Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 23:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hej alle!

Jeg er ny her på forummet men har fulgt en del med efterhånden. Nu måtte det efterhånden være på tide at oprette en profil :)

Følgende indlæg er på ingen måde skrevet som en form for selvpromoverende bavl, men som et forsøg på at få et par svar på de spørgsmål der stiller sig i mit hovede, og at fortælle en "historie" som jeg efterhånden føler jeg har et behov for at fortælle, af flere grunde.

Lidt baggrund: Jeg er 22 år, og betragter mig selv som et selvstændigt og fornuftigt individ, der altid overvejer de valg jeg træffer nøje. Jeg har til dagligt et studium at passe, en bunke venner/veninder og et rigtig godt forhold til min nærmeste familie. Kort historie lang: mit sociale bagland fejler intet.

Tilbage i midten af gymnasietiden blev jeg introduceret for ecstacy og amfetamin. Sidstnævnte var dog et no-go for mit vedkommende, da jeg de få gange jeg har prøvet dette stof, dagen efter altid har været døden nær mentalt og fysisk billedligt talt. Til gengæld var jeg i en periode på et halvt til et helt års tid meget glad for kex. Jeg droppede dog dette stof 100% da jeg begyndte at føle, at det påvirkede min korttidshukommelse, som ellers før aldrig havde fejlet det fjerneste. Tanken om en eventuel neurotoxication var i hvert fald nok til at jeg besluttede ikke at ville røre E igen. Dette var i øvrigt noget der bekymrede mig meget i det daglige i lang tid, bekymringer der heldigvis forsvandt i takt med at jeg syntes at kunne mærke, min hukommelse vende tilbage til hvad jeg ville betragte som normalen.

For godt et års tid siden blev jeg introduceret for kokain. Det næste års tid gik weekenderne rimeligt hurtigt. Uden at mange herinde vil mene at dette er et stort tal, vil jeg skyde på at jeg det næste års tid indtog coke mellem 20 og 30 gange. Dette er for mig at se alt for meget. Jeg besluttede derfor også for ca. 3 måneder siden (som jeg havde gjort så mange andre gange før) at det nu skulle være 100% stop med at være på knark i weekenderne. Heldigvis har jeg været bedre til at holde det denne gang, og har "kun" hilst på den hvide engel et par gange i perioden. Jeg har dog stadig et utrolig stort problem med at holde mig fra det så snart jeg får noget at drikke.

Jeg har førhen efter at jeg begyndte at tage coke, af og til følt en tom fornemmelse i hverdagene, noget jeg måske vil kalde for en svag depression. Dage hvor, trods det gode vejr, til trods for at jeg ikke burde have nogen bekymringer, hverken i skolen, eller på det sociale plan, bare var trist og ikke følte jeg havde noget indhold i mit liv. Det er på ingen måde nogen følelse som er meget udpræget i min hverdag, men den melder sig af og til. Det er her mine spørgsmål kommer på banen.

Kan dette have noget at gøre med mit tidligere/nuværende forbrug af kokain?

Jeg ville meget gerne fremover holde mit forbrug af coke på et minimalt plan, om ikke helt holde mig fra stoffet af flere andre grunde. Det er dyrt, og jeg føler at jeg mangler et eller andet hver gang jeg drikker mig fuld, hvis ikke jeg tager stoffet. Det irriterer mig virkelig at jeg, kun sjældent, kan have en pisse sjov aften hvor jeg udelukkende har drukket alkohol. Mit problem er bare at jeg som sagt har svært ved at holde mig fra coken så snart jeg får noget at drikke. Hvordan løser jeg nemmest dette problem? Ja en løsning er self. at holde mig fra alkohol osv. men dette ser jeg heller ikke som en mulighed :D

Sidste spørgsmål. Jeg har i længere tid godt kunne tænke mig at eksperimentere med psykedeliske stoffer. Eller sagt på en anden måde; jeg kunne godt tænke mig bare een gang i mit liv at opleve noget helt helt specielt. En ud af kroppen oplevelse, en rejse til en helt anden verden i skriver så meget om ;)

Vil dette, set i lyset af hvad jeg ovenstående har skrevet være nogen god idé? Bekymrer jeg mig generelt bare for meget om meget små ting?

Hvis svaret er et "go" til den psykedeliske verden, hvad vil så være det perfekte "stof" for mig, når dette skal være en engangsoplevelse og ikke noget jeg på nuværende tidspunkt har tænkt sig at skulle gentages? :)

Mvh Ryan. :)

P.S.: Håber indlægget er placeret korrekt, der er flere spørgsmål som hører til forskellige steder, men følte at dette var det rigtige sted at poste indlægget :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
altså den der tomme følese i hverdagen lyder lidt spooky, men ville undre mig lidt hvis det var grundet kokain da det ikke er det vilde rush man får ud af det. Og det der med at skulle bruge kokain når man er fuld kender jeg alt for godt, kender mange der har det sådan også. Men imo er det bare en dårlig vane at tænke nu er jeg fuld, åh det ville være dejligt med lidt rids. Men det gør jo alligevel ikke det store ved ens druktur, og næste dag har man lidt føelsen af at man godt kunne ha sparet de penge.

og når det kommer til psychedelia, så synes jeg at hvis du føler dig glad, stabil og føler du virkelig har lyst til det så prøv noget lsd. Men hvis du gerne vil have en mere børnevenlig smagsprøve på den psychedeliske verden så spis 20mg 2c-b i stedet.

held og lykke med det hele, håber det hele flasker sig for dig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Alle og jeg gentager ALLE jeg kender der har prøvet kiks,amf eller cola kan slet ikke styre sig når de bliver stive. Mange af mine venner kan man slet ikke snakke med når de bliver stive og de ikke får noget narko :P sådan er det bare, den psykiske afhængighed stiger til tårnhøjder når alkohollen kommer på bordet. Det samme gør sig gældende for mig selv, men det plejer at hjælpe at ryge nogen fede så mister man lidt lysten til det.

Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
................

Senest rettet af Troll 15 okt 2007 14:36, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene :)

Citat:
Hvis denne følelse forsætter, vil jeg afgjort mene du skal tage den alvorligt, specielt hvis den tager til.

Det har jeg bestemt også tænkt mig at gøre. Der er dog ikke nogen umiddelbare tegn på at dette er tilfældet, og jeg tror også at denne følelse var mere udpræget førhen, men har svært ved reelt at bedømme det.

Problemet med at kontrollere sin lyst når man har drukket alkohol er meget normal ja, men stadig noget som irriterer mig grænseløst! Hvis ikke andet virker må jeg jo bare lade være med at drikke i en periode fremover.

Mht. LSD har jeg ingen viden om hvorvidt dette stof evt. er FOR kraftigt et psykedelia at lægge ud med? Alt hvad jeg indtil videre har søgt omkring dette stof nævner det som et potent stof, men hvor potent i forhold til så mange andre lignende stoffer som svampe, meskalin o.l. har jeg haft svært ved at finde ud af? :)

Titel:
Psychedelia Sponsor

Det er meget forskellig hvordan folk reagerer på kokain. Men det er velkendt at humøret er et offer på kortere eller længere sigt, når man begynder at eksperimentere med hjernens dopamin/serotonin. Det giver egentlig meget godt mening at hvis man påvirker hjernens beløningssystem til at give dig en kunstig høj glædesfølelse, så er der ikke så meget at tage af i hverdagen.

Har du blot et mistanke om dit forholdsvist lave forbrug fører til depressivitet (eller blot tomhed) så stop øjeblikkeligt. - Glædeligt at høre at du har fået øjene op for de mere udviklende stoffer.

Styrke afhænger helt af hvor meget du tager. Men generelt er svampe nemme at finde og dosere. LSD og meskalin ville jeg nok ikke starte med. Særligt meskalin kan erkendelsesmæssigt være en hård nyser.

Titel:
Insane psychedelia user!

Hej ryan, og velkommen til :)

Jeg tror dit problem er pga. dit stofforbrug, men det kan selvfølgelig også være noget andet...

Min teori er: når man tager kokain over-"belønner" man sig selv, og man får den der følelse af velvære og selvtillid osv. Hjernen opbygger hurtigt tolerance for sådan noget og så vil hjernen virke understimuleret i hverdagene og man kan få den der følelse af tomhed og ligegyldighed. Symptomer der i øvrigt også findes i forbindelse med depression. Når det er sagt, så ser man i øvrigt en fin sammenhæng mellem kokain-(mis)brugere og så forekomsten af depression. Hvis der ikke umiddelbart er sket noget drastisk i dit liv efter du er begyndt at tage kokain, f.eks. slå op med kæresten, blive uvenner med familien, skoletræt eller andet, så tror jeg det mest oplagte er, at det er for hyppig indtagelse af coke, der giver udslaget.

Mit råd er derfor: get off the coke! Og det gælder også ecstasy...

Når du føler "ikke at kunne lade være" med at tage coke når du er fuld, er det et rimelig godt signal på, at det er det der styrer dig, og ikke omvendt. En sådan følelse er også et tegn på, at man er ved at være psykisk afhængig.

Nu vil jeg ikke male fanden på væggen, men det vigtigste tror jeg er, at du holder dig fra stimulanser som coke og E, og måske forsøger at feste med folk der ikke som sådan besidder eller har kontakt til narko.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Endnu engang tak for svarene :)

Citat:
Mit råd er derfor: get off the coke! Og det gælder også ecstasy...

Ecstacy har jeg ikke rørt i flere år med en enkelt afstikker for et års tid siden. Coke derimod har jeg besluttet mig for at jeg, for min egen skyld bør droppe helt. Et skridt på vejen var at skrive herinde. Ikke at jeg har et decideret problem, men jeg ved fra tidligere, at jeg skal være virkelig fast besluttet på et stop før end dette også holder ved når jeg drikker!

Citat:
Min teori er: når man tager kokain over-"belønner" man sig selv, og man får den der følelse af velvære og selvtillid osv. Hjernen opbygger hurtigt tolerance for sådan noget og så vil hjernen virke understimuleret i hverdagene og man kan få den der følelse af tomhed og ligegyldighed.

Det er ikke blot en teori, men et faktum, at en så agressiv udløsning af dopamin som kokain forårsager, hæmmer hjernens naturlige evne til at modtage dette stof.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Druk er roden til alt andet ondt :shock: eller kan i hvert fald være det.. desværre! Men der er jo så mange farlige ting på denne planet, at man snart ik ved hvad man må og ikke må 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]