Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 15:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 188 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nørrebronx
de vil lave et ungdomshus for kristne fanatikere

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
johnny the stoner skrev:
de vil lave et ungdomshus for kristne fanatikere

Hvis det er tilfældet så foretrækker jeg sgu punkerne, ku lige se dem inficere nørrebro med propaganda... De ville rende rundt og antaste tilfældige for hårdt med spørgsmål som.. "Tror du på gud?" og "Vil du have en folder?" og desuden lave alverdens skodarrangementer, jeg hader fanatikere... ØV!!!

Så hellere et jehovahus!

Titel:
Medlem

det er godt zlazke jeg kan kun give dig ret

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Djohn Djohnson skrev:
Who cares, hvad Faderhuset vil bruge huset til. Det er deres hus, og for min skyld kan de brænde lortet af.

Tror sgu ikke du skal regne med at der er nogen der gider brænde et hus af for din skyld...

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

http://politiken.dk/indland/article195349.ece

Citat:
Frikirken Faderhuset, som ejer Ungdomshuset, har sendt en forespørgsel til Københavns Kommune om muligheden for at rive huset ned.

Citat:
»Huset har fået 2 i kulturhistorisk værdi og 4 i arkitektonisk værdi. Og det er så vurderet samlet til 3. Der er en del bygninger i klasse 1, 2 og 3, så det betyder ikke nødvendigvis, at bygningen ikke kan rives ned«, fortæller Kim Vindbjerg Hansen, specialkonsulent hos Plan og Arkitektur, der afgør, om huset må rives ned.

I Ungdomshuset vækker forlydenderne om nedrivning vrede.

»Det viser tydeligt, at Faderhusets intentioner aldrig har været at bruge huset. Når det bare er en tom grund, de er efter, så bør politikerne tilbyde dem en anden tom grund i stedet. Det må Faderhuset være interesseret i, medmindre de er ude i et religiøst korstog mod ungdommen«, siger Adam fra Ungdomshusets pressegruppe.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

de bygger sikkert et kristent ungdomshus med kirke tema... lyder sgu spændende

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Optimus Prime skrev:

Citat:
Frikirken Faderhuset, som ejer Ungdomshuset, har sendt en forespørgsel til Københavns Kommune om muligheden for at rive huset ned.

Citat:
»Huset har fået 2 i kulturhistorisk værdi og 4 i arkitektonisk værdi. Og det er så vurderet samlet til 3. Der er en del bygninger i klasse 1, 2 og 3, så det betyder ikke nødvendigvis, at bygningen ikke kan rives ned«, fortæller Kim Vindbjerg Hansen, specialkonsulent hos Plan og Arkitektur, der afgør, om huset må rives ned.

»Det viser tydeligt, at Faderhusets intentioner aldrig har været at bruge huset. Når det bare er en tom grund, de er efter, så bør politikerne tilbyde dem en anden tom grund i stedet. Det må Faderhuset være interesseret i, medmindre de er ude i et religiøst korstog mod ungdommen«, siger Adam fra Ungdomshusets pressegruppe.

Faderhusets nutcases læser åbenbart med herinde. :D

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Djohn Djohnson skrev:
Optimus Prime skrev:

Citat:

Citat:

Faderhusets nutcases læser åbenbart med herinde. :D

Hmmm, hvordan vidste Optimus Prime det før det stod i avisen?? :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Drupe skrev:
Djohn Djohnson skrev:
Who cares, hvad Faderhuset vil bruge huset til. Det er deres hus, og for min skyld kan de brænde lortet af.

Tror sgu ikke du skal regne med at der er nogen der gider brænde et hus af for din skyld...

:lol:

Titel:
Relativistisk båthorn

Er huset solgt til 'faderhuset' på bestemte præmisser (feks at det ska' bruges til særlige religiøse formål), eller er det bare solgt så de ka' gøre med det hvad de vil (under de almindelige frednings-regler)?

Hvis der ingen særlige præmisser er indgået for handlen, så ka' man vel ikke klage selvom de vil rive det ned?
Men hvis det er solgt med særligt henblik på at sku' benyttes, så vil en eventuel nedrivning jo være kontrakt-brud.

