dankdawg skrev:
Psyko skrev:
dankdawg > Men hvis du endelig vil have den kunde vs. politiker diskussion, så læg mærke til at det er de ansattes helbred der bekymrer mig - IKKE kundernes. Hvad angår de ansattes ve og vel, mener jeg ikke at kunderne kan forventes at tage sig af den slags, det kan politikkerne tilgengæld. Det har ikke noget at gøre med at være klog eller dum, men om hvorvidt ens egeninteresse spiller en stor eller lille rolle. Selvfølgelig vil kunder der ryger være interesserede i at ryge på restauranterne, og det er der sådan set heller ikke noget galt i. Men hvis der ikke er offentlige sygehuse og den slags, så mener jeg at regulering kan være nødvendig af hensyn til de ANSATTE.
De ansatte har det samme valg som kunderne...og du skulle være imod natarbejde også, hvis du er imod rygning på barer. Ellers er du en hykler.
Natarbejde er beviseligt skadeligt for arbejderne. Man lever kortere af det. Hvorfor skal politikerne stoppe ved rygning, og ikke tage natarbejde med? Og når man har frataget folk det valg (for deres eget bedste selvfølgelig, som den gode fascist man er), så kan man gå videre og beskytte dem mod alt muligt andet.
Bottomline er at du er en person der ikke mener at folk kan vælge selv, men at de skal "beskyttes" imod dem selv, fordi de åbenbart ikke tager de valg du mener er rigtige.
Det er det samme ræsonnement der ligger bag forbud mod narko, og dte er for at se en meget autoritær måde at tænke på. Jeg finder det tragikomisk at en mand som bruger stoffer, og vel mener at han ikke skal straffes for det, mener at andre mennesker skal forhindres i at tage et valg angående deres arbejde.
Jeg har selv arbejdet på natklubber i årevis, og ryger ikke, og jeg er helst fri for at fascistoide mennesker som dig blander sig i mine valg. Pas dog dig selv, og lad os andre lever vores liv i fred. Hvis det betyder noget for dig, så start din egen restauration der er røgfri, men lad være med at diktere andre mennesker hvordan de skal leve deres liv.
Hvad angår frit valg, så vil jeg igen sige, at bare fordi mulighederne er begrænsede, så gør det ikke valget mindre frit. Mulighederne er ALTID begrænsede, så igen kan jeg kun sige at dine argumenter relaterer sig til en drømmeverden, og ikke til virkeligheden. For dig at se er valget altid ufrit, fordi valgmuligheden er begrænset. Det er en latterlig argumentation.
Og jeg finder det sørgeligt, at du åbenbart ikke er i stand til at læse Dankdawg. Lad mig gøre min holdning helt klar:
Jeg mener, at forbud mod rygning kun er nødvendigt såfremt der IKKE findes offentlige sygehuse og bistandshjælp og det handler ikke om at beskytte rygerne, men de ansatte. Kan du forstå det?
Jeg mener, at rygning skal være tilladt, så længe at der findes offentlige sygehuse, bistandshjælp og den slags. Ok? Kan du kapere det?
Og mulighederne kan efter min mening være så begrænsede, at der reelt set ikke findes andet end dårlige alternativer. Det virker som om, at du er så fanget af din egen libertarianske fantasi, at du nægter at der nødvendigvis må være negative følgevirkninger.
Hvis du har lyst til at skrive, at jeg er imod legaliseringen af narko en gang til, så bare lad være med at skrive noget, for det betyder at du endnu engang ikke har fattet en skid af hvad jeg skriver.