Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
In our memories

Steve Miller - Sailor - 1968

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Dire Straits, Bruce Springsteen, Infected Mushroom, DJ Tïesto, Überdrück, Robbie Rivera. bare for at nævne et par stykker....

Dedikeret medlem

@psygoa, hvad har nedenfor stående med meninger og holdninger at gøre?
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Techno musik egner sig ikke til Hash, det er lidt en fornærmelse imod rusen...

Citat:
tror du ik bare det er dig der er snævertsynet?

Citat:
Det er spild at høre på techno når man ryger fed

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg synes egentlig det meste, lidt komplicerede musik (dvs. ikke pop musik) er ret velegnet til en rygersession. Det er tit man rigtig får hørt musikken for første gang, den rammer dybere i ens "sjæl" (brugt af mangel på bedre ord).
Et konkret eksempel er engang hvor Ashoka og jeg sad og havde en lille hyggelig rygeraften bare os to. Og jeg kiggede på min musiksamling, og kunne ikke rigtig finde ud af hvad vi skulle høre. Så ser Ashoka en brændt skive der står "Gotan Project" på, og spørger om vi ikke skal høre den, da han har hørt at det skulle være ret fedt electronica, og jeg siger lidt tøvende "joowda, men jeg har lyttet lidt til det, og det sagde mig ikke noget", vi sætter den på alligevel, vi er skæve, og daaaamn hvor lyder Gotan Project bare fedt... jeg fik endelig hørt hvad det egentlig var de spillede, og jeg var meget glad for at vi satte det på.... hehe...Der sker noget med oplevelsen af musik når man er skæv... det er helt fantastisk, og det er ikke fordi det går væk når man er ædru igen, jeg kan stadig høre hvorfor jeg synes GP er gode...

Nå, det var bare lige en lille anekdote fra det virkelige liv... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
-Satori

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Mit valg af "hash-musik" er meget forskelligt. Oftest afgøres det af hvilken gruppe, man sidder i.

Nogen kan lide masser af guitar-lir - a'la Iron Maiden med de lange skrigende guitarsoloer. Det har jeg det såmænd også fint med at høre i en skævert.

Dog er jeg mest til ambient eller noget stille melodisk trance. Så kan man nemlig svæve på tonerne, når øjnene lukkes og indlevelsen er total. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Månen
Det skuffer mig at se at der slet ikke er nogen som har nævnt Massive Attack!!!! størstedelen af alle de joints jeg har røget i mit liv, har jeg røget til de dunkle rytmer, chillede basser og storslåede strygere, som udspændes i Massive Attacks enorme melodiske paradis! Det er førsteklasses bonghovede-musik, men intelligent psykedelisk techno er jeg da oxo glad for at høre når jeg er skæv (dvs. næsten altid)!
Shpongle som er blevet nævnt, de er for fede at lytte til når man har fyret en ordenlig J'!! Deres musik kan simpelthen sluge mig levende når jeg er skæv!!!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af eb:
@psygoa, hvad har nedenfor stående med meninger og holdninger at gøre?
Citat:
Techno musik egner sig ikke til Hash, det er lidt en fornærmelse imod rusen... <HR></BLOCKQUOTE>
Citat:
tror du ik bare det er dig der er snævertsynet?

Citat:
Det er spild at høre på techno når man ryger fed

Det er da ikke andet end meninger. Det kan måske læses, som om det er faktum, men det er jo bare folks egne meninger.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jep that's the man. Dog er det kun albummet: "The rising sign", som er noget værd. "One but different" halter desværre en del. Men ellers, ja, koxbox forever. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
kan i sige hææææphop ? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

J5(især skæringer som quality control og the game er så mega tight)

wu tang clan er også fede

teddybears stkhl. - rock'n'highschool er faktisk fed. fedt beat imo.

non phixion er så tight

af danske er der self JMA, HR og Malk.

bare lige nogle få uden større orden [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

EDIT:

anima lad nu vær med at provokerer det er få dumt. man kan da sagtens lytte til techno over fed...

[ 16 Juli 2003: Besked ændret af: DN ]

In our memories
Brugeravatar

Techno musik egner sig ikke til Hash, det er lidt en fornærmelse imod rusen...

Nej så hellere noget rigtig Psychedelisk af den gode gamle klasse, Moody Blues, The Beatles etc.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
ja, hiphop er faktisk heller ikke værst når man tripper [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] der plejer også at være nogle fede rytmer imellem sangene.

