Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 11:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Westside Brabrand
Jeg postede en post om udtræk på dårlig hash, dog uden held. Behøver virkelig hjælp, men en forklaring på fremgangsmåden. Min kammerat får snart noget, rent Ethanol, også ville jeg høre om det evt. ville være egnet til udtræk, har virkelig en røvfuld hash jeg gerne vil prøve med....HJÆLP!

Dedikeret medlem

hvis du ikke får nogen svar er det fordi der ikke er nogen med erfaring. lad være med at poste på den måde please

Insane psychedelia user!

Ikke for at være uhøflig, MEN DET HJÆLPER FUCKING IKKE AT POSTE DET SAMME SPØRGSMÅL 2 GANGE.

Vi har også diskuteret det utallige gange - Prøv at søg efter ekstrakt, udtræk, nol, osv. i Hamp, eller prøv at søg på cannabis eller hamp i Alkymistens hjørne.

Eller prøv at gå ind på erowid.org

Eller prøv at gå ind og kig under overgrow.com's FAQ.

[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Rolig nu min ven - det er såment ikke så svært

Du hakker dit tjums i så små stykker som muligt

Så hælder du din hash ned i spritten og lader det trække et par timer

Så snupper du en af de smarte nye teposer og sier spritten igennem - så du ikke får hashrester med i nolen

Så tager du en stor gryde fylder den med kogende vand - sætter en dyb talleren med spritten oven på - og lader det dampe ind (du skal regne med at skifte vand - masser af gange)

Voila - du har nu nol

Husk lige - ALDRIG dampe ind over gasblus eller kogeplade og tænd ALDRIG din emhætte - med mindre du har planer om at blive forbrændt eller sprænge i luften

Husk masser af udluftning - det kunne jo være naboen ringer på når dit hus er fyldt med spritdampe - BUM!!

Og lige til sidst - Alkohol er mange ting - også ren alkohol - brug kun finsprit (96%) - aldrig andet da det er giftigt

Når man fremstiller sprit vil der ved naturlig destilation være ca. 3,5 - 4% vand tilbage - sådan er det bare - men man kan rense spritten mere - men så skal man bruge nogle temmelige giftige benzen-forbindelser - men den slags sprit er meget meget giftigt - så brug aldrig sprit der er stærkere end 96% (finsprit) - aldrig - du kan nemlig blive både blind og død

Good luck

Åh jo - dårligt hash bliver aldrig til god nol - hvis hashen smager af skod - så gør nolen det også

Og fremover så kik i f.eks. Hampedyrkernes Håndbog eller en af alle de andre forum (DCF) eller en af de mange guides der findes - det er heller ikke så svært

[ 03 Juni 2003: Besked ændret af: Bwana ]

Medlem

@Bwana: Lige for at kværulere lidt off-topic [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] : Absolut alkohol (99,9%) er ikke nødvendigvis mere giftigt end almindeligt finsprit (96%). Det er godt nok fremstillet via azeotrope blandinger med benzene og andre modbydeligheder, men det er ikke normalt at det færdige produkt indeholder nogle af disse giftige stoffer. Absolut alkohol KAN indholde SPOR af benzene, 2-propanol og methanol. Dette er selvfølgelig grund nok til ikke at drikke det, men er der tale om at man ønsker at bruge spritten udelukkende som solvent gør det vel ikke noget. Lortet damper jo af sammen med spritten.
Jeg har selv haft fingre i absolut alkohol flere gange, og har testet det for urenheder (TLC). Det viste sig at ingen af de batches af sprit jeg havde fingre i var kontaminerede på nogen måde.

Sparg - Hvis du har lyst til at indtage benzen og andre kemiske uhumskheder - så gør du bare det - de reneste alkoholer indholder benzene, 2-propanol og methanol - og ikke kan - de gør det - årsag: kemisk set kan man nemlig ikke fremstille en 100% - der vil altid være reststoffer i - også kan man lige så godt vælge den mindst skadelige - nemlig 96% - da det kun er vand de sidste 4%

Jeg kan kun advare mod at gøre det og gentage det reneste sprit et menneske bør indtage er 96% rent - så ved man nemlig at rest produktet er vand

