Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

hey download limewire og søg efter film omkring dyrkning af hamp du finder mest hvis du søger på engelske ord.....
Jeg har downloadet en masse lange film hvor de beskriver hvordan man laver et growroom og alt det....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stonez skrev:
Jeg vil nu foreslå dig at kigge på danske akvariesider, lige for at sammenligne priser.

Jeg har skam også bestilt pumperne fra akvarieudstyr.dk, du må ha' misforstået noget i din "Hjælp, jeg er stoppet med at ryge" rus :p

- Nå men her til aften gik jeg igang med skellettet til mit stiklinge/moder skab.. men fuck det var sværrere end som så! :roll:

Min arbejdsplan

Billede

Stemnings billede + resultat :joint:

Billede

Billede

Haha, det så ellers så helvedes let ud på de sites jeg har stjålet ideer fra, men der findes stadig intet bedre end at begive sig ud i en ny udfordring og kunne løse den med godt humør.. :mrgreen: [/b][/i]

Titel:
Det bliver mere og mere spændene dette projekt, fine billeder og fornuftige indkøb og gennemtænkt.

Keep the good work up!

Piercer :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Phew endelig kan jeg trække vejret igen efter alt det gips støv..

Først vil jeg lige vise mine ny ankommende pakker (Bestillings liste står højere oppe)

Billede

Jeg er rigtig begejstrert over de luftpumper og glæder mig bare til at få afprøvet dem, ser ud som om de er villige til at producere en del mere luft ud fra størrelsen og kvaliteten!

- Desværre havde CFL'en ikke overlevet turen, har dog ikke kontaktet hanfburg endnu, men regner ikke med det bliver noget problem!

Billede

Allersidst men bedst, fik jeg sat sider og fødder på mit nye skab

Billede

Lavet i vådrums gips, mangler dog et par låger af en eller anden art også få det malet inden og ude vendigt..
men det er rigtig lækkert der er ligepræcis plads til min stilklinge boks og 2 10L spande til et par moderplanter mums!!! :P

- Jeg er dog blevet lidt i tvivl om de 2 18w lysstofrør kan holde det hele i live?

Senest rettet af guldsky007 22 feb 2007 12:37, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Lalandia hvordan går det med arbejdet? og evt. growet?
Fulgte tråden da den kørte, og fik lige gennemlæst den igen. Er da meget interesseret i at høre nyt? :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg må skuffe dig, mit protjekt er gået fuldstændig i stå af forskellige årsager, men mest fordi jeg er blevet bange for at mit forbrug vil blive alt for hæftigt her i min unge alder..

men feedback er lækkert, og jeg vil da lige overveje at afsætte de sidste dage på skabet også komme i gang!

.. om ikke andet så glemmer jeg ikke denne tråd, jeg skal nok komme stærkt tilbage! :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay mht. misbrugspotentialet har du jo nok ret, men hvis man er konsekvent nok kan man jo højest sansynligt godt styre det :)

Desuden, er det da ellers temmeligt mange penge at bruge hvis ikke det skal udnyttes. Nu skal jeg jo ikke kunne udtale mig om penge er et problem for dig, men tråden var ufatteligt spændende at følge. Derfor er det lidt en torn i øjet at du ikke får noget ud af det :wink:

Men ja, post endelig nogle billeder og skriv nogle indlæg hvis du beslutter dig for at fortsætte.

Super fedt projekt, lidt noget vi alle drømmer om, men aldrig for gjort noget ved..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Søren00 skrev:
Desuden, er det da ellers temmeligt mange penge at bruge hvis ikke det skal udnyttes. Nu skal jeg jo ikke kunne udtale mig om penge er et problem for dig, men tråden var ufatteligt spændende at følge. Derfor er det lidt en torn i øjet at du ikke får noget ud af det :wink:

Hvis det er det han interesserer sig for, så er det jo ikke mange penge.
Er det også mange penge at give over 200.000 for en bil?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:
Søren00 skrev:

Hvis det er det han interesserer sig for, så er det jo ikke mange penge.
Er det også mange penge at give over 200.000 for en bil?

Hvis ikke den skal bruges er det da vel?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja hvis den ikke skal bruges til noget så er det mange penge at bruge, men på en måde så er det lidt det værd fordi jeg ville jeg være ret stolt hvis det var mig, der havde lavet så fedt et skab.... Så man kan jo bare have skabet stående i lang tid og så bare gå og åbne det en gang imellem for lige at tjekke sit resultat ud og se hvor god man har været og når man så blev ældre kunne man benytte skabet hvis man var bange for sit misbrug som ung :P Men hvorfor ikke bare dyrke en enkel plante en gang imellem så du ungår at ryge alt for meget og så bare ryge ved lejligheder så kan det jo ikke skade men jeg skal ikke udtale mig hvor hurtigt du bliver afhængig af ting :D Tak herfra

Ps det er et rigtigt flot resultat du har fået lavet du skal være stolt... Du virker som en der har tid til at få tingene lavet rigtig grundigt som ud også selv nævner! Du burde uddanne dig som snedker eller tømmer :joint:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Wulaa, så er jeg på banen igen!