BTW: D12 - Derty Promo smider mig af en eller anden grund ind i gangster-gaderne i New York [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
THC gør at man bliver ekstremt sensibel og analytisk over for lyd og musik i det hele taget, ikke bare over for bestemte genrer eller bands. Og det interessante er, synes jeg, at det gør en i stand til at overskride de tilvante ideer om musik, som man normalt er begrænset af. Pludselig kan man sidde og flippe ud over over noget man aldrig før havde troet kunne lyde godt, fordi det er nogle andre parametre i musikken man lytter efter og fordi man kan overskue musikken på en helt anden måde end ellers. Så på en måde synes jeg det er absurd at tale om at bestemte ting lyder godt når man har røget - min opfattelse er at nye og overraskende ting lyder fedest. Så hash er nærmere en måde at nedbrude de konventioner og faste ideer man har om musik. (det var vist også Satoris pointe, men her kommer den altså igen - bortset fra at popmusik efter min mening også kan lyde fedt nok på hash)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Syntese:
THC gør at man bliver ekstremt sensibel og analytisk over for lyd og musik i det hele taget, ikke bare over for bestemte genrer eller bands. Og det interessante er, synes jeg, at det gør en i stand til at overskride de tilvante ideer om musik, som man normalt er begrænset af. Pludselig kan man sidde og flippe ud over over noget man aldrig før havde troet kunne lyde godt, fordi det er nogle andre parametre i musikken man lytter efter og fordi man kan overskue musikken på en helt anden måde end ellers. Så på en måde synes jeg det er absurd at tale om at bestemte ting lyder godt når man har røget - min opfattelse er at nye og overraskende ting lyder fedest. Så hash er nærmere en måde at nedbrude de konventioner og faste ideer man har om musik. (det var vist også Satoris pointe, men her kommer den altså igen - bortset fra at popmusik efter min mening også kan lyde fedt nok på hash)<HR></BLOCKQUOTE>

Du har fuldstændig ret. Det er også min opfattelse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan også bedst lide trance / psytrance når jeg er skæv... det er da noget fis at sige at det egner sig bedst til amfetamin/kokain, hvorfor tror i det hedder PSYtrance? Specielt Aarhus-psytrance er godt når man er skæv, fx Insane Behavior, Alrune, The Vicious Spiral, Grapes of Wrath...

Ellers går jeg da heller ikke af vejen for lidt lækkert chillout, som Shpongle, Saafi Brothers eller Emou.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Ja, ville jeg nu også. Men meningen med oprettelsen af denne topic var at høre hvad folk hørte.

Jeg er f.eks. meget følsom overfor lyd når jeg har røget - ISÆR når jeg blander det med alkohol. F.eks. har jeg aldrig haft noget imod Popstars Julie's "Shout", men da min winamp pludselig skiftede til den sang da jeg var i skæv tilstand, så gik jeg fuldstændig i panik... lyden var tortur.

Også Dare Devils theme "Bring me to life" med Evanesence kan jeg godt li - men da jeg indtog hash oralt for ikke særlig længe side og hørte sangen udenfor, så troede jeg at jeg var i helvede, og fik badtrip resten af aftenen.

Derfor mener jeg også, at der må være nogle folk derude der er ligeså følsomme som jeg er overfor lyd - og så syntes jeg jo som sagt at det ville være sjovt at høre hvad folk kunne li og hvad de ikke kunne li [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Okay, Ali - jeg har da også nogle ting, som har været særligt fede at høre flere gange på hash. Især hvis jeg har hørt det på syre før jeg hører det på hash -så er der ligesom hul igennem på en helt særlig måde. Det gælder f.eks. Brian Eno - My life in The Bush of Ghosts og Pink Floyd - A Saucerful of Secrets/The Piper at the Gates of Dawn. Dem hørte jeg på trip sidst i 80-erne og kan stadig flippe ud over dem når jeg har røget. Og når jeg ikke har røget....

Dedikeret medlem

Brian Eno - My life in The Bush of Ghosts og Pink Floyd - A Saucerful of Secrets/The Piper at the Gates of Dawn

super super super

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fenriz: Hvorfor nævnede du ikke Parasense vs ni - a nam vse ravno? For sejt!

Eller hælder jeg også til Infected, shpongle, og diverse techno

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hvis man skule nævne alle de numre der er gode at lytte til mens man er skæv, så har du altså en laaaang liste... så er det bedre at bare komme med visse navne, så stilen ligesom er lagt... det var måske derfor Fenriz ikke nævnte det ene nummer... men jo, det er et fedt nummer.

-Satori

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Alice in Chains MTV unplugged kan i tåle at høre mig sige dte mere? Det er så fedt når man er skæv!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]