Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

jeg har kastet mig over et nyt dyrkningsforsøg, men har dog anskaffet mig sterile sporer denne gang :D

men nu vil de ikke sætte "frugter" :cry: så kunne godt bruge et par gode råd

kort opsumering:

b+ spore i sterilt vand sprøjet ind i sterilt byg i glas. eet korn taget fra og overført til andet glas med korn (133g korn 150g vand + lidt gibs). gennem vokset efter 14 dage ved 28-30 grader, rystet 4 gange. overført til alubakke i stegepose med hjemmelavet vatfilter og dækket med 1 cm sterilt vermiculite. står nu ved 22 grader i vindueskarm og får ingen direkte sollys. det er nu to uger siden men der sker ikke noget dog er der mycelie at se i toppen...

overvejer om den måske skal dunkes før der sker noget...?

TIPS TIL ANDRE...

plastikbæger fra skinkesalat o.l. samt honning kan klare en tur i autoklaven.

stegeposer forsynet med et stk gaffatape med hul i til vat, udgør en fin growbag som kan genanvendes

korn skaffes via din helsebutik økologisk byg 1 kg 15 kr 25 kg 300 kr

gloovebox laves af en papkasse forsynet med to fryseposer til hænder. kassen lakeres indvendigt med alm gulvlak og en plexiglas som låg.

monokulturen klares ved at overføre eet korn til et andet glas

klorin opløser sølvpapir med tiden

kattegrus og sand dur ikke til caseing (erfaring med alternativ til vermiculite søges)

hmmm, så var der hvis ikke flere tips.....

så var der lige en sidste ting...... hvor længe kan en sporeopløsning holde sig på køl...?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tog lige et billede af "fætteren" :D

Billede
Billede

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Sporeopløsning kan holde sig ca. 1-2 mdr på køl og mørke.

Hæv din temp. til 28c igen så skal du se underværker i din casing, sænk igen til 20-22c når det er vokset igennem verm.

Alternativer til verm. : hø, klyner, pottemuld eller kokompost - der kan sikkert bruges alt mulig andet også. Det er desuden ret godt at blande knuste østersskalller eller calcium carbonat i dit mix.

Hvilken autoklave har du? (pic?)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
Sporeopløsning kan holde sig ca. 1-2 mdr på køl og mørke.

Hæv din temp. til 28c igen så skal du se underværker i din casing, sænk igen til 20-22c når det er vokset igennem verm.

Alternativer til verm. : hø, klyner, pottemuld eller kokompost - der kan sikkert bruges alt mulig andet også. Det er desuden ret godt at blande knuste østersskalller eller calcium carbonat i dit mix.

Hvilken autoklave har du? (pic?)

det var ikke længe en opløsning kan holde sig. mon ikke det er muligt af nedfryse den istedet for...? de får jo frost i naturen...

hmm der er jo mycelie at se på toppen af min casing. er det ikke noget med at der må ikke være meget mycelie at se når dem skal ha lys, ellers vil den ikke pinne...? hvad med dunkningen er det udnørvendigt..?

ang topping, så har jeg ikke nogen gode erfaringer med med muld/spagnum, måske er det fordi jeg ikke har brugt en med en rigtig pH-værdi....

kompost indeholder jo næring hvilker ikke skulle være godt i toppingen men det er måske forskellig fra art til art.. tror jeg skal prøve det med muslingskaller i toppingen næstegang hvis der bliver en næste gang (er træt af at det ikke lykkes :cry: ) klyner ved ikke lige hvad er med tjekker jeg da lige :D

min autoclave........ hmm det var dog et mærkligt spørgsmål :o men det er en Italiensk ÆTERNUM i rustfristål på ca 5L (fundet på genbrug til 25 kr :shock: :D :D ). har ikke lige et billede af den men tjek lige http://images.google.dk/imgres?imgurl=h ... da%26lr%3D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja det hele er noget crap, stadig ingen "frugter" men begyndende grøn mug.... tror jeg opgiver at lave mine egne svampe og skynder mig ud og samle nogen før det er for sent, for der er sgu ingen svampe i at forsøge selv.... :cry:

forstår ikke hvorfor det går galt...!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nede på hjørnet
Jeg vil mene det ikke er ventilation nok med det filter der....

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
1RB The best skrev:
ja det hele er noget crap, stadig ingen "frugter" men begyndende grøn mug.... tror jeg opgiver at lave mine egne svampe og skynder mig ud og samle nogen før det er for sent, for der er sgu ingen svampe i at forsøge selv.... :cry:

forstår ikke hvorfor det går galt...!

Stor klap på skulderen - det ligner ellers ikke dig sådan at give op.
Held og lykke med jagten istedet, hvis jeg kender dig ret så forsøger du dig nok med at gro dem igen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Der var lige et par forsøgskager der ikke er gået mug i :D og de står nu i en bedroller med avis i bunden vædet med 1% h2o2. 12 t lys fra en 30w energisparepære og udluftning gennem en "bobbler" 15min hver 2. time (1.2L/min) (hmm, mon det er nok udluftning...?)

Nu er kagerne begyndt at blive meget blålig (Pga psilocybin) og de ligesomom vokser ud i luften og giver stadig ingen frugter (har stået i 10 dage under lys)

kan mine problemer skyldes at der ikke er vermiculite i kagerne men kun korn..?

og så lige et par billeder :D

Billede
Billede
Det er ikke så nemt at se det blålige det er mere gråt på billedet...

Nogen kommentarer eller tips???

Titel:
Medlem

Måske er det fordi du kun proppede ét korn i. Og så derefter rystede meget? Måske... Jeg er ikke erfaren. Lidt flere korn ville måske hjulpet på (kan ikke huske ordet) selve parringen af to "stk" mycelie i dit mix..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja det kunne være problemet og jeg har haft netop det problem før, men det er det ikke denne gang. en mikroskobundersøgelse har vist at der er clamp connection (se evt http://www.bsu.edu/classes/ruch/msa/anderson/8-6.jpg ). dvs at myceliet er kønnet (parret). ukønnet mycelie er mere "vattet" i dens koncistens, hvor kønnet er mere "grov" i strukturen.

desuden er kagerne ikke rystet under gennemvoksningen men er lavet efter PF TEK dog uden vermiculite...

men tak for budet :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Find holger, der er 4...

Billede

kan man konkludere at svampende er stærker end normalt da kagen er blålig...?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
:o vildt

Titel: Re:
Medlem

1RB The best skrev:
Find holger, der er 4...

Billede

kan man konkludere at svampende er stærker end normalt da kagen er blålig...?

udmidlbart vil jeg tro de er inficerede!!! ad smid den kage ud...:S

Medlem
Brugeravatar

Har du prøvet kulde shock?
Det er ikke nødvendigvis inficeret det der, jeg synes det ser ud som om det bare har besluttet sig for at være blåt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Låser lige tråden. Den er 2 år gammel :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]