Som titlen antyder er dette et spørgsmål omkring dosering. Jeg, min kæreste og en god ven har trippet på Spids Nøgenhat (SN) nogle gange her i sommeren/efteråret og er blevet rigtig glade for de små spidse - specielt et trip vi havde i lørdags var særdeles vellykket. Men nu er vi uheldigvis ved at løbe tør for SN (høsten var ikke stor nok, desværre), og jeg har netop bestilt et P. Cubensis growkit (strain: Golden Teacher) fra en hollandsk hjemmeside.
Jeg har kun erfaring med SN, og har derfor spekuleret en del over hvordan man overfører en given dosis fra SN til Cubensis. Jeg har naturligvis studeret mushroom.dk's dosisvejledning, samt erowids, men jeg syntes de er meget vage - og jeg søger hovedsageligt nogle personlige erfaringer.
I dosisvejledningen på mushroom.dk står der flg;
Mushroom.dk skrev:
15 stk. friske Spids Nøgenhat giver et mildt trip, 30 stk. og derover et stærkt trip.
Tilsvarende med tørrede svampe, 0.5g. giver et mildt trip, 1.5g. og derover et stærkt trip.
Jeg syntes at dosis for "et stærkt trip" virker ret lav - jeg spiste 40 SN i lørdags, og trods min relativt ringe erfaring kunne jeg sagtens have spist lidt flere (jeg troede egentlig at 40 SN var en svag/medium dose?). Desuden syntes jeg at det lyder sært, at 30 SN skulle svare til 1.5 g - mine egne begrænsede erfaringer siger mig, at der går en del flere end 30 SN på 1.5 tørt gram? Har før hørt om ca. 40 pr. tørt gram - men det er muligvis blot et rygte.
Mit egentlige spørgsmål er: hvilken dosis vil I foreslå med cubensis, når jeg syntes at et godt SN-trip indtil videre ligger omkring 40-50 svampe? Jeg ved godt at det er et svært spørgsmål, men jeg søger også blot anbefalinger og råd. Jeg ved at Cubensis er svagere end SN (Cubensis indeholder i gennemsnit 0.63 % psilocybin, mens SN gennemsnitligt indeholder 0.98% - der er dog store variationer i psilosin- og baeocystinniveau) og regner indtil videre med at spise ca. 2 gram tørret cubensis til start. Men hvad siger I?
På forhånd tak!