Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Her på Vestsjælland, svømmer vi i skunk :D Ingen problemer her :wink:

Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
bubbles skrev:
mani skrev:
Men jeg forstår ikke hvordan pot og skunk kan sammenlignes virkningsmæssigt.

På samme måde som man kan sammenligne en alm. pilsner med en årgangsøl. :P

Tjaeh. Arv/miljø dynamikken spiller en vigtig rolle. Skunk kan have et nok så godt potentiale i sine gener, men bliver de bare smidt i en spand jord under en stuelampe, så er de ikke meget værd. Tager man nogle potfrø og dyrker med under optimale forhold, så kan det godt være, at de genetisk ikke er ligeså interessante, som skunkfrøene, men man udnytter hele potentialet i generne.

Titel:
Junior medlem

Jeg ryger kun ca. en gang vær tredje uge, i ferierne ryger jeg nok en hel del mere (2-3 gange i juleferien). Og da jeg ikke ryger så tit skal der heller ikke det store til.

Jeg tror det er det ansvarlige forbrug for mig, hvis jeg også skal kunne følge med i på gymnasiet. :) Hellere på den sikre side har jeg det lidt med.
Kan sku også godt være at der kun er til en stor månede. Det tør jeg ikke sige.

Men vdr. det med styrkeformen så syntes jeg at det lyder vildt at skunk skulle være meget stærkere end totak. Bør jeg så hellere blande det med tobak? Eller bør jeg ligesom pot bare ryge det uden tobak? Lyder sku som noget virkelig kraftigt StAsSsSs.. :D

Men undre mig bare at jeg ikke kan finde nogen der sælger det på Christiania. Også pot er svært at finde der. Har nemlig tit tænkt mig at lave nogle kager med pot, eller chai. Men når jeg ikke lige kan finde noget ordenligt, såå :S

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude i Hampen
theis det lyder til at du har et fornuftig brug af cannabis keep it that way 8)
med hensyn til rygning af skunk kan jeg sige jeg ryger det rent syntes det smager bedre også får jeg ikke den extra nikotin i mine lunger ( ryger nok smøger i forvejen)
hvis det er pga af potensen af skunk du vil putte tobak i så kan du rulle en mindre joint end du ellers ville have gjort

Peace

Bearclaw

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Theis skrev:
Hvilken prisklasse bør jeg købe det i. Og hvorfor?

Hvis vi dropper bekymringerne og bare antager, at kvalitet følger prisen, så køb det bedste du kan opdrive. Du ryger alligevel ikke så ofte, og derfor fortjener du da at få den fedeste oplevelse, hver gang du gør det.

Jeg ved ikke helt, hvad det er med standardhashen, men rygterne går på at den (typisk marokkanske) cannabis bliver høstet, voldtørret i solen(!), rystet over meget grove sier, og derefter presset hårdt og brutalt sammen til hashplader. Sommetider tilføjes der diverse substanser, der gør at hashen hænger bedre sammen (smart når man har mange plantedele i hashen, da det ikke klistrer så godt).

Det ultimative alternativ er dansk, hjemmedyrket skunk eller pot, der er blevet nusset hele sæsonen, høstet på det helt rigtige tidspunkt (potent, men ikke overmodent og dermed stenet), tørret i relativt kølige og mørke omgivelser, rystet i fintmaskede sier eller bubblebags og nænsomt rullet sammen til små klumper med intet andet en håndkraft.

Forskellen ligger ikke bare i den tekniske potens (altså selve THC procenten). Det ligger også i forholdet mellem cannabinoider, og nok så vigtigt: de dejlige cannabinoider er ikke degraderet til de mere stenede og klumpedumpede molekyler.