Jeg valgte igår at droppe min ide med stilklinge/moderskab i mit første grow, jeg er rimelig lowbudget fortiden så det er ikke penge til udsugning/kulfilter til det skab pt. ...

Billede

MEN

Fandt mine "superskunk" frø frem og tænkte hvorfor ikke? - Min mor og mig er ikke helt enige om det er rigtigt at dyrke sit eget stash, så dette grow jeg går igang med nu, er lavet med henblik på at muligvis blive spoleret og planterne revet op.. nu må vi se hvad hun kan finde på..

- måske virker det forkert? men lad mig om det, jeg VIL dyrke min egen røg!!

Først og fremmest skulle jeg have fyldt min bobbler i veggeskabet op med godt de 50L vand den rummer, men selvfølgelig endte det med at pladen knækkede pga, vægten .. fik dog lavet en ramme som kunne støtte og skåret skufferne lidt til så de stadig kan lukke. bravo

Billede

- Ser ikke så godt ud med gaffa tapen, men jeg beklæder lige kanten rundt med mylar senere idag.

Også lige en update af mit kontrol rum, med de nye luft pumper og alt sat op (køber røg alarm senere idag) timer til CFL sat til 18/6

Billede

Der blev fyldt vand i bobbleren og placeret et 89cm luftgardin i bunden. Jeg gik så igang med de 3 gødnings produkter GROW BLOOM MICRO.. men så vidt jeg har forstået ud fra manualen skulle jeg hælde 75ml gro 35ml bloom og 35ml micro til 50L vand

Billede

Det gik dog helt galt..

Jeg har lavet et skema hvor jeg vil skrive alt jeg tilsætter vandet ind + ph/ec værdier jævnligt

Rent vand justeret med ph -
ph 5,8 ec 1,9

gødning tilsat
75ml gro 35ml bloom 35ml micro

ph 6 ec 2,48

10L vand udskiftet + ph -
ph 5,8 ec 2,48

dag 2

ph 6,5 ec 2,40

- Jeg fandt ihvertfald ud af at de doser som Advanced Hydroponics anbefaler er overkill, skal jeg skifte mit vand ud? og prøve med 50% af det anbefalet?

Billede

Nå men jeg lagde 10frø til spirring mellem 2 tallerkener torsdag, og lørdag aften udvalgte jeg 6 som skulle i potterne (desværre ingen pics)

Billede

Billede

- Jeg havde dog røget lidt for meget igår og kom konstant op og diskutere med mig selv om hvor langt rockwool blokkene skulle ned i potterne og hvor langt nede jeg skulle placere frøet, og om blokken skulle gøres fugtig.. men jeg valgte at placere dem midt i potten og fugte blokkene med lidt vand, hope it's right!

Billede

Billede

Billede

Vandet pjasker så dejligt op på potterne, som jeg ellers havde været urolig for ikke ville ske..

Billede

Det var ihvertfald en lille update fra mig, også må jeg se hvad der sker, jeg er dog rimelig urolig medhensyn til den høje ec værdi hmm :?

I'll be back :joint:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
det ser rigtigt godt ud ;) hold os opdaterede :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ja for satan da... Og skide god ide med den bedroller!!!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg må sgu tage hatten af for dig.

Det er en af de mest stealth, but yet badass setups jeg nogensinde har set.

Glæder mig til at se fremskridt :)

Mht. et for overdimensioneret forbrug af røg, så kunne du jo give lidt til venner og bekendte.

Ved godt, at det ikke lyder videre fedt, men hvad mister du? Det du får derimod, er et kontrolleret forbrug (der kommer jo til at være rigeligt), og så nogle ret basked venner :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dejligt at se der er nogle der følger med i udviklingen, og håber helt sikkert at denne tråd kan få flere til at hoppe på vognen, og måske få nogle gode ideer!

En rigtig lækker nyhed er at min mor overgav sig og gav mig lov, så længe det er stealth, men tanken om at der skulle forekomme en kortslutning (brand) har hun stadig i hovedet, men mon ikke det bare er et spørgsmål om tid før det er ude af tankerne.. - og ja jeg må tage mig sammen og købe den satans røg alarm!! :wink:

Den dårlige nyhed er så at mit Hanna ph/ec meter er gået i stå. Jeg er bange for at det åbenbart ikke har været helt vandtæt (har haft det flydene rundt i bobbleren, imens jeg har lavet andre ting), men en anden mulighed er at batterierne er flade.. det virker bare underligt at de skulle være døde så hurtigt, men nye batterier imorgen og jeg håber på det bedste med min ph/ec indtil da.. :U/

Nå men update..

