Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa.
Jeg skal snart ud og købe lidt ind af hash og pot, og er enlig lidt i tvivl i hvilken prisklasse jeg bør købe det i.

Hvilken prisklasse bør jeg købe det i. Og hvorfor?

Hvor får jeg mest for pengende? Hved normal standart eller noget supper noget?
Vil jeg føler forskel på hvor ved virkningen er, når jeg ryger god eller dårlig hash? Hved selvfølgelig godt at jeg skal bruge mindre af en god, men føles virkningen også bedre hved en god?

Jeg hved iøvrigt godt at det er utrolig svært at sige, da man jo både kan være uheldig eller heldig. Men hvilken klasse i selv lede efter? Noget dårligt eller godt?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg ville klart lede efter noget godt hash, frem for noget standard, du får en meget bedre ryge oplevelse, mange oplever hovedepine i sammenhæng med dårlig standard, da jeg går ud fra du ikke kender din dealer, så ville jeg gå efter noget i 70 kr/g eller mere.. Jeg ville foresten enten gå efter skunk eller klump, dog er det lidt sværre at bedømme skunk hvis man ikke er så garvet, så i dit tilfælde så ville jeg nok gå efter en klump til en 70 kr.. :)

Senest rettet af Bismann 05 dec 2006 18:58, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Theis skrev:
Hejsa.
Jeg skal snart ud og købe lidt ind af hash og pot, og er enlig lidt i tvivl i hvilken prisklasse jeg bør købe det i.

Jamen du skal vælge en prisklasse der passer din pengepung. Hvis du aldrig har prøvet at ryge før, vil jeg anbefale dig at starte med pot. Det plejer at give en mildere effekt end super-duper-psyko-rygeren!:lol:

Theis skrev:
Hvor får jeg mest for pengende? Hved normal standart eller noget supper noget?

Det kommer an på prisen pr. gr..... Find en dealer du stoler på, som kan fortælle dig om kvaliteten og prisen osv. Priserne veksler ufatteligt meget, så hvis jeg kan skaffe ice til 10 kr gr, betyder det ikke nødvendigvis du kan skaffe det samme.:roll:

Theis skrev:
Vil jeg føler forskel på hvor ved virkningen er, når jeg ryger god eller dårlig hash? Hved selvfølgelig godt at jeg skal bruge mindre af en god, men føles virkningen også bedre hved en god?

Ja du vil kunne mærke stor forskel, men skal vi ikke lige starte med at, kunne mærke THC'en først?

Theis skrev:
Jeg hved iøvrigt godt at det er utrolig svært at sige, da man jo både kan være uheldig eller heldig. Men hvilken klasse i selv lede efter? Noget dårligt eller godt?

Personligt undgår jeg helst ryger der går under navne som standart og semi. Faktisk villle jeg, hvis jeg havde mulighed for det, ryge grønt(pot,skunk) året rundt. :twisted:

Til sidst lige et par links, fordi jeg er i godt humør(cl-aften) :P

http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis.shtml

http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Cannabis

Så får du ikke mere herfra!

peace bubbles

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan aldrig vide, hvad du får stukket i hånden, hvis du ikke har tidligere erfaring med cannabis.

Men find noget skunk/pot, det har jeg selv kun haft gode erfaringer med, og det er relativt let at dosere (da du aldrig kan vide, om du står med en grum slaske-ryger eller en klump hash, der knap nok kan gøre dig påvirket).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
dobbeltpost..

Senest rettet af MaroK 05 dec 2006 19:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Vi prøver at generalisere lidt ang god/dårlig hash.

Der hvor klumpen er brækket over kan du se efter nogenlunde hvor godt det er - op i lyset med den.
Består den af små runde bolde (a la meget fine sandkorn i størrelsen)=~pollenryger,

Skinder den lidt i lyset?

Ser den fedtet ud/ klistrer meget?

Kan du ved at varme hashen let (her tænker jeg en mindre nold), evt. med fingervarme, gøre den blød?

Bliver den mere mørk i farven ved mere voldsom berøring/ æltning?

Eller er den mere "i lag"? (typisk dårlig hash)

Skiller den på langs bør du holde dig væk fra den, da det absolut ikke er nogen smagsoplevelse eller noget pengene er givet godt ud på.

