Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey folks.
Jeg har nogle få spørgsmål jeg lige vil fyre af og håbe på at jeg får nogle seriøse og gode svar. :D

Er det ikke nemmere at skaffe sig sådan et plast filter, i boderne ved staden f.eks., end at skulle rulle en selv ud af noget pap hver gang?

Har hash med god eller dårlig kvalitet et specielt navn eller hører de bare under navnene semi og ryger?

Og kan man købe Smoking i alle nærbutikker?

:twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Syntes ikke det er bedre - alle de jointrør - de er ikke lavet af plastik - jeg har haft, har jeg sgu smidt væk, så sværger til pap=) det er på ingen måder besværligt, bare find en tykkelse efter temprement - lav en mussetrappe på 3-4 trin og rul resten om det =perfekt filter...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har selv købt et træ jointrør på staden, nogle gange bliver det stoppet, men så er det godt at piberenseren er opfundet!

Der findes meget andet hash end semi og ryger... Lad mig komme med et par eksempler: standart, rød libanon, marokko, sort nepal, superryger, juleryger, fransk papir, grøn smaragd osv...

Og nej, man kan ikke købe smoking i ALLE nærbutikker :D

:roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Er det ikke nemmere at skaffe sig sådan et plast filter, i boderne ved staden f.eks., end at skulle rulle en selv ud af noget pap hver gang?

Fordelen ved at selv lave det i pap er at de altid er rene og ikke smager af noget af det du røg sidst. Og hvis man øver sig så kan man lave et joint filter af pap(spillekort er gode) som er lige så lige og perfekt som et træ/plastik jointrør-

Har hash med god eller dårlig kvalitet et specielt navn eller hører de bare under navnene semi og ryger?

Det kommer helt an på hvilken slags hash du får fat på. Men generelt hører de til efter navn. Men problemet er bare at en eller anden pusher kan sige. "Det her er super røg,super ryger" Så kommer du hjem med 2 gram tør standard. Så den eneste måde at vide med sikkerhed er at få noget erfaring og selv lære det.

Og kan man købe Smoking i alle nærbutikker?

Ja de fleste steder. Ikke ude på landet. Kommer meget an på miljøet. vil tro at nogle steder i det dystre og indremissionske jylland så kan du blive smidt ud for overhovede at spørge. Overdrivelse fremme forståelse. Mens man i de større byer kan købe det på lige fod med tyggegummi.

Og til dit andet spørgsmål i den anden post. JA der går meget til spilde i joints som røg. ikke 50% men måske 10-20%, hvis du står uden for i 20 sekundmeter så ryger der selvf mere. Mest økonomiske og desværre også smagløse måde at ryge på er bong.

Mvh Mikkel

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Vil lige smide en kommentar til filtret, som DYSW siger, så kommer jointrør hurtigt til at smage af gammel røg. Og ja, det tager ikke længere tid en ti sekunder at lave sådan et filter, så kan du også selv bestemme størrelsen. Jeg foretræker covers fra brændbare Cd-er, ellers plejer pizzeriaerne at være gode til at smide brochurer ind, som også er ret gode.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ned på posthuset og be' om en flyttemappe - den er gratis, og den indeholder pap i perf. str. til flere mdr... :D

Titel: Super
Junior medlem

Ja, jeg vil konkludere ud fra jeres svar at lave et filter ud af pap selv vær gang ville være det mest effektive.

Men for mig lyder det som om at der er rimelig store huller i sådan et hjemmelavet filter. Hvorfor så ikke bare bruge ciggaret filteret? Det er måske for tæt?

Titel: Re: Super
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gentle_seb skrev:
Ja, jeg vil konkludere ud fra jeres svar at lave et filter ud af pap selv vær gang ville være det mest effektive.

Men for mig lyder det som om at der er rimelig store huller i sådan et hjemmelavet filter. Hvorfor så ikke bare bruge ciggaret filteret? Det er måske for tæt?

Et filter filtrere jo.. Det er kun fordi vi er for nærige til at lade noget gå til spilde :D

Det kan selvfølgelig lade sig gøre!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fold filtret fire gange, så det ligner et M, og rul rundt. Der er huller i, ja, men når du stamper din joint vil det ligge tæt nok til at der ikke ryger noget igennem.
Mht cigarret filter, så kan du også bruge det, men vil jeg selv nødig gøre. Har på fornemmelsen at alt det gode sætter sig i det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Ey cigeretfilter er totalt ubrugeligt. De tar alt smag og meget af effekten. De er lavet til tobak og til tobak som er pakket på en speciel måde. + der er en masse tilsætningstoffer i filteret.

Men man kan godt lave en joint så den bare ligner en cigeret. Så længe man tager filteret ud først.

Her er en guide til hvordan.

http://www.weedfarmer.com/joint_rolling ... -agent.htm

Mvh Mikkel

Titel: ja
Junior medlem

Jaja kender jeg godt, skolejoint, spion, secret agent, kært barn har mange navne, men ville sådan set bare hører fidusen i at fjerne ciggaretfilteret og det har jeg så fået fortalt nu :)

Tak for det , god jul :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Køb et rigtigt jointrør i ben ikke alt det sure pap og plast :wink: Hvis du ryger jævnligt er det helt sikkert værd at investere i et godt rør !!

Husk at rens det HVER GANG der er røget på det !

Titel: Super
Junior medlem

ok tak for rådet :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]