg sluttede med et ganske tilfredsstillende gennemsnit. Jeg har altid været ekstremt optaget af stoffers indvirken på hjernen (specielt psykedeliske stoffer) og overvejer kraftigt en uddannelse indenfor kemi/biokemi. Dog har jeg aldrig indtaget nogle af disse "farlige" stoffer selv, på trods af at jeg har et (hvis jeg selv må sige det :wink:) fint repetoir af viden bag mig (daglige besøg på erowid, lycaeum, har læst "PiHKAL", "TiHKAL", "LSD - My Problem Child", diverse Leary bøger osv.). Jeg har et godt forhold til mine forældre, har ingen sociale problemer, masser af venner og ingen anfald af depression. Jeg føler selv at jeg nu er fysisk og psykisk klar til en psykedelisk oplevelse, men jeg er stadig en smule i tvivl. Og det er her I kommer ind! (Ta-daaah)

Jeg købte for nylig en growbox fra "den-side-man-helst-ikke-nævner".net, strain "Golden Teacher". Grunden til at jeg køber en growbox i stedet for at købe dem på f.eks. Staden er, at jeg gerne vil vide hvor mine svampe kommer fra og tørrede svampe ser ud til at være sværere at identificere end friske. De er nu lige på nippet til at skulle høstes, og jeg er en smule hypet på at guffe dem ned (de er jo flotte sår'n nogle små frækkerter). Derfor har jeg aftalt med 3 af mine bedste venner at vi skal trippe sammen første gang. De er n00bs lige som mig, men har dog også læst en del op om stoffet, så de føler sig også klar. Vi regner med at indtage 20 gram friske svampe hver og vi vil befinde os i min egen lejlighed.

NU kommer mine spørgsmål så:
Er det en god idé for mig at kyle de kære små ned, oder was?
Bør vi have en tripsitter? Timothy Leary mener at en gruppe på 3-4 uerfarne passer godt til et første trip.
Er der ellers nogle gode tips og tricks? Sjove ting at foretage sig?

Hilsen TeenSpeerit

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude i Hampen
Hejsa

20 g svampe som første gangs dosis er lidt i over kanten syntes jeg , jeg ville anbefale 10 g frisk 10 g frisk svare til 1 g tørrede.

jeg ved der er delte mening om dosis men start lavt for at finde ud af om det er noget for jer.
med hensyn til at sidde og trippe i en lejlighed så syntes jeg det er lidt nøja kommer der nogen gør der ikke og sådan jeg trippede for første gang uden for i sommers og det noget andet når man er ude i naturen og ved der ikke kommer nogen .

noget frugt noget at drikke en tegne blok det er rar at have ved hånden så man kan sklrive sine tanker ned

M.v.h

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
For mig lyder det til at du har sat dig ind i tingene - kan ikke se nogen grund til at du ikke skulle få et vidunderligt trip....

Mht ting i kan lave, så prøv evt at lav noget at det du normalt kan lide, med mindre det indvolvere farlige genstande osv...

Ellers nyder jeg udendørs trip i særdeleshed.... musik er supradupra, "lysshow" blinkende genstande, elektroniske apperater, trygge omgivelser... Der er en verden af sjov derude :D

Senest rettet af HopIFjordeN 04 jan 2007 22:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

@ Bjørneklo :wink: - Jeg overvejede også først en mindre dosis, men jeg har hørt og læst at det skulle være en smule irriterende oplevelse at mærke trippet komme, men ikke rigtig "bryde igennem" til den anden side. Ikke at sige at jeg leder efter en fuldstændig kranieblæsende oplevelse lige med det samme, men jeg synes da lige jeg ska' lidt længere ned i kaninhullet en bare til indgangen.

@ HopIFjorden -
Citat:
kan ikke se nogen grund til at du skulle få et vidunderligt trip

Håber da at du mener det omvendte! :lol:

Hov for resten! Tak for de hurtige indlæg og go'e råd!

Senest rettet af teenspeerit 04 jan 2007 22:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
1. Du lader til at have en sund indstilling til psykedelika og hvis du mener at du er klar, skal du bare springe ud i det!

2. Hvis i er 4 personer, der alle tripper for første gang, vil jeg anbefale en tripsitter - better safe than sorry, ik? :wink: Desuden er 20 g. friske Cubensis ikke nogen lille dosis, så en ædru person til at holde øje med jer ville ikke være nogen dårlig ide. Den person kan evt. ryge en lille joint, hvis han/hun har lyst(jeg har selv tripsittet en del, og det er ofte enormt underholdende!).