Iøvrigt med en 96%er bliver nolen lidt blødere da den indeholder lidt vand - hvis man trækker på sprit over 96% - så kan nolen blive meget hård og næsten umulig at mixe i tobakken eller hvad man nu mixe nol i

[ 04 Juni 2003: Besked ændret af: Bwana ]

Medlem

@Bwana: De KAN indeholde de klamme stoffer, men gør det ikke nødvendigvis.
Absolut alkohol vil ved henstand i atmosfærisk luft optage vand, så det ender på 96 % ligesom almindeligt finsprit, det er altså ikke meningen at det indeholder hverken methanol eller benzen eller noget. Det kan dog ske,i alle tilfælde vil det være ekstremt små mængder, deraf termen "spor af benzen osv".
Det er i hvert fald hvad jeg har fået ud af mine studier af absolut alkohol, men hvis du har en kilde der påviser andet, så post den! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Sparg - Jeg fremligger gerne mine kilder når du har fremlagt dine - "dine studier af absolut alkohol" - betragter jeg ikke som en gyldig form for dokumentation

Og stop så dette flueknepperi - du har "dine studier" og jeg gider ikke bruge min tid på at lege med dig - specielt om noget der er så uvæsenligt som dette

Manden har fået svar på hvordan man kan trække nol på alkohol - thats it thats that

God fornøjelse med dine fremtidige "studier" af Absolut Vodka - skål

[ 04 Juni 2003: Besked ændret af: Bwana ]

Medlem

Rolig drenge i keder jer vist for meget til at hjælpe,undskyld, men jeg hentydede til den første post, som iøvrigt også var udtræk med Acetone, som cannachem, havde snakket om. I den nye post var det altså ren ethanol, læs nu posten ordentlig igennem næsten gang - kloge-åger. Men tak for de seriøse svar, istedet for alt det rules-pis. Biaaaatch

[ 04 Juni 2003: Besked ændret af: eb ]

Dedikeret medlem

men fart jay, du er da lidt af et brokke hoved, er du ikke:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg postede en post om udtræk på dårlig hash, dog uden held

var det iøvrigt ikke en ide at sælge dit lort til svenskere og andre på roskilde, i stedet for at risikere liv og lemmer?

Medlem

Brokhoved sikkert nok, get that all the time. Men det er ligesom om at man ikke må snakke om et tidligere emne, forstå mig ret, denne side er genial, men det er sgu da ikke altid man har styr hvad der er blevet snakket om og hvornår. Så til alle de New-topic-junkies så klap lige kamelen. Peace out

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sparg > TLC er vel ikke effektivt nok til at tjekke absolut alkohol for urenheder?

Btw, hvis man havde 96% alkohol, så ville det da fandme være syndt at bruge det til ekstrakter - drik da lortet! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

>fart jay

brug bwanas metode evt. lad tjalden små simre i en gryden, med et låg der er lagt omvendt på med isklumper i grydelåget så dampen fortættes (reflux)det giver et lidt bedre udbytte. hvis din nol skal smage lidt bedre kan du inden du damper dit opløsnings middel af, filtre det i lidt aktivt kul fra matas eller (getto)knus lidt gril kul (ikke briketter), så for du en fin og klar nol "thai-honny"

skaf dig bogen "Cannabis alchemy af D.gold" den er god og nem også hvis du ønsker at lave dit nol endnu stærker.

At bruge ethanol til extraktion er intet mindre en en forbrydelse det skal drikkes.

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
>sparg hvordan i al verden kan du vælge at tjekke 99.9 etoh via noget så usikkert som TLC hvis du virkelig er i tvivl hvad brugte du som standarter ? og eluent ? og er du sikke på du ikke mener hplc

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Hvis man ellers ik har bong kogeren i hjernen 4 life tror jeg det her emne er diskuteret til sandseløshed den reneste og bedste måde jeg indtil nu har set prøvet og røget er det der kaldes buffo metoden tjek på søgemaskinen under hash olie der brude være en delnyttig info og jeg tror det er grunden til ingen gider besvare dit spørgsmål Fart Jay metoden er så simpel og enkel at den sagtens kan laves med dårlig hash, fransk papir eller andet rockerhash
udbytet til hver en tid bedre end at ryge det andet som det er [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Ok Marc-dreng, rolig nu, der er jo også nogle der har svaret......easy....steady.....uha

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]