Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Og jeg, som troede, at Webbyen hostede de grimmeste sider.

Insane psychedelia user!

Speedys kommentar var vist nok offtopic [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Skal vi vende tilbage til hallucinationer ved indtagelse af hash ?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fyyyyy, Speedy!

Ikke gå offtopic!

Skam dig!

Meget!

Rigtig meget!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg har aldrig prøvet at få "rigtige" synsforstyrrelser på hash. Jeg har prøvet at være så skæv at jeg ikke kunne skelne én ting fra en anden, men dette kunne også være sket på alkohol, og det er vel bare fordi man er så dåm at hjernen ikke længere fungerer som den bør.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Det er vel også en synsforstyrrelse?

Junior medlem

Geografisk sted: Tissø
Ved Gud da jo (uanset den kristne eller ej) -man kan få halluer af tjal.
Grovæd og Himmelexpressen henter jer til en længere tur i det ydre univers.

Næsten som LSD 25 - den ægte 25´er altså.

Men der skal som sagt grovædes.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
For megen indtagelse af hash, rygning eller spisning eller whatever, vil med større sandsyndlighed ende med en psykiose fremfor et trip.

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Psykoser er kun noget man får på hash hvis man i forvejen er svækket i forhold til sine egne indre dæmoner, jeg har haft mange spirituelle trips på hash og har fået en dybere forståelse for den dybere sammenhæng som der ligger i små dagligdags varations tilfælde og en øget orvågenhed overfor mit eget og andres sind, det er først når man mister kontrolen over tankerne og at tankerne antager en objektiv skikkelse iform af en dæmons maske, at det fører til det man kalder en psykose.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg har selv aldrig oplevet nogle halluer på hash endnu, men her på det sidste er der, når jeg indtager store doser af det, opstået CEV's. Hvilket jeg egentlig synes er meget dejligt, jeg nyder at lukke mine øjne og se. Og en af de ting der næsten altid opstår i mine hash-CEV's er Buddha, første gang jeg så ham, efter at have spist 0,5g, var han meget tydelig, i en orange blomst og han smilte til mig... har ikke set ham på syre eller svampe endnu, men det kan jo pludselig ske [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

hehe, nå bare lige mine 5 øre [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

-Satori

Junior medlem

Geografisk sted: Tissø
Måske skulle jeg have nævnt, at den type hash jeg taler om er "rygsæk-typen" - altså den man selv skaffer sig exempelvis i Nepal direkte hos producenten -- det var iøvrigt osse der jeg lærte "tricket" tilbage i 1971 (men det var jo osse før der for alvor gik industri i det)- og så den skal indtages rå, that is without any fancy cookin´ done.

Vedkommende,der ovenfor et sted anfører at hash ikke er et hallucinogen, er galt afmarcheret, komplet & aldeles. Jeg ved ikke hvilken lærebog han har det fra; men altså håbløst forkert [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Right on.Hvis der er et stof der giver reelle hallucinationer er det da Cannabis(?) [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Når man ryger det er det ikke hver gang man er skæv man kan få visuals,men hvis man spiser hash,kommer man da på noget der minder om et endog meget kraftigt trip?

Og det har intet med trykforandringer i øjnene at gøre,det er jeg ganske overbevist om.Så har det ihvertfald en meget hallucinogen virkning at få tryk forandringer i øjnene.

De gange jeg har været skæv af fordøjet hash,har der været rigtige hallucinationer,et par af gangene så det næsten var for meget.
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 25 April 2003: Besked ændret af: Gonzo ]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg får også engang imellem grønne/lilla'e "hallicinationer", altså prikker eller klatter rundt omkring det sted man er - ligemeget hvor man kigger hen. Men nu har jeg så aldrig prøver rigtige hallucinogener som fx. svampe og LSD, så jeg kan karaktisere forskellen. Men glæder mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Deadhead + Gonzo,...> suk ...
ligegyldigt hvor meget hash du æder får du ik hallucinationer, visuals eller andre biokemisk fremstillede synsforstyrrelser.

Noooo...
cannabinoler er ikke hallucinogene.
hallucinogener er hallucinogene...