3. Sæt en hulens masse stearinlys op, sørg for at i sidder/ligger behageligt, lavalamper er altid godt - kort sagt: Gør det rart for jer selv :) Hav noget papir og en blyant ved hånden, for man ved aldrig om man får lyst til at skrive nogle ideer ned, eller får brug for at kunne udtrykke sig igennem tegning. Sproget virker temmelig utilstrækkeligt på svampe, så andre udtryksformer er ofte en stor hjælp

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Dejligt indlæg du har droppet til os "erfarne" hoveder. Keep up the good work.
Jeg synes personligt at du lyder til at være godt inde i sagerne og har gjort dig det nødvendige forarbejde.
Dog har jeg svært ved direkte at opfordre dig til noget. Men hvis dine venner har gjort sig et rimeligt forarbejde også vil jeg i hvert fald ikke være i stand til at finde på en god grund til at i ikke skulle begive jer på eventyr.
Gode råd spørger du til.
Jeg vil sige sluk telefoner, fjernsyn og de programmer på computeren der ikke levere lyden. Sørg for at have lidt let mad (meget gerne frugt) i nærheden samt vand. Jeg synes ikke det er fordi mad er et must på trip men muligheden kan være meget behagelig at have. Jeg synes også i skal forsøge at gøre det lidt rituelt hvis i har lyster i den retning. Start eksempelvis dagen sammen og forbered jer sammen på jeres trip. Det er ikke en dum ide at starte med at planligge lidt hvilke musik genre i ønsker at hører.. Jeg synes at taget i betragtning at i ikke går helt amok i høje doser at det virker forsvarligt nok at gøre det bare jer 4 sammen uden tripsitter. Dog vil jeg mene at hvis det er muligt vil det nok kun være godt hvis i aftaler at der er en tripsitter som bare ikke er til stede. Hvis eksempelvis i kan få en bror eller lign til at sidde stand by i tilfælde af at i skulle have behov for hjælp.
Jeg håber du kan bruge dette til et eller andet. Jeg er midt i opgave skrivningen og bruger bare et par min mens den er til gennemlæsning for eventuelle fejl=ikke super meget tid til grundighed eller sammenhæng..

Titel:
Medlem

Tak for de konstruktive indlæg endnu-endnu-endnu engang!

@ Hamp - Tak for de gode råd! Jeg havde godt nok heller ikke regnet med at have telefonen tilsluttet, men eftersom jeg har tilsluttet min computer til fjernsynet, kunne det vel være en meget sjov idé at sætte nogle fractalprogrammer/visualizations (WinAmp, Media Player og så videre) kørende. Eftersom vi alle 4 er "videnskabsmænd" (plus lidt flere gåseøjne), går vi ikke efter en decideret spirituel oplevelse. Men nu er det jo entheogener vi roder med, så den slags kan vel ikke helt skubbes af banen... :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du lader bestemt til at være klar til turen! Jeg vil dog også mene at det kan være en god idé at starte lavt når det gælder nye former for stoffer - man ved jo aldrig om man er meget følsom over for det specifikke stof. Men folk er jo forskellige - jeg starter lavt og arbejder mig op, mens andre foretrækker at springe ud i den dybe ende fra starten. Der er ingen objektiv rigtig metode, da det gælder om at finde ud af hvad der passer bedst til en selv.

teenspeerit skrev:
Jeg havde godt nok heller ikke regnet med at have telefonen tilsluttet, men eftersom jeg har tilsluttet min computer til fjernsynet, kunne det vel være en meget sjov idé at sætte nogle fractalprogrammer/visualizations (WinAmp, Media Player og så videre) kørende.

Mht. visualizations, så blev jeg ret skuffet da jeg gloede winamps milkdrop visualization på svampe første gang - det viste sig at være langt sjovere at se på "rigtige" psykedeliske farver fremkaldt af svampe, end de visualizations man normalt ser. De er kønne, men kedelige på trip syntes jeg. I ædru tilstand elsker jeg dem ellers...

Jeg er sikker på at i nok skal få et rigtig fedt trip - enjoy!

Titel:
Medlem

@ Mecka -
Citat:
Mht. visualizations, så blev jeg ret skuffet da jeg gloede winamps milkdrop visualization på svampe første gang - det viste sig at være langt sjovere at se på "rigtige" psykedeliske farver fremkaldt af svampe, end de visualizations man normalt ser

Naturligvis, det giver jo sig selv! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
jeg synes at vizualisations eller hvad de hedder er kedelige på trip men kender folk der nyder disse. Med hensyn til at trippe hjemme eller ude vil jeg årstiden taget i betragtning anbefale hjemme. Dog bør i ikke føle jer forpligtiget til at åbne selvom der er nogen der ringer på. Jeg husker selv engang hvor der blev banket på døren efter jeg havde indtaget en solid dosis ketamin, heldigvis vidste jeg hvem det var og at manden kun kom for at ryge en fed med mig, men jeg valgte nu alligevel at blive liggende...