Folk taler meget om at skunk er det ultimative produkt, men pot er mildere og mindre stærkt. Skunk er bestemt dejligt (omg ... Cinderella 99 :shock: ), men kan du skaffe veltrimmet pot, der er blevet elsket af sin ejer, så kan det være en fantastisk oplevelse.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

mani skrev:
Pot indeholder gennemsnitligt 1-3% thc, hash omkring 8-10%, og skunk kan komme helt op på 30%, eller mere faktisk. At pot og skunk er i "græsform", og ikke er en sammenpresset klump, kan jeg godt forstå man kan sammenligne, men det er da vist også det eneste? Statistisk set kan skunk jo være 10+ gange så kraftigt som pot :?

Det er sandheder med modifikationer, selv om du har ret langt af vejen :)

At pot indeholder 1-3% THC skyldes amerikanske forhold, hvor NIDA til research formål (og de 7 medicinske cannabispatienter, der er i USA) laver et standardiseret lorteprodukt, som har netop disse procenter. Det er lige i underkanten af det de fleste hashrygere gider ryge. Pot, der er behandlet ordentlig og trimmet efter alle kunstens regler, indeholder mere.

Hash, der er lavet ordentligt, består af næsten intet andet end harpiks trichomer der er fyldt af THC. Desværre har du ret, når det kommer til den voldsomt kommercielle hash, og de fleste tilgængelige procenter er baseret på politiet beslaglæggelser. Men der findes bedre. De hasholier der normalt bliver lavet på alkoholekstraktion ligger omkring de 35-40%, og det er jo igen for det meste opløst harpiks :)

Det man kan sige er også, at hash jo nemt kan laves af skunk, og det er umuligt at skunk derfor pr. definition skulle være så mange gange stærkere end hash. Så det kommer altså vældig meget an på, hvad det er vi taler om: hvad for noget hash, og hvad for noget skunk, og hvad for noget pot? Taler vi gennemsnit - og gennemsnit af hvad?

Desuden er der også en vis skepsis overfor nogle af de påstande, som visse frøbanker kommer med i forhold til deres skunk og disses potens.

Titel:
Junior medlem

Har kun dårlige erfaringer med pot som min ven købte på Christiania. Min ven mærkede ikke en stor virkningen men jeg mærkede den dog, da jeg havde røget en en hel del. Men fanden jeg havde hovedpine da rusen gik væk, næste dag... Så det var ikke så sjovt. :)
Men jeg tror til dels vi var uheldige. Det var vært fald ikke noget pot der var dyrket med massere af kærlighed. ;) Så jeg må ud og få noget mere. Det er vel også pot der er bedst når man skal igang med at bage. Og så til pot chai ;)

Jeg syntens ikke det lyder så fedt at jeg så bare skal lave en mindre joint. Så varer det hyggelige øjeblik jo også mindre. Men selvfølgelig, skal det prøves.

Bare sådan ca. hvor meget koster så et gram skunk? Meget mere end pot? Bare så jeg hved om det jer køber er over eller under det nomale...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Det har godt nok været noget dårlig pot, du har fået der!! For vildt.. Skunk koster heromkring 30 og opefter (det dyreste 80).. Priserne er faldet en del på det sidste. Ved ikke hvordan det er andre steder..
Og det er nice røg :lol: og ingen hovedpine :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Røg noget buddder her forleden. Det har en THC procent på ca.97% virkeligt lækker rus. Her er lidt info.

Sådan rent pengemæssigt ser det sådan her ud.

1 gram koster 460 kr = 1000mg. 33.3mg svarer til at ryge en joint med 0.5gram i. (80-90krs hash) dvs. 30 skæverter som varer 3-5 timer for 15.3 kr per gang.

Det er ikke specielt billigt ift så meget andet. men den her rus man får er noget helt specielt. Mange vil måske tænke okay hvis 1 gram budder er på 97% så må de svare til at ryge 6 gram skunk eller hash med en thc procent på 16%. Men sådan virker det ikke. forstil jer et glas som er delt op i procenter ud fra hvor meget det er fyldt.

Du ryger 5 joints på 16% thc og du fylder kun glasset op til 16% stregen, ligegyldigt hvor meget du ryger så kommer du ikke højere op. du bliver mere omtåget men ikke mere skæv. Hvis du så ryger det her budder kommer du op på de her ca. 97% og glasset er lige pludselig fyldt næsten til kanten. Nu bliver du ikke meget mere skæv.

