Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kamillete

Når jeg ikke har mere kaffe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Gonzo skrev:
Pickwick tropical selfølgelig.Det er guf...

Har du så prøvet den nye Fruity et eller andet... den lugter af tyggegummi :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Drikker sjældent te, sjældnere end kaffe, og så er det som regel kamillete, kunne dog godt være man skulle prøve den grønne eller hvide......
Jo kratom drikker jeg, men med den smag finder jeg det ikke ligefrem værdigt til titlen the.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tårnet Der Åd Mennesker skrev:
Gonzo skrev:
Pickwick tropical selfølgelig.Det er guf...

Har du så prøvet den nye Fruity et eller andet... den lugter af tyggegummi :lol:

LOL.. nej ikke endnu,men den lyder spændende.Tak for tippet. :D

Titel:
Junior medlem

Her i huset drikker vi en blanding af :

Grøn the - gun powder - 1 ½ skefuld
Mango the eller kvæde the - 1 skefuld
Kamille the - 1 skefuld

Sammen smager det godt, mango/kvæde tilføjer det en lidt sødere smag, så det glider nemmere ned.

Og i stedet for sukker bruges der jo Honning :)

Evil_Girl

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Jeg har smagt en del te og fundet ud af at den bedste te i verden er den her:

- ayurvedisk vata te -

Den fås i City Helse ved Nørreport i Kbh. i løs vægt i en guldfarvet pose. På posen står der bare "Ayurveda krydderTe classic", men spørg efter vata te og så hooker de dig op med denne tidløse bombe af en teblanding. Der er et andet mærke som også laver en vata te efter ayurveda principper, som lidt flere helse butikker har. Den er også god, men fås kun i breve og jeg synes det skal være en lille bitte stærkere end det blir med brevene.

Som en afveksling er jeg også nede med grøn kvæde med hakket lakridsrod. Al te blir bedre af at få hakket lakridsrod ned til sig, vil jeg sige. Undtagen vata te, for der er lakridsrod i i forvejen.

Titel:
Junior medlem

:)

Senest rettet af mumi 18 jan 2007 03:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Ras skrev:
Jeg har smagt en del te og fundet ud af at den bedste te i verden er den her:

- ayurvedisk vata te -

Den fås i City Helse ved Nørreport i Kbh. i løs vægt i en guldfarvet pose. På posen står der bare "Ayurveda krydderTe classic", men spørg efter vata te og så hooker de dig op med denne tidløse bombe af en teblanding. Der er et andet mærke som også laver en vata te efter ayurveda principper, som lidt flere helse butikker har. Den er også god, men fås kun i breve og jeg synes det skal være en lille bitte stærkere end det blir med brevene.

Som en afveksling er jeg også nede med grøn kvæde med hakket lakridsrod. Al te blir bedre af at få hakket lakridsrod ned til sig, vil jeg sige. Undtagen vata te, for der er lakridsrod i i forvejen.

Er klart også til Ayurvedisk Vata Te nam nam - ved dog ikke om mine energier ”doshaer” er VATA eller PITTA, KAPHA
Skal lige tjekke City Helse ud - tak for tip :D

Ayurveda - En naturlig lægevidenskab

Må dog sige at min morgen/formiddag starter her med coffein (stadig lovlig at riste) Risteriet

Teen er aften og afslapning for mig :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Jeg drak engang rigtig meget te brygget på salvia officinalis. Men det er en smag man lige skal vænne sig til (kan ikke huske hvad smagen hedder :) ).

Har også samlet urter og lavet min egen te da jeg boede i Jylland. Den består efterhånden af en del forskellige planter, b.la. røllike, salvie, hjertensfryd, birk, skovjordbær blade og vejbred.
Den er dejlig at drikke når man er lidt sløj.

Ellers synes jeg også et glas earl grey med sukker og mælk smager udmærket. Det er vist sådan de drikker det i England...