UANSET hvilken mængde jeg selv har røget eller nogle jeg har røget med har røget,, og store groteske mængder på meget kort tid., har heller ikke udløst nogle, og når man tænker det logisk igennem .. og har læst på tingene så giver det ikke mening at cannabinoler skulle kunne fremstille hallucinationer (som er biokemisk betingede). da cannabinoler og anadamid som påvirker CB1 og CB2 recptorer i hjernen ikke påvirket synet.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
jaja, men jeg har altså stadig fået CEV's ved store mængder hash. også uden at være på noget andet!

-Satori

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af -*+[S3K]+*-:
Noooo...
cannabinoler er ikke hallucinogene.
hallucinogener er hallucinogene...
<HR></BLOCKQUOTE>

cannabinoler er en gruppe af kemisk beslægtede stoffer... hallucinogener er en betegnelse for stoffer der giver hallucinationer, ikke for nogen bestemt stofgruppe.

Og bare fordi DU ikke kan få hallucinationer af hash så betyder det jo ikke at ingen andre kan.

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Fra Erowids Cannabis Basics
The Experience
The primary effects sought by those using cannabis recreationally are euphoria, relaxation, and changes in perception. Effects vary depending on dosage, with effects at low doses including a sense of well-being, mild enhancement of senses (smell, taste, hearing), subtle changes in thought and expression, talkativeness, giggling, increased appreciation of music, increased appetite, and mild closed-eye visuals. At higher doses, visuals may become more prominent, sense of time is altered, attention span and memory are frequently affected, and thought processes and mental perception may be significantly altered.

Visuals
While most people do not experience a strong visual component to the cannabis experience, some do and some particular varieties of cannabis as well as higher doses are more likely to produce this effect.
<HR></BLOCKQUOTE>

Erowid har talt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af -*+[S3K]+*-:
Deadhead + Gonzo,...> suk ...
ligegyldigt hvor meget hash du æder får du ik hallucinationer, visuals eller andre biokemisk fremstillede synsforstyrrelser.
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg må nok indrømme at jeg syntes det er nogle stærke påstande du som moderator ovenikøbet,fyrer af her.
Nåh,så man kan ikke få halluer af Hash?Den er godt nok ny for mig.Så må jeg jo have indbildt mig at jeg havde hallucinationer de omkring 50 gange jeg har fordøjet hash.
[img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
Large quantities of marijuana can produce:

confusion
restlessness
feelings of excitement
hallucinations
anxiety or panic, or detachment from reality
decreased reaction time
paranoia.

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Lige præcis, Gonzo!

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Jeg har indtryk af at både gonzo og deadhead er nogle erfarne fætre, så det kan godt være at du har poppet nogle piller og røget noget fed s3k, men du har sgu nok ikke været så meget i gennem som de 2.

Er det så stort et problem for nogen at acceptere at nogle mennesker hallucinerer på cannabis (specielt stærke sativaer) ?
På overgrow går folk også helt amok med "That shit was laced".
NEJ NEJ NEJ NEJ.
LSD er udelukket, jeg er 100 % sikker på at det ikke kan ryges. PCP ser man ikke i Danmark, så det er heller ingen mulighed.
"That shit isn't laced, it's just a good old strong sativa", sådanne planter som nevilles haze og vietnamese black kan sgu godt kvalicificeres som hallucinogene, i hvert fald hos nogle mennesker.

BASTA

[ 28 April 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
jeg har heller aldrig haft hallucinationer af indtagelse af hash som ved fks svampe eller piller.

sativa har det med at give en go'e høj med klarsyn og og et oplyftne fif,
hvor i mod indca er mere drømmene og narotisk og bedøvne,

men de hallucinationer har i bemærket er helt sikkert den anderledes optagelse i kroppen af oralt indtagelse den kommer pludseligt og mere spontant, og det kan komme bag på en,
man kan heller ikke sige at det er sativa der gøre tricket,det kommer jo også an på høst tidspunket og efter behanlingen,

hvad er det i mener der frem kalder hallucinationer er det THC'en eller CBD'en
for begge planter både indca og sativa har begge dele.
hvordan kan det være at man ikke for hallu'er af fks en standart bong fed end hvis man spiser en 10.000.000 kroners ryger i en kage

det er bare bedere hash der ikke er blandet så meget op det er jo det samme rå metriale begge dele af lavet af det jo bare hvor meget det er blandet op og hvilke stoffer substansen indeholder mest af,
og det afhængere nu af sorten

[ 28 April 2003: Besked ændret af: NOSTALIC ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]