Titel:
Medlem

det blev jo ikke solgt til faderhuset. første gang faderhuset tilbød at købe huset blev de afslået af kommunen og stemplet som en useriøs køber. derefter køber det til lejligheden stiftede Human A/S huset og langsomt køber faderhuset alle aktierne i firmaet, og bliver på den måde ejer af huset. ved at gøre dette tilsidesætter faderhuset de foranstaltninger kommunen har sat, for at huset netop ikke skulle falde i "de forkerte hænder".

specielle regler som dem du snakker om, JEL, kender jeg ikke noget til.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

JEL skrev:
Er huset solgt til 'faderhuset' på bestemte præmisser (feks at det ska' bruges til særlige religiøse formål), eller er det bare solgt så de ka' gøre med det hvad de vil (under de almindelige frednings-regler)?

Hvis der ingen særlige præmisser er indgået for handlen, så ka' man vel ikke klage selvom de vil rive det ned?
Men hvis det er solgt med særligt henblik på at sku' benyttes, så vil en eventuel nedrivning jo være kontrakt-brud.

http://politiken.dk/indland/article195508.ece

Citat:
»Det bekræfter i hvert fald, at det er i spekulationsøjemed, de har købt huset. De har tidligere været ude og sige, det er et fantastisk hus, men hvis de vil rive det ned, så er det da i hvert fald ikke deres holdning mere«, siger han.

Læs altid politiken :)

Og det dér.. vidste jeg iøvrigt den 3 november.

Jeg er ligesom ham der fra den der tv-serie der modtager avisen dagen før altig sker.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Citat:
Det er ikke lovbrud i sig selv jeg har noget imod. Det der er vigtigt for mig, er at det ikke går ud over nogen. I dette tilfælde er Faderhuset offer, fordi de har KØBT huset af dem der ejer det.

Ja det er heller ikke den relegiøse sekt der er problemet, det er kommunen og det er dem som bør kompensere.

Citat:
Du anerkender også dette ejerskab, i det at du mener at KBH Kommune har GIVET Ungdomshusets brugere brugsretten. Du kunne ikke mene dette hvis ikke du anerkendte ejendomsretten over huset, og hvis du gør det, så anerkender du også retten til at tage brugsretten tilbage igen.

nej, for så skal man ikke give den under de forudsætninger der var dengang. Så den ret anerkender jeg ikke efter så mange års opbyggelse af det som ungdomshuset er. Overhovedet ikke faktisk. I de fleste adre europæiske lande har man et brugsrets program over bygninger for at undgå den slags. Fordi at de stadig har en kobling imellem retfærdighed og jura som vi har solgt for længe siden.

Citat:
Hvis du benægter dette kommer du ud i en selvmodsigelse, og så er det omsonst at diskutere noget som helst med dig, da det er nyttesløst at diskutere med folk der modsiger sig selv.

det er dit valg, og mener du at det er selvmodsigende at argumentere for retfærdighed frem for jura. så klart. Jeg vil huske vores debat her, så vogt dine ord fremover. Skulle du påråbe dig det ene over det andet, vil jeg på pege det

Citat:
Offerløse forbrydelser har jeg intet imod, men det er ikke det der er tale om når man forbryder sig imod andres ejendom. I sådan et tilfælde er der et offer: NEMLIG EJEREN.

ejeren er intet enkelt individ. Du siger altso at vores virksomheds struktur er iorden. At en virksomhed er en juridisk person og som sådan kan fornærmes. Faderhuset er en bizar sekt, ikke et individ.

Citat:
Det er vel for fanden da ikke så svært at forstå vel?

nej det mener jeg heller ikke pusling.

Citat:
1) Husets brugere står svagt i forhold til gældende lov. Om man mener at dette er en rigtig eller forkert lov, er underordnet i forhold til realiteterne. Men de har ikke loven på deres side.

hvor siger jeg andet end det her? Min argumentation gik på retfærdighed vs. Jura

Citat:
2) Så kan vi diskutere det retfærdige i det. Det er en anden sag. Er det rimeligt at folk (her Faderhuset) kan beholde det hus de har købt af den retmæssige ejer? Ja, det er det efter min mening. Ungdomshuset brugere ligger, som jeg tidligere har forklaret flere gange, som de har redt

og her er jeg så dybt uenig med dig. Huset skulle aldrig have været sat til salg, og det forgik på en særdeles lusket måde. Kommunen bør kompensere en af parterne for den bommert.