Håber at det kunne bruges, og god fornøjelse. Jeg er desuden helt med på den med pot de første gange, også en del mere nice at ryge grønt, da god hash ikke bare afgøres af hvor potent det er imo.. også hvilken ballance der er de forskellige cannabinoler imellem..

VH MaroK

Titel:
Junior medlem

Jeg har røget en hel del før, men generelt har jeg aldrig rigtig røget dyr hash.

Jeg har røget en god-standard hash som kostede 40 kr. Den var fin, men da der føst nu ikke er særlig meget tilbage, skal jeg selvfølgelig ud at have mere.

Har røget noget pot. Det gav en virkelig ond i hovedet, og virkningen var ikke fantastisk. Så jeg skal frem for alt have hash! Skunk, som vel bare er stærkere pot, er jeg også klar på ;)

Jeg har forbindelse til to dealere, som jeg har hørt godt om, men de begge selve kun en slags hash (de sælger af deres hash til eget forbrug).
Den ene tilbyder 4 gram for 100 kr, den anden 50 kr/g.

Vedrørende min pengepung er det intet problem. Jeg ryger vær 3 uge, så min økonomi går ikke i stykker af det. Til gengæld syntes jeg det er utrolig vigtig at de gange jeg ryger bliver gode oplevelser.

Men må jeg konkluderer at i alle vil anbefagle mig at jeg køber hash for opkring 70 kr/g (skal nok sørge for at kvaliteten passer til prisen).

For ved rygning at god fjolletobak undgår man ond i hovedet. Er der andre fordele? :D
Skal bare have det hele på det rene?

Titel:
Junior medlem

Ligner skunk ikke bare pot, men mere som mås, som man ser det i skovbunden, ligesom ses på billedet her:

http://www.thegooddrugsguide.com/galler ... _skunk.jpg

Pot er mere sådan nogle klassiske blade såsom ses her:
http://www1.istockphoto.com/file_thumbv ... ijuana.jpg

Det skulle da være til at se forskel på!
Skunk vil i anbefagle at blande med tobak?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Theis skrev:
For ved rygning at god fjolletobak undgår man ond i hovedet. Er der andre fordele? :D
Skal bare have det hele på det rene?

Man får gennerelt en bedre high, mere behagelig, flere dybe tanker, stærkere virkning, ikke så GROV steneren, det er i hvert fald min erfaring..

Jeg vil ryge skunk uden tobak, men det er jo dit eget valg, det er nemmere at holde ild i, og hvis man kan lide tobaks smagen, smager det også bedre

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Man får gennerelt en bedre high, mere behagelig, flere dybe tanker, stærkere virkning, ikke så GROV steneren, det er i hvert fald min erfaring..

Og så føler jeg også, at det er mere "magisk". ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Theis skrev:
Ligner skunk ikke bare pot, men mere som mås, som man ser det i skovbunden, ligesom ses på billedet her:

http://www.thegooddrugsguide.com/galler ... _skunk.jpg

Pot er mere sådan nogle klassiske blade såsom ses her:
http://www1.istockphoto.com/file_thumbv ... ijuana.jpg

Det skulle da være til at se forskel på!
Skunk vil i anbefagle at blande med tobak?
Der plejer gerne, at være mere af det hvide "snask" på. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Vil altid hellere betale 90kr for 1 gr. end at betale 40. Hvis kvaliteten ellers passer til prisen, får du altid mere ud af at købe bedre hash. Man kan dog blive snydt, men bare man er vågen og kender sine kontakter så skulle der ikke være de store problemer

Ryger helst ikke noget der er mindre end "80kr's røg" (tit købt for 60kr/g) alt derunder er sku for dårligt. Både smags og virkningsmæssigt.

Hold dig langt væk fra 4 for en hund og 3 for en hund, du får sku mere ud af at ryge for en hund "80'er" end for det andet

Når jeg køber hash i mindre mængder er det 1,1-1,2g pr. hund, og det er nok til 2-4 joints alt efter indhold. Ca. 0,25 pr. pers

/Edit: Hamber: ja ok, du har ret. Men hvis det skulle være hash. Heromkring hvor jeg bor, er der ikke særlig meget skunk i omløb, og det der er koster af helvedes til og er ikke særlig godt, hverken smag eller potens.