Medlem
Brugeravatar

Mecka skrev:
Mht. visualizations, så blev jeg ret skuffet da jeg gloede winamps milkdrop visualization på svampe første gang - det viste sig at være langt sjovere at se på "rigtige" psykedeliske farver fremkaldt af svampe, end de visualizations man normalt ser. De er kønne, men kedelige på trip syntes jeg. I ædru tilstand elsker jeg dem ellers...

Jeg føler at jeg må tage ovenstående ord i mig efter et trip i går aftes. Jeg indtog 1.5 gram cubensis dyrket i growkit, sammen med kæresten og en ven. Vi satte en masse Sphongle på playlisten og fyrede op for den før nævnte "Milkdrop" visualization i Winamp. Tilsyneladende er denne visualization næsten skræddersyet til Shpongle, for musik og visualization gik op i en højere enhed. Udover uhyre smukke og komplicerede farvespil var der et utrolig veludført samarbejde mellem musik og farver - det var faktisk den bedste omgang visualization jeg nogen sinde har set. Det blev bestemt ikke mindre imponerende da en roterende blå cd-lignene skive dukkede op på skærmen, lige mens en stemme i en Shpongle sang sagde "Spinning... Spinning.. Spinning...". Det virkede i sandhed som om vizualisationen midlertidigt havde opfattet ordene i sangen, og fulgte dem...

For at sige det kort - visualisations kan bestemt være fede på svampe! :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja du lyder velforberedt - dejligt at se
- og velkommen til svampens magiske verden.

Med hensyn til dosis er det bedre at starte lavt og måske få for lidt første gang og tilstrækkeligt (lidt mere) næste gang,
end for meget første gang og få bad trip og ikke turde mere.
Jeg kender flere, der desværre er blevet skræmt fra vid og sans pga for stor dosis eller dårlig set & setting.

Svampene er vidunderlige! :D og hav ikke travlt med at få et vildt gennembrud, men prøv dig frem til du finder den rette dosis.
Her er det jo fedt, at du selv dyrker svampene, så du næste gang har exact den samme kvalitet - så ved du, om du skal tage lidt mere eller mindre.
Nogle af os er meget sensitive (tripper vildt og længe på lille dosis) og indtil du har prøvet, ved du jo ikke, om du skal have en elefantdosis.

Læs evt Stanislav Grof "Den Indre Rejse" du vil finde den nyttig og lærerig.

Vigtigt : at aftale at I starter og slutter sammen, så ingen paranoia bliver skabt pga en der er gået el.lign.

Efter mange års erfaring med både psykedelika og holotropi vil jeg klart anbefale jer at have en erfaren sitter med. Én der forstår at holde lav profil og være der for jer, hvis I får brug for det. Det er guld værd.

Og det er altså skøøøønt at kunne trippe til andre galaxer, mens en anden sørger for te, frugt, musik, berolige naboer der evt klager over larmen eller hvad der ellers måtte være.
Det er fint at I alle 4 er klar til rejsen og føler at I kan være der for hinanden, men ærlig talt så er det totalt fedt ikke at skulle være ansvarlig for en, der har fået for meget, hvis man selv er kogt. Så sitter - yep!

Enjoy og hav en fantastisk tur..
Lækkert at I starter eventyret med svampene, de er en del af vor egen natur/kultur. I just love´em!!!!
Herfra et ønske om et langt og lykkeligt trip-liv :)

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Altid praktisk, at have en valium hvis en af jer får et dårligt trip :wink:

Jaaaaa - lad os endelig høre hvorledes turen gik :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej Troll
Nej, det mener du sgu da ikke seriøst?
Man dør ikke af at være bange, men kan lære meget af sine bad trips.
De skal da ikke bare dopes væk!
Det kunne måske tænkes, at det, som dukker op fra dybet i forbindelse med et bad trip, vil være sundt at deale med, som man bedst kan nu.
Vi får aldrig mere at deale med fra psyken/den indre healer, end vi kan klare - selvom det nogengange føles alt for stort.
Hav tillid til processen og din indre vejleder.
Hvis man doper et bad trip væk ligger det jo latent et eller andet sted og venter på at komme frem igen. Hvorfor ikke deale med det med det samme - og komme videre til den anden side.. :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er ikke alle der umiddelbart under et bad trip kan gå ind og "behandle" den grund der har været til at man bliver bange/angst på et trip. Der er også folk der psykisk går i baglås, når først de bliver angst som f.eks. på et badtrip.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Troll skrev:
Altid praktisk, at have en valium hvis en af jer får et dårligt trip

Jeg ville nok vælge en sixpack, med guldbamser, så går det ikke så hurtigt nedad, men ned kommer du.