Citat:
Desuden så aner du ikke om jeg begår lovbrud, så lad venligst være med at udtale dig om det. Tak.

du har ret. det var en antagelse baseret på emnet her på psychedelia som debat forum, da stortset intet af det vi foretager os og diskuterer er lovligt på nogen måde overhovedet.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Enki skrev:

Citat:
2) Så kan vi diskutere det retfærdige i det. Det er en anden sag. Er det rimeligt at folk (her Faderhuset) kan beholde det hus de har købt af den retmæssige ejer? Ja, det er det efter min mening. Ungdomshuset brugere ligger, som jeg tidligere har forklaret flere gange, som de har redt

og her er jeg så dybt uenig med dig. Huset skulle aldrig have været sat til salg, og det forgik på en særdeles lusket måde. Kommunen bør kompensere en af parterne for den bommert.

[quote]

Hvordan lusket?

Så vidt jeg ved er Ungdomshuset flere gange blevet tilbudt at købe huset, osse i samme periode HUMAN A/S købte det.

Jeg kan ikke helt se det luskede i det.

Jura er retfærdigfed, osse selv om det er uretfærdigt :wink:

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Enki:
Jeg mener at det er OK at argumentere for det uretfærdige i juraen, men du benytter dig altså af juraen af din argumentation, og det er dét jeg kritiserer. Jeg har sådan set forklaret dig det hele flere gange, men du ser ud til enten ikke at ville eller at kunne forstå hvad det er jeg siger. Fred være med det, jeg orker ikke at bruge mere tid på det forklare dig hvad det er jeg mener.

Titel:
Medlem

http://politiken.dk/indland/article200398.ece

det synes jeg lige skulle med

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
Dankdwarg: Dine udgydelser i denne tråd er typisk for folk fra den yderste venstrefløj: I vil bare have af andre. Hvis nu I brugte mere tid på at skabe noget og mindre tid på at kræve og kræve som en flok forvoksede spædbørn, så ville I komme meget længere.

Og please, spar mig for det dér "hjernevask" pis. Bare fordi jeg ikke er enig med dig, så betyder det ikke at jeg er hjernevasket. Det betyder nok snarere at jeg har sat mig ind i situationen og verden omkring mig i det hele taget.

Er du rar, ikke at blande den yderste venstrefløj ind i dette!
Vi er adskellige, der mener at det mest positive der er sket på venstrefløjen, i flere år er udsigten til at det hus bliver revet ned!

Ungdomshuset, er IKKE, et venstrefløjsprojekt og har ikke været det i flere år.

Ungdomshuset er IKKE, et basisdemokratisk samfund, tiltrods for den pæne facede, med mandagsmøder.

Prøv at spørger på et mandagsmøde hvor pengene bliver af.

Ungdomshuset, er et hus, med en meget blandet skare, af alt fra dybt sympatiske mennekser fra hele det politiske spektra til tosser, der mener at triple oppression og individuel vold er vejen frem!

Men hovedsagligt er det beboet af mennesker uden nogen fælles politisk baggrund, udover det faktum at alle deres fædre sidder i en VL gruppe.

Titel:
Dedikeret medlem

så der fest, i aften!

http://ungdomshuset.info/article.php3?id_article=18

Citat:
FREDAG 1. DECEMBER
STØTTEFEST FOR UNGEREN
RED WARSZAWA
JOHAN (fra magtens korridorer) + oh sticky
KIDS IN CRIME
NIKOLAS HILL + the universals
VOTE FOR TRUCKERS
I Den grå hal på Christiania
Dørene åbnes kl 21
entre 50 kr. (ikke forslag)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Nogen der så Evensen i Dagens Danmark på DR1?

får kvalme af at høre på hende meninger om rigtigt og forkert, ligesom jeg får kvalme af forkælede lortebørn der ikke fatter, at det ikke er deres hus.

Titel:
Dedikeret medlem

sieg heil!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 188 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]