Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har søgt på google, jeg har kigget på Dansk Cannabis Forening og andre sites, men det er næsten umuligt at finde opskrifter på Hash-kager, muffins, popcorn, etc.

Er der nogen der har en idé om hvor man kan finde disse opskrifter henne? Eller er det noget i sidder tilbage med? Jeg er mest interesseret i Hash-kager, men vil da gerne høre om andre ting [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg skal prøve lortet oralt for første gang her på lørdag, men hvis jeg ikke får fat i noget, så må jeg vel køre den klassiske metode? [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Så har du ikke kigget godt nok [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Her ligger rigeligt med opskrifter, og på DCF har Bwana et topic i "Rygeren, hvad ellers" hvor han skriver adskillige opskrifter...

Så prøv igen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Opskrifter

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 01 Juli 2003: Besked ændret af: MoS ]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

hehe, takker.. jeg var også ved at blive lidt hidsig til sidst [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] tror jeg har ledt i en times tid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ellers kan du vade ned på dit lokale bibliotek og spørge efter "Den høje Kogebog" af Adam Gottlieb... de plejer dog at skumle lidt til en [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Forresten, hvis du bare skal lave en hurtig kage så køb en af de chokoladekager til 10 kr i netto hvor du bare skal tilsætte vand og olie... tag så meget olie som der nu står og smulder hash/pot ned i det... varm det i en pande/gryde ved svag varme i 10 min. og hæld det i blandingen, følg resten af opskriften der står på pakken.

Vær opmærksom på at man ikke skal have så meget som når man ryger det, så ½-1 g. pr person er rigeligt.

Held og lykke med det.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

en halv gram standard (joint) sparker mig til månen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] læs selv her: http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=view&id=501

Så jeg regner med at puste det lidt op og smide en gram standard i.. tror jeg... men satser jeg på indtil videre.

Forresten, når jeg har smuldret det i og alt det der, og fulgt opskriften, hvad skal der så ske? Skal jeg bare smide dem i ovnen i de (højst sandsynligt) 200 grader som de anbefaler? Ved ikke hvorfor jeg tænker på det, men hash og varme... hmm? Det gør ikke så meget går jeg ud fra?

[ 01 Juli 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ingredienser:
100 g smør/margarine
1 ½ dl sukker (120 gram)
1 dl sirup
1 æg
1 tsk natron
1 tsk kanel
1 tsk nelliker
1 tsk ingefær
5 dl mel (250 g)
1 dl letmælk
samt naturligvis 1-2 gram hash af valgfri kvalitet.

Smelt fedtstoffet og smulder hash'en i. Rør godt rundt og sørg for at der ikke er nogen store stykker tilbage. Varm op til omkring kogepunktet og tilsæt sukker og sirup. Varm på det indtil det er en homogen, smeltet masse. Køl det af til omkring 60 grader C og tilsæt æg. Rør godt. Bland natron og krydderier i melet og rør det i dejen sammen med mælken. Fyld dejen i et fladt, smurt ovnfast fad/en lille bradepande. Bagetiden er ca. 75 minutter ved 150 grader.

God fornøjelse!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Prometheus
Mange tak... Jeg gemmer lige opskriften, men jeg tror at jeg vil købe noget kagepulver i Alta, Netto, Føtex eller sådan noget, til at starte med. Så fixer jeg bare 2-3 gram stanard til 3 personer i smør eller magarine, og hælder det ned i pulvet med de andre ting pulveret nu kræver.

Så får jeg at se hvordan det virker... Så kan jeg altid bage alt selv, når jeg ved hvordan det hele fungerer... damn, jeg har sommerfugle i maven [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Er man egentlig garanteret at mærke virkningen når man indtager hashen oralt, eller er der en chance for at det hele går til spilde? Jeg bliver MEGET let skæv og godt skæv af 0,5g standard, og jeg kan mærke at jeg er beruset efter 4-5 øl... siger det lidt?

Og hvad skal man egentlig spise inden man indtager det? Og hvor lang tid inden?

Jeg overvejer at spise den ene gram ved 15-tiden, så har jeg læst at der er en Coming Up på nogle timer. Så lad os sige at jeg er begyndt at blive fucked omkring 18:00. Hvorlænge kan det ca blive ved, hvis jeg har spist rigtigt inden?

Ved det, nogle underlige spørgsmål [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Du er nok skæv, indtil du ligger dig til at sove igen...:) Og jeg vil nok sige, at hvis du spiser det klokken 15:00, er du godt skæv klokken 17:00...

Jeg ved ikke hvordan man spiser rigtigt, men du skal nok ikke spise for meget, for der skal jo både være plads til kagen, og plads til den fråder du får på, efter du er blevet skæv...:)

Sørg for at købe ind, så du ikke mangler noget når du er blevet skæv. Det er ikke altid rart at skulle ud blandt normale mennesker...:)

- Rylle :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Du skal nok passe lidt på de doser der... man siger at det virker ca dobbelt så kraftigt oralt, så hvis du blir skæv af ½ g. normalt så er det nok ikke så smart at dosere 1 g. pr mand [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

På den anden side ville det være ærgeligt hvis i ikke fik nogen virkning. Jeg har det på samme måde som dig, bliver meget let påvirket af forskellige ting fordi jeg er tynd, så mit råd ville være at i skulle bage kagen med de 2-3 g. i men nøjes med at spise halvdelen til at starte med. Hvis der ikke er en effekt efter 2 timer kan i jo så spise resten.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Yep! Når dejen er i den smurte form, smider du den bare i den forvarmede ovn. Den opskrift jeg plejer at følge, står der at kagen skal have en halv time tror jeg nok! Men jeg ved ikke om det er en trykfejl, eller om fordi der er hash i, at den så skal have længere tid. Stik en strikkeping, eller tynd kniv ned i midten (Hvis det altså er een stor kage), og når du hiver den op igen, må der ikke sidde noget ubagt dej på. (Du er ikke i tvivl, når du ser det). Jeg plejer at lave een stor chokoladekage, og den skal ca have en time.

Husk at lade den køle af når den kommer ud af ovnen... 10 - 15 minutter hvis den står udenfor eller i et åbent vindue, og 15 - 20 minutter hvis den bare står på køkkenbordet.

Når jeg laver kage, så plejer jeg at bruge en aflang form på ca 25 - 30 cm. Og så smider jeg ca 3 gram hash i. Hvis man så spiser et stykke på ca et par centimeter, så får man et udemærket trip...:) Ikke for stærkt, og ikke for mildt! Er det ikke stærkt nok, så kan man jo bare spise et stykke til...:)

Held og lykke med det, og prøv dig frem! :)

- Rylle :)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

tak for rådene [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Som sagt, så har jeg tænkt mig at købe kagepulver og følge ingredienserne. Men nu er jeg ikke længere helt sikker på, om der er sukker i sådan noget kagepulver [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Jeg har nemlig fået at vide, at når man laver en hashkage, så må der IKKE være sukker i, kan det virkelig passe?

Selvfølgelig må der være sukker i en hampekage

Men hvorfor laver kager af div. pulver - når det ikke tager ret meget længere tid at lave en super lækker kage helt fra bunden af - tune ind på DCF og prøv en af alle mine opskrifter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]