Og så er der selvfølgelig chai :)

En gammel hippie fra mit arbejde troede jeg mente pot chai, da jeg spurgte om hun kendte drikken. Hun havde aldrig hørt om andet.
Hun fortalte også om en eller anden festival i 60'erne eller 70'erne, hvor der blev advaret mod pot chaien, fordi den var så stærk at folk gik kolde. De drak den også den dag de skulle pakke sammen. Det blev så selvfølgelig udskudt :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her i sidste uge skiftede jeg så til en meget lækker og sund the, som jeg kun kan give rosende ord og anbefale!

Pai Mu Tan (Hvid the)

Kan købes hos Kronen i Aalborg, men sikkert også i the-forhandlere over resten af Danmark. Ellers kan det også fåes på http://www.carstensens-tehandel.dk. ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Grøn te med jasmin er genialt synes jeg... Ellers drikker jeg meget forskelligt; Gunpowder, chai, china blossom og så en genial sort te der hedder Ceylon Fannings som kan fås i Hans & Grethe i Århus.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg drukket Golden Orange Pekoe i 2 måneder, og jeg fatter stadigvæk ikke fascinationen af det lort.

Alle elsker te! - HVORFOR?!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
R. Girk skrev:
Nu har jeg drukket Golden Orange Pekoe i 2 måneder, og jeg fatter stadigvæk ikke fascinationen af det lort.

Det kunne hænge sammen med at the indeholder koffein. Kaffe smager for eksempel også ganske dårligt, indtil man har fået imprintet association imellem den behagelige virkning af koffein og kaffens smag.

Tilvænning skaber smag.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

EternalWheel skrev:
R. Girk skrev:

Det kunne hænge sammen med at the indeholder koffein. Kaffe smager for eksempel også ganske dårligt, indtil man har fået imprintet association imellem den behagelige virkning af koffein og kaffens smag.

Tilvænning skaber smag.

Hvorfor drikke thé? Fordi det er fyldt med mange gode antioxidanter, og så smager det efter min mening godt. ;)

Vil lige pointere, at det ikke er al thé, der indeholder koffein. Og nogle thé-varianter indeholder meget mere end andre. Den hvide thé jeg drikker skulle ikke indeholde koffein - og hvis tilfældet er, at den gør, så er det sgu ikke meget. :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Kjær skrev:
Hvorfor drikke thé? Fordi det er fyldt med mange gode antioxidanter

kaffe skulle have flere og skulle faktisk være en del sundere end the :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

sekstoi skrev:
Kjær skrev:
Hvorfor drikke thé? Fordi det er fyldt med mange gode antioxidanter

kaffe skulle have flere og skulle faktisk være en del sundere end the :wink:

Nu er jeg ikke interesseret i koffein, så jeg foretrækker thé. ;)

Titel:
Psychedelia Sponsor

Jeg har en kvædebusk stående som giver ca. 10 meget krydrede frugter om året. De egner sig absolut ikke til at spise, men har nogen erfaring med lave the direkte af kvædefrugten - og kan man overhovedet bruge den sort der gror i DK?

Titel:
Dedikeret medlem

sk8erboy14 skrev:
Jeg har en kvædebusk stående som giver ca. 10 meget krydrede frugter om året. De egner sig absolut ikke til at spise, men har nogen erfaring med lave the direkte af kvædefrugten - og kan man overhovedet bruge den sort der gror i DK?

BONKER lige den her gamle tråd, da jeg vil høre om der er nogle der nu kender svaret?

Dertil kan jeg tilføje, at jeg længe har haft en lækker te med mint, anis, black tea og beduinte. Jeg købte den af en flink fyr i Egypten, og sådan en blanding kan bestemt anbefales. Dagen i dag er der dog ikke mere end mint i bunden og derfor må jeg klare mig med thebreve :(

Nogen der kender noget der går godt sammen med guarana?

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Sk8terboy - jeg vil tro at du sagtens kan lave the af dine kvæder - knus og tør dem, og brug noget citron og sukker, måske honning.
min dansklærer lavede en kvæde-kage engang, og den smagte helt fint, om end lidt kedeligt - du ved, sandkagestil.
Edit: jeg kunne forestille mig det ville gå godt med en smule kanel og lidt chilli eller ingefær

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg synes bestemt at den velkendte medova the er den bedste, og den går osse rigtigt godt i spænd med lidt svampe krydderi 8)

MEDOVA THE ROCKS :!:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]