Hej alle!
Jeg er ny her på forummet men har fulgt en del med efterhånden. Nu måtte det efterhånden være på tide at oprette en profil

Følgende indlæg er på ingen måde skrevet som en form for selvpromoverende bavl, men som et forsøg på at få et par svar på de spørgsmål der stiller sig i mit hovede, og at fortælle en "historie" som jeg efterhånden føler jeg har et behov for at fortælle, af flere grunde.
Lidt baggrund: Jeg er 22 år, og betragter mig selv som et selvstændigt og fornuftigt individ, der altid overvejer de valg jeg træffer nøje. Jeg har til dagligt et studium at passe, en bunke venner/veninder og et rigtig godt forhold til min nærmeste familie. Kort historie lang: mit sociale bagland fejler intet.
Tilbage i midten af gymnasietiden blev jeg introduceret for ecstacy og amfetamin. Sidstnævnte var dog et no-go for mit vedkommende, da jeg de få gange jeg har prøvet dette stof, dagen efter altid har været døden nær mentalt og fysisk billedligt talt. Til gengæld var jeg i en periode på et halvt til et helt års tid meget glad for kex. Jeg droppede dog dette stof 100% da jeg begyndte at føle, at det påvirkede min korttidshukommelse, som ellers før aldrig havde fejlet det fjerneste. Tanken om en eventuel neurotoxication var i hvert fald nok til at jeg besluttede ikke at ville røre E igen. Dette var i øvrigt noget der bekymrede mig meget i det daglige i lang tid, bekymringer der heldigvis forsvandt i takt med at jeg syntes at kunne mærke, min hukommelse vende tilbage til hvad jeg ville betragte som normalen.
For godt et års tid siden blev jeg introduceret for kokain. Det næste års tid gik weekenderne rimeligt hurtigt. Uden at mange herinde vil mene at dette er et stort tal, vil jeg skyde på at jeg det næste års tid indtog coke mellem 20 og 30 gange. Dette er for mig at se alt for meget. Jeg besluttede derfor også for ca. 3 måneder siden (som jeg havde gjort så mange andre gange før) at det nu skulle være 100% stop med at være på knark i weekenderne. Heldigvis har jeg været bedre til at holde det denne gang, og har "kun" hilst på den hvide engel et par gange i perioden. Jeg har dog stadig et utrolig stort problem med at holde mig fra det så snart jeg får noget at drikke.
Jeg har førhen efter at jeg begyndte at tage coke, af og til følt en tom fornemmelse i hverdagene, noget jeg måske vil kalde for en svag depression. Dage hvor, trods det gode vejr, til trods for at jeg ikke burde have nogen bekymringer, hverken i skolen, eller på det sociale plan, bare var trist og ikke følte jeg havde noget indhold i mit liv. Det er på ingen måde nogen følelse som er meget udpræget i min hverdag, men den melder sig af og til. Det er her mine spørgsmål kommer på banen.
Kan dette have noget at gøre med mit tidligere/nuværende forbrug af kokain?
Jeg ville meget gerne fremover holde mit forbrug af coke på et minimalt plan, om ikke helt holde mig fra stoffet af flere andre grunde. Det er dyrt, og jeg føler at jeg mangler et eller andet hver gang jeg drikker mig fuld, hvis ikke jeg tager stoffet. Det irriterer mig virkelig at jeg, kun sjældent, kan have en pisse sjov aften hvor jeg udelukkende har drukket alkohol. Mit problem er bare at jeg som sagt har svært ved at holde mig fra coken så snart jeg får noget at drikke. Hvordan løser jeg nemmest dette problem? Ja en løsning er self. at holde mig fra alkohol osv. men dette ser jeg heller ikke som en mulighed

Sidste spørgsmål. Jeg har i længere tid godt kunne tænke mig at eksperimentere med psykedeliske stoffer. Eller sagt på en anden måde; jeg kunne godt tænke mig bare een gang i mit liv at opleve noget helt helt specielt. En ud af kroppen oplevelse, en rejse til en helt anden verden i skriver så meget om

Vil dette, set i lyset af hvad jeg ovenstående har skrevet være nogen god idé? Bekymrer jeg mig generelt bare for meget om meget små ting?
Hvis svaret er et "go" til den psykedeliske verden, hvad vil så være det perfekte "stof" for mig, når dette skal være en engangsoplevelse og ikke noget jeg på nuværende tidspunkt har tænkt sig at skulle gentages?

Mvh Ryan.

P.S.: Håber indlægget er placeret korrekt, der er flere spørgsmål som hører til forskellige steder, men følte at dette var det rigtige sted at poste indlægget