Hilsen Flimmer

Titel:
Medlem

Halløj igen alle sammen! Jeg tænkte lige at jeg ville opdatere nu jeg har 20 minutters tid alene.

Efter utålmodigt at have gået og ventet på at mine små børn ville poppe op kom dagen endelig hvor jeg brutalt skulle slagte og indtage de kære små (det tog hårdt på mig :roll: ) Vi var tre i min lejlighed, søndag aften. Vi satte lidt god gammeldags jazz på og spiste de udvalgte svampe. Vi havde hver især valgt de svampe vi selv syntes var mest appetitvækkende, og vi fik hver indtaget et sted mellem 15 og 20 gram friske svampe. Det var et genialt trip, med CEV, bølgende vægge og masser af sjove tanker. Mine to venner trippede koglerne af, men jeg synes dog ikke at jeg var lige så langt ude som de to andre. :lol: Det er helt klart noget der skal prøves igen, men nok først en gang til foråret eller til sommer. Jeg tror dog også jeg vil spise 2.5 gram (jeg regner med at jeg får tørret dem inden da).

Tak for alle de mange gode råd! Ingen af os fik noget som helst der lignede bad trips, ren og skær lykke hele vejen igennem! :roll: Og for resten Mecka, "Milkdrop" til WinAmp er perfekt til en god omgang Miles Davis! :wink:

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
banisteriopsis skrev:
Hej Troll
Nej, det mener du sgu da ikke seriøst?
Man dør ikke af at være bange, men kan lære meget af sine bad trips.
De skal da ikke bare dopes væk!
Det kunne måske tænkes, at det, som dukker op fra dybet i forbindelse med et bad trip, vil være sundt at deale med, som man bedst kan nu.
Vi får aldrig mere at deale med fra psyken/den indre healer, end vi kan klare - selvom det nogengange føles alt for stort.
Hav tillid til processen og din indre vejleder.
Hvis man doper et bad trip væk ligger det jo latent et eller andet sted og venter på at komme frem igen. Hvorfor ikke deale med det med det samme - og komme videre til den anden side.. :wink:

Du har helt ret i det du skriver om at face en evt angst eller ligne. Men der er nogen som har eftermèn som kunne været undgået med noget beroligende.

- Dertil har jeg selv haft en ven der gik totalt i panik. Efter en håndfast Valium kunne han samle sig nok til, at vi netop kunne tale om det der forgik i hans indre med det samme, imens svampene stadig virket.

Det gav et rigtigt positiv og brugbart afkast. Men uden det beroligende kunne jeg slet slet slet ikke komme i kontakt med ham.

Så med min oplevelse kan jeg ikke andet end have denne mening om valium ..... Sorry

Og tillykke med jeres gode trip, og toms up for seriøsitet for setting :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Svar til Treasure og Troll:

Klart nok at ikke alle kan "behandle" et bad trip, mens det er der.
Netop derfor anbefalede jeg en "trip-sitter", der var mere erfaren.
Mange kan tales til ro, eller guides vha. musik.
Derfor er det vigtigt med set & setting.

Et af mit livs værste panik-trips ændrede efter et par timer karakter, da jeg misforstod noget, en ven sagde til mig, og det lød bare for komisk, så jeg knækkede sammen af grin, mens jeg var ved at dø for tusinde gang (troede jeg altså...).
Når panikken letter og efterfølges af den der ubeskrivelige vidunderlige tilstand, så findes der altså intet bedre....
Næste dag var jeg dybt taknemmelig over stadig at være i live, og over alle de mennesker, der betød noget for mig...

Den til dato allerværste panik var ubeskriveligt forfærdelig.
Men en meget erfaren ven, der brugte den nødvendige tid, fik talt mig til ro og samtidig lavet space til den dybeste og mest vigtige terapeutiske snak nogensinde. Den nat lærte han mig noget om vigtigheden i at turde/kunne/ville være der uselvisk for en anden.

Men al respekt for, at vi alle har hver vores måde at gøre tingene på.
....Whatever works for you.......

Og tak for tilbagemelding - dejligt at I havde en fin oplevelse! :D

Titel:
Medlem

Hey igen alle sammen!

Endnu en gang tak for alle de gode svar! For at gengælde tjenesten tænkte jeg, at det måske ville falde i god jord med et billede fra mit nyhøstede flush!

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]