Dyrk dit eget ;)

Senest rettet af Xpert 06 dec 2006 12:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
jeg vil helt klart anbefale skunk på den her årstid, der er så meget rigtig godt billig skunk over det hele lige nu! er næmmere at få fat i skunk end alm. standard lige nu (For mig ihvertfald)

Men go ryger ;)

Titel:
Junior medlem

Tak for hjælpen alle sammen.
Jeg valgte bare at tage på Christiania og købe.

Købte 2 gram for 100 kr
Og 1,6 gram for 100 kr.

Ser meget lækkert ud. Især de 1,6 gram.
Jeg spurgte også efter skunk, men det sælger de vist ikke så meget af mere. Troede ellers det begyndte at blive mere populært at ryge pot og skunk, ligesom det er blevet mange andre steder i verdenen. Rimelig trist, ville ellers godt prøve det. Men det kan være at jeg finder en der sælger på et tidspunkt.

Men nu har jeg vel til de næste par måneder. ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Theis skrev:

Men nu har jeg vel til de næste par måneder. ;)

HAHAHHAHHAAHAHAHAHAHAHA :P Fredag aften tror jeg nærmere :D

Der er ellers overflåd med skunk i kolding! alle har, nogen der kun kan få skunk og ikke engang standard ryger.. hehe :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hamber skrev:
Der er ellers overflåd med skunk i kolding! alle har, nogen der kun kan få skunk og ikke engang standard ryger.. hehe :D

Kæft hvor jeg misunder alle jer, der har så let ved at skaffe noget skunk/pot. Jeg ved ikke, om jeg kommer i de forkerte "kredse", men der er sgu ikke andet at byde på end hash her i Aalborg. Jeg var ekstremt heldig at få lidt pot i dag, men der var sgu knap nok til en halv pind. :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude i Hampen
Det er gennerelt sådan at de fleste folk der ryger hash har hørt dårligt om pot og skunk og derfor kun køber hash og sender skrønen vidre self har man da smagt dårlig weed men det ligger til sjællend hedderne , så dem der for det meste har skunk dyrker det selv og ryger det selv , derfor har jeg helder ikke ret mange gange i de mange år jeg har røget stødt på go pot/skunk til salg , der er self nogen der kommer i kredse hvor det er til at skaffe men generelt set så det tjald folk de vil have . :cry:

Derfor Dyrker jeg min egen ryger deler med venner men sælger den ikke.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det hash jeg ryger mest, er vist det der hedder "standard", men både pris, navne og kvalitet varierer jo fra sted til sted og fra tid til tid 8) Der hvor jeg handler koster det 50kr/g, og giver en okay rus, har aldrig oplevet hovedpine eller kvalme på det. Det er heller ikke den der hvor man sætter sig i en stol og savler på sig selv i de næste 3 timer, altså skodhash, det er den type der sætter det psykedeliske i gang :) Dog i et begrænset omfang, specielt hvis man ryger meget.

Men jeg forstår ikke hvordan pot og skunk kan sammenlignes virkningsmæssigt.

Pot indeholder gennemsnitligt 1-3% thc, hash omkring 8-10%, og skunk kan komme helt op på 30%, eller mere faktisk. At pot og skunk er i "græsform", og ikke er en sammenpresset klump, kan jeg godt forstå man kan sammenligne, men det er da vist også det eneste? Statistisk set kan skunk jo være 10+ gange så kraftigt som pot :?

Theis > Hvordan vil du få 2.6 gram til at holde i flere måneder? Ryger du i mikrogram eller sådan noget? :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
mani skrev:
Theis > Hvordan vil du få 2.6 gram til at holde i flere måneder? Ryger du i mikrogram eller sådan noget? :P

kunne jo være at han ikke havde planlagt at ryge ofte? :o

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
mani skrev:
Men jeg forstår ikke hvordan pot og skunk kan sammenlignes virkningsmæssigt.

På samme måde som man kan sammenligne en alm. pilsner med en årgangsøl. :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]