Billede

Billede

Billede

Jeg var godt nok ved at blive urolig for at spirrene var gået i forrådenelse eller noget, fordi jeg dummede mig med at plante dem for langt nede i grodan blokkende, de begyndte så småt at udvikle kim blade nede i blokken istedet for, men jeg fik krænget nogle af de værste lidt op med en tændstik, så nu kører det bare :>

Alle 6 er begyndt at titte frem, de fleste er dog stadig ved at smide skallen som i kan se..

Nu ærger det mig gevaldigt at jeg ikke valgte at købe nogle andre frø.. :/ men okay god skunk skal jeg nok få, og jeg skal jo starte et sted!

- Udover det, er jeg gået i gang med at lave en ramme med noget "hegn tråd" til flower rummet, nu når jeg har valgt at bruge SOG metoden ..

Billede

.. men jeg har et spørgsmål som jeg ikke rigtig har kunne finde svar på. Hvor store skal "maskerne" i nettet være? Jeg kan ikke rigtig se for mig hvor gode de er til at kravle igennem.. men en 7x7cm så går det vel ikke helt galt?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Goddammit, jeg har taget strømmen til skabet..!

Min hanna ph/ec måler er åbenbart død, jeg må kontakte forhandleren..

og jeg har desværre ikke i sinde at kører vidre uden, og jeg har på fornemmelsen at det tager mere end en uges tid at få sendt en ny "der virker"..

men okay, så får jeg tid til at skaffe mig nogle ordenlige frø, og lave mit skab til moderplanten færdig..

.. jeg vil dog stadig holde liv i tråden, med mere setup og grow senere!!

- sidder fandme næsten med tåre i øjene, syntes jeg havde knyttet mig så meget til de små.. selvom der ikke engang er gået en uge

i'm out :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvor ærgeligt! Håber du holder os informerede når du genoptager projektet :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Endnu en gang RESPEKT, Lalandia! Hold os opdaterede, med dette inspirerende og gennemtænkte grow!

alt det bedste
bubbles

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Hehe, sikke da en forstående mor du har dig. Efter din tråd, har jeg selv gået og leget med tanken. Utrolig som det her forum får mig på afveje - først Flimmers tråd om sit svampegrow, og nu dit om cannabis :twisted:

Men cannabis'en må nok vente lidt, har hverken tid eller penge til det, hvilket jeg kan forstå det kræver - og hvad der er værre, så tror jeg ikke mine forældre ville forstå ;)

Men ser godt ud, flotte billeder af spirene, og ærgeligt med dit pH-meter.

Glæder mig til at se videre nyt!

P.S, hvorfor er du ærgelig over de frø du har pt.?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Huh, gode nyheder.. skæv som jeg var havde jeg åbenbart formået at vende batterierne i ph/ec meteret forkert, det forklarer ligesom alt :roll:

Jespar: Jeg havde bare en mere potent og mere sog villig sort i tankerne, især når jeg planlægger at have en moderplante der gerne skulle give mig mere end en enkelt høst - så skal det altså være drug of own choice!!!

Long time, nothing seen?..

Ordre ankommet:

Hanfburg

4 x Leuchtstoffröhre 60 cm TL-D 865 18W
1 x AKF Industrie 160cbm/h ø100mm
1 x LSR-Armatur Philips 1x18W 60cm
1 x Rohrlüfter LTI 175 cbm/h ø100
1 x Justiergewicht 100g
1 x Dimmer ETX 0,1 - 1,5 A
1 x Combidec ø 100 mm lfm.
2 x Schwarz-Weiß-Folie 2m breit lfm.
2 x Runder Untersetzer, ø 30 cm
2 x Schlauchschelle ø 90-110 mm
1 x Skalpell mit gerader Klinge

235.40 EUR

Billede

Sidst var jeg jo også igang med en ramme, og i skal da ikke snydes for det færdige resultat..

Billede

Nu er det vidst også ved at være lang tid siden der er sket fremskridt ved mit Moder/stiklinge skab, og med mine nye dele har jeg massere at se til.. :D

Billede

Billede

- Jeg havde desværre ikke flere kroge, så jeg kunne få udsugningen og filter hængt ordenligt op.. det bliver imorgen. Som jeg sikkert også har skrevet tidligere har jeg haft vilde problemer med at lave låger til skabet, så det er altså endt ud i sort/hvid plastik med velcro rundt langs åbningen - kommer senere..

Jeg kan også lige røbe, at der er lidt frø på vej, dels til mit indendørs, men jeg går også med et mindre guerilla-grow i tankerne (det vil dog formentlig ikke blive postet her) ..

.. det var alt for iaften, sleepy sleepy!

Senest rettet af guldsky007 14 mar 2007 18:02, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]