Det er den følelse jeg fik da jeg røg det. Nu bliver det ikke bedre. Det medføre selvfølgelig også et enormt misbrugspotentialle,også da rusen varer så lang tid på plateau og du er klar i hovedet dagen efter.

Mvh Mikkel

Fra cannabis culture. Link forneden

Product

Budder, created and manufactured by BudderKing, Surrey, Canada, 2004.

Contents

Pure cannabinoids, mostly THC, solvent-extracted using alcohol.

Method of ingestion

Heated and inhaled.

Appearance and texture

Ranges from greenish-brown to golden in color; semi-hard, like putty. The blonder and smoother the Budder, the better it is.

Storage

May harden or liquefy, depending on temperature. Ideal storage temperature between 50-70ÞF (10-21ÞC).

High

Soaring, clear, cerebral, relaxing, glowing, very euphoric. Few body effects. Lasts four to six hours. Does not interfere with speech, social skills, coordination. No couchlock. Minimal hangover.

Advantages

Smooth inhalation; does not produce coughing. One hit equals several joints of cannabinoids. Easy to transport. Great taste. Unique, empowering high.

Disadvantages

Only available at Da Kine. Melts easily. Best inhaled off a hot knife, which creates problems for public use, safety and logistics. Dangerous to manufacture. Secret formula. (det passer så ikke helt. Den er blevet cracket hvis man kan sige det og den kan købes andre steder)

Billede
http://www.cannabisculture.com/articles/3589.html

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
det budder lyder lækkert, hvor stor er chancen for paranoia/ubehag?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det har jeg selv haft problemer med tidligere. Men det oplevede jeg slet ikke her. Var alt for optaget af selve rusen til at tænke på det. Det kommer selvfølgelig også an på hvilken sort budderet er lavet ud fra.

Det jeg smagte og stadig har meget meget lidt af er sativa, blev meget klar og kunne tænke,snakke helt normalt, mens mit hovede bare flød væk,men samtidig var det nemt at kontrollere.

Mvh Mikkel

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Theis skrev:
Har kun dårlige erfaringer med pot som min ven købte på Christiania. Min ven mærkede ikke en stor virkningen men jeg mærkede den dog, da jeg havde røget en en hel del. Men fanden jeg havde hovedpine da rusen gik væk, næste dag...

Fra hvad jeg har hørt skulle det i høj grad skyldes, at der bliver røget for mange bæreblade (altså det med hovedpinen).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:
Disadvantages

Only available at Da Kine. Melts easily. Best inhaled off a hot knife, which creates problems for public use, safety and logistics. Dangerous to manufacture. Secret formula. (det passer så ikke helt. Den er blevet cracket hvis man kan sige det og den kan købes andre steder)

Er det for real et egentligt syntetisk cannabisprodukt, eller er det "bare" noget hærdet kvalitets nol? Sidst jeg læste om det påstod manden jo, at det SKULLE laves af netop hans planter for at få den rigtige virkning - så det kunne da tyde på, at det ikke var helt 100% syntetisk.

Men det ville da være interessant, hvis man kunne behandle plantens naturlig cannabinoider og skubbe dem i retning af mere "sativa effekt", f.eks. ved at omdanne CBD/CBN osv. til delta-9-THC.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
DoYouSpeakWak?? skrev:
Det har jeg selv haft problemer med tidligere. Men det oplevede jeg slet ikke her. Var alt for optaget af selve rusen til at tænke på det. Det kommer selvfølgelig også an på hvilken sort budderet er lavet ud fra.

Det jeg smagte og stadig har meget meget lidt af er sativa, blev meget klar og kunne tænke,snakke helt normalt, mens mit hovede bare flød væk,men samtidig var det nemt at kontrollere.

Mvh Mikkel

ej men det lyder jo godt kunne være man skulle tage og lede efter noget så, hvor meget vil du så foreslå man starter med

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]